Irreterande ljud från slutsteget

Turbo-olsson
7 augusti 2015 · 43 Inlägg

Hallå, köpte ett slutsteg för några veckor sedan som jävlas med mig. Det kommer som ett generator ljud från steget och så fort jag använder cigg uttaget eller något så får jag ett klickande ljud i högtalarna.. Och ännu värre blir det när bilen är igång. Jag har flyttat jorden nu på olika ställen och nu hittade jag ett som går till dörren och slipa det plåt rent men det vart ingen skillnad... Har även flytta rcaa kablarna och försökt alla möjliga sätt. Det är ett sound digital steg lägger en länk på steget också. https://bilstereoonline.ecwid.com/#!/So … y=10443119

Turbo'sus o brända sulor <3
Quattro-V
7 augusti 2015 ·

Hur är strömen och lågnivå draget ? samma sida av bilen eller olika sidor av bilen ? smile

Razzmouse
7 augusti 2015 · 1 013 Inlägg

Sa de jag å, för  strömmen får ju inte gå på samma sida som remoten o rca kablarna då de är risk för störningar

Senast redigerat av Razzmouse (7 augusti 2015)

Quattro-V
7 augusti 2015 ·

yes blir ett brusande ljud om dom är på samma sida av kardantunneln

Turbo-olsson
7 augusti 2015 · 43 Inlägg

Ja men det låter ju kontsigt ifall jag får klickande ljud när jag t.ex använder ciggutaget men är medveten om själv att det kan vara störningar men var ute efter de simplaste innan jag drar om alla kablar envisas fortfarande om att det är slutsteget som är nått tjafs md...

Turbo'sus o brända sulor <3
Quattro-V
7 augusti 2015 ·

Kablar är väl de smiplaste? men med tanke på elen i den där bilen så kan de nog bro på vafan som helst wink

Turbo-olsson
7 augusti 2015 · 43 Inlägg

Inget större fel på elen i bilen, men ska kolla när jag har orken vad det kan vara...

Turbo'sus o brända sulor <3
Quattro-V
7 augusti 2015 ·

Testa att koppla bort + på steget o se om de fortfrande klicka i cigg uttaget

Turbo-olsson
7 augusti 2015 · 43 Inlägg

har tagit ut allt ur bilen skall gå ut och titta när jag har tid vill säga

Turbo'sus o brända sulor <3
Quattro-V
7 augusti 2015 ·

Du kan inte ha mkt för dig på dagarna wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang