Varselljus Volvo 240 -88

sienebjer
14 mars · 4 Inlägg

Hej har problem med varselljusen 21/5 W på en volvo 240 . Ett lyser starkt 21W och ett svagt 5W.spelar ingen roll om jag har parkeringsljus vanligt ljus eller bara startnyckel. Hel halvjus relä verkar fungera. Bytat glödtrådsvakt, strömställare och glödlampor. Finns det andra relä kopplade till belysning? Några gånger har det inte gått att slå av ljuset när bilen stannat. Har då kört strömställaren fram och tillbaka några gånger och då har det släckts. Därav byte. Någon som har ett tips?

simlar
14 mars · 5 526 Inlägg

Dålig jord till varselljusen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
sienebjer
14 mars · 4 Inlägg

Till bägge menar du?

simlar
14 mars · 5 526 Inlägg

Skulle fokusera på den som fungerar felaktigt.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
sienebjer
15 mars · 4 Inlägg

Ingen fungerar, en lyser starkt och en svagt oberoende av hur strömställaren står

Brådhis * Voff voff *
15 mars · 10 280 Inlägg

Rätt lamphållare...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
sienebjer
15 mars · 4 Inlägg

Suttit i sedan jag köpte bilen för 5 år sedan. Idag på besiktningen gick det inte att släcka ljuset förrän man startat bilen jag tippar på ett relä men var skulle det sitta? Vet bara hel halvljus relä på vänstersidan motorrum.

Styrbord
9 april · 4 Inlägg

sienebjer skrev:
Suttit i sedan jag köpte bilen för 5 år sedan. Idag på besiktningen gick det inte att släcka ljuset förrän man startat bilen jag tippar på ett relä men var skulle det sitta? Vet bara hel halvljus relä på vänstersidan motorrum.

Följ bara sladdarna från varsel så hittar du relät

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang