Vakumläckage?

Makemehappy
4 juli 2016 · 256 Inlägg

Efter en tid med en ryckande bil så börjar jag misstänka läckage i någon vakuumslang, vilka slangar skulle ni säga att jag bör kontrollera och var hittar jag de?

Mack Forum- och sitemoderator
4 juli 2016 · 26 155 Inlägg

Någon av slangarna kring motorn.
Börja där.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Makemehappy
4 juli 2016 · 256 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/91/90413/90413-f60cd7cc8720f722e58a87062552ed7b.jpg


Vad är detta för slang? Den ser inte helt okej ut..

Makemehappy
5 juli 2016 · 256 Inlägg

Ingen som vet?

it_mutt Avstängd
5 juli 2016 · 10 388 Inlägg

Den går ner till dumpen

Det kan vara bra att tala om vilken motor det är. En VAG-motor ser jag att det är...1.8T? Audi A4? AEB?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Makemehappy
6 juli 2016 · 256 Inlägg

it_mutt skrev:
Den går ner till dumpen

Det kan vara bra att tala om vilken motor det är. En VAG-motor ser jag att det är...1.8T? Audi A4? AEB?

Passat 1.8T -98 AEB motor är det. Kan denna lilla slang vara orsaken till bilens kraftiga motorbroms ryck? Det känns verkligen som motorn ska trillar av varje gång det blir ett sådant ryck..

it_mutt Avstängd
6 juli 2016 · 10 388 Inlägg

Makemehappy skrev:

it_mutt skrev:
Den går ner till dumpen

Det kan vara bra att tala om vilken motor det är. En VAG-motor ser jag att det är...1.8T? Audi A4? AEB?

Passat 1.8T -98 AEB motor är det. Kan denna lilla slang vara orsaken till bilens kraftiga motorbroms ryck? Det känns verkligen som motorn ska trillar av varje gång det blir ett sådant ryck..

Ja då var det iaf rätt motor i min gissning.

Mnjaäe, det tycker jag väl inte det borde. Hur/när rycker det? När du motorbromsar? Hela tiden? Bara när du motorbromsar?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Makemehappy
6 juli 2016 · 256 Inlägg

it_mutt skrev:

Makemehappy skrev:

it_mutt skrev:
Den går ner till dumpen

Det kan vara bra att tala om vilken motor det är. En VAG-motor ser jag att det är...1.8T? Audi A4? AEB?

Passat 1.8T -98 AEB motor är det. Kan denna lilla slang vara orsaken till bilens kraftiga motorbroms ryck? Det känns verkligen som motorn ska trillar av varje gång det blir ett sådant ryck..

Ja då var det iaf rätt motor i min gissning.

Mnjaäe, det tycker jag väl inte det borde. Hur/när rycker det? När du motorbromsar? Hela tiden? Bara när du motorbromsar?

Det rycker som om motorn ska trillar av, det är verkligen som om man motorbromsar kraftigt fast jag inte kör det.
Jag kör och helst plötsligt kommer ryker och det känns som om tyngd hamnar fram (jag åker nästan fram i sätet när rycken kommer)

den kanske rycker 3-4 ggr under 2 minuter sen är det bra och köra igen. Helt slumpmässigt, bytte tändstift idag. Får se om det kan vara det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang