Taklucka - Volkswagen Golf Mk1

eMiL---l
12 april 2017 · 37 Inlägg

Går i tankar om taklucka

Jag sitter här och undrar hur man ska gå tillväga när man planerar att montera / utrusta / uppgradera bilen med en taklucka. Har suttit och kollat runt och sett olika modeller från de som ska vara original på en Golf 1:a och har innan haft en Golf 3:a där jag gillade funktionerna och hur den funkade. Men oavsett modell på takluckan, är de några stora problem att få hjälp med att få takluckan på plats? Finns de företag / personer, personer här som erbjuder sig att hjälpa till med detta ? Är de någon som har gjort liknande projekt och kan tipsa mig ?

För planerna som jag har nu är att införskaffa en Golf 3:as taklucka och få dit den på min nuvarande Golf mk1.

Tackar på förhand för svar, tankar och idéer !

Utmarks-Loke
12 april 2017 · 5 841 Inlägg

Jag tror man måste vara ganska duktig på att arbeta med plåt för att göra det, annars slår sig plåten i taket och blir ojämn

caromania Forummoderator
12 april 2017 · 9 296 Inlägg

Förr skaffade man en "skyport" och sågade. Såg ut som skit, men var koolt. Mitt tips är att skita i "uppgraderingen"...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
granadadr
13 april 2017 · 7 290 Inlägg

caromania skrev:
Förr skaffade man en "skyport" och sågade. Såg ut som skit, men var koolt. Mitt tips är att skita i "uppgraderingen"...

håller med INGEN skyport,, det var 80 talets fattigmans taklucka,,  skippa taklucka helt,,  wink antingen montera riktig ac,, eller skit i det,, smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
eMiL---l
14 april 2017 · 37 Inlägg

Skita i de finns inte, då jag verkligen vill ha detta. Så de ska ju bli av, vet att de kommer bli svårt och att de kommer uppstå problem. Ville mer få svar om de finns någon / något person / företag som håller på med just detta, som man skulle kunna kontakta och få hjälp av! smile

Evildan
15 april 2017 ·

Henke Larsson Customizing i Nyköping skär säkerligen sönder din bil med glädje.
Hör med honom.

eMiL---l
15 april 2017 · 37 Inlägg

Evildan skrev:
Henke Larsson Customizing i Nyköping skär säkerligen sönder din bil med glädje.
Hör med honom.

Schysst! De ska jag ta och göra smile

Evildan
15 april 2017 ·

eMiL---l skrev:

Evildan skrev:
Henke Larsson Customizing i Nyköping skär säkerligen sönder din bil med glädje.
Hör med honom.

Schysst! De ska jag ta och göra smile

http://www.larssoncustomizing.se/index.html

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang