Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för att se vad nästa galna upptåg är :D
  • 256 Följare
  • 372 263 Visningar
  • Projektet avslutat 6 maj 2016
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
26 juli 2015 · 2 405 Inlägg

Crima. Kul att Du vakna till liv smile ingen idé är en dålig idé förens den är bevisad. Då måste man göra den innan den kan va dålig tror jag smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
MrBizniz
26 juli 2015 · 24 Inlägg

Tjena Psyco! Vad blir nästa meeting för dig? Vill ju gärna se din kärra efter att ha följt din tråd sedan början. Noterade de lite "bistra" inläggen men hela idén med egen styling är att hitta på ngt som ingen annan har? Ditt avgassystem lät grymt bra. Tycket att du väljer rätt om din nya foliering blir blått ;-)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 juli 2015 · 2 405 Inlägg

MrBizniz: Var på Kungenskurvaträffen i helgen men har nog inga planerade event som kommer just nu. Inte på rak arm iaf smile Barkarby träffen kommer vi åka på som vanligt så länge den ej krockar med min semester.
Har blivit mer för att åka på utställningar mm än vanliga bilträffar. Känns som alla bilträffar börjar gå tillbaka till sin gamla anda där alla står i varsin liten klunga o pratar med sina egna vänner och ingen vågar tala med en ny. Inte de roligaste att åka ut på specielt då jag alltid har damerna med mig smile

Men när jag vet att jag skall på något så kommer de självklart komma ut här smile

BTW: Idag e de måndag. Med andra ord jag jobbar big_smile Med tredje ord så har jag tid över på lunchen och de kommer hända saker på bilen. Små saker möjligen men alltid något

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 juli 2015 · 2 405 Inlägg

P.S
Ni som röstar 2or på bilen, motivera gärna i en komentar. Lite roligare o se varför man får en 2a istället för att veta att det är en tvåa då ni måste skriva en motivation om ni skriver en 1a

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 juli 2015 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-c8d1739ef74861752d08c935541854df.jpg
Cool passerade just 100 000 besökare i tråden. Lite onödig statistik så pendlar jag mellan 1000-2000 nya besökare per dag här smile

Just nu e de inge kul på bilen. Dagens projekt är att få bort störningen till skärmarna bak. Trotts inbyggt störnings filter så glimmrar bilden när bilen är igång. Sen vill den inte stängas av aut när jag vrider av tändningen. Trotts att det jag kopplat in den på gör de... Mysko. Kändes dock inte direkt bild värt. 

Btw så letar jag efter kn filter till min bil. Tips på något ställe som säljer dem utan att man blir ruinerad?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
VictorP
28 juli 2015 · 341 Inlägg

Kul att projektet uppmärksammas så pass! Läst igenom alla dina projekt nu och hakar på detta! Ser bra ut smile

BMW 318 e36 cab "Wannabe m3" (1995)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 juli 2015 · 2 405 Inlägg

VictorP:
Ambisköst (stavning?) att läsa igenom alla projekten, skulle inte ens jag orka xD Men kul att du följer.

Nu är Porschens lilla Roadtrip bokad. Kommer bli hård test av kärran nästa månad, tyvärr kör vi åt helt fel håll men va fan de får väl bli som de blir.

Startar hemma i Stockholm den 14e där vi åker efter kusten ner till Kalskrona. Den 15 åker vi sedan vidare efter kusten via ystad ner till Malmö där vi spenderar nästa natt. 16 Bär de av till Ullared (klyshigt jag vet men man måste ju se va de livas om) för ett snabb stopp sedan vidare till GBG. Där blir vi kvar 3 nätter för att bland annat terra gatorna, träffa Sophies pappa och även svänga in hos sponsorn AK Tuning som skall optimera bilen. 19 bär de sedan hem igen och kolla om vår hus vakt har skött sig eller haft party i lyan smile

Dagens plan blir att fortsätta med skärmarna på lunchen för att få bort störningarna, vill att de fungerar när vi åker så klart. Sedan kommer Kim och Carro upp från Jönköping som jag inte träffat på säkert 2 år nu smile Så blir en lite lugnare dag med fika sen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Vikr
28 juli 2015 · 210 Inlägg

Ta med skydd för benen när du skall till Ullared XD

borde införa körkort för kundvagn där inne! smile 

psyco skrev:
VictorP:
Ambisköst (stavning?) att läsa igenom alla projekten, skulle inte ens jag orka xD Men kul att du följer.

Nu är Porschens lilla Roadtrip bokad. Kommer bli hård test av kärran nästa månad, tyvärr kör vi åt helt fel håll men va fan de får väl bli som de blir.

Startar hemma i Stockholm den 14e där vi åker efter kusten ner till Kalskrona. Den 15 åker vi sedan vidare efter kusten via ystad ner till Malmö där vi spenderar nästa natt. 16 Bär de av till Ullared (klyshigt jag vet men man måste ju se va de livas om) för ett snabb stopp sedan vidare till GBG. Där blir vi kvar 3 nätter för att bland annat terra gatorna, träffa Sophies pappa och även svänga in hos sponsorn AK Tuning som skall optimera bilen. 19 bär de sedan hem igen och kolla om vår hus vakt har skött sig eller haft party i lyan smile

Dagens plan blir att fortsätta med skärmarna på lunchen för att få bort störningarna, vill att de fungerar när vi åker så klart. Sedan kommer Kim och Carro upp från Jönköping som jag inte träffat på säkert 2 år nu smile Så blir en lite lugnare dag med fika sen

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 juli 2015 · 2 405 Inlägg

Är har stor kundvangn att köra där inne. E ju inbyggt tuta på min med wink

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Connyconny
28 juli 2015 · 276 Inlägg

Du är ju en mästare på att foliera, så jag undrar. Jag provade foliera läppen på fronten, va svårt och blev verkligen inte hundra men är nöjd för de va första gången. De har tyvärr släppt lite och veckat sig, ska prova och värma och se om de går att få i ordning på de. Va tror du jag gjorde för fel i början? Tvättat dåligt, värmt för dåligt, eller kanske dragit för mycket i folien???? Bara nyfiken så de blir bättre resultat när jag gör om de.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 juli 2015 · 2 405 Inlägg

Är de strukturerad plast så kan de va knepigt att få det att fästa bra om du inte värmer riktigt mycket. E de vanlig lackad plast så har du antagligen gjort rent dåligt (använd gärna t sprit eller liknande så du verkligen får bort assfalts fläckar mm). Sedan när du fått på den så måste du eftervärma kanterna. Vik gärna in kanterna och fäst dem på insidan så du inte har någon exponerad kant som kan utsättas för väder och vind. Då kryper fukten gärna in och filmen släpper smile Sedan så börja alltid från mitten och jobba dig ut. Då får du ingen konstig sträckning i ena ändan samtidigt som du kanske har för mycket i andra. Du får dessutom jämnare mönster smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Connyconny
28 juli 2015 · 276 Inlägg

Tack för svar. Rengjorde nog för dåligt då fast jag hade rödsprit. Har ju iofs skarven "öppen" fast i bakkant. Jaja, tack för tipset. Jag prövar igen om jag inte får i ordning på det.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 juli 2015 · 2 405 Inlägg

När de häller främre stötfångaren så får du luft virvlar bakom den så bak kanten sitter ändå"frammåt" i de läger om du förstår vad jag menar. Detta då luften går emot kylaren och all luft strömmar ju inte igenom den utan byter riltning

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Connyconny
28 juli 2015 · 276 Inlägg

Får plocka bort gallret och se hur mycket jag kan göra vika runt eller nåt.

Connyconny
28 juli 2015 · 276 Inlägg

Va hos glasmästaren i Skara idag. Han ska hjälpa mig i morgon att foliera "läppen", 350:- skulle han ha bara så då kan han göra de som kan de. Ska jag beställa ny vinyl så kosta ju den en hundring så de va klart värt de. Fast de är klart, då lär man sig ju aldrig....

KALL3
28 juli 2015 · 723 Inlägg

Har glasmästaren i skara folierat mycket smile? Kanske ska lämna till han med om man behöver ngt folierat. Förlåt om jag lånar tråden!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Connyconny
28 juli 2015 · 276 Inlägg

KALL3 skrev:
Har glasmästaren i skara folierat mycket smile? Kanske ska lämna till han med om man behöver ngt folierat. Förlåt om jag lånar tråden!

Vet inte hur mycket han har folierat. Tonat rutor har han gjort i många år vet jag även satt folie vid koffertöppningen vet jag och de ska jag göra i morgon oxå. Håll kik på min sida så får du se resultatet i morgon eftermiddag eller kväll. Rätt billig verkar han. Skulle ha 3200:- att tona min bil, tre rutor då. De har alltid kostat typ 5-6 tusen va jag har hört. Och ja, han ska va duktig på rutor iallafall.

KALL3
28 juli 2015 · 723 Inlägg

Connyconny skrev:

KALL3 skrev:
Har glasmästaren i skara folierat mycket smile? Kanske ska lämna till han med om man behöver ngt folierat. Förlåt om jag lånar tråden!

Vet inte hur mycket han har folierat. Tonat rutor har han gjort i många år vet jag även satt folie vid koffertöppningen vet jag och de ska jag göra i morgon oxå. Håll kik på min sida så får du se resultatet i morgon eftermiddag eller kväll. Rätt billig verkar han. Skulle ha 3200:- att tona min bil, tre rutor då. De har alltid kostat typ 5-6 tusen va jag har hört. Och ja, han ska va duktig på rutor iallafall.

Okej låter ju fint. Håller ett öga på din sida smile

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 juli 2015 · 2 405 Inlägg

Betalade 1500 för alla 7 på Porschen smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Connyconny
29 juli 2015 · 276 Inlägg

Du har säkert spons. De skulle va trevligt att ha.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang