Stomme sidobalk rostskadad (bilder) (UPPDATERAD)?

Magnum1965
13 mars 2015 · 217 Inlägg

-matte skrev:
Måste varit en dålig fog. Klicka på profilen så får du se.

Skedde säkert av någon annan anledning.

Givet, det var mer ett försök att vara lite lustig.

Inte helt lämpligt kanske, men ibland kan man inte låta bli big_smile

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Slash Saabifierad
14 mars 2015 · 2 026 Inlägg

Nu verkar trådskaparen vara avstängd men han/hon kanske ändå läser.

Jag skulle vilja gå emot rådande expertis i denna tråd och säga att den lagningen ändå kan gå att få i genom, bara spreja på ett tjockt lager stenskottsskydd, låt det torka, kör på lite grusvägar så det blir en aning smutsigt och åk in och besiktiga. Besiktningen kräver inga direkta intyg eller att du måste ta bort färgen utan de kör samma sak som förra gången, går med hammare och hamrar, håller det och ger ifrån sig en metallisk klang så kommer bilen gå igenom. Jag har själv fixat en bil med enbart kemisk metall och stenskottsskydd som liknade de skador du har. Men det gäller att få lagningarna att vara så pass stabila att de inte går sönder vid kraftigt hamrande. Vet att en del besiktningsmän är tokiga när det kommer till detta.

Är det säkert att laga på detta sätt? nja inte direkt men din bil får rulla 1 år till.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang