Ingen el till släpvagnskontakt Caddy 2011

Adam78162
14 april · 2 Inlägg

Behöver hjälp.
Har problemet att jag inte får ut nån kräm i släpvagnskontakten på min Caddy 2011.
-Har provat olika vagnar med både 7- och 13-poliga kontakter. Min kontakt på bil är 13-polig.
-Har mätt varje pol för sig, ingen ström.
-Kollat säkringarna (49, 50, 51) som enlig säkringsschemat ska vara för "trailer detector unit J345".
-Har följt kablaget in i höger vägg inne i skåpet och där hittat på två kontakter och jordningen. Mätt dessa, ingen ström. Sett över jordningen.
-Bilen har varit igång under tiden och vredet för lyset har varit positionerat för lyse PÅ.
-Följt kablaget vidare under tröskeln under skjutdörren på höger sida för att konstatera att det försvinner in under inredningen.
-Öppnat kontakten vid dragkroken som såg ut som ny på insidan.

Läser i säkringsschemat och tolkar att det finns säkringar för två olika "units" som heter nånting med trailer. Det ena J345 detector och det andra J941 voltage supply. Har kollat samtliga säkringar som är nämnda för dessa units och samtliga säkringar är hela.

Var sitter unitsarna? Och är det samma som relä  som borde heta relay (tänker högt där). Kanske inte ändå.

Behöver hjälp.

zzr94092
14 april · 4 395 Inlägg

Ingen säkring vid batteriet som kan tänkas vara till draget!? Är det en universal kabelsats?

Adam78162
21 april · 2 Inlägg

zzr94092 skrev:
Ingen säkring vid batteriet som kan tänkas vara till draget!? Är det en universal kabelsats?

Jag vet inte om det oem eller något eftermontage.
Fick rådet av en granne att kolla styrenheten men där den "brukar" sitta, i vänster vägg så var det tomt. Så det kanske talar för eftermontage. Och då kan det vara draget lite hur som har jag förstått.
I de säkringsscheman jag hittat på nätet så ska säkringarna sitta inne i kupén. Ngt relä ska det väl finnas, men vilket det är vet jag inte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang