Tänkte göra en liten kort uppdatering om vad som skett idag. Mest generella bilder, då det inte hände så mycket intressant. Fokus lades på att lyckas starta upp motorn, bara för att se att allt är som det ska, detta krävde inte några större modifjonger. Upptäckte ganska snart att bensinpumpen var kaputt, detta löstes provisoriskt med att tillföra bensin från dunk. Upptäckte också att motorn saknade gnista. Efter diverse pul med fördelare och tändspole så hoppade den igång. Se videon nedan!
Först tvättades den av, låt er ej luras av bilden, den är blöt och inte så blank som bilden visar!
Uppe på pallbockar
Hjulen plockades av, någon som för övrigt vet om man kan ge sig på att dona till ekerfälgarna själv? Ekrarna är ojämnt spända och en del sitter rätt löst.
Rediga bromsar krävs för en sådan räserbil
Bild på det relativt fina maskineriet, som är en 1,3L motor från en Triumph Spitfire MKIII, 75hk dubbla förgasare!
Skönt och lättåtkomligt att skruva när bilen har flippfront!
Motorn hoppade igång och gick faktiskt fruktansvärt fint. Det är sällan man har sådan extrem tur vid "grisen i säcken" köp. Allting rullar på förvånansvärt fint, väntar fortfarande på första stora motgången.
Video på motorn : http://www.garaget.org/video/150572
Ganska tråkig update kan tyckas. Men det är iaf allt som skett idag. Alla kommentarer och åsikter välkomnas varmt. Tack för att ni tar er tid
Senast redigerat av J-A-sson (1 november 2015)