Sälja bilen med lånad mail...hur tänker man?

it_mutt Avstängd
10 november 2014 · 10 388 Inlägg

TS_quattro skrev:
textraden "inte min *vad det nu är som ska säljas* på bilden men jag har en likadan" får mig att kategoriskt välja bort annonsen direkt, att folk vill slippa mail ser jag inget konstigt med...

Samma med folk som inte har några bilder alls. Det är än roligare när det handlar om bilar för 60-70.000:- ... menar, seriöst; ska du ha 70K för din släde, gå ut och ta några bilder.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TS_quattro fyrkrafsare
10 november 2014 · 1 443 Inlägg

jo det är ju det minsta man kan förvänta sig...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Lohi
10 november 2014 · 46 Inlägg

it_mutt skrev:

TS_quattro skrev:
textraden "inte min *vad det nu är som ska säljas* på bilden men jag har en likadan" får mig att kategoriskt välja bort annonsen direkt, att folk vill slippa mail ser jag inget konstigt med...

Samma med folk som inte har några bilder alls. Det är än roligare när det handlar om bilar för 60-70.000:- ... menar, seriöst; ska du ha 70K för din släde, gå ut och ta några bilder.

I vissa fall kan det kanske ha att göra med det som skrevs tidigare i tråden; den "äldre generationen". En 80årig gubbe kanske inte har ordentlig kunskap för att ladda upp bilderna från en kamera, till datorn, och sedan upp på nätet.

it_mutt Avstängd
10 november 2014 · 10 388 Inlägg

Lohi skrev:

it_mutt skrev:

TS_quattro skrev:
textraden "inte min *vad det nu är som ska säljas* på bilden men jag har en likadan" får mig att kategoriskt välja bort annonsen direkt, att folk vill slippa mail ser jag inget konstigt med...

Samma med folk som inte har några bilder alls. Det är än roligare när det handlar om bilar för 60-70.000:- ... menar, seriöst; ska du ha 70K för din släde, gå ut och ta några bilder.

I vissa fall kan det kanske ha att göra med det som skrevs tidigare i tråden; den "äldre generationen". En 80årig gubbe kanske inte har ordentlig kunskap för att ladda upp bilderna från en kamera, till datorn, och sedan upp på nätet.

Det är mycket möjligt. Men, jag anser att vill man ha 70k, så får man be sina barn/barnbarn eller liknande. Fine, det finns absolut de som är ensamma, men de är nog de få. Då faller det ju dock bort på de som har kunskap nog att leta upp en bild på en "precis likadan", spara och ladda upp (kan jag tycka).

Men givetvis, jag köper att det finns undantagsfall, absolut smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Henrik-N
10 november 2014 · 450 Inlägg

äsch vafan lägg ner klart folket idag har en mejl, någon har ju mejlen uppenbarligen och uppenbarligen en närstående.
Jag sollar bort annonserna med lånad mejl precis som jag gör med invandrar annonser.

Tycker det är rätt avslappnat med mejl som första kontakt då kan man i lugn och ro mejla lite funderingar och är blir man mer sugen efter svaret så kan man ringa då.

NIzmO Ollikkala Racing
10 november 2014 · 1 724 Inlägg

Jag säljer sjukt sällan något och även om mail i många fall kanske inte leder nånstans kan det vara en bra första kontakt, ska lägga ut en bil på blocket snart och kan inte prata i telefon på jobbet så mail till en början skulle jag nog föredra.

SMS kontakt är dock något jag har svårt för även om även det har lett till affär vid några tillfällen (delar och inte bil).

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Muttley
10 november 2014 ·

Henrik-N skrev:
äsch vafan lägg ner klart folket idag har en mejl, någon har ju mejlen uppenbarligen och uppenbarligen en närstående.
Jag sollar bort annonserna med lånad mejl precis som jag gör med invandrar annonser.

Tycker det är rätt avslappnat med mejl som första kontakt då kan man i lugn och ro mejla lite funderingar och är blir man mer sugen efter svaret så kan man ringa då.

Jag har tänkt lite på detta nu.

De är väl ändå inte uppenbart att folk har en mail idag?  Inte ens självklart att de har en dator. Men självklart är ju att de har någon närstående som kan lägga ut annonsen till dem på blocket.  Men sen är de väl inte självklart att någon mail kommer kollas eller besvaras överhuvudtaget.

Min far är en sån person, han hade aldrig fått för sig att besvara några mail överhuvudtaget utan där är de telefonkontakt som gäller. Vilken tur att han inte säljer en massa så ju utan kör slut på sina fordon.

Vi har inte ännu kommit så långt att den generationen har dött ännu. Men de verkar folk tro överallt gällande bank försäkringsbolag och så vidare.

Så frågan är ju då ifall trådskaparen faktiskt är över 18 och har tänkt så långt överhuvudtaget ?  Jag är nog för gammal med trots man är ung.  Snart ska vi väl inte ens träffas för att byta bilarna smile

Timol
10 november 2014 · 358 Inlägg

ark_killenn skrev:
Speciellt när det finns såna som it_mupp... hmm

Det är sådana som du som sänker nivån på ett helt forum.

Kul att du föredrar mail och inte vill göra affärer med invandrare, det är din egen åsikt och den delas inte av alla.

it_mutt Avstängd
10 november 2014 · 10 388 Inlägg

ark_killenn skrev:

Henrik-N skrev:
äsch vafan lägg ner klart folket idag har en mejl, någon har ju mejlen uppenbarligen och uppenbarligen en närstående.
Jag sollar bort annonserna med lånad mejl precis som jag gör med invandrar annonser.

Tycker det är rätt avslappnat med mejl som första kontakt då kan man i lugn och ro mejla lite funderingar och är blir man mer sugen efter svaret så kan man ringa då.

Precis.

Speciellt när det finns såna som it_mupp... hmm

67 inlägg och redan hoppat på det tåget...ja, du blir nog inte långvarig här. Speciellt inte om du har så svårt att ta att alla inte delar din åsikt.

Senast redigerat av it_mutt (11 november 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
11 november 2014 · 26 149 Inlägg

ark_killenn skrev:

Henrik-N skrev:
äsch vafan lägg ner klart folket idag har en mejl, någon har ju mejlen uppenbarligen och uppenbarligen en närstående.
Jag sollar bort annonserna med lånad mejl precis som jag gör med invandrar annonser.

Tycker det är rätt avslappnat med mejl som första kontakt då kan man i lugn och ro mejla lite funderingar och är blir man mer sugen efter svaret så kan man ringa då.

Precis.

Speciellt när det finns såna som it_mupp... hmm

Ska du beté dig så här i fortsättningen så kan du förbereda dig på att inte bli långlivad på Garaget.org..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Hool
11 november 2014 · 1 067 Inlägg

Hatar att köpa bilar av skitungar

De vet fan inget om bilen
De orkar inte svara på frågor utan tycker man ska komma och kolla ( Åker fan inte många många mil för att titta på en bil som säljaren inte ids ta några snapshots på och svara på mina tydliga frågor)

När jag köper en bil har jag gjort min hemläxa och har en checklista med frågor jag vill ha svar på .. 

Ids du inte svara på några enkla grundläggande frågor ids du inte sälja din bil.. Byt in skrotet och sluta gnäll på jobbiga frågor.

Man får idiotmail på alla blocket annonser mer eller mindre.. Hade ute en cykel via jobbet för 15 tusen och nån jävla idiot mailar och vill byta mot en jävla stereo och lite annat mög..  0_o

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
TS_quattro fyrkrafsare
11 november 2014 · 1 443 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19837306.ab en miljon är ganska många som således inte heller har en mailadress. Så hur de tänker är ganska uppenbart. Att du kunde ha tänkt lite till innan du startade tråden är lika uppenbart.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
caromania Forummoderator
11 november 2014 · 9 296 Inlägg

Jisses vad alla ska köpa och sälja. Mitt tips är att skaffa sig en så stabil och bra vagn, gärna tidlös, bekväm och snabb så ni slipper problemen med att kolla annonser.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Djo
11 november 2014 · 10 157 Inlägg

caromania skrev:
Jisses vad alla ska köpa och sälja. Mitt tips är att skaffa sig en så stabil och bra vagn, gärna tidlös, bekväm och snabb så ni slipper problemen med att kolla annonser.

Tur jag köpte en 240 som första bil smile

Men denna tråden handlar väl om hur man vill köpa och sälja saker och vad man tycker om olika sätt folk gör på.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2014 · 17 483 Inlägg

Jaja. Inga personangrepp bar så är ni snälla.

Men min personliga åsikt i ämnet:
Ringer gärna på annonser som det står "Inga mail"
Ringer gärna på annonser där regnummer är skyddat men då är min första fråga vad detta är...
Ringer INTE på annonser där det står namn som "Volvo V70" eller Toureg TDi W12" osv...
Om personen ifråga heter "Anders Svensson" Så förväntar jag mig att de heter detta!
Om Personen heter "Mohammed" och har haft bilen i flera år ser jag inget problem.
Om personen vare sig det är en svensk eller inte har haft bilen i 8 dagar cirka och hävdar att de ska "läsa utomlands" Så tack och hej...

Köpte min S80 2.9 -99 av en utländsk herre för ett par år sedan. Han hade haft den i flera år. Jättefin! Den rullar än idag. Sålde till en kompis. Fin släde som går perfekt. Ser den flera gånger i veckan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jocke_gronberg
11 november 2014 · 4 586 Inlägg

Jag svarar då aldrig på mail när jag annonserar något brukar även ha med "svarar ej på mail" i annonstexten

Är man intresserad så ringer man.

Senast redigerat av jocke_gronberg (11 november 2014)

Glesmark
11 november 2014 · 1 938 Inlägg

Jag brukar bli mer irriterad när jag hittar något intressant på Blocket, där säljaren inte skrivit ut sitt nummer.

Har sålt några bilar genom åren och fått horder av mail, ofta extrema skambud utan en enda fråga rörande bilen.
Är man intresserad och verkligen vill ha något, så får man göra vad som krävs, om det så är ett samtal.

it_mutt Avstängd
17 november 2014 · 10 388 Inlägg

ark_killenn skrev:

it_mutt skrev:

ark_killenn skrev:
Precis.

Speciellt när det finns såna som it_mupp... hmm

67 inlägg och redan hoppat på det tåget...ja, du blir nog inte långvarig här. Speciellt inte om du har så svårt att ta att alla inte delar din åsikt.

Igen, lässvårigheter. Jag accepterar alla åsikter i detta ämne.

Var trevlig själv och sluta med ditt patetiska mobbar "långvarig".

Vi säger det. Att påpeka att du inte kommer bli långvarig med den attityden är knappast att "mobba" någon.

Men, vi kör på att ditt beteende och givetvis dina åsikter är de som gäller, och givetvis, du kommer vara här i all evighet när du ger dig in på personangrepp efter 67 inlägg och fortsätter med att i ditt 73:e inlägg kalla folk patetiska för att de säger emot dig. PRECIS rätt attityd för forumen. Och visst verkar du kunna ta att folk säger emot dig. För, när någon påpekar att du är otydlig/läser vad du faktiskt skriver och utgår från detta, så börjar du tramsa med "it_mupp", det är både att visa mognad, vara trevlig och framförallt, att kunna ta att man får mothugg.

Men,jag ska väl inte säga något, jag har ju tydligen varit otrevlig i tråden genom att påpeka att du var otydlig med vad du -egentligen- menade.



Så för all del; GLHF

-out-

Senast redigerat av it_mutt (17 november 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
17 november 2014 · 26 149 Inlägg

ark_killenn skrev:

Mack skrev:

ark_killenn skrev:
Precis.

Speciellt när det finns såna som it_mupp... hmm

Ska du beté dig så här i fortsättningen så kan du förbereda dig på att inte bli långlivad på Garaget.org..

Ditt svar känns relaterat till tråden.

Dina senaste också..

Edit: Lugna ner dig i stället. Tänk dig för i vad du skriver och säger till folk, så är du såklart välkommen i diskussionerna.

Senast redigerat av Mack (17 november 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
17 november 2014 · 26 149 Inlägg

ark_killenn skrev:

Mack skrev:

ark_killenn skrev:

Ditt svar känns relaterat till tråden.

Dina senaste också..

Edit: Lugna ner dig i stället. Tänk dig för i vad du skriver och säger till folk, så är du såklart välkommen i diskussionerna.

Erkänn att du såg din chans att mobba lite, vad får man ut av det? Aldrig fattat det.

Du bestämmer inte när jag är välkommen. Du är inte välkommen att svara på mina trådar och behandla mig illa.

Men snälla..
Jag ger dig vänskapliga tips, från en daglig användare av forumet till en ny.
Varken mer eller mindre än så.
Hade jag velat mobbas så hade jag valt hela andra sätt, tro mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang