kapad taxibil

E30Tompa Rörpulare
7 februari 2007 · 1 453 Inlägg

Men vafan lite svets på dörrarna och andra bältes placeringar så har vi ju en rullande jällivare cab förfan big_smile han bor ju ändå där uppe ju smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
Fredrik.Gustavsson
7 februari 2007 · 2 123 Inlägg

Helt sjukt, hur kan man göra något sådant ?
Dom i bilen måste ju skrikit och sagt till, jag hade ju blivit galen som en oxe om nån tog fram plasma skäraren och cabbade min bil bara så där.
Jävla idioter, sen kan dom inte erkänna att dom har fel heller.

Spelis
7 februari 2007 · 1 926 Inlägg

taxi cab big_smile

Sandman
7 februari 2007 · 873 Inlägg

loffe007 skrev:
Asså jag ser egentligen inte vad som räddningstjänsten gjorde fel. anser medcinmannen på plats att risken för nack och ryggskador kan finnas och att det säkraste sättet för att få ut personerna ur bilen är att klippa taket så tycker fan dom ska få göra det. Personlig hälsa gå före lite metall. Har underlumpen provat på att få ut en person med misstänkta nackskador ur en person bil, jag lovar er att han skulle dött om han haft sånna skador.

Nej.
Men eftersom bilen inte var inblandad i olyckan får fasen DOM (inser att det blir VI skattebetalare. Men ändå, chafissen betalar väl förhoppningsvis ockå skatt.) ta och betala det i så fall.
Ska inte gå på hans försäkring.

Det skulle vara som om man tar in någon skadad i sin lägenhet och vårdar dem tills ambulans kommer.
De slår ut en vägg för att kunna bära ut människan med lyft och säger sedan "Tack och hej. Hoppas du har försäkring!"

Den stackars chaffisen ska väl inte behöva betala ett öre för att ha varit medmänsklig!


Vilket system vi har... jisses.

Don't get mad, get even.
blechne
7 februari 2007 · 69 Inlägg

Jag är själv utbildad brandman och om man misstänker att en skadad har nack och ryggskador så är det bästa sättet ofta att klippa av taket. Det är vridningarna som är de farliga om man är skadad i nacken och det blir mycket vridningar av ryggraden om man ska ta ut dem genom dörren. Det finns folk som inte har märkt något alls utan bara gått iväg från olycksplatsen och sen fallit ner och dött när de vridit på huvudet...

"I think -- tide turning -- see, as I remember -- I was raised in the desert, but tides kind of -- it's easy to see a tide turn -- did I say those words?" -President Bush-, asked if the tide was turning in Iraq, Washington, D.C., June 14, 2006
NoCooL
7 februari 2007 · 215 Inlägg

Coolt big_smile undra om den är tesalu wink

Mäki Långsam Perfektionist
7 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Lindberg88 skrev:
haha kommer att tänka på scenen i babas bilar där norrmannen har lyckats cabba cadillacen "convertible, varfor ikke?" xD

Mäh, norsk is, den är ju bäst i världen wink

Jaa..Svetsa på den lite inte alla som har en Merca diesel combi cab eller big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
262turbo
7 februari 2007 · 1 004 Inlägg

Mäki skrev:

Lindberg88 skrev:
haha kommer att tänka på scenen i babas bilar där norrmannen har lyckats cabba cadillacen "convertible, varfor ikke?" xD

Mäh, norsk is, den är ju bäst i världen wink

Jaa..Svetsa på den lite inte alla som har en Merca diesel combi cab eller big_smile

ja och det tråkiga jobbet är ju redan gjort av dom snälla farbröderna på räddningsverket... hoppas han inte köppte till sollucka bara.... smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
7 februari 2007 · 605 Inlägg

Undra vad hade för skador?! Bara lite nyfiken......
Å hoppas taxi nissen får pengar för bilen å eventuell missad arbetsinkomst!
Tråkigt för honom lixom men men det e ju bara plåt å det vart kanske det enda rätta att göra?! Nack å ryggskador e ju inget å leka med!hmm

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Kösworth medlem
7 februari 2007 · 412 Inlägg

Jag tyckte att dom gjorde rätt. Om det hade varit min bil så hade dom fått klippa. Skulle inte vart så kul i fall den/dom fick sitta i rullstol bara för att man bryr sig om lite plåt. Även om risken nu är liten
Mvh Krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824
Toyota Supra MKIV "Reaper" (1993)
LocKtar Herr
7 februari 2007 · 1 722 Inlägg

loffe007 skrev:
Asså jag ser egentligen inte vad som räddningstjänsten gjorde fel. anser medcinmannen på plats att risken för nack och ryggskador kan finnas och att det säkraste sättet för att få ut personerna ur bilen är att klippa taket så tycker fan dom ska få göra det. Personlig hälsa gå före lite metall. Har underlumpen provat på att få ut en person med misstänkta nackskador ur en person bil, jag lovar er att han skulle dött om han haft sånna skador.

Då frågar jag dej, hur tog dom sej till taxibilen? flög dom in i taxibilen liggandes eller satte taxigubben på dom nackkragar och satte dom i upprätt position? gick dom dit o satte sej i bilen, så ska det inte i mina ögon finnas någon risk för nack/ryggskador, det hade dom känt direkt såfall.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
vettvilling STI TypeR Driver
7 februari 2007 · 191 Inlägg

Jobbar själv inom räddningstjänsten å ja kan säga att om de finns anledning att tro att dom inblandade kan ha nack- eller ryggskador så ska taket klippas oavsett om dom skadade säger att dom själva kan kliva ur bilen.

Finns exempel där man klippt taket av en spritt ny polisbil i skånetrakten. Polisen hade då låtit den skadade sätta sig i bilen och denne började sedan klaga över ryggsmärtor. Taket klipptes å polisen kunde inte göra annat än att se på.

Sen hur de gick till i det här fallet kan ju iofs diskuteras.
Men om den medicinskt ansvarige tog beslutet att taket skulle klippas så fanns säkert anledning till det.

Så stanna gärna vid en olycka men låt aldrig dom inblandade sätta sig i eran bil oavsett hur pigga dom ser ut att vara.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?
Tega Yrkesförare
7 februari 2007 · 1 073 Inlägg

Räddningstjänsten agerade rätt i detta fallet. Man ska aldrig flytta på skadade personer förrän ambulans och räddningstjänst är på plats. Varken dom skadade eller räddningspersonalen kan veta hur allvarliga skadorna är, därför kan ett biltak gärna offras i utbyte mot en förhindrad förlamning!

Shorty666
7 februari 2007 · 362 Inlägg

Men man kan ju öpnna dörren å sticka in huvet å fråga hur läget är????   Eller?

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Sandman
7 februari 2007 · 873 Inlägg

Shorty666 skrev:
Men man kan ju öpnna dörren å sticka in huvet å fråga hur läget är????   Eller?

Antagligen gjorde de just detta.
Och de informerade säkert även om att de var tvungna att kapa tagen, och satte kanske kragar eller något på dem innan de gjorde detta.

Aftonbladet är ju kända för att lämna ut info för att göra artikeln så upseendeväckande och sliskig som möjligt.
Nöjesvepet på RixFM kommer ju ifrån Aftonbladet... väldigt seriöst det känns.

Man läser ju Aftonbladet för att läsa något kul och underhållande, knappast seriöst.



Klart att de var tvungna att kapa taket, om det ens var misstanke om saken skulle de få kapa taket på min älskling (bilen då, absolut inte flickan tongue) också för att förhindra ev förlamning eller död.

Poängen är som jag skrev i mitt förra inlägg att den stackars chaffisen själv verkar få pynta för det!

Kommer ju verkligen uppmuntra fler att hjälpa sina medmänniskor.
Budskapet "Gå med skygglappar. Annars får du skit."

Don't get mad, get even.
Pan
7 februari 2007 ·

Synd om taxi gubben sad Skulle varit någon jävla brat istället som fått en sprojlans ny bil av pappa smile Då hade det varit roligare tongue

matte778 Chef
7 februari 2007 · 103 Inlägg

äh... . finns nog me taxi bilar i luleå.... taxi 6:an e bättre.

Men tror han kunde ha gjort grymma stålar på sommaren som "cabbe" taxi...... ;-)

Habere Unum Acceptabilis Dies!
Brådhis * Voff voff *
7 februari 2007 · 10 320 Inlägg

Ni som säger att dom borde pratat med folk innan och undrar hur folk tog sig till taxibilen... För det första hoppas jag att ni iaf i verkligheten litar mer på en medicinskt utbildad person än på Aftonbladet(!) och jag hoppas oxå att ni läser på lite om hur människokroppen fungerar...

Kort sagt: Räddningstjänsten tog beslutet utifrån hur situationen såg ut... Dom var där och är dessutom utbildade, ni sitter hemma och baserar era inlägg på Aftonbladets utsago och saknar utbildningen... Få se nu... Vem ska jag tro på?!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
response Studerande
7 februari 2007 · 463 Inlägg

Pan skrev:
Synd om taxi gubben sad Skulle varit någon jävla brat istället som fått en sprojlans ny bil av pappa smile Då hade det varit roligare tongue

haha så jävla sant big_smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
FL3JM Inga konstigheter
8 februari 2007 · 2 064 Inlägg

Jag hade bara blivit sur om dom sa att jag själv får stå för kostnaderna. Skit samma om dom kapar taket om jag ändå får en ny bil sen. Hade självfallet provkört utan tak innan jag rigner försäkringsbolaget dock. big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang