NISSAN 200sx s13 GOES 2JZ

Nissan 200sx s13 med 2jz-gte och r154 låda
  • 54 Följare
  • 31 769 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 september 2015
kenny9105
11 januari 2015 · 43 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

kenny9105 skrev:

I_am_lost1 skrev:

reacha skrev:
Ballt, prem lagd  smile

de är riktigt kul att höra smile

kenny9105 skrev:
Är själv sugen på att köra 2jz.., fast i s14 smile. Prem lagd och lycka till med projektet !

ja de är ju riktigt roliga motorer nästan 400hk original smile sälj sr20in och slå till på en 2jz medans det är vinter.
tackar det kommer behövas roll


tackar de är super kul att höra smile
kul att ni gillar det smile

jag drar upp lite bilder nu med desamma wink

Hade gjort det i nuläget.. men har ju redan lagt en halv förmögenhet på sr20:in så.. big_smile

du kanske får lite mer sug efter en 2jz nu big_smile hur mycke pulver är de i din sr nu? smile
[video]http://www.garaget.org/video/147978[/video]

Usch... får väl se när man tröttnar på sr20 :p. Men behåller jag bilen nästa säsong så blir det förmodligen 2jz eller rb26 smile. Satsar på 500-600 whp med den smile

I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

kenny9105 skrev:

I_am_lost1 skrev:

kenny9105 skrev:

Hade gjort det i nuläget.. men har ju redan lagt en halv förmögenhet på sr20:in så.. big_smile

du kanske får lite mer sug efter en 2jz nu big_smile hur mycke pulver är de i din sr nu? smile
[video]http://www.garaget.org/video/147978[/video]

Usch... får väl se när man tröttnar på sr20 :p. Men behåller jag bilen nästa säsong så blir det förmodligen 2jz eller rb26 smile. Satsar på 500-600 whp med den smile

med 500 kusar tröttnar man nog inte på smile ja då kan du satsa på 1000 hk i stället big_smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 januari 2015 · 1 163 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

Andyy90 skrev:
En liten rättelse angående r154 och 2jz-ge! R154an sitter i soarer och mk3. 2JZ-GE har w58 lådan och det har även vissa mk3or.. är stoor skillnad på lådorna så köp inte en w58 då det är ren skit.. smile

keep it up!

super bra att du sa till de får jag tacka för smile
men hur är det med sprängkåpan från w58 passar den på r154? smile

nej den passar inte smile

~Andy~
I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

Andyy90 skrev:

I_am_lost1 skrev:

Andyy90 skrev:
En liten rättelse angående r154 och 2jz-ge! R154an sitter i soarer och mk3. 2JZ-GE har w58 lådan och det har även vissa mk3or.. är stoor skillnad på lådorna så köp inte en w58 då det är ren skit.. smile

keep it up!

super bra att du sa till de får jag tacka för smile
men hur är det med sprängkåpan från w58 passar den på r154? smile

nej den passar inte smile

super bra då vet vi det smile

men från dessa bilar hittar du r154 lådan i vissa MKIII Supra Turbo, Toyota Chaser Tourer V, Toyota Mark II Tourer V, Toyota Cresta Tourer V och Toyota Soarer (turbo) upp till 2001. jag inte säker på att alla dessa bilar har sålts till eu

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Tobiashagglund
11 januari 2015 · 70 Inlägg

Tar och följer ditt projekt med! wink
Ser bra ut, kommer gå gött med 2JZ big_smile

Gilla oss på Facebook!
Hallinden Garaget
Följ mitt projekt!
Nissan 200SX S13 - Hallinden Garaget
Nissan 200SX S13 "Hallinden Garaget" (1992)
I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

TobiasHagglund skrev:
Tar och följer ditt projekt med! wink
Ser bra ut, kommer gå gött med 2JZ big_smile

De är Super kul att höra smile
Tackar, ja de kommer nog bli en riktigt rolig bil smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

Det som kommer hända här näst

Som ni kanske har sett så är hjulhusen upp kapade utav förra ägaren
Så jag tänkte ta och fixa det nu i veckan

Plåten jag kommer använda mig  utav är oljefat

Sen så blir de lite lack under och i motorrummet

Sen ska bak och fram vagnen få sig lite färg
Och sen blir det till att fixa all el och soppa system

och bromsledningar och lite sånt

Bur ska också i men har inte planerat riktigt en när den ska i
smile
Fan va kul att de ramlar in följare efter följare smile
säg gärna till om ni tycker jag gör nått fel eller 
skriver nåt tokigt, de uppskattas smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-b73d80da65625c396676efe7b3289bcf.jpg

Senast redigerat av I_am_lost1 (11 januari 2015)

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan200sx-
11 januari 2015 · 593 Inlägg

Ser tokbra ut mannen, vad är det tänkt att du ska använda bilen till? Bara lek/drifting eller ska den gå på gatan?

Nissan 200sx s13 "Rb25det" (1991)
I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

Nissan200sx- skrev:
Ser tokbra ut mannen, vad är det tänkt att du ska använda bilen till? Bara lek/drifting eller ska den gå på gatan?

de är skit kul att höra big_smile
tanken är att det ska bli drifting bil men vet inte vad dom tycker om dämpar tornen roll
men när allt är klart så ska jag kolla vad som krävs för att regga den har i alla fall svetsat dit balken som saknas på vänster sida som SFRO kräver att man ska ha smile
lägger upp lite bilder på den i morgon så jag håller bilderna uppe smile

Senast redigerat av I_am_lost1 (11 januari 2015)

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan200sx-
11 januari 2015 · 593 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

Nissan200sx- skrev:
Ser tokbra ut mannen, vad är det tänkt att du ska använda bilen till? Bara lek/drifting eller ska den gå på gatan?

de är skit kul att höra big_smile
tanken är att det ska bli drifting bil men vet inte vad dom tycker om dämpar tornen roll
men när allt är klart så ska jag kolla vad som krävs för att regga den har i alla fall svetsat dit balken som saknas på vänster sida som SFRO kräver att man ska ha smile
lägger upp lite bilder på den i morgon så jag håller bilderna uppe smile

Okej, det låter intressant!
Har inte 2jz för mycket effekt i förhållande till vikt? Om jag inte minns fel ligger väl gränsen lite under 300 på s13.

Hm, hur kan dom kräva det när det inte sitter någon balk där från fabrik?

Nissan 200sx s13 "Rb25det" (1991)
I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

Nissan200sx- skrev:

I_am_lost1 skrev:

Nissan200sx- skrev:
Ser tokbra ut mannen, vad är det tänkt att du ska använda bilen till? Bara lek/drifting eller ska den gå på gatan?

de är skit kul att höra big_smile
tanken är att det ska bli drifting bil men vet inte vad dom tycker om dämpar tornen roll
men när allt är klart så ska jag kolla vad som krävs för att regga den har i alla fall svetsat dit balken som saknas på vänster sida som SFRO kräver att man ska ha smile
lägger upp lite bilder på den i morgon så jag håller bilderna uppe smile

Okej, det låter intressant!
Har inte 2jz för mycket effekt i förhållande till vikt? Om jag inte minns fel ligger väl gränsen lite under 300 på s13.

Hm, hur kan dom kräva det när det inte sitter någon balk där från fabrik?

de är nog mycket möjligt har inte kollat på det så mycket en smile men det ska gå att bänka bilen så tar man med en påse med bullar och lite kaffe så kanske man kan koppla ur nån tändspole

vet inte var ner till Stockholm och sålde lite s13 delar till massa folk så var de en som höll på att besikta sin s13 med bmw v8 vi SFRO och det ända han hade kvar var att svetsa dit balken där smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan200sx-
11 januari 2015 · 593 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

Nissan200sx- skrev:

I_am_lost1 skrev:

de är skit kul att höra big_smile
tanken är att det ska bli drifting bil men vet inte vad dom tycker om dämpar tornen roll
men när allt är klart så ska jag kolla vad som krävs för att regga den har i alla fall svetsat dit balken som saknas på vänster sida som SFRO kräver att man ska ha smile
lägger upp lite bilder på den i morgon så jag håller bilderna uppe smile

Okej, det låter intressant!
Har inte 2jz för mycket effekt i förhållande till vikt? Om jag inte minns fel ligger väl gränsen lite under 300 på s13.

Hm, hur kan dom kräva det när det inte sitter någon balk där från fabrik?

de är nog mycket möjligt har inte kollat på det så mycket en smile men det ska gå att bänka bilen så tar man med en påse med bullar och lite kaffe så kanske man kan koppla ur nån tändspole

vet inte var ner till Stockholm och sålde lite s13 delar till massa folk så var de en som höll på att besikta sin s13 med bmw v8 vi SFRO och det ända han hade kvar var att svetsa dit balken där smile

Låter som en plan wink
Har ju fått kommentarer på det på besiktnignen själv att dom tror att det fattas en balk där men när man säger att det inte är ngt där i verkstadsmanualen så ger dom sig. Så tar man med en manual till sfro så kan jag inte tänka mig att det är ett problem. Men vad vet jag... dom kan ju va griniga.

Nissan 200sx s13 "Rb25det" (1991)
I_am_lost1 system7
11 januari 2015 · 737 Inlägg

Nissan200sx- skrev:

I_am_lost1 skrev:

Nissan200sx- skrev:

Okej, det låter intressant!
Har inte 2jz för mycket effekt i förhållande till vikt? Om jag inte minns fel ligger väl gränsen lite under 300 på s13.

Hm, hur kan dom kräva det när det inte sitter någon balk där från fabrik?

de är nog mycket möjligt har inte kollat på det så mycket en smile men det ska gå att bänka bilen så tar man med en påse med bullar och lite kaffe så kanske man kan koppla ur nån tändspole

vet inte var ner till Stockholm och sålde lite s13 delar till massa folk så var de en som höll på att besikta sin s13 med bmw v8 vi SFRO och det ända han hade kvar var att svetsa dit balken där smile

Låter som en plan wink
Har ju fått kommentarer på det på besiktnignen själv att dom tror att det fattas en balk där men när man säger att det inte är ngt där i verkstadsmanualen så ger dom sig. Så tar man med en manual till sfro så kan jag inte tänka mig att det är ett problem. Men vad vet jag... dom kan ju va griniga.

ja inte den bästa planen men det är ju iallafall en plan och ett mål smile ja de kan nog stämma men jag tog och svetsade dit en extra balk de är ju bara bra att ha en där en då smile ska du besikta din med rb motorn? smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan200sx-
11 januari 2015 · 593 Inlägg

I_am_lost1 skrev:

Nissan200sx- skrev:

I_am_lost1 skrev:

de är nog mycket möjligt har inte kollat på det så mycket en smile men det ska gå att bänka bilen så tar man med en påse med bullar och lite kaffe så kanske man kan koppla ur nån tändspole

vet inte var ner till Stockholm och sålde lite s13 delar till massa folk så var de en som höll på att besikta sin s13 med bmw v8 vi SFRO och det ända han hade kvar var att svetsa dit balken där smile

Låter som en plan wink
Har ju fått kommentarer på det på besiktnignen själv att dom tror att det fattas en balk där men när man säger att det inte är ngt där i verkstadsmanualen så ger dom sig. Så tar man med en manual till sfro så kan jag inte tänka mig att det är ett problem. Men vad vet jag... dom kan ju va griniga.

ja inte den bästa planen men det är ju iallafall en plan och ett mål smile ja de kan nog stämma men jag tog och svetsade dit en extra balk de är ju bara bra att ha en där en då smile ska du besikta din med rb motorn? smile

Ja det skadar ju inte smile
Funderar på att göra det på sikt, ska ha allt som behövs. Men det är inte steg ett, först blir det bara att få allt å funka (=

Nissan 200sx s13 "Rb25det" (1991)
Andrebergman
13 januari 2015 · 41 Inlägg

Grym tråd!!
Håller själv på att bygga s13 med originalturbos till skillnad från alla andra som singelkonverterar. Snacka om att du hjälpte mig med el delen, nu vet jag hur jag ska koppla för att gå igång skiten. Förmodligen kör jag en uppstart i helgen...
Detta kommer att följas, keep up the good work!! smile
/Andre

Nissan 200sx S13 "2JZ" (1989)
I_am_lost1 system7
13 januari 2015 · 737 Inlägg

Nissan200sx- skrev:

I_am_lost1 skrev:

Nissan200sx- skrev:

Låter som en plan wink
Har ju fått kommentarer på det på besiktnignen själv att dom tror att det fattas en balk där men när man säger att det inte är ngt där i verkstadsmanualen så ger dom sig. Så tar man med en manual till sfro så kan jag inte tänka mig att det är ett problem. Men vad vet jag... dom kan ju va griniga.

ja inte den bästa planen men det är ju iallafall en plan och ett mål smile ja de kan nog stämma men jag tog och svetsade dit en extra balk de är ju bara bra att ha en där en då smile ska du besikta din med rb motorn? smile

Ja det skadar ju inte smile
Funderar på att göra det på sikt, ska ha allt som behövs. Men det är inte steg ett, först blir det bara att få allt å funka (=

Ja de kan ju vara kul att kunna vara ute och leka med den på vägarna smile
ja de är ju lika bra, haha ja jag håller med dig
smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
I_am_lost1 system7
13 januari 2015 · 737 Inlägg

Andrebergman skrev:
Grym tråd!!
Håller själv på att bygga s13 med originalturbos till skillnad från alla andra som singelkonverterar. Snacka om att du hjälpte mig med el delen, nu vet jag hur jag ska koppla för att gå igång skiten. Förmodligen kör jag en uppstart i helgen...
Detta kommer att följas, keep up the good work!! smile
/Andre

De är kul  att höra smile
Ja man  kan ju plocka ut 500hk utan problem med dom så dom får sitta där tills dom rasat smile

Kul att tråden  kommer till hjälp smile sen så måste du  ha  F 6 och. F1 också från body loomen  den tjocka svarta kabeln är till startmotorn för att starta deb och den andra  som är svart med röd eller orange sträck på sig  ska  till + hela tiden
sen så måste du  koppla en  tjock kabel från + på batterit direkt till start motorn  sen måste du ju gjorda allt och koppla in en soppa pump

sen så är det bara och starta ,  hoppas du får igång den smile

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
I_am_lost1 system7
13 januari 2015 · 737 Inlägg

efter många frågor i pm angående hur man eller (JAG) kopplade min el för att starta min 2JZ- GTE från aristo supras 2jz-gte ska vara densamma

så lägger jag upp lite mer bilder på det

har är all el som ska till + från ECU-n
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-fd008343c607e9cb6409991dbcce330b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-58225b357585d554bcd37a5960d0dbe2.jpg

F1 sparkar du igång start motorn med och F6 ska till +
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-a9c96bbefa2ffbeaf0bb95f25df4adc8.jpg

F1 från startmotorn och kabeln med ett rött sträck till + ska ju så klart kopplas till plus
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-9e0a070655aeacf056837fea1679fd01.jpg

F1 och f6
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-c69c2f3f35b769a9b8869f5af8a492f8.jpg

och skulle du vilja rensa lite bort onödig el? peta då ur kablarna ur kontakten och märk upp dom innan du tar bort dom så kan du lätt koppla in kablarna sen om du skulle vilja använda dom igen smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-24949bca957437ebc6278b6f11fe69f2.jpg

tar du bort den gula så kommer du åt för att ta bort kablarna smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-ade629927bb79d15bec477f4727ade31.jpg

jag använde mig av en bit svets tråd och de funkar hur fint som helst
går alldeles utmärkt med en nål eller rätt verktyg också smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-def5af9dc4b8e0f51827365e8a0356f9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-79d98a234c1e330a3619e3f65553b1fe.jpg

och här har du så du kan märka upp all el du tar bort smile jag har märkt upp all A/T OCH T/C och elen som ska till + i färger och kopplat bort den A/T elen jag inte kommer att behöva, (OBS mina färger behöver inte vara desamma som dina OBS smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-b97d50cc29b5cc78f43a5273109e521b.jpg

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
I_am_lost1 system7
13 januari 2015 · 737 Inlägg

och här är hur soppan ska kopplas smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185812/185812-237e764ac5b514b7fea5d5335d98609c.jpg

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
I_am_lost1 system7
13 januari 2015 · 737 Inlägg

hitta även den här smile

[video]http://www.garaget.org/video/148002[/video]


how to start up 2jz gte non-vvti?
basic wiring setup for starting 2jzgte on floor outside the car or in the car
this is basic harnesses wiring for aristo / supra 2jz gte non vvti

you will need to connect the harness, ecu, fuel pump, ignition model, starter, flywheel, and battery.

firing the engine step by step:
1- just connect IGSW, +B, +B1, BATT from the 40pin plug to +12v on the battery.
2- connect F6 from the body loom plug to +12v on battery.
3- connect fuel pump.
4- connect wire from the starter to +12v.
5- connect the ignition ship (ignition model).
6- ground wire from the engine to body of the car or negative on battery.
7- use pin number F1 from the body loom plug to fire up the engine.

40 PIN PLUG:
IGSW = IGNITION SWITCH (INPUT +12V)
+B = SWITCH POWER GOING TO MAIN RELAY  (INPUT +12V)
+B1+ = SWITCH POWER GOING TO MAIN RELAY  (INPUT +12V)
BATT = BATTERY CONSTANT +12V (INPUT)

BODY LOOM PIN:
F1 = STARTER FIRE UP ( INPUT +12V NON CONSTANT)
F6 = IGNITION SWITCH (INJECTORS, COILS, ETC CONNECT TO SWITCH +12V)

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang