Saab 9-3 2002 Dimljus funkar ej!

axeljohansson4
6 april 2016 · 5 Inlägg

Hej, jag fick en 2a på besiktningen för att mitt bakdimljus inte funkar! Jag kan dock inte hitta felet, kollat säkringarna och relät, de klickar. det lyser inte heller på knappen eller i instrumentpanelen...
tack i förhand smile

Senast redigerat av axeljohansson4 (6 april 2016)

axeljohansson4
6 april 2016 · 5 Inlägg

har ens dessa bilar en indikationslampa i instrumentpanelen? eller är det bara knappen som skall lysa?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
6 april 2016 · 4 917 Inlägg

Jag hade börjat med att kolla det lättaste först, nämligen själva lampan och sen om den är hel, anslutningarna..
Med ett mätinstrument så kan du mäta om det kommer kräm också..

Senast redigerat av tommen1 (6 april 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Evildan
6 april 2016 ·

Då du är ny i forumet flyttar jag tråden för denna gång till rätt forumsdel.
Mvh Mod.

rcy
6 april 2016 · 1 705 Inlägg

axeljohansson4 skrev:
har ens dessa bilar en indikationslampa i instrumentpanelen? eller är det bara knappen som skall lysa?

Ja, dom har en indikationslampa för dimbakljuset, dock inte fram.

rcy
6 april 2016 · 1 705 Inlägg

Med tanke på att varken knapp eller indikationslampa lyser så skulle jag börja med att kolla knappen.
Kan du byta knapp med någon annan funktion i bilen, exempelvis stolsvärmen? Har för mig knapparna är identiska förutom själva symbolen då förstås.

axeljohansson4
8 april 2016 · 5 Inlägg

rcy skrev:
Med tanke på att varken knapp eller indikationslampa lyser så skulle jag börja med att kolla knappen.
Kan du byta knapp med någon annan funktion i bilen, exempelvis stolsvärmen? Har för mig knapparna är identiska förutom själva symbolen då förstås.

Min far har också en saab och det var ingen sklinad när jag tog hanns knapp.


tommen1 skrev:
Jag hade börjat med att kolla det lättaste först, nämligen själva lampan och sen om den är hel, anslutningarna..
Med ett mätinstrument så kan du mäta om det kommer kräm också..

kommer ingen ström, nya lampor, inte heller något på displayen, den brukar säga till när inte lampor osv funkar, det är som att dom är helt ute ur systemet..

Senast redigerat av axeljohansson4 (8 april 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang