Havetsfasas suprabyggen

Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden för mer och snabbare uppdateringar med bilder.
  • 156 Följare
  • 330 824 Visningar
  • Uppdaterades senast 1 juni 2018
Havetsfasa
20 december 2016 · 1 114 Inlägg

LubbaFellman skrev:

Havetsfasa skrev:

MathiasFransson skrev:
hört att man ska lägga på 2k klarlack för att slippa lacksläpp o skav, ska tydligen vara slitstark smile

jag kör tyvärr med matt färg i motorutrymmet så det går inte tongue

finns ju nog matt klarlack, som oxå är 2k smile

JKDesign skrev:

LubbaFellman skrev:

Havetsfasa skrev:

jag kör tyvärr med matt färg i motorutrymmet så det går inte tongue

finns ju nog matt klarlack, som oxå är 2k smile

+1

ska kolla upp det smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Mahlberg
20 december 2016 · 506 Inlägg

Största fördelen med 2K klarlack på kommer ju vid motortvätt. Avfettning kan ju lätt sabba 1k lack och vid motorn vill man ju kunna använda avfettning när man tvättar smile

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855
Havetsfasa
20 december 2016 · 1 114 Inlägg

Mahlberg skrev:
Största fördelen med 2K klarlack på kommer ju vid motortvätt. Avfettning kan ju lätt sabba 1k lack och vid motorn vill man ju kunna använda avfettning när man tvättar smile

det är ju det smile

får se om jag nöjer mig såhär i sommar för jag har planer på att lacka om motorutrymmet nästa vinter, och då kan jag ta allt med gott om tid när jag inte har halva bilen isär  smile

Senast redigerat av Havetsfasa (20 december 2016)

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Frazzes_supra
20 december 2016 · 239 Inlägg

JKDesign skrev:

LubbaFellman skrev:

Havetsfasa skrev:

jag kör tyvärr med matt färg i motorutrymmet så det går inte tongue

finns ju nog matt klarlack, som oxå är 2k smile

+1

yes det finns matt klarlack, tror ska köra på det smile

Toyota Supra Mkiv "1023 Whp" (1996)
Mahlberg
21 december 2016 · 506 Inlägg

Havetsfasa skrev:

Mahlberg skrev:
Största fördelen med 2K klarlack på kommer ju vid motortvätt. Avfettning kan ju lätt sabba 1k lack och vid motorn vill man ju kunna använda avfettning när man tvättar smile

det är ju det smile

får se om jag nöjer mig såhär i sommar för jag har planer på att lacka om motorutrymmet nästa vinter, och då kan jag ta allt med gott om tid när jag inte har halva bilen isär  smile

Haha jadu, du verkar ju inte ha ont av att plocka isär samma sak fler gånger. En annan tar i sär något och sen vill jag aldrig mer röra det igen lol Tycker du får jobba på nu, vill se lite resultat så man har något att sitta och drägla över wink

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855
Havetsfasa
23 december 2016 · 1 114 Inlägg

Mahlberg skrev:

Havetsfasa skrev:

Mahlberg skrev:
Största fördelen med 2K klarlack på kommer ju vid motortvätt. Avfettning kan ju lätt sabba 1k lack och vid motorn vill man ju kunna använda avfettning när man tvättar smile

det är ju det smile

får se om jag nöjer mig såhär i sommar för jag har planer på att lacka om motorutrymmet nästa vinter, och då kan jag ta allt med gott om tid när jag inte har halva bilen isär  smile

Haha jadu, du verkar ju inte ha ont av att plocka isär samma sak fler gånger. En annan tar i sär något och sen vill jag aldrig mer röra det igen lol Tycker du får jobba på nu, vill se lite resultat så man har något att sitta och drägla över wink

jo men jag har inte tid att börja med lackering av de nu tongue

ska göra allt inom sin tid, vill inte stressa och slarva då väntar jag ist smile

Det kommer blir mycke uppdateringar så fort jag börjar få hem lite saker tongue utan motor osv kan jag inte bygga grenrör, avgas, dra slangar osv osv och bilen kommer inte ner på marken före bromsarna kommer hem tongue

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Mahlberg
30 december 2016 · 506 Inlägg

I see, I see! big_smile patience is a virtue eller va äre man säger? wink

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855
Havetsfasa
2 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Mahlberg skrev:
I see, I see! big_smile patience is a virtue eller va äre man säger? wink

något sånt wink

Jag hoppas att ha motor, låda, diff och bromsar hemma i feb iaf tongue

Och idag ska jag ev åka och hämta min frontläpp så jag kan lämna iväg alla kjolar på rep och lack smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Gloremir hmmmm
2 januari 2017 · 1 094 Inlägg

Ja ta det lugnt, finns ingen anledning att stressa

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Havetsfasa
10 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Gloremir skrev:
Ja ta det lugnt, finns ingen anledning att stressa

Nä precis smile

Det blir med tiden tongue

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
11 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Har köpt ett par motorfästen pre-facelift så jag kan köra ordentliga motorkuddar smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-4acf108f11da8ae13ae7395c44c5bec9.jpg

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
15 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Har hämtat lite delar som ska iväg på lack imorgon smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36274/36274-7daf957c3991ce5fe089c582679154cc.jpg

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
17 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Ska snart lägga en beställning på 2st walbro gst450 E85 bränslepumpar som ska leverera 450L/H @ 3bar och 390L/H @ 5bar och detta är alltså siffror för en pump, så med två pumpar ska detta leverera 900L/H @3bar och 780L/H @5bar så det bör räcka en bit tongue
Sen kommer det beställas lite smått och gott inför montering av alla delar smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
K_arlstrom =)
17 januari 2017 · 226 Inlägg

Havetsfasa skrev:
Ska snart lägga en beställning på 2st walbro gst450 E85 bränslepumpar som ska leverera 450L/H @ 3bar och 390L/H @ 5bar och detta är alltså siffror för en pump, så med två pumpar ska detta leverera 900L/H @3bar och 780L/H @5bar så det bör räcka en bit tongue
Sen kommer det beställas lite smått och gott inför montering av alla delar smile

Haha! Jag vill minnas att du kommenterade någonting om virvel i tanken med min pump, vad kommer inte du få då? big_smile

Senast redigerat av K_arlstrom (17 januari 2017)

Rovers
17 januari 2017 · 752 Inlägg

K_arlstrom skrev:

Havetsfasa skrev:
Ska snart lägga en beställning på 2st walbro gst450 E85 bränslepumpar som ska leverera 450L/H @ 3bar och 390L/H @ 5bar och detta är alltså siffror för en pump, så med två pumpar ska detta leverera 900L/H @3bar och 780L/H @5bar så det bör räcka en bit tongue
Sen kommer det beställas lite smått och gott inför montering av alla delar smile

Haha! Jag vill minnas att du kommenterade någonting om virvel i tanken med min pump, vad kommer inte du få då? big_smile

Haha en helt annan liga än den vi lirar i wink

Se till att dra rejäla matningskablar till dom där monstren, suger rejält med ström i min bil med dubbla 044or och en suprapump tongue

Mazda RX7 "OEM" (1996)
BMW 735d "Dieseln" (1978)
BMW 750i "Direktören" (1995)
Havetsfasa
19 januari 2017 · 1 114 Inlägg

K_arlstrom skrev:

Havetsfasa skrev:
Ska snart lägga en beställning på 2st walbro gst450 E85 bränslepumpar som ska leverera 450L/H @ 3bar och 390L/H @ 5bar och detta är alltså siffror för en pump, så med två pumpar ska detta leverera 900L/H @3bar och 780L/H @5bar så det bör räcka en bit tongue
Sen kommer det beställas lite smått och gott inför montering av alla delar smile

Haha! Jag vill minnas att du kommenterade någonting om virvel i tanken med min pump, vad kommer inte du få då? big_smile

Haha ja det kommer de mest troligt vara tongue haha
Lär blir några besök på macken i sommar tongue

Rovers skrev:

K_arlstrom skrev:

Havetsfasa skrev:
Ska snart lägga en beställning på 2st walbro gst450 E85 bränslepumpar som ska leverera 450L/H @ 3bar och 390L/H @ 5bar och detta är alltså siffror för en pump, så med två pumpar ska detta leverera 900L/H @3bar och 780L/H @5bar så det bör räcka en bit tongue
Sen kommer det beställas lite smått och gott inför montering av alla delar smile

Haha! Jag vill minnas att du kommenterade någonting om virvel i tanken med min pump, vad kommer inte du få då? big_smile

Haha en helt annan liga än den vi lirar i wink

Se till att dra rejäla matningskablar till dom där monstren, suger rejält med ström i min bil med dubbla 044or och en suprapump tongue

Jo jag har redan nu en grövre kabel som tar ström från slutsteget till ett relä sen ner till pumparna smile det borde räcka tycker jag tongue

Senast redigerat av Havetsfasa (19 januari 2017)

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
19 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Nu är det lagt beställning på lite saker smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Havetsfasa
23 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Sitter nu och bara väntar på saker till bilen. Har beställt 2st pumpar. Aem dryflow filter, slangar och slangklammer, värmeskydd sen väntar jag ju fortfarande på mina bromsar, allt som är på lack , motor och drivlinan, så det är därför tråden inte får så mycket rolig läsning för tillfället.
När motor är monterad så kan grenrörsbygget börja och efter det så ska avgas fixas i ordning, blir 4" raka rör men kommer bygga ett 3" besiktningsrör med godkänd kat och stor ljuddämpare så den har en chans att gå igenom tongue

Senast redigerat av Havetsfasa (23 januari 2017)

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
27 januari 2017 · 1 114 Inlägg

Om någon fortfarande läser tråden så kan jag avslöja att det kan bli en trevlig uppgradering på bilen i helgen smile
Ska inte säga för mycket före jag vet om affären blir av, men det kommer bli grymt kul ifall den gör det wink

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Gloremir hmmmm
27 januari 2017 · 1 094 Inlägg

Havetsfasa skrev:
Om någon fortfarande läser tråden så kan jag avslöja att det kan bli en trevlig uppgradering på bilen i helgen smile
Ska inte säga för mycket före jag vet om affären blir av, men det kommer bli grymt kul ifall den gör det wink

Klart man läser smile uppgraderingar är alltid skoj. Blir spännande att se vad det kan vara!

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang