AUDI A3 DTM - 3.2L VR6 - Turbokonvertering och massiv ombyggnation

SENAST; Provmontage av fälg bak!
  • 208 Följare
  • 147 234 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 mars 2017
Softishman Fixare
26 januari 2016 · 284 Inlägg

t_one21 skrev:
[

Softishman skrev:
Det kommer bli skitbra Tom!!!

Tack, känns riktigt kul att höra det ifrån dig smile jag är riktigt imponerad av din Golf och det vet du!

//Tom

Tackar ödmjukast för det Tom! cool
Snart börjar demonteringen av det yttre så den blir fin för denna säsong!

---<Softishman>----
Audi RS4 "APR stage3 och Accuair I-level" (2006)
Threefifty
26 januari 2016 · 168 Inlägg

Spännande med lite TTRS grejor wink

You've got to live it!
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 januari 2016 · 1 093 Inlägg

Bilderna som jag lovade

Projektet har kommit upp i fart igen, så nu gäller det att hålla lågan igång så allt lirar i slutet av mars.
2016 blir det ingen utställning av detta bygge på ELMIA men har ett par korkade idéer som kanske platsar 2017 eller 2018... Lite mindre press (kanske skulle behövas dock) men mer möjlighet att göra allt så detaljerat jag vill nu istället. Det gör inget om allt inte är 100% till påsk i alla fall smile

Igår trillade även adaptrarna från AKmotorsport.net in hemma, känns seriöst och trevligt!
Ska försöka ta några bra bilder på dem framöver, fina så jag nästan gråter över att gömma dem big_smile
Nästa steg gällande bromsarna (efter att TTRS-skivorna kommit) är en provmontering och sedan måste oken blästras och lackeras...

Godspeaker skrev:
skönt bygge, gillar starkt!

Det tackar jag för! smile roligt att få lite beröm big_smile

Softishman skrev:
Ser fram emot bilder sen!!!

Softishman skrev:

t_one21 skrev:

Softishman skrev:
Det kommer bli skitbra Tom!!!

Tack, känns riktigt kul att höra det ifrån dig smile jag är riktigt imponerad av din Golf och det vet du!

Tackar ödmjukast för det Tom! cool
Snart börjar demonteringen av det yttre så den blir fin för denna säsong!

Hoppas på att den får möjlighet att rulla ihop med min i sommar då! smile

Threefifty skrev:
Spännande med lite TTRS grejor wink

Ja visst är det! Inte mycket som är original A3 på denna bil längre så kan sträcka ut en hand till TTRS med wink

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-7aef66b9e4e906cd640931050aad6f03.jpg

Dags att börja riva; Palla upp bilen noga och av med hjulet

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-7da4cf1c89c66cfeeb535c5f936747f7.jpg

För att släppa på staget till krängningshämmaren så provar man gärna först med muttermaskin, snurrar leden så fram med blocknyckel (18-19 oftast) och en insexnyckel. Då går det att hålla emot och plocka bort muttern utan kapskiva (oftast!)

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-56f0e6f90767f76bdf5dccfefcede49f.jpg

Sedan bulten som klämmer fast fjäderbenet i spindeln:
block eller ringnyckel på muttersidan, muttermaskin med torx-bits på den andra så är det snart gjort.
Se till att torx-bitsen verkligen bottnat, annars blir det kapen om du har otur...

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-ce2f2033ef6a68c2cc45858be1ac14e5.jpg

Jag valde att på ena sidan av bilen flytta på bromsoket för att komma åt att knacka tillslut. Har man lite flyt eller en nyare bil behövs det mest troligt inte smile

-------------------------------------------------------------------------

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2481711

På med en fjäderspännare för att dra ihop fjäderbenet och lättare kunna trycka ned spindeln och bärarmen, sedan är det bara att knacka på. Man kan med fördel använda ett brytjärn eller en kil i springar som finns där sista bulten drar åt. så ökar chanserna att man behöver ta fram storslägan wink

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-3fd6ab774fce893b689329fd320cefe4.jpg

När allt väl är borta så se till att det du skruvar dit fungerar... Jag trodde det skulle vara enklare att lossa på höjdjusteringen när bälgen och benet var på plats men så var det inte...

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-abbe54aa90b28dfa323625ec7f2d90e1.jpg

För att kunna få loss den nedre hylsan (som fästs i spindeln och tillåter att övre delen justeras i höjd genom att snurra på den) krävdes det två personer, en trasa + rörtång samt en haknyckel...

Smidig lösninng: Stålborste, bromsrengöring och smörja upp ordentligt med kopparpasta.
GLÖM INTE: tejpa de gängor som inte används för att underlätta framtida justering, ofettade gängor ärjar & fettade gängor samlar skräp annars!

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-f6b5989b55aa108870119df0ea36175e.jpg

Montaget av bälgen är desto lättare, nu är allt löst och behöver bara skruvas ihop istället.
När höjden väl är provad så se till att både anslutningen är på rätt ställe (återkommer till det) samt att man faktiskt drar åt låsmuttern på fjäder(bälg)benet.

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-6a1a878b82006174b4cc405617daf4d7.jpg

Nu släppte jag ner den utan framskärm på och provade att hänga dit den efter bilen var sänkt, allt för att slippa eventuellt knäcka den. Nu visste jag redan innan att dessa fälgar troligen skulle ha fel ET för att fungera perfekt, kan räcka med en höjning eller att byta till ET45 (19"/8.5"/ET40 med 225 däck som sitter på nu).

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-56e5f8724b08058bf5f666d185eedbea.jpg

Det lutar lite åt att höja någon centimeter för att se om det går fritt i skärmen, jag ska helst få plats med en innerskärm med framöver (tyvärr big_smile ). Annars om man bortser från en skärm som inte hänger helt på plats så ser den riktigt trevlig ut sänkt till botten (den står på klossan!).

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-0d1cc8b769724cc2b42e3f6a7b2aca3a.jpg

Avslutar med en liten hint om planen med bagagegolvet.
På A3 8P med Quattro och Golf MK5 med 4motion så finns det minimalt det utrymme nedåt, så de lägger reservhjulet (modell smalt) och bygger med 10cm cellplast för resten och sedan en tunn skiva. Det ger mig inte mycket att bygga under för luftens räkning, så detta är bokstavligt talat grunden till en lösning för hoppningsvis!

-------------------------------------------------------------------------

Så tror jag att jag har sammanfattat senaste veckans bestyr och tankar.

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
salapojken
28 januari 2016 · 38 Inlägg

Det är kul att du så noggrann med allting. Kommer bli sjukt bra och hoppas man får se den på några träffar i sommar! big_smile

callesjoberg
28 januari 2016 · 43 Inlägg

ser riktigt bra ut, blir många audis på luft i sommar känns de som big_smile

Audi A4 B5 "Audi A4 usa import" (1997)
Threefifty
28 januari 2016 · 168 Inlägg

Vart fick du tag på TTRS skivorna? Hade inte varit fel om man kunde adoptera lite TTRS saker till min TT wink

You've got to live it!
Twins Twins Bil & Plåt
28 januari 2016 · 2 577 Inlägg

kopparpasta och alu är ingen bra kombo så du vet

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 januari 2016 · 1 093 Inlägg

FEEDBACK

salapojken skrev:
Det är kul att du så noggrann med allting. Kommer bli sjukt bra och hoppas man får se den på några träffar i sommar! big_smile

Jag försöker att lägga tillräckligt med energi första gången för att slippa göra om smile det får vi väl hoppas, jag brukar åka på det mesta inom en 30 mils radie smile

callesjoberg skrev:
ser riktigt bra ut, blir många audis på luft i sommar känns de som big_smile

Ja det verkar som att många fått tummen ur och tagit tag i det smile blir en intressant sommar!

Threefifty skrev:
Vart fick du tag på TTRS skivorna? Hade inte varit fel om man kunde adoptera lite TTRS saker till min TT wink

eBay, skroten, blocket.se; det gäller mest att vara med när något dyker upp till rätt pengar smile får se när skivorna dyker upp smile

Twins skrev:
kopparpasta och alu är ingen bra kombo så du vet

smile en fin avvägning, alu-pastan var slut i garaget och timman sen. Anledningen till att kopparpastan åkte på är att risken för att aluminiumet (i fjäderbenet) ska offras i ett utbyte till den koppar som finns i fettet är ganska liten då det är minimal chans att det blir strömförande och processen startar. Topplagringar i gummi, bälg istället för fjäder och en extremt stor yta reaktionen måste ske över. Då är jag mer orolig för att fjäderbenet rostar fast i spindeln.

Men du har helt rätt i det du säger, det finns andra ställen man bör vara betydligt noggrannare med valet av fettpasta! smile

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
mangeSBR
29 januari 2016 · 162 Inlägg

Du skulle passat på att åka förbi returbilen å hämta aluspindlar från passat...250kr/st

Greken021 Västerås Night Racers founder
4 februari 2016 · 431 Inlägg

ser riktigt bra ut. big_smile hinner du klart till våren så man får se den ute på gatorna??

Sponsring: JB-ENGINE (http://jb-engine.se/)
audi a3 1.8tsq - 500whp projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267168
Lägg gärna en röst på bilen: http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=308412
Audi A3 1,8TS QUATTRO "Västerås Night Racers" (2000)
Billling
4 februari 2016 · 362 Inlägg

Greken021 skrev:
ser riktigt bra ut. big_smile hinner du klart till våren så man får se den ute på gatorna??

Det kan vi ju hoppas iallafall! men jag ska ge han en boost i garaget i helgen smile

Greken021 Västerås Night Racers founder
4 februari 2016 · 431 Inlägg

Billling skrev:

Greken021 skrev:
ser riktigt bra ut. big_smile hinner du klart till våren så man får se den ute på gatorna??

Det kan vi ju hoppas iallafall! men jag ska ge han en boost i garaget i helgen smile

de är bra. lås fast han vid bilen så han inte kan åka där ifrån förens han är klar big_smile

Sponsring: JB-ENGINE (http://jb-engine.se/)
audi a3 1.8tsq - 500whp projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267168
Lägg gärna en röst på bilen: http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=308412
Audi A3 1,8TS QUATTRO "Västerås Night Racers" (2000)
TomBjorklund VAGIS Car Club
4 februari 2016 · 1 093 Inlägg

Billling skrev:

Greken021 skrev:
ser riktigt bra ut. big_smile hinner du klart till våren så man får se den ute på gatorna??

Det kan vi ju hoppas iallafall! men jag ska ge han en boost i garaget i helgen smile

Kasta inte getter utanför hagen! Händer mer i mitt hörn än ditt, speciellt om vi ska prata för egen maskin wink
Dags vi både tar och leker med spackel på varsitt håll kanske... smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
TomBjorklund VAGIS Car Club
7 februari 2016 · 1 093 Inlägg

Sagt och gjort

Mer slipat och imorgon kommer domen från lackeraren hur mycket mer jag har att göra innan han vågar ta i den...
Det börjar kännas nära men jag har inget egen erfarenhet av lackering än så behöver lite tips från han som ändå ska göra slutfinishen på fronten!

Har även ställt bilen på marken men behöver skifta hjul innan skärmarna kryper på (förhoppningsvis).
Det lutar även åt att främre bromsskivorna dyker upp nästa vecka, vilket lär leda till lite personligt dreglande om allt passar...

Jag har tidigare pitchat för sidan jag skapat åt bilen på Facebook, det dyker (tyvärr) upp uppdateringar snabbare där främst genom att det är enklare med telefonen att få upp bilder och filmer där. Så vill ni vara med på expressuppdateringarna så söker ni bara på "AUDI A3 DTM" smile

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-9574e476bc22a63c86ecb4240d296b43.jpg

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-7a08b1a68d65a0b29807872afc56d0a5.jpg

Det finns lite mer att hämta men tyvärr inte så mycket

-------------------------------------------------------------------------

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Greken021 Västerås Night Racers founder
7 februari 2016 · 431 Inlägg

t_one21 skrev:
Sagt och gjort

Mer slipat och imorgon kommer domen från lackeraren hur mycket mer jag har att göra innan han vågar ta i den...
Det börjar kännas nära men jag har inget egen erfarenhet av lackering än så behöver lite tips från han som ändå ska göra slutfinishen på fronten!

Har även ställt bilen på marken men behöver skifta hjul innan skärmarna kryper på (förhoppningsvis).
Det lutar även åt att främre bromsskivorna dyker upp nästa vecka, vilket lär leda till lite personligt dreglande om allt passar...

Jag har tidigare pitchat för sidan jag skapat åt bilen på Facebook, det dyker (tyvärr) upp uppdateringar snabbare där främst genom att det är enklare med telefonen att få upp bilder och filmer där. Så vill ni vara med på expressuppdateringarna så söker ni bara på "AUDI A3 DTM" smile

-------------------------------------------------------------------------

http://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-9574e476bc22a63c86ecb4240d296b43.jpg

-------------------------------------------------------------------------

http://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-7a08b1a68d65a0b29807872afc56d0a5.jpg

Det finns lite mer att hämta men tyvärr inte så mycket

-------------------------------------------------------------------------

//Tom

ser riktigt bra ut big_smile

Sponsring: JB-ENGINE (http://jb-engine.se/)
audi a3 1.8tsq - 500whp projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267168
Lägg gärna en röst på bilen: http://www.garaget.org/mypage/edit_car. … _id=308412
Audi A3 1,8TS QUATTRO "Västerås Night Racers" (2000)
TomBjorklund VAGIS Car Club
10 februari 2016 · 1 093 Inlägg

SuperSprint och glada nyheter

För någon vecka sedan fick jag tag på en slutdämpare från SuperSprint av en kille som tidigare haft den på sin S3 (8P).
Innan köpet gjorde jag lite research och det såg ut att stämma överens med infästningarna även på 3,2L, så jag slog till.

Mycket riktigt stämmer faktiskt det mesta, största problemet är att stötfångaren på facelift bygger längre bak i nederkant än vad original gör. Så slutrören måste flyttas bakåt för att det ska lira riktigt bra.
Hade jag inte gjort faceliften hade det alltså lirat perfekt wink

Video på detta finns upplagt på Facebook!

I förrgår kom lackeraren på besök och tog sig en titt på fronten, efter lite klämmande och tittande så var vi nog överens om att jag hade ett par ställen som behövde lite översyn innan han tog över men att det överlag inte var långt bort. Som det ser ut nu lutar det åt att lämna den under nästa vecka redan.

Filar på ideerna kring montaget av luftstyrningen i bagaget, känns som att det kan komma att lira med lite precision. Förhoppningsvis kommer det inte se inklämt ut smile

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-0cb6726ff1f4fd5317675a2b6323ef70.jpg

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-d62dbb24a080088260f32d4cc481e97c.jpg

-------------------------------------------------------------------------

//Tom

Senast redigerat av t_one21 (10 februari 2016)

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
callesjoberg
13 februari 2016 · 43 Inlägg

kanske missat det men vad har du tänkt köra för luftsystem?
looking good (y)

Audi A4 B5 "Audi A4 usa import" (1997)
TomBjorklund VAGIS Car Club
16 februari 2016 · 1 093 Inlägg

Klart för lackering
Fronten är äntligen klar för att lämnas in, tyvärr så har min lackerare dragit på sig feber med mera och kommer att vara borta förmodligen hela veckan. Det är väl ingen större panik med tanke på att det är över en månad kvar innan bilen ska ut på vägen! Jag har lite kvar med bakstöten men jag tror att det hinns med under veckan, så kommer även den att följa med på lackering direkt.

I väntan på skivor så är originalbromsarna tillbaka på plats för att kunna flytta bilen i garaget. Har även passat på att dra om slangarna till de främre bälgarna under bilen hela vägen bak till bagaget så att det bara är bakre bälgarna och montaget i skuffen kvar!

callesjoberg skrev:
kanske missat det men vad har du tänkt köra för luftsystem?
looking good (y)

Jag kommer detta år att åka på en blandning av diverse märken, dels pga kostnad men för framtiden så är det medvetna val:

Fram: K-sport med double bellow och ställbar dämpning i över 30 steg
Bak: AirLift Performance double bellow, dämpare från K-sport ställbara i över 30 steg
Ventilpaket: AccuAir VU4 så att alla bälgar har en egen krets (stabilare)
Kompressorer: ViAir replikor 2x380C
Tankar: 2st 4,8L från Volkswagen Touareg

Nu är det dags att ta tag i just luften och det höjda golvet bak, förhoppningsvis så har jag en färdig plan om en vecka. Har jag lite tur har jag även hunnit provmontera bromsarna då med...

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
TomBjorklund VAGIS Car Club
24 februari 2016 · 1 093 Inlägg

Lack

Äntligen är det dags, bokat och klart att både fronten och bakstöten ska in på lackering i nästa vecka.
Så nu är det dags att ställ om siktet på att få klart bland annat avgassystemet och att bygga klart lådan i bagaget för luftkittet. Kommer att köpa in bälgarna från danska The Suspension Company ihop med en kompressor.

Till kompressor blir det en 380C Viair kopia, för att närmre sommaren kunna komplettera med en likadan till smile

Kan tipsa om att det på fredag blir en liten afterwork med VAGIS i Ekolsund mellan Västerås och Stockholm, 19.00-21.00.
Ingen alkohol utan enbart lite häng för alla som har abstinens efter sommarens träffar. Vill bara på peka att det var på vägen till motsvarande förra året som mitt projekt på allvar tog fart när jag blev påkörd bakifrån wink

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
TomBjorklund VAGIS Car Club
1 mars 2016 · 1 093 Inlägg

Mer rolig information

Ett tag tillbaka köptes slutdämparen (SuperSprint) och bara några dagar senare lyckades jag hitta en mellandämpare.
Så i går dök den upp tackvare en god vän som turligt nog kör sträckan med lastbil i princip varje vecka.

Utöver det kom även mina efterlängtade TTRS-skivor, ett par monster på 370mm i diameter kommer att förhoppningsvis få plats med oken i mina 19"-fälgar.

Under helgen lämnades även fronten och bakstöten in på lackering och redan igår la de slipgrunden. När den torkat så kommer de justera de defekten som finns om det inte är något större. I så fall tar jag tillbaka den och gör det själv smile
I fredags passade jag på att hämta ut några efterlängtade detaljer till fronten. Alla DTM-galler, locket till dragöglan samt Sline-listen som sitter i nedre kanten av fronten. Har inte bestämt mig för kulör på listen är men silver, svart och suzuka grey finns som alternativ.

Nu är det främst att bygga klart luften i bagaget som ligger på lite granna, vill ha det så nära klart som möjligt när de bakre bälgarna dyker upp smile

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-baced8c175d0e1713ab3d2cfc9ef7829.jpg

Ytterligare en dämpare från SuperSprint, får se om jag monterar denna nu till sommaren eller tar det i samma veva som turbokonverteringen nästa vinter.

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-b1b21dad5c8bc6f64c53d039eaa36449.jpg

De två underbara dasslocken! betydligt större än jag tänkte mig, fläskigt big_smile

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-ffef35904ff3081caa96b729f9ed6bd9.jpg

En drös med galler från Möller, som förhoppningsvis fortfarande passar i fronten wink

-------------------------------------------------------------------------

https://www1.garaget.org/gallery/images/201/200945/200945-e9876b02c82575afe5fd9fcf298a0ee1.jpg

Bakstöten med slipgrunden lagd...

-------------------------------------------------------------------------

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang