Mervolic skrev:
Nej, enda skillnaden med minusstyrd bil är att du måste koppla ytterligare en kabel tillbaka till originalbelysningen. Du kopplar en kabel från den gula plusmatningen och en kabel tillbaka till den svarta (minus) kabeln.
Bara så att jag förstått rätt, jag ska koppla en kabel från den gula kabelanslutningen vid lampan till den svarta kabelanslutningen vid lampan? Blir det inte kortslutning då? Kanske förstod dig fel där...eller menar du två olika kablar ska dras från den gula kabelanslutningen och från den svarta kabelanslutningen till befintligt relä? Du har ingen bra bild hur det ska se ut? Sorry to be a pain in the a** 😊
Läste någonstans att Volvo S40/V40 hade samma system som Accorden, och då gjorde man enligt följande:
På den bilen funkar det tydligen inte att koppla relät på vanligt sätt, dvs att jorda relät i karossen. Koppla relästift 85 till helljuslampans minus och relästift 86 till helljuslampans plus, då ska det fungera.
Det kan inte vara så att jag ska koppla jordkopplingen, dvs den som jag tidigare kopplade till karossen, istället ska kopplas direkt till den svarta kabelanslutningen på helljuset, dvs den svarta kabeln på min första bild? Det var kanske så du menade också? Låter det helt tokigt...?
Senast redigerat av svebbe65 (7 december 2014)