Bedrageri/Heleri?!, Audi Rs4, Lilla. Jeg Er Norsk, Hva Fan Ska Jag Göra?

Goffen Administratör
2 september 2016 · 2 974 Inlägg

Tyckte jag läste att nån skrev att den hade gått 25k nu?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Evildan
2 september 2016 ·

Goffen skrev:
Tyckte jag läste att nån skrev att den hade gått 25k nu?

#62
Du minns så rätt.

deamon
6 september 2016 · 624 Inlägg

Detta var inte kul
Jag köpte bilen av en kille i Södertälje då den var ute på annons
Jag gav det han begärde och överförde pengar ifrån mitt konto
Kollade hans körkort så han var rätt ägare på papper och dessutom var jag hemma hos honom o köpte bilen
Trevlig kille som jobbade på Scania
Han hade fått den i inbyte mot sin rs6a
Den har gått 15000mil
Men det satt inga bbs fälgar på utan vanliga rs5 hjul
Ska jag behöva kontakta polisen nu eller? ?

Ni som pratar om miltal på bilen vem har konkret info om miltalet? Om den inte stämmer menar jag

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
JKDesign
6 september 2016 · 4 442 Inlägg

deamon skrev:
Detta var inte kul
Jag köpte bilen av en kille i Södertälje då den var ute på annons
Jag gav det han begärde och överförde pengar ifrån mitt konto
Kollade hans körkort så han var rätt ägare på papper och dessutom var jag hemma hos honom o köpte bilen
Trevlig kille som jobbade på Scania
Han hade fått den i inbyte mot sin rs6a
Den har gått 15000mil
Men det satt inga bbs fälgar på utan vanliga rs5 hjul
Ska jag behöva kontakta polisen nu eller? ?

Ni som pratar om miltal på bilen vem har konkret info om miltalet? Om den inte stämmer menar jag

Aj va surt, norrmannen som hade bilen och "blev av med den" påstod att den hade gått 20k plus om jag minns rätt.

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
deamon
6 september 2016 · 624 Inlägg

Gkw89 skrev:
Jeg har mange sms om at jeg skal få penger på konto, i hånden, på konto (igjen), etc etc. Så det er ihvertfall svart på hvitt..

En kjøpskontrakt er ikke gyldig om ikke begge parter oppfyller kontrakten heller! wink han skal få bilen om jeg får pengene, om en av partene ikke gjør som avtalt er ikke kontrakten rettsmessig gyldig(kontraktsbrudd)

Kan du kontakta mig?
Detta är verken bra eller rätt
Jag köpte bilen i förra veckan och trodde den var okej
Detta tråd var jag inne på för ett tag sen då nån förväxlade min blå rs4 mot din
Men tänkte fan inte på det när bilen kom ut på blocken  och köpte den
Men sen idag skickade en kompis länken till mig och då gick det upp ett ljus

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Evildan
6 september 2016 ·

JKDesign skrev:

deamon skrev:
Detta var inte kul
Jag köpte bilen av en kille i Södertälje då den var ute på annons
Jag gav det han begärde och överförde pengar ifrån mitt konto
Kollade hans körkort så han var rätt ägare på papper och dessutom var jag hemma hos honom o köpte bilen
Trevlig kille som jobbade på Scania
Han hade fått den i inbyte mot sin rs6a
Den har gått 15000mil
Men det satt inga bbs fälgar på utan vanliga rs5 hjul
Ska jag behöva kontakta polisen nu eller? ?

Ni som pratar om miltal på bilen vem har konkret info om miltalet? Om den inte stämmer menar jag

Aj va surt, norrmannen som hade bilen och "blev av med den" påstod att den hade gått 20k plus om jag minns rätt.

Inlägg #62 står det om miltalet.
Säljaren som medverkar i den här tråden bör alltså ha läst inlägget och vet alltså vad den riktiga mätarställningen är, "trevlig kille som jobbar på Scania" var det ja...

deamon
6 september 2016 · 624 Inlägg

Evildan skrev:

JKDesign skrev:

deamon skrev:
Detta var inte kul
Jag köpte bilen av en kille i Södertälje då den var ute på annons
Jag gav det han begärde och överförde pengar ifrån mitt konto
Kollade hans körkort så han var rätt ägare på papper och dessutom var jag hemma hos honom o köpte bilen
Trevlig kille som jobbade på Scania
Han hade fått den i inbyte mot sin rs6a
Den har gått 15000mil
Men det satt inga bbs fälgar på utan vanliga rs5 hjul
Ska jag behöva kontakta polisen nu eller? ?

Ni som pratar om miltal på bilen vem har konkret info om miltalet? Om den inte stämmer menar jag

Aj va surt, norrmannen som hade bilen och "blev av med den" påstod att den hade gått 20k plus om jag minns rätt.

Inlägg #62 står det om miltalet.
Säljaren som medverkar i den här tråden bör alltså ha läst inlägget och vet alltså vad den riktiga mätarställningen är, "trevlig kille som jobbar på Scania" var det ja...

Jag har smsat han jag köpte den av och eftersom det ser ut som att han varit och skrivit här inne innan han sålde bilen så kanske han borde sagt nåt när jag frågade om bilen var tillfullo betald och inga skulder ligger på bilen står även på kvittens kvittot
Så just nu är jag lite sne då jag har köpt nya 20tummare för 15k och ditecbehandlad den och bestämd Sportavgas
Får väll kontakta polisen imon och se vad jag har för skyldigheter och om jag kan sälja bilen vidare eller inte

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Evildan
6 september 2016 ·

deamon skrev:

Evildan skrev:

JKDesign skrev:
Aj va surt, norrmannen som hade bilen och "blev av med den" påstod att den hade gått 20k plus om jag minns rätt.

Inlägg #62 står det om miltalet.
Säljaren som medverkar i den här tråden bör alltså ha läst inlägget och vet alltså vad den riktiga mätarställningen är, "trevlig kille som jobbar på Scania" var det ja...

Jag har smsat han jag köpte den av och eftersom det ser ut som att han varit och skrivit här inne innan han sålde bilen så kanske han borde sagt nåt när jag frågade om bilen var tillfullo betald och inga skulder ligger på bilen står även på kvittens kvittot
Så just nu är jag lite sne då jag har köpt nya 20tummare för 15k och ditecbehandlad den och bestämd Sportavgas
Får väll kontakta polisen imon och se vad jag har för skyldigheter och om jag kan sälja bilen vidare eller inte

Han skriver även att han köpte den på en bilfirma och till dig sa han att han fått den i inbyte.
Vem faan hade inte blivit lite sne av detta.
Jävla soppa detta.

Senast redigerat av Evildan (6 september 2016)

deamon
6 september 2016 · 624 Inlägg

Evildan skrev:

deamon skrev:

Evildan skrev:

Inlägg #62 står det om miltalet.
Säljaren som medverkar i den här tråden bör alltså ha läst inlägget och vet alltså vad den riktiga mätarställningen är, "trevlig kille som jobbar på Scania" var det ja...

Jag har smsat han jag köpte den av och eftersom det ser ut som att han varit och skrivit här inne innan han sålde bilen så kanske han borde sagt nåt när jag frågade om bilen var tillfullo betald och inga skulder ligger på bilen står även på kvittens kvittot
Så just nu är jag lite sne då jag har köpt nya 20tummare för 15k och ditecbehandlad den och bestämd Sportavgas
Får väll kontakta polisen imon och se vad jag har för skyldigheter och om jag kan sälja bilen vidare eller inte

Han skriver även att han köpte den på en bilfirma och till dig sa han att han fått den i inbyte.
Vem faan hade inte blivit lite sne av detta.
Jävla soppa detta.

Han sa att det var en bilfirma i Malmö som bytte in den mot honom då han hade rs6 eftersom bilhandlaren tyckte att rs4 var liten för hans barn o sånt
Vi får se vad som händer

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Gkw89
10 september 2016 · 44 Inlägg

Deamon, du kan ringe meg på 0047 40221391
Bilen har gått 25100mil når jeg ble svindla

Melinho2895
13 september 2016 · 9 Inlägg

Talk it out fellas.

Mercedes E 200 CDI Sport Edition "W212 Snåljåpen" (2012)
deamon
14 september 2016 · 624 Inlägg

Han svarar inte när man ringer
Alltså norrmannen
Jag kommer sälja bilen inom kort
Har gjort service på den
Köpt nya 20 tummare med däck
Och lackskydd
Samt steg 1 trimm
Tacksam om ni inte kladdar ner min annons då jag inte har med saken att göra

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
zemet
14 september 2016 · 4 041 Inlägg

deamon skrev:
Han svarar inte när man ringer
Alltså norrmannen
Jag kommer sälja bilen inom kort
Har gjort service på den
Köpt nya 20 tummare med däck
Och lackskydd
Samt steg 1 trimm
Tacksam om ni inte kladdar ner min annons då jag inte har med saken att göra

Varför skall du sälja om du redan gjort så mycket med bilen?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 september 2016 · 2 571 Inlägg

Den är väl potentiellt för smutsig, eller så fick han den kanske till ett så bra pris att han "flippar" bilen efter att ha fixat lite?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
turbodeath
14 september 2016 · 2 452 Inlägg

alltså ni som inte känner kevin behöver inte fråga varför han ska sälja den....han har haft andra fina bilar som han fixat till o sålt vidare....

döden kommer tillbaka
it_mutt Avstängd
14 september 2016 · 10 388 Inlägg

turbodeath skrev:
alltså ni som inte känner kevin behöver inte fråga varför han ska sälja den....han har haft andra fina bilar som han fixat till o sålt vidare....

Och de som känner honom behöver inte heller fråga för de vet redan?

Om man inte vill ha frågan varför man ska sälja bilen är det bara spontant att låta bli att posta att man ska sälja den (speciellt i en tråd av denna karaktär)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
deamon
14 september 2016 · 624 Inlägg

Jag kör med öppna kort
Jag köpte bilen ganska dyr ( den va ute för 199 och jag betalade inte så långt ifrån det ) så den var inte direkt nåt jättebra affär men dum och snabb som jag är när det gäller bilköp så kollade jag inte försäkringen den billigaste låg på 40k helförsäkring sen nu i efterhand hade jag valt utan skalstolar de som vet så har jag inte så bra rygg efter mc olyckan har gjort massor med bilen men inte kört så mycket med den sen den kom hem

Har pratar med den som ägde den innan och gav honom olika allternativ 1 köpa tillbaka bilen 2 ge tillbaka motsvarande 20k då jag inte var beredd på all tjafs om bilens Ägar historik och eftersom han har varit i denna tråd och skrivit om bilen innan han sålde den så tyckte jag det var lustigt att han glömt nämna det för mig för då hade jag tagit nästa flyg hem
För er som känner mina galna bilköp så kan ni nog bekräfta min Lamborghini aventador köp det tog 5 min att köpa bilen och 2 veckor o tröttna på den Den affären gick jag back en bra slant 😔🔫

Men shit happens
Och jag skrover här just för att jag kör med öppna kort och den kommer säljas vinst eller förlust

Med vänlig hälsning,

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
master_-
14 september 2016 · 730 Inlägg

deamon skrev:
Jag kör med öppna kort
Jag köpte bilen ganska dyr ( den va ute för 199 och jag betalade inte så långt ifrån det ) så den var inte direkt nåt jättebra affär men dum och snabb som jag är när det gäller bilköp så kollade jag inte försäkringen den billigaste låg på 40k helförsäkring sen nu i efterhand hade jag valt utan skalstolar de som vet så har jag inte så bra rygg efter mc olyckan har gjort massor med bilen men inte kört så mycket med den sen den kom hem

Har pratar med den som ägde den innan och gav honom olika allternativ 1 köpa tillbaka bilen 2 ge tillbaka motsvarande 20k då jag inte var beredd på all tjafs om bilens Ägar historik och eftersom han har varit i denna tråd och skrivit om bilen innan han sålde den så tyckte jag det var lustigt att han glömt nämna det för mig för då hade jag tagit nästa flyg hem
För er som känner mina galna bilköp så kan ni nog bekräfta min Lamborghini aventador köp det tog 5 min att köpa bilen och 2 veckor o tröttna på den Den affären gick jag back en bra slant 😔🔫

Men shit happens
Och jag skrover här just för att jag kör med öppna kort och den kommer säljas vinst eller förlust

Med vänlig hälsning,

Kommer du berätta hela historien om vad bilen har gått igenom den senaste tid för den nya ägaren om någon köper den?

deamon
14 september 2016 · 624 Inlägg

master_- skrev:

deamon skrev:
Jag kör med öppna kort
Jag köpte bilen ganska dyr ( den va ute för 199 och jag betalade inte så långt ifrån det ) så den var inte direkt nåt jättebra affär men dum och snabb som jag är när det gäller bilköp så kollade jag inte försäkringen den billigaste låg på 40k helförsäkring sen nu i efterhand hade jag valt utan skalstolar de som vet så har jag inte så bra rygg efter mc olyckan har gjort massor med bilen men inte kört så mycket med den sen den kom hem

Har pratar med den som ägde den innan och gav honom olika allternativ 1 köpa tillbaka bilen 2 ge tillbaka motsvarande 20k då jag inte var beredd på all tjafs om bilens Ägar historik och eftersom han har varit i denna tråd och skrivit om bilen innan han sålde den så tyckte jag det var lustigt att han glömt nämna det för mig för då hade jag tagit nästa flyg hem
För er som känner mina galna bilköp så kan ni nog bekräfta min Lamborghini aventador köp det tog 5 min att köpa bilen och 2 veckor o tröttna på den Den affären gick jag back en bra slant 😔🔫

Men shit happens
Och jag skrover här just för att jag kör med öppna kort och den kommer säljas vinst eller förlust

Med vänlig hälsning,

Kommer du berätta hela historien om vad bilen har gått igenom den senaste tid för den nya ägaren om någon köper den?

Problemet är att jag vet inte ens vad bilen har gått
Har inte fått nån bevis att den skulle gått längre än det som är på serviceboken
Sen kan jag förstå att första ägaren som har blivit "lurad" ( vad vet jag om han ens blivit lurad hört bara hans version) sen har jag ringt honom utan resultat. Alltså så kan det bara vara jävelskap ifrån honom och säga sådär för att jävlas tillbaka genom att döda bilen ifrån intressenter.

Så jag kommer säga till de " köparna" att vill de köpa bilen så får de gärna gå till en Audi verkstad och kontrollera bilen eftersom jag inte lämnar några garantier

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
koka
14 september 2016 · 629 Inlägg

Reg.nr eller chassi nr?
Lite nyfiken bara på inregistreringen och historiken i Sverige..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang