Epforce skrev: Så sjukt nice finish Klart man blir sugen på att göra något liknande med min men med CSN samt en motorcykel så kommer man inte så långt haha
Ser fram emot vad borgwarner:n kommer lämna. Är en riktigt mysig snurra, kanske blir en sån i framtiden om jag får för mig att också bygga smidd maskin
Lycka till med dynon och hoppas att inget tjurar
Tackar, kul att höra!
Jo jag är lite nyfiken själv måste jag säga! Går ifrån Precision trenden litegrann och provar nått nytt samt lite andra lösningar
jojje81 skrev: Ser mycket bra ut! Enda jag funderar på är hur lättskruvat det är? Ser inte lätt ut.
Vet inte om du syftar på hela bygget eller någonting specifikt? Allt är ju relativt men det är ju såklart inte som att skruva i en volvo 740 där det mesta är ganska enkelt och gott om plats. Det är väl vad man är van vid helt enkelt
Det blir mycket speciallösningar i det här bygget som man skulle kunna undvika om man vill. Men det är som lite därför jag bygger såhär också. Man lär sig alltid nått nytt. Som jag byggde förra säsongen var ju mer rakt på så att säga.
Det jag syftade på e placering av rören kontra fläns och pinnbultar. (Grenrör) Ser ut som ganska mycket krångel för att komma åt. Å andra sidan så kanske det inte går att göra på annat vis
Det är alltid en kompromiss man gör när man bygger men man måste se till det praktiska också
jojje81 skrev: Det jag syftade på e placering av rören kontra fläns och pinnbultar. (Grenrör) Ser ut som ganska mycket krångel för att komma åt. Å andra sidan så kanske det inte går att göra på annat vis
Det är alltid en kompromiss man gör när man bygger men man måste se till det praktiska också
Jasså, nä det är inga problem. Tog hänsyn till det när jag byggde grenröret Det är mer plats än det ser ut på bild så man kommer åt alla uppifrån med ett litet spärrakaft eller ännu smidigare en ledad spärrnyckel
Jobbar i helgen så projektet får vänta, till veckan blir det färdigtställa grenröret med uttag för wastegate, temp givare och uttag för mäta mottryck vid dyno.
jojje81 skrev: Vad för avgashus har du på turbon? Vilken wg?
I vinter blir det nog turbo ist för kompressor på min
Det är t4 twinentry A/R .91
Tanken är att jag ska köra med dubbla TiAl MVR 44mm eftersom jag kör pulssplit
Kikade lite på din bil och du har ju en seriös motor så du kan nog ta ut dubbla effekten av vad du har nu om du vill
Har en gt3076r som ligger på hyllan med keramiska lager fast med 0.63 huset. Vilket blir för litet så jag funderar på att byta till 1.06 ist för att spara lite på mottrycket Annars så ligger det en Tial 44m.m mvr och tial Q 50mm dump också. Har legat länge å väntat på nått skoj
Ja motorn pallar me en del men jag vill inte ha så mycket effekt. 500whp med ett fint register är prima
jojje81 skrev: Vad för avgashus har du på turbon? Vilken wg?
I vinter blir det nog turbo ist för kompressor på min
Det är t4 twinentry A/R .91
Tanken är att jag ska köra med dubbla TiAl MVR 44mm eftersom jag kör pulssplit
Kikade lite på din bil och du har ju en seriös motor så du kan nog ta ut dubbla effekten av vad du har nu om du vill
Har en gt3076r som ligger på hyllan med keramiska lager fast med 0.63 huset. Vilket blir för litet så jag funderar på att byta till 1.06 ist för att spara lite på mottrycket Annars så ligger det en Tial 44m.m mvr och tial Q 50mm dump också. Har legat länge å väntat på nått skoj
Ja motorn pallar me en del men jag vill inte ha så mycket effekt. 500whp med ett fint register är prima
Kan tänka mig att registret är vääldigt trevligt som det är nu
Funderade hur jag skulle lösa oljereturen när det är så extremt trångt under turbon, värmen blir ju ett bekymmer med en slang. Så jag har påbörjat en oljeretur av ett aluminiumrör. Får se hur jag löser biten mellan tråg och rör.
Jag har i princip samma lutning och höjd på min turbo och många säger ju att det blir problem.. Men jag har inte haft problem alls denna säsongen.
Nä jag börjar utan, kollar man på nätet så är det vanligaste svaret att om lagerhuset på turbon sitter ovanför nivån på oljan i tråget så blir det inget problem om man har tillräckligt grov oljeretur. Så jag börjar utan och gör det enkelt.. Man lär ju få blårök väldigt snabbt om det visar sig att det inte fungerar. Vet en handfull trådar där det diskuterats och inte varit något problem på en m50 iaf. Så vi får hoppas på det helt enkelt! Du är ju ännu en till som bevisar att det går uppenbarligen
Jag har i princip samma lutning och höjd på min turbo och många säger ju att det blir problem.. Men jag har inte haft problem alls denna säsongen.
Nä jag börjar utan, kollar man på nätet så är det vanligaste svaret att om lagerhuset på turbon sitter ovanför nivån på oljan i tråget så blir det inget problem om man har tillräckligt grov oljeretur. Så jag börjar utan och gör det enkelt.. Man lär ju få blårök väldigt snabbt om det visar sig att det inte fungerar. Vet en handfull trådar där det diskuterats och inte varit något problem på en m50 iaf. Så vi får hoppas på det helt enkelt! Du är ju ännu en till som bevisar att det går uppenbarligen