Hej!
Har precis införskaffat mig min första 330ci e46, men uppstod lite problem. När jag köpte den satt det på Achilles friktionsdäck med 19" breyton fälgar (235/30 19") på samtliga.
Dessvärre, av någon anledning, så brast ena däcket påväg hem (vänster fram) så bilen fick bärgas till Stockholm, däcket gick ur fälgen. Enligt däckexpert så är det pga att däcken var kina.
Nu har jag fått ett erbjudande av en vän att byta ut mina nuvarande breyton och dess däck mot hans 19" Zito med michelin pilot sport som har 235/35 19" fram och 275/35 19" bak.
Jag monterade hans fälgar men det visade sig att bilen var för låg och att den har sänkts, vilket betyder att bilen måste höjas fram och bak. Finns tydligen sänkningssats på framvagn men ingenting på bakvagnen.
Nu är frågan vad gäller bakvagnen, om man ska höja på något sätt? Finns inga coilovers/sänkningssats men det verkar inte vara originalfjädring då fjädringen är blå, eller om man helt enkelt blir tvungen att byta ut däcken helt och hållet eventuellt?
Just nu är det Zito fram med michelinen och Breyton bak med skitdäcken
Bifogar bilder så man kan se, dem 2 första bilderna visar 275/35 bak som är för stora, sista visar när första däcket small påväg hem:
Tack på förhand!
mr330ci