vad tar ni? mr2:gen eller supra:gen3

Honke_86 Härnösand
10 januari 2007 · 191 Inlägg

har lite svårt att bestäma mig big_smile vad skulle ni ha valt? och var för skulle ni ha just valt den bilen?

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
RIGO-ROD
10 januari 2007 · 684 Inlägg

mr2,, jag hade själv en mr2 turbo innan med turbo,,, så otroligt skön o bra bil,,, du måste provköra den   , säger bara,, ooo la la

Honke_86 Härnösand
10 januari 2007 · 191 Inlägg

RIGO-ROD skrev:
mr2,, jag hade själv en mr2 turbo innan med turbo,,, så otroligt skön o bra bil,,, du måste provköra den   , säger bara,, ooo la la

jaså big_smile är dom så rolig! hur är dom utan turbo då?


åker man bra i dom?

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Henka_ Slav
10 januari 2007 · 1 454 Inlägg

Ja tror nästan på en mr2, fast isf en turbo, det är sjukt tryck i dom...

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Honke_86 Härnösand
10 januari 2007 · 191 Inlägg

Henka_ skrev:
Ja tror nästan på en mr2, fast isf en turbo, det är sjukt tryck i dom...

låter riktigt roligt big_smile

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
RIGO-ROD
10 januari 2007 · 684 Inlägg

Honke_86 skrev:

RIGO-ROD skrev:
mr2,, jag hade själv en mr2 turbo innan med turbo,,, så otroligt skön o bra bil,,, du måste provköra den   , säger bara,, ooo la la

jaså big_smile är dom så rolig! hur är dom utan turbo då?


åker man bra i dom?

gti går oxå bra  lite bättre än en VR6

den jag ägde var 1991 med turbo orginal på 200hk

Honke_86 Härnösand
10 januari 2007 · 191 Inlägg

RIGO-ROD skrev:

Honke_86 skrev:

RIGO-ROD skrev:
mr2,, jag hade själv en mr2 turbo innan med turbo,,, så otroligt skön o bra bil,,, du måste provköra den   , säger bara,, ooo la la

jaså big_smile är dom så rolig! hur är dom utan turbo då?


åker man bra i dom?

gti går oxå bra  lite bättre än en VR6

den jag ägde var 1991 med turbo orginal på 200hk

men jag tycker att Vr6 inte är lika snygg big_smile

diggar targan & att den är sportig smile

synd att turbobilarna kostar en slant hmm får spara längre big_smile


men om man jäm för med supran då? är det bätre eller sämre dag i en sån? jämfört med mr2 turbo?

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Nalle-74 BTC RACING
12 januari 2007 · 114 Inlägg

Supra MKIII:an är ju myckeet tyngre och massivare än både MR2an och 200zx.
Du har en rak 6:a på 3liter att leka med, den manuella vxl. lådan håller för REÄLA effektuttag, och med ganska enkla/billiga medel så plockar du ut skapligt med effekt ur supran.
Jag är väl lite partisk men jag skulle ju satsa på en Supra, bara namnet smäller lite högre än 200zx trycker jag....
Sen tycker jag dom andra två är lite fröken bilar *OOOOUPS* smile

MVH: Nalle
P.S köp min MKIII:a  smile

Senast redigerat av Nalle-74 (12 januari 2007)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
John87 Stolt Volvoägare
12 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Supra MKIII:an är ju myckeet tyngre och massivare än både MR2an och 200zx.
Du har en rak 6:a på 3liter att leka med, den manuella vxl. lådan håller för REÄLA effektuttag, och med ganska enkla/billiga medel så plockar du ut skapligt med effekt ur supran.
Jag är väl lite partisk men jag skulle ju satsa på en Supra, bara namnet smäller lite högre än 200zx trycker jag....
Sen tycker jag dom andra två är lite fröken bilar *OOOOUPS* smile

MVH: Nalle
P.S köp min MKIII:a  smile

200sx har blivit för vanliga för att vara tuffa tycker jag..
Supra MKIII däremot är inte lika vanliga, och har då också kvar sin status.

Jäkligt tåliga bilar dessutom smile
Ingen nackdel att dom går att göra riktigt snygga heller..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
mannen666666 preem pump
12 januari 2007 · 836 Inlägg

John87 skrev:

Nalle-74 skrev:
Supra MKIII:an är ju myckeet tyngre och massivare än både MR2an och 200zx.
Du har en rak 6:a på 3liter att leka med, den manuella vxl. lådan håller för REÄLA effektuttag, och med ganska enkla/billiga medel så plockar du ut skapligt med effekt ur supran.
Jag är väl lite partisk men jag skulle ju satsa på en Supra, bara namnet smäller lite högre än 200zx trycker jag....
Sen tycker jag dom andra två är lite fröken bilar *OOOOUPS* smile

MVH: Nalle
P.S köp min MKIII:a  smile

200sx har blivit för vanliga för att vara tuffa tycker jag..
Supra MKIII däremot är inte lika vanliga, och har då också kvar sin status.

Jäkligt tåliga bilar dessutom smile
Ingen nackdel att dom går att göra riktigt snygga heller..

exakt det finns ju nästan inga supra mk3:or (yeahhh right) big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
MilleN
12 januari 2007 · 9 108 Inlägg

Hade nog valt en MR2 framför Supra MKIII, har provkört några MR2 (även en med turbo) och visst är det en skön bil, varvar mycket smile

Suprorna ser lite för gammalmodiga ut jämfört med MR2 tycker jag, men dom är balla på sitt sätt smile Tror dock man har roligare i en MR2, men som Nalle sa så är det faktiskt en tjejbil lol


edit: För jag hoppas du inte menar den första MR2an för den såg ut som stryyk ;P

Senast redigerat av MilleN (12 januari 2007)

Honke_86 Härnösand
12 januari 2007 · 191 Inlägg

men hur är det med Supran då? om man ska exempel chiptrima dom? måste man byta topplocks packing då? har hört att den går sönder då man trimmar lite...hur är det med växelådan då?hur många Hk pallar en sån av?

tål automaten mer stryk en Manuela eller är det tvärt om?


http://www.blocket.se/vi/10456911.htm?ca=4_s

finns det 440 kitt till supra! är det som ford sierras 330kit då? 

hur mycket hästar tål bilen! slits det mycket? och hur mycket kan man trimma med orginal kolvar å sånt?

Senast redigerat av Honke_86 (12 januari 2007)

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Shorty666
12 januari 2007 · 362 Inlägg

Honke_86 skrev:
men hur är det med Supran då? om man ska exempel chiptrima dom? måste man byta topplocks packing då? har hört att den går sönder då man trimmar lite...hur är det med växelådan då?hur många Hk pallar en sån av?

tål automaten mer stryk en Manuela eller är det tvärt om?

Manulella Växellådan pallar skitmycke pisk... automaten ska man inte ha om man vill trimma... orginalkopplingen pallar inte sådär värst mycke...
Om motorn e original å frisk kan du Chippa å ställa upp laddtrycket till ca 0,8bar
Sen beror de ju på hur du kör men mer trim än så slutar i att du måste av me toppen å riktplana blocket å toppen å dit me en stålpackning...
Å om du köper en Supra se för f-n till att köpa högkvalitets motorolja, annars sitter du där med rasade vevlager....

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Honke_86 Härnösand
12 januari 2007 · 191 Inlägg

Shorty666 skrev:

Honke_86 skrev:
men hur är det med Supran då? om man ska exempel chiptrima dom? måste man byta topplocks packing då? har hört att den går sönder då man trimmar lite...hur är det med växelådan då?hur många Hk pallar en sån av?

tål automaten mer stryk en Manuela eller är det tvärt om?

Manulella Växellådan pallar skitmycke pisk... automaten ska man inte ha om man vill trimma... orginalkopplingen pallar inte sådär värst mycke...
Om motorn e original å frisk kan du Chippa å ställa upp laddtrycket till ca 0,8bar
Sen beror de ju på hur du kör men mer trim än så slutar i att du måste av me toppen å riktplana blocket å toppen å dit me en stålpackning...
Å om du köper en Supra se för f-n till att köpa högkvalitets motorolja, annars sitter du där med rasade vevlager....

men om man lämnar in den hos its fun eller vad dom heter så får man ca290 hästar i den! men ställer dom upp turbon då? om dom gör get! hur mycket ställer om upp dåra?

men tar inte turbon stryck av att ställas upp? håler det länge då? vilka bar ska man håla sig i smile vill ju ha lite mer krut i den! smile hur är accet då? om vi säger 0-100 med orginal? bara för skoj skull smile

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Nalle-74 BTC RACING
12 januari 2007 · 114 Inlägg

Aldrig, jag repeterar ALDRIG!!!! cippar man en supra, det alla "chip" trimmare erbjuder är en FCD och en pysventil till super dyrt pris.

Det man gör om man vill trimma är byter downpipe och avgas till 3", luftfilter, FCD, BC & luftfilter.
Även en soppa dator typ Apexi S-AFC 2 är ju toppen investering.
Nya MAP-ECUn som åxå är en soppadator har ju inbyggd FCD + BC och med MAP ECU kan du ta dän luftmasse mätaren.
Bara ett litet tips....

MVH Nalle

Senast redigerat av Nalle-74 (12 januari 2007)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Shorty666
12 januari 2007 · 362 Inlägg

Nalle-74 skrev:
Aldrig, jag repeterar ALDRIG!!!! cippar man en supra, det alla "chip" trimmare erbjuder är en FCD och en pysventil till super dyrt pris.

Njaaaså?

Ja hade min FC funktion kvar å soppamängden var DEFINITIVT ändrad...
Ja var med HELA tiden vid trimningen och ja såg ej röken av en FCD
(å Ja vet hur dom ser ut i ALLA dess former)
De finns bränlsechip till Supra 3:an så ede bara!

Skit Samma, Ja tycker Grabben ska köpa sej en Mr2:a... Fan så mycke snyggare än supran å man behöver inte göra sååå mycke åt den för att den ska bli roligare...

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Honke_86 Härnösand
12 januari 2007 · 191 Inlägg

vad är en Fcd?? för mig som inte är så kunnig big_smile så du menar att det inte är nå bra att lämna in den på chiptrimmnig?

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Shorty666
12 januari 2007 · 362 Inlägg

Honke_86 skrev:
vad är en Fcd?? för mig som inte är så kunnig big_smile så du menar att det inte är nå bra att lämna in den på chiptrimmnig?

En FCD är en Fuel Cut Defencer, en liten smart pryl som tar bort en funktion som gör att soppatrycket bryts vid höga turboladdtryck, den försäkrar alltså att bränsleblandningen inte blir för mager så motorskador uppstår...

Kolla in Supras.nu/froum   Där finns de mycket kunningt och SKIT TREVLIGT folk smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Honke_86 Härnösand
12 januari 2007 · 191 Inlägg

Shorty666 skrev:

Honke_86 skrev:
vad är en Fcd?? för mig som inte är så kunnig big_smile så du menar att det inte är nå bra att lämna in den på chiptrimmnig?

En FCD är en Fuel Cut Defencer, en liten smart pryl som tar bort en funktion som gör att soppatrycket bryts vid höga turboladdtryck, den försäkrar alltså att bränsleblandningen inte blir för mager så motorskador uppstår...

Kolla in Supras.nu/froum   Där finns de mycket kunningt och SKIT TREVLIGT folk smile

jaha! då hänger jag med! så om jag ska chip trimma så ska man hälst slänge på nåt större avgasystem,annan topplockspackning....eller går det bra om det är orginal?

Senast redigerat av Honke_86 (12 januari 2007)

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
Shorty666
12 januari 2007 · 362 Inlägg

Kasta på ett bra luftfilter å ett Stoort avgassystem typ 3tum från utloppet på turbon hela vägen bak....  sätt dit en fullflödes kat. eller ta bort den helt, för den stoppar upp rätt mycket, sen en Megan Racing slut burk som enda ljuddämpare...  DÅ blir de mycket skön sång i den smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang