Volkswagen Golf 2

Mycket ljud, styling och mycket mer kommer att ske :)
  • 17 Följare
  • 15 687 Visningar
  • Projektet avslutat 16 september 2016
J-Frank
7 december 2015 · 1 410 Inlägg

Blev ju så galet snyggt med svart tak big_smile ja får dock vänta me o handla färg te min wink då jag upptäckt vit gegga på oljestickan hmm hehe,

Olssonzz
7 december 2015 · 138 Inlägg

Usch då hatar när det kommer motgångar åtminstone i motor och så, bilen jag hade innan läkte i princip allt men vad skulle man göra mer än att fixa det tongue

Volvo V70n (2001)
J-Frank
7 december 2015 · 1 410 Inlägg

TyskTrafikant skrev:
Usch då hatar när det kommer motgångar åtminstone i motor och så, bilen jag hade innan läkte i princip allt men vad skulle man göra mer än att fixa det tongue

ja precis wink nu mitt på vintern utan garage, så kan vara allt från toppen och vevhus grejen wink elr kylarvatten, så ne vette tusan om man ska sälja han wink bilen i sig är ju i fint skick, ingen rost under bara lite i skärmkanter wink Men du gör ett bra jobb på din smile

Senast redigerat av volvo_pure_power (7 december 2015)

Olssonzz
7 december 2015 · 138 Inlägg

Nä garaget kanske man skulle städat ur känns ju ganska praktiskt med ett men får se vad det leder till måste ju även fixa plats för toppen och så och fixa till för basen och det sedan kan jag nog börja röja ur det smile

Volvo V70n (2001)
J-Frank
7 december 2015 · 1 410 Inlägg

TyskTrafikant skrev:
Nä garaget kanske man skulle städat ur känns ju ganska praktiskt med ett men får se vad det leder till måste ju även fixa plats för toppen och så och fixa till för basen och det sedan kan jag nog börja röja ur det smile

hehe ja man får ta en sak i taget smile så blire bra sen wink

Razzmouse
8 december 2015 · 1 013 Inlägg

Blev ju betydligt snyggare med svart! ^^

FjonkeeN93 Volkswagen <3
10 december 2015 · 1 132 Inlägg

Blir mysigare med svart, har ju de i min smile

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Olssonzz
10 december 2015 · 138 Inlägg

Jo det vart riktigt stiligt tycker jag smile

Nu är det så att jag har varit extra snäll så tomten kom tidigt i år  big_smile
Fick nu hem mitt slutsteg till basarna ett GAS Pro 2000.1, var så jäkla sugen på att prov spela basarna så i högsta kast ut till garaget med dunderkrafterna sparka jag ut steget och lådan ställde in steget så som det ska vara och sedan till resultatet av spräckta orginal högtalare klara jag bara av att väcka grannbarnen men men...
Läger inte ut någon bild ännu på hur det ser ut vid basarna och steget för har inte börjat fixat så det blir snyggt ännu tongue

Ska även försöka fixa fram något till dörrarna i helgen farsan säger även att det ska finnas glasfiber och sånt i garaget så ska försöka kika lite på det om man nu ska göra något riktigt kan jag redan göra det från början smile

Och en bild på mitt älskvärda slutsteg big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-8cfbb0af561cfe112974733258fc055e.jpg

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
13 december 2015 · 138 Inlägg

Har nu stått ute sedan kl 11 idag och dona med bilen fundera gjort om och så vidare men nu börjar jag få iordning det smile Ska bygga klart golvet till nästa helg fin justera allting och sedan ska jag plocka lös dörrfacken och börja göra i ordning dem...
Är ändå lite fundersam på hur jag ska göra blir inga väggar först till våren för har inte virke så det räcker till tongue men det gör inget så länge allt det är klart innan sommaren när man ska ut och glida och visa upp det smile

Ska även kapa till hatthyllan men det sitter 2 hål där som det har suttit 2 5x25or i men vill inte ha något ljud i hatthyllan men funderar på om jag ska sätta fast nå blinkande dioder av något slag?
Blir även att köpa mera ljuddämpning till sommaren när jag ska byta 6x5orna hördes gott och väl nu när man vred på lite grann bara small av dörrarna fast inget jag bryr mig om nu när det inte låter in smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-121d2863ab3105fb2ecb550afc74ead5.jpg

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
16 december 2015 · 138 Inlägg

Inte så mycket som händer just nu fullt upp med skolan för att få till kompisens bil och sedan göra klar min för bess då, ska försöka hinna göra något i helgen på den men så här tätt in på jul vill jag ta ett lite lugnt smile Har haft 2 av de värsta veckorna i mitt liv men nu börja det lätta så fort jag känner mig piggare och så ska jag fixa en hel del och göra en av de större uppdateringarna jag gjort än så länge tongue

Men god jul o gott nytt år säger jag så länge big_smile

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
7 januari 2016 · 138 Inlägg

Hallå länge sedan sist jag skrev något men men, har inte gjort så mycket på bilen hållt på en hel del med körkortet med tanke på att det inte är långt kvar plus att det blivit så äckligt kallt här så man gruva sig om att gå ut. Men på tisdag ska jag in igen och fixa avgasröret 5 skarvar som de va läckage på och sedan någon av min största fundering en riktig budget lösning på upphängningen xD men ska då det tätt nu om jag ska svetsa eller  om jag bara lägger lite avgas pasta så länge under bess... ska även kränga 2 nya däck när jag nu fått punktering på det ena och andra gick korden på... Sedan ska jag hinna med att ta lös dörrsidorna och plasta dem har allt som behövs för att de ska fungera för mig och även pillat lite på mina högtalargaller för att det ska se lite fräschare ut så lägger lite bilder nu på de som är så slänger jag upp mer på tisdag så gott som jag hinner har lite knapert med tid nu eftersom jag bara har denna vecka på mig inne på skolan innan praktiken tongue

liten bild på upphängningen
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-8881f00bd3dcda5238813a76aaa40095.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-9ca37a19c39d137cb8eb7563ddaae762.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-12562f3632f0d0f16978614a820f7436.jpg

bild på högtalargallern
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-621299e3399fc328d85b69c164f4d9c5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-f32bdf8ad760390653d9e7c2c3b9cb02.jpg

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
12 januari 2016 · 138 Inlägg

Hallå har nu fixat lite på bilen som krängt nya däck på vinter fälgarna och fixat avgas och börjat med dörrsidorna, vart inte som planerat med första dörren men det ska fixas andra dörren ska plastas imörra och sedan slipas ner och spackla på fundera lite på att lacka men är inte riktigt säker än tongue

gjorde först iordning en ställning för 6x5orna
https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-f3c44d64a46916e1fc28b782de9fdad5.jpg

och limma fast dem på dörrsidorna med hårtfästande lim tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215787/215787-a7da2fbc8355b6e5271e83e8ce5bd9c3.jpg

Ska ta lite mer bilder imörra och lite bilder på inredning när allt sitter på plats och är klart sedan skall bara dörrsidorna målas i svart textil färg där bak och kanske man klär om baksätena och fram till något fräschare i svart fast de får bli till våren smile

Volvo V70n (2001)
WhiteNight
12 januari 2016 ·

Ser fin fint ut wink byggde du själv ändå eller beställde du "ställningarna"?

Olssonzz
12 januari 2016 · 138 Inlägg

Beställde ringarna men gjorde ställningen själv eller limma allt och satt fast ett och sånt ska gör ett par till ställningar fast till en par diskanter nu i vår kanten tongue

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
16 januari 2016 · 138 Inlägg

Hej igen, nu har jag hållit på med dörrsidorna och fixat avgas röret och däcken och tänker inte lägga upp någon bild på dörrsidorna.
Hade knappert med tid och lite tålamod så vart som de vart även så smög sig febern på i onsdag eftermiddag så var inte så sugen och kliva upp där efter... Blir att slita bort plasten och de och göra ett nytt försök i mars har praktik i 8-10 veckor nu så har ingen tid eller möjlighet till det just nu hmm

Skulle även ta tiden och sätta in steget till 6x5orna men vart inte som förväntat igår en del festande och så ligg man i soffan för resten av dagen och sitter just nu och pluggar satan för körkortet ska försöka pilla till lite imorgon så kommer nog någon bild då smile

Volvo V70n (2001)
Brock
16 januari 2016 · 46 Inlägg

Må följa gölfen big_smile

Olssonzz
26 januari 2016 · 138 Inlägg

Hej å hå igen nu står det mesta stilla är så trött o seg nu på dagarna sliter som en idiot för att visa fram fötterna för min handledare och de andra jag jobbar med, tog även körkortet förra tisdagen så inte känt någon lust att pilla på golfen utan mer köra den tongue
Ska in med dörrsidorna på praktiken ta några luncher och raster för att pilla lite på dem ska även byta länkarmar och styrled har även 4 andra fjäderben jag ska plocka från en annan golf då jag fick nerslag på bess idag då vart väll lite sura miner men men inte att ge upp heller kylarn sprack ju också så har ju inte varit dem bästa dagarna tongue

Ska ta lite bilder på golfen fram över och köpa bodyspray som jag ska ha under och fräscha upp bilen snäppet längre i jämförelse sen tidigare så ska försöka få till en liten större när jag fixat allting så nästa uppdatering kommer nog inte först i februari men den som väntar på någon gott väntar aldrig för länge smile

Volvo V70n (2001)
Olssonzz
8 februari 2016 · 138 Inlägg

Nu har man fixat allting inför bess monterat fjädrarna runt om idag när jag hade tid och ska slänga på länkarmarna och styrleden någon dag under veckan, har även dörrsidorna som prio nu på praktiken vänstra sidan är nästan klar ska bara slipas lite till och ska högtalartyg och börja göra klart den högra där efter smile

Har även fått hem lite grejer som jag ska ha på dörrsidorna och till bagage utrymmet, ska även införskaffa lite färg och spackel och sådant fixa till de lite här och där så den ser duglig ut tongue Har hittat lite småbulor och ytrost och sådant trams så blir att fixa det och om inte det blir en ny bil till sommaren/hösten ska nog denna få lite mer kärlek än vad jag hade tänkt mig men någon ny lack smile

Ska ta lite bilder nu i veckan på dörrsidor och lite annat som ska åtgärdas framöver smile

Volvo V70n (2001)
Stress
8 februari 2016 · 131 Inlägg

Låter bra de big_smile gick de bra att byta fjädrarna ? smile

Olssonzz
8 februari 2016 · 138 Inlägg

var lite bök med dem där bak men annars problem fritt smile

Volvo V70n (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang