Färg på lack 945

Färg på lack 945
  • 5 Följare
  • 1 699 Visningar
  • Uppdaterades senast 26 februari 2016
aangelicaakarlsson
23 februari 2016 · 6 Inlägg

Hej, i nuläget har jag en gubb grön 945:a som jag tänkte lacka om. Har tillgång till alla färger osv, har lackbox på jobbet som jag kommer få hålla på med den. Men frågan är om ni har något tips på en snygg färg? Den kommer sänkas, stylas och göra i toppskick därför behöver jag tips på en snygg färg på denna smile

Tacksam för tips

Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 februari 2016 · 13 742 Inlägg

har du dom förutsättningarna så har du ju färgkartor kan man anta oxå.. bara sätta sig och bläddra tills man hittar någon.


själv gjorde jag så hitta en färg jag typ tyckte om.. sen labba jag lite och blandade en egen färg..  blev grymnt bra.
kolla på min profil och gamla bilar så långt ner i listan så är det en 940turbo 96:a den blanda vi en egen färg till utgick från en färg som såg skaplig ut sen i med lite blå pärlemo.

fördelen var att det var innan vattenfärgstiden.  idag får jhu ingen vanlig lack köra med lösningsbaserat utan man får hålla sig till det där jävla blasket smile

Senast redigerat av Growe (23 februari 2016)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
aangelicaakarlsson
26 februari 2016 · 6 Inlägg

Jo färgkarta finns men vill som du mixtra lite och se vad det blir för skoj samtidigt som ja ville höra om någon hade tips på en frän färg men ser vad de blir av big_smile

JIM83
2 december 2016 · 14 Inlägg

Man kan ju alltid ta och lägga olika färger på 3d bilder på den bil modell man har som man kan skriva ut så man har något att gå efter

Volvo Amazon "121" (1970)
Mercedes 190E 2,6 "190E sportline" (1990)
Mercedes 190E (w201) "Sportline" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang