Hybridsmurfen skrev:
Evildan skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Ja, som alla andra bilar: en gång per år. Gäller även VAG longlife om man vill att de ska hålla. Tror nog it-mutt håller med mig på den punkten. Däremot vet jag att vid nästa service är det dags att byta tändstift (då har den rullat över 18000 mil, tjejen måste vara ute och köra på nätterna eller något). Verkstan tyckte inte det var nödvändigt denna gång.
Tror även att batteripaketet ska ses över snart. Ses över alltså... Det kommer jag att göra själv till sommaren tänkte jag. Ut med baksätet och inspektera och se så kylfläkt fungerar samt mäta celler. Men det finns en fulhackad torque-app som kan visa detta via OBDII.
EDIT: Kollade på blocket. Vi har haft vår i 4 år. Skulle fortfarande få ut exakt samma summa som vi köpte den för. Bra andrahandsvärdeKylfläkten kan du lyssna på genom gallret till höger i baksätet om du inte känner för att lossa sju skruvar för fullständig åtkomst av batteriet.
10mm 1/4 hylsa och förlängare 120mm underlättar demonteringen av inredningen.
Så din bil har inte tappat i värde?
Jag minns ett jävla tjööööt från någon strax innan köpet blev att så såg framtiden ut för Prius gen II ägare.
Börjar bli tid här för bilbyte känner jag.Givetvis så kommer den att rasa snart med kolvar som tittar ut och ett elsystem som brinner upp och batterierna lägger av. Men då har den nog rullat +40000 mil...
Tack för tips om fläkten. Bara att gå ut och tokköra en stund så lär väl den gå igång.
Ta gärna en ordentlig sniff med näsan nära, har du originalslangarna kommer du känna en doft av hästgödsel.
Kör hårt och täck aldrig över gallret.