Laddtryck volvo 850 t5

turbodeath
7 juli 2016 · 2 452 Inlägg

du har väl bara en lamdasond på din bil....

döden kommer tillbaka
VD-Design
7 juli 2016 · 1 324 Inlägg

Calibranissen skrev:

VD-Design skrev:
Låter ju jäkligt märkligt om det skulle vara styrboxen..  Har en box om du vill pröva iaf..  Sen kan man ju alltid testa hänga av avgassystemet  o kolla om den laddar utan katten

Tjena vd-design.
Jo detta kom jag med på efter jag lämnat in den så han skall börja med bilen nu och först prova att plugga en av lambdasonderna och prova då. Funkar inte det skall han plocka av downpipen och se då om det blir nått tryck...men jag bara har en tanke på det med att lossa dp borde inte det bli helt galet med då när lambdasonerna inte får några avgaser alls att läsa av med då?

Den lilla stunden gör inget utan lambda.  Har du fått provtrycka systemet?  Man borde dock höra om det läcker så sjukt mycket som din borde göra isåfall..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Calibranissen
7 juli 2016 · 148 Inlägg

VD-Design skrev:

Calibranissen skrev:

VD-Design skrev:
Låter ju jäkligt märkligt om det skulle vara styrboxen..  Har en box om du vill pröva iaf..  Sen kan man ju alltid testa hänga av avgassystemet  o kolla om den laddar utan katten

Tjena vd-design.
Jo detta kom jag med på efter jag lämnat in den så han skall börja med bilen nu och först prova att plugga en av lambdasonderna och prova då. Funkar inte det skall han plocka av downpipen och se då om det blir nått tryck...men jag bara har en tanke på det med att lossa dp borde inte det bli helt galet med då när lambdasonerna inte får några avgaser alls att läsa av med då?

Den lilla stunden gör inget utan lambda.  Har du fått provtrycka systemet?  Man borde dock höra om det läcker så sjukt mycket som din borde göra isåfall..

Tjena. Fick precis samtal från verkstan och det funkade inte att hänga av avgassystemet... så nu börjar han också bli gråhårig på detta bekymret, han funderar på lmm kan vara trasig men får inte tag på någon förens imorgon..

Calibranissen
VD-Design
7 juli 2016 · 1 324 Inlägg

Calibranissen skrev:

VD-Design skrev:

Calibranissen skrev:

Tjena vd-design.
Jo detta kom jag med på efter jag lämnat in den så han skall börja med bilen nu och först prova att plugga en av lambdasonderna och prova då. Funkar inte det skall han plocka av downpipen och se då om det blir nått tryck...men jag bara har en tanke på det med att lossa dp borde inte det bli helt galet med då när lambdasonerna inte får några avgaser alls att läsa av med då?

Den lilla stunden gör inget utan lambda.  Har du fått provtrycka systemet?  Man borde dock höra om det läcker så sjukt mycket som din borde göra isåfall..

Tjena. Fick precis samtal från verkstan och det funkade inte att hänga av avgassystemet... så nu börjar han också bli gråhårig på detta bekymret, han funderar på lmm kan vara trasig men får inte tag på någon förens imorgon..

Nja lmm tror jag inte på.  Wg eller jätte läckage..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
turbodeath
7 juli 2016 · 2 452 Inlägg

ja eller kass magnetventil då....

döden kommer tillbaka
VD-Design
7 juli 2016 · 1 324 Inlägg

turbodeath skrev:
ja eller kass magnetventil då....

Ska ju gå på grundladd iaf..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Calibranissen
7 juli 2016 · 148 Inlägg

Hej igen. Här kommer en uppdatering igen...

Verkstaden har nu kollat bräsletryck = normalt
Släppt på dp och plugg på dp = ingen skillnad
Testat byta lmm = inget skillnad
Provtryckt systemet = håller tätt

Nytt på bilen:
Turbo orginal (komplett med wg och dump)
Magnetventil (atm)
Tryckrörskitt (do88)
Alla slangar 4mm och 6.7mm

Fortfarande ingen skillnad...

Börjat bli galen på detta...
Det sista nu som inte är kollat är styrdon, nån som vet om dessa måste programmeras till bilen om man provar med en annan eller om detta kvittar så länge den kommer från en t5?

Mvh ola

Calibranissen
turbodeath
7 juli 2016 · 2 452 Inlägg

du kan testa med en annan från en 850 turbo....men tror inte det är ditt problem...får du inte upp några felkoder...du har ju så du kan kolla felkoder i motorrummet....

döden kommer tillbaka
turbodeath
7 juli 2016 · 2 452 Inlägg

så den laddar fortfarande bara 0,1 i ladd....jag skulle öppna o kolla så det verkligen sitter ett trimchip i boxen.....jag ska ner till jb i början av veckan om du vill tetsta en box som jag vet fungerar o verkligen laddar det den skall....

döden kommer tillbaka
Calibranissen
7 juli 2016 · 148 Inlägg

En uppdatering till

Nu jävlar är jag glad!!!
Problemet är LÖST!!!
Tog hem bilen från verkstaden och den gick som skit fortfarande, de hittade inget fel trots allt de provat....
Provtryckning, byte av lmm, felsökning mm...

Kom hem (efter en tråkig seg resa) och tänkte att det måste vara nån ljuddämpare som satt igen sig och plockade av avgassystemet framför första dämparen, startade bilen och märkte direkt att felet låg inte där då bilen var lika tyst utan någon ljuddämpare....

Plockade av downpipen samt skruven som håller den, drog av den och startade och det brölade, tog en runda och laddade 0,8 i stort sett när jag bara nuddade pedalen....

Så summan av kardemumman är att min katalysator är kass, så nu blir det vinkelslipen och katten blir förvandlad till ett rakt rör.... (Fram tills jag beställer ett i 3" vill säga)

Calibranissen
granadadr
7 juli 2016 · 7 290 Inlägg

jag hade tvär kopplat ur wg för att tvinga den att ladda,, meo koppla ur allt elektronik,, då skenar laddet om allt fungerar, och om man gasar å håller koll på laddet så går inget sönder på en repa wink ,, kolla det,, annars har du kanske stopp i avgassystemet,, och får för mkt motryck??


aaa   härligt då hade jag rätt i min gissning,, GRATTIS smile

Senast redigerat av granadadr (7 juli 2016)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Calibranissen
7 juli 2016 · 148 Inlägg

granadadr skrev:
jag hade tvär kopplat ur wg för att tvinga den att ladda,, meo koppla ur allt elektronik,, då skenar laddet om allt fungerar, och om man gasar å håller koll på laddet så går inget sönder på en repa wink ,, kolla det,, annars har du kanske stopp i avgassystemet,, och får för mkt motryck??


aaa   härligt då hade jag rätt i min gissning,, GRATTIS smile

det har kännts som bara mottryck hela tiden dock aldrig tänkt att det skulle bero på katt-j*veln....

och tack alla för era lösningar! Det känns som detta är helrätt forum för någon som mig!!!!!

Calibranissen
Calibranissen
7 juli 2016 · 148 Inlägg

Nån som känner till vad det är för ytterdiameter på dp framför och bakom katten orginal?

Är det 2.5 tum eller 2.25 tum eller?

Calibranissen
VD-Design
8 juli 2016 · 1 324 Inlägg

Verkstan släppte ju på dp sa du?  Tror det är 2,25 på original.

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang