Har kuggat 6 ggr på teorin!!! :(:(:(

Hammarslag Inläggskritiker
13 november 2007 · 990 Inlägg

Skrivit upp 5ggr totalt, första gången klara ja det på 3e försöket. Och andra körkortet på andra försöket. (blivit av me kortet)
Dock aldrig gått på körskola, och bläddrade igenom boken nån gång.
Aldrig varit något av en plugghäst, men det gick till slut.
Bara kämpa på, vet hur jävla förbannad man blir när man kuggar.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
13 november 2007 · 426 Inlägg

antar att det är upp till var och en om det är jobbigt eller inte. jag har inte kuggat ett prov hittills. har ett prov kvar på A sen har jag vad körkort jag behöver. A BE CE.

/Street
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 november 2007 · 13 806 Inlägg

jag öppnade aldrig boken utan skrev enbart på datorn på körskolan 1timme varje dag i 3veckor körde varje prov tills dom hade alla rätt 2gånger i rad sen gick jag till nästa prov
klarade det på första försöket

har nyss gjort om teorin igen eftersom man måste det när man tar D-körkort
och samma där pluggade och pluggade och klarade det och D-teorin galant även uppkörningen på första försöket för D

man måste bara ha lite intresse annars klarar man det aldrig

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
M1cha
13 november 2007 · 645 Inlägg

Skam den ser ger sig, eller hur brukar man säga?

Finns nog bara ett sätt att klara, plugga mer. Läs boken precis innan du går och skriver, ät nyttigt och sov så bra du kan innan.

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
eXXoritas
13 november 2007 ·

hej!

Hehehe, ska jag vara ärlig så gjorde jag teorin en gång till och kuggade på den också. har tatt ett uppehåll med detta nu under sommaren, då jag inte har haft mer tid o ta körkort då jag har jobbat väldigt mycket och vart utomlands och grejer smile har fått köra min gammla hedrliga moppe nu under sommarn ist.. smile Men ska börja med körkortet nu igen vid årskitet.

Tack alla för visat intresse smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
13 november 2007 · 6 170 Inlägg

Jag klarade min teori på första försöket med 56 poäng utan att ens ha läst igenom boken en enda gång, eftersom jag e en datanisse passade lite interaktiv utbildning á Bonniers trafikskola 4.0 bättre för mig big_smile

Tror jag gick igenom det programmet från början till slut typ 4 eller 5 gånger kanske smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
villon
13 november 2007 · 684 Inlägg

Läs bara, så löser sig allt, jag läset boken en gång samt, använde ett bra teoriprogram på datorn, (teori 2007)? och jag klara det på första försöket 60 poäng.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
_MaCCe_ Majestas
13 november 2007 · 1 319 Inlägg

Jag klarade Teorin nyss!, för övrigt fyller jag 18 idag lol

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
peder Dorifto King Peedi Balerado
13 november 2007 · 386 Inlägg

Skit i att gör dom jävla testen, läs boken.
Läste boken dagen innan och fick 56.

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Mortalis VW-nörd?
13 november 2007 · 4 332 Inlägg

Förstår faktiskt inte vad som är så svårt, de som tar körkort tror att det inte alls är som proven man hade i skolan?
Proven är ju inte svåra, om man har läst på. Och det krävs inte ens mkt till att läsa på, inte i förhållande till andra teoretiska prov (återigen tillbaka till grundskola o gymnasie)..har man misslyckats 3-6ggr osv kan man väl iaf överväga att sluta wasta allas tid och pengar, ta platser för folk som faktiskt pluggat, och istället sätta sig å läsa igenom boken ordentligt, som man ska göra...för det är ju inte direkt rocket science

richardoo290 VOLVO for life..
13 november 2007 · 2 113 Inlägg

det är inte svårare på vv..  däremot är frågorna formulerade olikt de pogram man har hemma.


lär dig inte svaren till ditt pogram på datan!  lär dig innebörden av frågorna och tänk extra länge när du väl skriver upp...  klarade det på första försöket, trodde det skulle vara svårare än va det var big_smile


men som sagt:  lär dig innebörden av varje fråga istället för svaret

SaabLejon ÖSM #1 -08
13 november 2007 · 484 Inlägg

1:a inlägget :

eXXoritas skrev:
Fan asså, hadde uppskrivning nu i veckan o kuggade igen!
kommer aldrig klara denna skiten har fått 51 rätt 3 ggr.
Har nyligen köpt en bil också för 31 000 kr.
trodde detta va lätt o skaffa körkort hadde tydligen fel!
ångrar att jag köpte bilen..

läst på aftonbladet nyligen att 47 % av dom som gör teori kuggar!

Har teori nu igen om 2 veckor!!

När jag gör teori hemma o på bilskolan så får jag alltid över 60 rätt!

Men när jag gör de hoss vägverket får jag bara 45 - 51 rätt!!

Doms system måste vara totalt förstört!!!!!!

6ggr e ju pinsamt

någon som har samma prob som mig? ^^

En kompis från skoltiden gick samtidigt på bilskolan som mig och vi pratade om hur kul det skulle bli att ta körkort och köra runt, nu har jag haft körkort i ca 10 år och kompisen fick sitt för ung 2 år sedan.

hur många ggr han skrivit upp vet jag ej, men för en del verkar det ta tid.
Andra kanske inte bör få körkort om de har sådana probs att ta körkort

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
Smajly
13 november 2007 · 3 059 Inlägg

Nattugglan skrev:

Founder skrev:
Jag gjorde inte en enda fråga på några program eller i nån körskola... läste boken o lärde mig den, resten lite common sence... hade 1 fel på provet smile

Det var iof 8 år sen jag gjorde provet men dom kan la knappast gjort det så jäkla mycket svårare? Snackade med en kille som nyligen gjort provet o jag kände igen typ hälften av frågorna han rabblade upp...

Grattis till alla som fixat provet och till er andra, läs på!!!

Tror att dom gjorde provet mycket svårare för 2årsen.
Pågrund av att dom flesta klarade det

Nä, dom la bara till ett par extra frågor och gjorde så att man bara hade ett svarsalternativ istället för flera man kunde ha innan.. Samtidigt ändra dom antal fel man fick ha per del i provet.

hampa87 *BECE**
13 november 2007 · 334 Inlägg

en jag vet hade kuggat 27 gånger när jag pratade med honom i sommras, och nej jag är inte mytoman, jag är helt seriös!

Edman Busdriver
13 november 2007 · 389 Inlägg

Shit, det borde införas en maxgräns, sen blir man stämplad som oduglig tongue

Smajly
13 november 2007 · 3 059 Inlägg

Mytomani (myt + mani) innebär att en person, en mytoman, ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen. Mytomani är i sig självt ingen psykiatrisk diagnos. Ibland kan den härledas till narcissism, paranoia eller schizofreni, ibland till olika tvångssyndrom. En mytoman känner ingen skuld när han eller hon ljuger, det blir en "sport" att testa om omgivningen tror på ens lögner, även om de egentligen är betydelselösa. Många mytomaner skapar en myt om sig själva varifrån de kommer, hur deras uppväxt har varit, hur mycket pengar de har, vad de jobbar med osv. Orsakerna kan vara flera, dels att verka mer intressant, dels att väcka omgivningens medlidande etc. Vissa mytomaner tror själva på sina lögner, andra gör det inte.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hmmm.. Nä, jag tror inte det är du som lider av mytomani... det låter som om din polare lider av de istället smile

Senast redigerat av Smajly (13 november 2007)

hampa87 *BECE**
13 november 2007 · 334 Inlägg

De värsta är att jag tror att han talar sanning, han har försökt att ta körkort sen han var 18 och är 21 nu och har bokat en ny uppskrivning efter varje kuggning. Men man vet ju aldrig!

leo_m83
13 november 2007 ·

jag kuggade 5 ggr innan jag fick den tongue

richardoo290 VOLVO for life..
13 november 2007 · 2 113 Inlägg

pluggar ni inte till teorin??

jag fick vänta 2 månader me att skriva upp för att så många ska hålla på o skriva om hela tiden...  läs boken och gör rätt från början! ni sabbar för er själva.. men också för de seriösa!

v8rickard Gammelbilsnörd
8 januari 2008 · 450 Inlägg

Hur gick det för trådskaparen? Har du fixat proven nu då?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang