Dsg6/dsg7

it_mutt Avstängd
28 december 2017 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

låter som en riktig jävla skit koncern dessa vw, och folk vägrar tro på de bara för att just dom inte drabbas, då kan det inte finnas några problem. jag ser ju rosten varje dag så jag vet om det men visste inte att lådorna var så dåliga. Har också sett ett par där bakrute spolaren pajar och sprutar in i bagage utrymmet också, har ni vart me om detta fenomen? det blir liksom blöt i bagage utrymmet?

Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

Fast...ska vi verkligen jämföra olika typer av växellådor? Är det vidare intressant? (nej, jag tänker inte ens börja rota i DSG-träsket...mest för att jag inte är så överdrivet intresserad av DSG)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
-Akerfeldt-
28 december 2017 · 2 638 Inlägg

Muttley skrev:

Evildan skrev:

Muttley skrev:
Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

smile  Klart jag hade kommit tillbaka om de inte funkat.

Hur tror du bemötandet var på toyota ?  Jo de undrade vilken bil jag ville prova, sen lunkade säljaren efter nyckeln och i princip kastade ut mig i en bil. Inget onödigt skitsnack innan jag testat bilen och bildat en uppfattning.

Alla bilar har ju problem av  någon sort.   Min egna har inte ett enda, skönt det.

Jag litar inte på fakta som kommer från VAG dem själva då de praktiskt taget ljugit om att problem varit ordnade men de var inte det.   Måste komma från en oberoende källa.

Antar att du hade samma förutsättningar på både Toyota som på VAG, vilket beteende du hade när du kollade på bilarna, hur seriöst klädd du var, vilka du hade i ditt sällskap mm. Ofta ser säljare direkt när man kommer in genom dörren om man är där för att köpa en bil eller bara driva omkring och drömma wink

Jag har iallafall inte haft några problem med varken missljud, konstiga växlingar eller ras med DSG6 på min passat -15 samt superb -16, tillsammans rullat 8000mil.

Snart dags för en ny superb med DSG7. Känner mig inte ett dugg orolig, jag är övertygad om att det handlar om hur man kör och sköter sitt ägande av bilen då jag vet om ett 10-tal VAG med DSG i min närhet som fungerar klanderfritt. Allt från 150hk sharan till 310hk golf R med både DSG6 och DSG7.

Aldrig hört om någon som fungerat dåligt, så erfarenheterna är väldigt olika på detta forum. Sen är det ju självklart att det finns måndagsex som kan strula eller haverera, det säger jag inget om. Men det finns det ju av alla märken wink

Muttley
28 december 2017 ·

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:

Evildan skrev:
Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

smile  Klart jag hade kommit tillbaka om de inte funkat.

Hur tror du bemötandet var på toyota ?  Jo de undrade vilken bil jag ville prova, sen lunkade säljaren efter nyckeln och i princip kastade ut mig i en bil. Inget onödigt skitsnack innan jag testat bilen och bildat en uppfattning.

Alla bilar har ju problem av  någon sort.   Min egna har inte ett enda, skönt det.

Jag litar inte på fakta som kommer från VAG dem själva då de praktiskt taget ljugit om att problem varit ordnade men de var inte det.   Måste komma från en oberoende källa.

Antar att du hade samma förutsättningar på både Toyota som på VAG, vilket beteende du hade när du kollade på bilarna, hur seriöst klädd du var, vilka du hade i ditt sällskap mm. Ofta ser säljare direkt när man kommer in genom dörren om man är där för att köpa en bil eller bara driva omkring och drömma wink

Jag har iallafall inte haft några problem med varken missljud, konstiga växlingar eller ras med DSG6 på min passat -15 samt superb -16, tillsammans rullat 8000mil.

Snart dags för en ny superb med DSG7. Känner mig inte ett dugg orolig, jag är övertygad om att det handlar om hur man kör och sköter sitt ägande av bilen då jag vet om ett 10-tal VAG med DSG i min närhet som fungerar klanderfritt. Allt från 150hk sharan till 310hk golf R med både DSG6 och DSG7.

Aldrig hört om någon som fungerat dåligt, så erfarenheterna är väldigt olika på detta forum. Sen är det ju självklart att det finns måndagsex som kan strula eller haverera, det säger jag inget om. Men det finns det ju av alla märken wink

Jag vill påstå att vi var rätt välklädda.  Sällskapet var mer välklädd än mig.  Vi försökte ändå få ögonkontakt.   Den jag hade med mig hade nog kunnat köpa 2-3 bilar kontant om den velat ha en ny fossilbil. Så inget fel på de punkterna.  Säljaren har inte den blekaste aning om vem som har pengar idag.  Många med svindyra kläder och tillbehör har många gånger inte ens betalat för kläderna ur egen ficka wink 

Jag har kommit i sletna (dock inte skitiga) arbetskläder och ruffsig frilla till andra säljare som har sökt kontakt direkt och låtit en testa bilar wink   

Min stora erfarenhet gällde specifikt 2012, släktings var en 2010.
Jag har en tveksam upplevelse med en 2001 med, bilens motor funkade utmärkt, växellådan var tjurig när den var kall.  Men den hade ju typiska problem med vattenfall in i kupén, och egentligen bara länkarmarna smile

Vad gäller övriga är inget jag ens vill prova.

Senast redigerat av Muttley (28 december 2017)

-Akerfeldt-
28 december 2017 · 2 638 Inlägg

Muttley skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:
smile  Klart jag hade kommit tillbaka om de inte funkat.

Hur tror du bemötandet var på toyota ?  Jo de undrade vilken bil jag ville prova, sen lunkade säljaren efter nyckeln och i princip kastade ut mig i en bil. Inget onödigt skitsnack innan jag testat bilen och bildat en uppfattning.

Alla bilar har ju problem av  någon sort.   Min egna har inte ett enda, skönt det.

Jag litar inte på fakta som kommer från VAG dem själva då de praktiskt taget ljugit om att problem varit ordnade men de var inte det.   Måste komma från en oberoende källa.

Antar att du hade samma förutsättningar på både Toyota som på VAG, vilket beteende du hade när du kollade på bilarna, hur seriöst klädd du var, vilka du hade i ditt sällskap mm. Ofta ser säljare direkt när man kommer in genom dörren om man är där för att köpa en bil eller bara driva omkring och drömma wink

Jag har iallafall inte haft några problem med varken missljud, konstiga växlingar eller ras med DSG6 på min passat -15 samt superb -16, tillsammans rullat 8000mil.

Snart dags för en ny superb med DSG7. Känner mig inte ett dugg orolig, jag är övertygad om att det handlar om hur man kör och sköter sitt ägande av bilen då jag vet om ett 10-tal VAG med DSG i min närhet som fungerar klanderfritt. Allt från 150hk sharan till 310hk golf R med både DSG6 och DSG7.

Aldrig hört om någon som fungerat dåligt, så erfarenheterna är väldigt olika på detta forum. Sen är det ju självklart att det finns måndagsex som kan strula eller haverera, det säger jag inget om. Men det finns det ju av alla märken wink

Jag vill påstå att vi var rätt välklädda.  Sällskapet var mer välklädd än mig.  Vi försökte ändå få ögonkontakt.   Den jag hade med mig hade nog kunnat köpa 2-3 bilar kontant om den velat ha en ny fossilbil. Så inget fel på de punkterna.  Säljaren har inte den blekaste aning om vem som har pengar idag.  Många med svindyra kläder och tillbehör har många gånger inte ens betalat för kläderna ur egen ficka wink 

Jag har kommit i sletna (dock inte skitiga) arbetskläder och ruffsig frilla till andra säljare som har sökt kontakt direkt och låtit en testa bilar wink   

Min stora erfarenhet gällde specifikt 2012, släktings var en 2010.
Jag har en tveksam upplevelse med en 2001 med, bilens motor funkade utmärkt, växellådan var tjurig när den var kall.  Men den hade ju typiska problem med vattenfall in i kupén, och egentligen bara länkarmarna smile

Vad gäller övriga är inget jag ens vill prova.

Dagens tips hade ju varit att gå fram och fråga varför ni ej får någon hjälp, så hade ni sluppit spekulera och diskutera här. Men då hade det kanske inte funnits något negativt att säga om vag... wink

Självklart kan alla kan ha pengar, men generellt tror jag att man får mer hjälp om man ser proper ut, kollar på en viss modell, inte glider runt och kollar på allt och tar man med flickvännen brukar man hinner man knappt innanför dörren innan man får hjälp. Jag tror ändå att försäljare kan urskilja vem som är intresserad eller ej.

Ganska gammal erfarenhet av DSG, men som vanligt på detta forum är "DSG ska man akta sig för pga dem var kass 2010 och utvecklingen har inte gått framåt på 8 år så därför är en DSG från 2018 också kass" hmm

Presidento Of World
28 december 2017 · 3 329 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Antar att du hade samma förutsättningar på både Toyota som på VAG, vilket beteende du hade när du kollade på bilarna, hur seriöst klädd du var, vilka du hade i ditt sällskap mm. Ofta ser säljare direkt när man kommer in genom dörren om man är där för att köpa en bil eller bara driva omkring och drömma wink

Jag har iallafall inte haft några problem med varken missljud, konstiga växlingar eller ras med DSG6 på min passat -15 samt superb -16, tillsammans rullat 8000mil.

Snart dags för en ny superb med DSG7. Känner mig inte ett dugg orolig, jag är övertygad om att det handlar om hur man kör och sköter sitt ägande av bilen då jag vet om ett 10-tal VAG med DSG i min närhet som fungerar klanderfritt. Allt från 150hk sharan till 310hk golf R med både DSG6 och DSG7.

Aldrig hört om någon som fungerat dåligt, så erfarenheterna är väldigt olika på detta forum. Sen är det ju självklart att det finns måndagsex som kan strula eller haverera, det säger jag inget om. Men det finns det ju av alla märken wink

Jag vill påstå att vi var rätt välklädda.  Sällskapet var mer välklädd än mig.  Vi försökte ändå få ögonkontakt.   Den jag hade med mig hade nog kunnat köpa 2-3 bilar kontant om den velat ha en ny fossilbil. Så inget fel på de punkterna.  Säljaren har inte den blekaste aning om vem som har pengar idag.  Många med svindyra kläder och tillbehör har många gånger inte ens betalat för kläderna ur egen ficka wink 

Jag har kommit i sletna (dock inte skitiga) arbetskläder och ruffsig frilla till andra säljare som har sökt kontakt direkt och låtit en testa bilar wink   

Min stora erfarenhet gällde specifikt 2012, släktings var en 2010.
Jag har en tveksam upplevelse med en 2001 med, bilens motor funkade utmärkt, växellådan var tjurig när den var kall.  Men den hade ju typiska problem med vattenfall in i kupén, och egentligen bara länkarmarna smile

Vad gäller övriga är inget jag ens vill prova.

Dagens tips hade ju varit att gå fram och fråga varför ni ej får någon hjälp, så hade ni sluppit spekulera och diskutera här. Men då hade det kanske inte funnits något negativt att säga om vag... wink

Självklart kan alla kan ha pengar, men generellt tror jag att man får mer hjälp om man ser proper ut, kollar på en viss modell, inte glider runt och kollar på allt och tar man med flickvännen brukar man hinner man knappt innanför dörren innan man får hjälp. Jag tror ändå att försäljare kan urskilja vem som är intresserad eller ej.

Ganska gammal erfarenhet av DSG, men som vanligt på detta forum är "DSG ska man akta sig för pga dem var kass 2010 och utvecklingen har inte gått framåt på 8 år så därför är en DSG från 2018 också kass" hmm

Men är du verklighetsfrånvarande? Även nya rasar ju stup i ett..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
28 december 2017 · 4 250 Inlägg

MrMaz skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:

Jag vill påstå att vi var rätt välklädda.  Sällskapet var mer välklädd än mig.  Vi försökte ändå få ögonkontakt.   Den jag hade med mig hade nog kunnat köpa 2-3 bilar kontant om den velat ha en ny fossilbil. Så inget fel på de punkterna.  Säljaren har inte den blekaste aning om vem som har pengar idag.  Många med svindyra kläder och tillbehör har många gånger inte ens betalat för kläderna ur egen ficka wink 

Jag har kommit i sletna (dock inte skitiga) arbetskläder och ruffsig frilla till andra säljare som har sökt kontakt direkt och låtit en testa bilar wink   

Min stora erfarenhet gällde specifikt 2012, släktings var en 2010.
Jag har en tveksam upplevelse med en 2001 med, bilens motor funkade utmärkt, växellådan var tjurig när den var kall.  Men den hade ju typiska problem med vattenfall in i kupén, och egentligen bara länkarmarna smile

Vad gäller övriga är inget jag ens vill prova.

Dagens tips hade ju varit att gå fram och fråga varför ni ej får någon hjälp, så hade ni sluppit spekulera och diskutera här. Men då hade det kanske inte funnits något negativt att säga om vag... wink

Självklart kan alla kan ha pengar, men generellt tror jag att man får mer hjälp om man ser proper ut, kollar på en viss modell, inte glider runt och kollar på allt och tar man med flickvännen brukar man hinner man knappt innanför dörren innan man får hjälp. Jag tror ändå att försäljare kan urskilja vem som är intresserad eller ej.

Ganska gammal erfarenhet av DSG, men som vanligt på detta forum är "DSG ska man akta sig för pga dem var kass 2010 och utvecklingen har inte gått framåt på 8 år så därför är en DSG från 2018 också kass" hmm

Men är du verklighetsfrånvarande? Även nya rasar ju stup i ett..

Fanboys brukar vara det, dom brukar skita i det man skriver och lever i sin egen värld, lurar sig själva med att säga att allt är bra. Har ju skrivit ett flertal ggr att skiten strular redan på årsmodeller fram till 2014/2015 samt du och flera har skrivit många gånger att tom helt nya modeller strular, sen kommer han och totalt ignorerar allt man har sagt.



Ps: Första gången jag besökte Lexus i Täby vart helt random och då hade ja arbetskläder på mig, var förkyld och såg ut som röven men personalen Hälsade på mig direkt så fort ja klev in i genom dörrarna, erbjöd mig kaffe och frågade mig hur ja mådde, hälsade tbax och sa att allt var bra och solen var ut o tittade. Sa att jag hört mycket talas om deras bilar och var intresserad av en is hybrid och hade en budget på cirka 230k. Kvinnan som tog hand om mig fixade kaffe medans hon bad mig vänta på att få köra en 2017 års is 300h som hade gått ganska exakt 80mil. Körde fram bilen åt mig och tom gav mig en flaska vatten me lexus märket på. Har tom denna dag kvar flaskan. Fick provköra en stund och när ja kom tbax så hade dom en likadan fast vit färg is 300h för runt 260k som var över min budget men jag fick typ nästan 5-6k rabatt på plats för den, men var endå över budget. Innan jag drog hem så fick jag ett erbjudande att få köra hem en av deras is 300h inför helgen för att få kunna köra i lugn o ro för att bestämma mig, fick ett sånt erbjudande alltså..så för gudarnas skull snacka inte om kläder och sånt. Det finns bilmärken med service,,och så finns det bilmärken med service..

sorry for the long post, heres a potato

Muttley
28 december 2017 ·

-Akerfeldt- skrev:

Muttley skrev:

-Akerfeldt- skrev:

Antar att du hade samma förutsättningar på både Toyota som på VAG, vilket beteende du hade när du kollade på bilarna, hur seriöst klädd du var, vilka du hade i ditt sällskap mm. Ofta ser säljare direkt när man kommer in genom dörren om man är där för att köpa en bil eller bara driva omkring och drömma wink

Jag har iallafall inte haft några problem med varken missljud, konstiga växlingar eller ras med DSG6 på min passat -15 samt superb -16, tillsammans rullat 8000mil.

Snart dags för en ny superb med DSG7. Känner mig inte ett dugg orolig, jag är övertygad om att det handlar om hur man kör och sköter sitt ägande av bilen då jag vet om ett 10-tal VAG med DSG i min närhet som fungerar klanderfritt. Allt från 150hk sharan till 310hk golf R med både DSG6 och DSG7.

Aldrig hört om någon som fungerat dåligt, så erfarenheterna är väldigt olika på detta forum. Sen är det ju självklart att det finns måndagsex som kan strula eller haverera, det säger jag inget om. Men det finns det ju av alla märken wink

Jag vill påstå att vi var rätt välklädda.  Sällskapet var mer välklädd än mig.  Vi försökte ändå få ögonkontakt.   Den jag hade med mig hade nog kunnat köpa 2-3 bilar kontant om den velat ha en ny fossilbil. Så inget fel på de punkterna.  Säljaren har inte den blekaste aning om vem som har pengar idag.  Många med svindyra kläder och tillbehör har många gånger inte ens betalat för kläderna ur egen ficka wink 

Jag har kommit i sletna (dock inte skitiga) arbetskläder och ruffsig frilla till andra säljare som har sökt kontakt direkt och låtit en testa bilar wink   

Min stora erfarenhet gällde specifikt 2012, släktings var en 2010.
Jag har en tveksam upplevelse med en 2001 med, bilens motor funkade utmärkt, växellådan var tjurig när den var kall.  Men den hade ju typiska problem med vattenfall in i kupén, och egentligen bara länkarmarna smile

Vad gäller övriga är inget jag ens vill prova.

Dagens tips hade ju varit att gå fram och fråga varför ni ej får någon hjälp, så hade ni sluppit spekulera och diskutera här. Men då hade det kanske inte funnits något negativt att säga om vag... wink

Självklart kan alla kan ha pengar, men generellt tror jag att man får mer hjälp om man ser proper ut, kollar på en viss modell, inte glider runt och kollar på allt och tar man med flickvännen brukar man hinner man knappt innanför dörren innan man får hjälp. Jag tror ändå att försäljare kan urskilja vem som är intresserad eller ej.

Ganska gammal erfarenhet av DSG, men som vanligt på detta forum är "DSG ska man akta sig för pga dem var kass 2010 och utvecklingen har inte gått framåt på 8 år så därför är en DSG från 2018 också kass" hmm

Jo tjena.  De hade vi ju gjort om vi hade haft de på listan wink   Jag var där för att tjäna pengar på att skriva ett omdöme.  200 friska riksdaler för att berätta om totalt värdelös mottagning.
Jag tror inte säljare kan urskilja, dessa är bara lata drummlar som på riktigt förlorat rätt många kunder pga lathet. Många har valt att handla i andra orter.

Utvecklingen mellan 10-12 kom ju ingenstans när till och med manuell låda rasar, vi fick inte köpa automat av vw för de höll inte för taxibruk. 
DSG är säkerligen mycket bättre idag,  men som sagt så tänker inte jag ta reda på det. Andra lär göra det wink

Jag varnar bara folk för att köpa vw pga uruselt mottagande EFTER du köpt en bil.

-Akerfeldt-
28 december 2017 · 2 638 Inlägg

MrMaz skrev:
Men är du verklighetsfrånvarande? Även nya rasar ju stup i ett..

Är man verklighetsfrånvarande om man inte tycker eller har samma erfarenheter som dig eller hur menar du?

Panda666 skrev:
Fanboys brukar vara det, dom brukar skita i det man skriver och lever i sin egen värld, lurar sig själva med att säga att allt är bra. Har ju skrivit ett flertal ggr att skiten strular redan på årsmodeller fram till 2014/2015 samt du och flera har skrivit många gånger att tom helt nya modeller strular, sen kommer han och totalt ignorerar allt man har sagt.

Antar att det var menat för mig, men ni ignorerar ju allt vi med enbart positiva erfarenheter har så det är väl ömsesidigt.

Muttley skrev:
Jag varnar bara folk för att köpa vw pga uruselt mottagande EFTER du köpt en bil.

Jag har haft precis tvärtom bemötande, bra service, snabbt åtagande samt gratis hyrbil. Inget att klaga på alltså. Men utveckla gärna vilka uruselt bemötande DU upplevt.

Presidento Of World
29 december 2017 · 3 329 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:

MrMaz skrev:
Men är du verklighetsfrånvarande? Även nya rasar ju stup i ett..

Är man verklighetsfrånvarande om man inte tycker eller har samma erfarenheter som dig eller hur menar du?

Panda666 skrev:
Fanboys brukar vara det, dom brukar skita i det man skriver och lever i sin egen värld, lurar sig själva med att säga att allt är bra. Har ju skrivit ett flertal ggr att skiten strular redan på årsmodeller fram till 2014/2015 samt du och flera har skrivit många gånger att tom helt nya modeller strular, sen kommer han och totalt ignorerar allt man har sagt.

Antar att det var menat för mig, men ni ignorerar ju allt vi med enbart positiva erfarenheter har så det är väl ömsesidigt.

Muttley skrev:
Jag varnar bara folk för att köpa vw pga uruselt mottagande EFTER du köpt en bil.

Jag har haft precis tvärtom bemötande, bra service, snabbt åtagande samt gratis hyrbil. Inget att klaga på alltså. Men utveckla gärna vilka uruselt bemötande DU upplevt.

Gratis hyrbil får man bara när dom klantat sig.. Typ ett uppenbart fel från fabrik eller när verkstan dummat sig..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
29 december 2017 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

Muttley skrev:

Sen är de ju inte bara just att de jävlas med en när man har problemen.
De vill inte sälja bilar sad   Sist jag var inne på en vw butik i närheten så satt säljarna på sina stolar, jag tillbringade  ihop med en vän ca 25 minuter i bilhallen. Och vi var de enda där inne men de orkade inte lyfta på arslet och fråga om man behövde hjälp.
Visst kunde jag gå och fråga om jag varit intresserad att köra något, men de var inte syftet med besöket smile

Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

Fast...ska vi verkligen jämföra olika typer av växellådor? Är det vidare intressant? (nej, jag tänker inte ens börja rota i DSG-träsket...mest för att jag inte är så överdrivet intresserad av DSG)

Nja, det var någon som skrev:
"Den som är stridslysten kan ju starta en Steptronictråd eller CTV tråd och se vad som händer, och ställa det mot antalet sålda bilar med de växellådorna..."

Men visst skulle det vara intressant med felfrekvensen hos andra biltillverkare exempelvis Ford, Volvo, KIA, Hyundai och deras dubbelkopplingslådor som jämförelse tycker jag åtminstone, men jag gillar ju å andra sidan ordenklig verifierbar statistik.

xXSammy
29 december 2017 · 6 577 Inlägg

Har nog bytt en 10-15 Ford Powershift lådor själv (inom 5 års tid)
Också Getrag har tillverkat dem och anledningarna till att de bytts har varit slarv med service. En gick sönder innan första (för oljebyte i lådan, 6000mil eller 3år) service dock men en låda hit och dit blir inte många %

Är också torrlamells koppling på 340n och den byttes också lite efter 10.000 mil, helt oacceptabelt wink

Senast redigerat av xXSammy (29 december 2017)

De/Dem
Cuefa Ain't no place like home...
29 december 2017 · 4 628 Inlägg

Muttley skrev:

Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Så faktan gjorde ont av de som fanns här ? 
100% av bilarna funkade inte som de skulle. Tråkiga siffror.   

Hade jag jobbat kvar (tack gode gud att man inte gör det) så hade jag kunnat redovisa golf.

Spelar ingen roll om 1000 personer här skriver att de har problem, ni utgör inte 100% av VW-ägarna och kan således inte säga att hela koncernen är skit bara för att ni haft problem. Andelen som haft strul med sina bilar, oavsett vad som strulat, är försvinnande liten jämfört med de miljoner ägare som är nöjda.

Jag försöker inte helgonförklara VW-koncernen, DSG har haft problem. Precis som kamkedjor, gasbilar (både tuber, gasventiler osv), multitronic-växellådor, automatlådorna på T4orna, 3ans cylinder på bubblorna som gick varmare än de andra o skar, etc mm osv.

Det som stör mig är häxjakten på just VW, bara för att det finns mest bilar representerade på marknaden.
Jag hör t.ex inte mycket om knackande dieslar från BMW eller Nissans vevlager-ras på Kingcab/Navara osv. Högst reella problem men till antalet inte ens i närheten av VW's, eftersom det sålts en bråkdel av antalet bilar jämfört märke för märke.

Jag jobbar kvar (tack gode gud att man gör det) för VW-koncernen och ser ju bilarna vi får in varje dag.
Kan säga att vi har (just nu iaf) betydligt mer problem med infotainment-systemen i de nya bilarna.

Och ja, spolarvätska som letar sig in i bilens bagageutrymme istället för ut på bakrutan är inte heller världens mest ovanliga fel, inte heller låskistor till bakluckor, trasiga diodbakljus på Passat 3C, osv.

Inget märke är perfekt, alla har problem. Men att just VW är dom som är i skottlinjen är det jag försöker få förståelse för.

Sen gällande säljare så finns även dessa i alla kategorier, och alla märken har problem med arroganta och ointresserade säljare (vilket är rätt fantastiskt med tanke på att det är deras yrke, och oftast provisionsbaserat...)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

Cuefa skrev:

Muttley skrev:

Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.

Så faktan gjorde ont av de som fanns här ? 
100% av bilarna funkade inte som de skulle. Tråkiga siffror.   

Hade jag jobbat kvar (tack gode gud att man inte gör det) så hade jag kunnat redovisa golf.

Spelar ingen roll om 1000 personer här skriver att de har problem, ni utgör inte 100% av VW-ägarna och kan således inte säga att hela koncernen är skit bara för att ni haft problem. Andelen som haft strul med sina bilar, oavsett vad som strulat, är försvinnande liten jämfört med de miljoner ägare som är nöjda.

Jag försöker inte helgonförklara VW-koncernen, DSG har haft problem. Precis som kamkedjor, gasbilar (både tuber, gasventiler osv), multitronic-växellådor, automatlådorna på T4orna, 3ans cylinder på bubblorna som gick varmare än de andra o skar, etc mm osv.

Det som stör mig är häxjakten på just VW, bara för att det finns mest bilar representerade på marknaden.
Jag hör t.ex inte mycket om knackande dieslar från BMW eller Nissans vevlager-ras på Kingcab/Navara osv. Högst reella problem men till antalet inte ens i närheten av VW's, eftersom det sålts en bråkdel av antalet bilar jämfört märke för märke.

Jag jobbar kvar (tack gode gud att man gör det) för VW-koncernen och ser ju bilarna vi får in varje dag.
Kan säga att vi har (just nu iaf) betydligt mer problem med infotainment-systemen i de nya bilarna.

Och ja, spolarvätska som letar sig in i bilens bagageutrymme istället för ut på bakrutan är inte heller världens mest ovanliga fel, inte heller låskistor till bakluckor, trasiga diodbakljus på Passat 3C, osv.

Inget märke är perfekt, alla har problem. Men att just VW är dom som är i skottlinjen är det jag försöker få förståelse för.

Sen gällande säljare så finns även dessa i alla kategorier, och alla märken har problem med arroganta och ointresserade säljare (vilket är rätt fantastiskt med tanke på att det är deras yrke, och oftast provisionsbaserat...)

Det är klart att du försvarar ditt märke när du tom jobbar för det. Men skulle aldrig i livet kalla för vw för bra bilar, när du sj har radat upp massa fel, spolarvätskan som åker fel, kamkedjor, DSG osv osv. Bilar som inte ens klarar vägen hem från fabrik tom. Bmw har också tabbat sig ordentligt senaste åren och jag har tappat väldigt mycket respekt för alla dessa koncern, att dom inte tar goodwill heller för dessa fel, låter stackars folk stå i sina egna ben för saker som kostar över 50k att fixa. vw bilar tål inte svensk väder alls, passat/golf tex samt audi modeller börjar rosta och få lacksläpp väldigt tidigt, bmw har inte heller bra rostskydd, bakluckan börjar rosta, felet fanns redan från e39 men dom har skitit i att tänka på det. Varför har dsg problem redan fram till nuet? samt eco fuel kedjor??alltså tsi kedjor. Om man nu är ett bra koncern varför byter man inte ut skit delarna mot nått som funkar??Jag har inte hört tex nån låda som rasat hos nån prius? ska vara ärlig har aldrig hört nån låda paja hos nån prius, inte en enda. Medans jag hör en rasslande dsg minst 1-2 ggr i veckan, det kallar jag inte för bra. Bara för att några ägare har haft turen med sig och verkar vara glada betyder det inte att det är bra bilar, de fan lotto.

Evildan
29 december 2017 ·

Det finns bilmärken i samma storlek eller till och med större än VAG men det skrivs inte alls lika mycket i press eller diskuteras på forum om problem i samma storlek som det skrivs om VAG. Kan det inte tyckas vara märkligt? Eller för den med en något så när fungerande sluledningsförmåga ganska uppenbart varför.

it_mutt Avstängd
29 december 2017 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

Klart som fan dom inte ville sälja någon bil, ni som kunder kommer bara tillbaka med skrotet och kräver att det ska lagas på garantin.
Jag har även jag mycket dålig erfarenhet av VAG och DieScheisseGetrieb genom tidigare arbete samt privat. Men det har jag skrivit så många gånger om att jag inte ids radda upp DSG-Växlade Passater både med 1.4tfsi och 2.0tdi ditoTouraner med 1.4tfsi och 2.0tdi eller den av min kamrat i år köpta och återlämnade 2017 Tiguan GT 2.0tdi 190hk 4-motion DSG då den efter några månader började växla sådär som vissa inbillat sig att nyare DSG inte gör. Full likvid återbetalades efter inkoppling av kompisens advokat. Någon som tror att deras nya bil är från den koncernen?

Felfrekvensen i procent skrevs det om, hur hög är den då ijenkligen kommande till dessa VAG-DSG:er?
Några märkestrogna brukar vara grönjävliga på att hitta fakta men den uteblir märkligt nog.
e-CVT från Aisin kan ju samma flitiga individer leta fram felfrekvensen på procentuellt, sedan kan vi jämföra vad som skall anses vara acceptabelt. Jag förutspår att denna fakta inte kommer att levereras från folkvagnsfanboysgänget då det skulle vara förbannat pinsamt.

Fast...ska vi verkligen jämföra olika typer av växellådor? Är det vidare intressant? (nej, jag tänker inte ens börja rota i DSG-träsket...mest för att jag inte är så överdrivet intresserad av DSG)

Nja, det var någon som skrev:
"Den som är stridslysten kan ju starta en Steptronictråd eller CTV tråd och se vad som händer, och ställa det mot antalet sålda bilar med de växellådorna..."

Men visst skulle det vara intressant med felfrekvensen hos andra biltillverkare exempelvis Ford, Volvo, KIA, Hyundai och deras dubbelkopplingslådor som jämförelse tycker jag åtminstone, men jag gillar ju å andra sidan ordenklig verifierbar statistik.

Ah, den biten missade jag helt och hållet. Siffror är givetvis alltid bra, tänkte just då att en mer "rättvis" jämförelse hade väl varit cvt vs. cvt.

Men just när det gäller DSG-lådorna hade det varit intressant att se vad felprocenten faktiskt är. Om inte annat för att det är en så debatterad låda.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
xXSammy
29 december 2017 · 6 577 Inlägg

panda666 skrev:
Bilar som inte ens klarar vägen hem från fabrik tom.?

Baserat på vadå..? Står du på leveransavdelningen eller hur har du koll på bilarna som kommer från fabrik till återförsäljarna?

Rost och lacksläpp, hur många av kunderna åker till en lack firma och får tjockleken uppmätt för att sen åka till VAG för att säga att lacken var för tunn från fabrik?

De/Dem
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
Bilar som inte ens klarar vägen hem från fabrik tom.?

Baserat på vadå..? Står du på leveransavdelningen eller hur har du koll på bilarna som kommer från fabrik till återförsäljarna?

Rost och lacksläpp, hur många av kunderna åker till en lack firma och får tjockleken uppmätt för att sen åka till VAG för att säga att lacken var för tunn från fabrik?

Muttley skrev:

Då stod det 9 fabriksnya passater med miljömotorn Tsi ecofuels och väntade. De hade alla rullat under 5 mil när vi 9 chaufförer hoppade i dessa nya trevliga bilar.

Månaderna gick, och all service sköttes exakt som vw ville de skulle göras.
24 månader var garantin.
När jag kört i 23 månader med mitt objekt så var det dags, kriget med verkstadschefen på de vw centret var hett.   De slutade med 9 st nya motorer och växellådor smile  Något kablage till gastankarna hade gett upp inom ett par månader så de gick bara köra på bensin.   
De var en del garantiärenden på de där härliga fina bilarna. Undrar om vw tappade hela vinsten på garantin smile

Kan ta släktingens passat 2010 med dsg (vilket nr har den?)   den gav ju upp med den där växellådan.


Oj förlåt, my bad, det var 23 månader som dom höll, dom klarade faktiskt vägen hem mitt fel där. Så köp vw, sälj inom 23 månader;)

lacken för tunn? Jag ser ju på golfar från 2016 där det börjar rosta i nedre kanter på dörrar, lacken börjar bubla. några stenskott på tak och huv sen så börjar det rosta direkt. bra kvalite?

xXSammy
29 december 2017 · 6 577 Inlägg

panda666 skrev:
lacken för tunn? Jag ser ju på golfar från 2016 där det börjar rosta i nedre kanter på dörrar, lacken börjar bubla. några stenskott på tak och huv sen så börjar det rosta direkt. bra kvalite?

Ja, är lacken för tunn så den inte tål (måttlig) åverkan eller är det för folk inte vet hur man tvättar, ligger för nära eller bara kör grusväg och aldrig tvättar bort salt och dyl?

De/Dem
panda666
29 december 2017 · 4 250 Inlägg

xXSammy skrev:

panda666 skrev:
lacken för tunn? Jag ser ju på golfar från 2016 där det börjar rosta i nedre kanter på dörrar, lacken börjar bubla. några stenskott på tak och huv sen så börjar det rosta direkt. bra kvalite?

Ja, är lacken för tunn så den inte tål (måttlig) åverkan eller är det för folk inte vet hur man tvättar, ligger för nära eller bara kör grusväg och aldrig tvättar bort salt och dyl?

ska det börja rosta på en 1 år gammal bil alltså? är det rimligt tycker du? tror att folk tvättar ibland, ingen som har tid att tvätta bilfan 1 gång i veckan, tror inte det skulle hjälpa så mke endå. Kass lack från fabrik.

Soulman
29 december 2017 · 1 271 Inlägg

Evildan skrev:
Det finns bilmärken i samma storlek eller till och med större än VAG men det skrivs inte alls lika mycket i press eller diskuteras på forum om problem i samma storlek som det skrivs om VAG. Kan det inte tyckas vara märkligt? Eller för den med en något så när fungerande sluledningsförmåga ganska uppenbart varför.

Vilken koncern eller märke säljer fler bilar än VAG menar du?

Sen ska man ha klart för sig att många bilmodeller fortfarande säljs nya med otroligt gammal teknik. Den funkar men sätter antagligen mer avtryck i miljön och orsakar fler onödiga personskador och dödsfall i trafiken.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang