Kosta på BMW e34 520i Sedan? NYBÖRJARE

Tjena! Har en bmw e34 hemma som stått och väntat på mig i garaget uppallad i 9 år, Väntat tills jag fått körkort. Drömmer dagligen om att få denna till min "Drömbil" SÅ hjälp mig dit, Okunnig 19 åring som drömmer
  • 0 Följare
  • 640 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 mars 2017
j04k1m97
6 mars 2017 · 2 Inlägg

Tjena! Har en bmw e34 hemma som stått och väntat på mig i garaget uppallad i 9 år, Väntat tills jag fått körkort. Det som är fel sen förra besiktningen (8 år tillbaka) är Bromsar bak inklusive handbromsbackar. Sedan något med lambda värden som ligger på 1.12 Hittar inget leckage i avgassystemet så vet ej varför dessa fel finns? Sen skulle jag backa ut henne ur garaget häromdagen
Det är en automat och Spaken (Växelspaken alltså) var jätte trög att röra så tog det försiktigt och började backa kunde backa fixa och trixa i kanske 10 minuter, sen efter en stund fungerar ingen växel? Bilen vägrar lägga i en växel hur jag än gör? Vad kan ha hänt? oavsett om instrumentpanelen visar vilken växel jag har i lägger den ej i någon? Kan det vara något stag eller liknande som hoppat ur? Så det jag undrar är om ni kanske vet vad som är felen som jag skrivit ovan och om det är värt att kosta på bilen?
93a som gått 9 k mil och är nästan rostfri rirkigt fin
Är inte 520 ganska värdefulla också? Finns ju så få av?
SÅ hjälp mig att få igång pärlan emd tips och trix alla är vi nybörjare
MVH: Joakim

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang