2917
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
Kettunen
12 juni 2007
Trådstartare
#81
nixon89 skrev:
Den buggyn råkade inte bli såld till halmstad, skruvar ganska ofta med en buggy som är indentisk bortsett från att den bilden på "huven" ej finnes där. har jag fel?

Hm det vet jag faktiskt inte. Frågade inte vart ifrån dom kom.
Men kan ju alltid kolla up wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
12 juni 2007
#82
Kettunen skrev:
Hmm. Ny front får nog bli nästa månad istället. sad
Då jag fått telefonräkning( Mobil ) på 1300kr sad
O bärgan tog 1100kr efter jag hamna i diket.
Så lätt rök dom pengarna =/

Telenor företag plus tror jag det heter, kör jag med, 628:- i månaden inklusive telefon och drulle försäkring smile då kostar det 628 kr i månaden och inget annat (obegränsade minuter sms å mms, inte ens startavgift , som ett litet tips bara wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Kettunen
12 juni 2007
Trådstartare
#83
Jasså ? Hm ska kolla upp detta då! Blir för dyrt me dessa pengar i månan pga av en telefon!
Kanske blir telenor då när detta abonnemang har gått ut. Har ca 8 månader kvar

Kettunen
13 juni 2007
Trådstartare
#84
Hej hååååå!


Nu e det såhär va. Jag tittat ett tag efter att köpa en Gof & trimma den. Men struntar i det o ska satsa lite mer pengar på firebirden istället wink
Men vet inte ännu vad jag ska göra som sagt.
Har redan en 6 portas trim topp & 2,5 avgas system hela vägen med race katalysator & sportluft filter ( Ej öppet )
Finns det vassare kammar till en firebird tro? Tänk på att det är ju bara en som driver alltihoppa ju! Ös på med lite tips som inte kostar 100.000. Har ca 30 tusen att leka med i sommar. Går det att chippa den kanske? Det är en 89a jag har
Senast redigerat av Kettunen (13 juni 2007)

1 723 Inlägg
13 juni 2007
#85
en vassare kam till 6an vore väl inte fel. De kostar ju knappt nåt till desssa bilar.

Kettunen
13 juni 2007
Trådstartare
#86
falloutboy skrev:
en vassare kam till 6an vore väl inte fel. De kostar ju knappt nåt till desssa bilar.

Jasså så det finns då i alla fall till en firebird smile
Men har du någon aning om vart jag hittar dessa då?

1 723 Inlägg
13 juni 2007
#87
det finns en stackars kam på summitracing.com
http://store.summitracing.com/partdetai … toview=sku

alltid nåt smile

Kettunen
14 juni 2007
Trådstartare
#88
Joo alltid nått. Söker för fullt just nu efter en kam smile

Kettunen
14 juni 2007
Trådstartare
#89
Det var lite svårt att hitta någon annan. Men kanske värt att testa den där http://store.summitracing.com/partdetai … toview=sku   ??

Kettunen
15 juni 2007
Trådstartare
#90
Jag bestämt mig nu vad jag skall göra! istället för att trimma upp en v6 som inte kommer hålla endå för så mycket saker så ska en Cheva 350 motor insprut & en 700 låda få hamna i bilen istället på min bil i sommar nån gång nu.. Sen skall det börjas trimmas på allvar!
Allt är begamnat men motorn har rullat 15.000 MILES! Så det är la ca 9000 i svenska mil va?
Å allt detta innebär då att jag kan ju leka & leka & leka med v6an som sitter i nu ju tongue
Är helt 100% att jag ska göra detta nu! Farsans polare hjälper mig gratis med installationer osv! Kan det bli bättre? tongue
Senast redigerat av Kettunen (15 juni 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 juni 2007
#91
Kettunen skrev:
Jag bestämt mig nu vad jag skall göra! istället för att trimma upp en v6 som inte kommer hålla endå för så mycket saker så ska en Cheva 350 motor insprut & en 700 låda få hamna i bilen istället på min bil i sommar nån gång nu.. Sen skall det börjas trimmas på allvar!
Allt är begamnat men motorn har rullat 15.000 MILES! Så det är la ca 9000 i svenska mil va?
Å allt detta innebär då att jag kan ju leka & leka & leka med v6an som sitter i nu ju tongue
Är helt 100% att jag ska göra detta nu! Farsans polare hjälper mig gratis med installationer osv! Kan det bli bättre? tongue

klart du ska satsa järnet på att skaffa v8:an ju fan mycket fränare ljud ju också. så sämre näääää bara bättre

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kettunen
15 juni 2007
Trådstartare
#92
Hehe joo ska satsa järnet. När löningen kommer blir det att köpa grejjer här serrö!
Någon som vet om det finns färdiga fästen för V8 motor i min firebird eller om jag måste göra egna?

97 Inlägg
16 juni 2007
#93
Du skulle ju köpt en med v8 från början;D

Eliminator
1 441 Inlägg
16 juni 2007
#94
Ett tips: Kolla upp ev. problem med SBP ang. effektökningen, samt hur det blir med katalysatorn m.m.
mvh Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Kettunen
16 juni 2007
Trådstartare
#95
Sokrates skrev:
Ett tips: Kolla upp ev. problem med SBP ang. effektökningen, samt hur det blir med katalysatorn m.m.
mvh Tommy.

Joo tänk göra detta på måndag.


O som någon skrev ovan.
Skulle köpt V8 direkt istället - Nu va det så att jag fick bilen för en ( Skitbillig ) peng pga av att han som ägde den innan var i behov av pengar. Kände honom som hade den o kan näma att jag fick bilen för under 20.000 och att den rullat endast 11.000 MILES

264 Inlägg
16 juni 2007
#96
japp säger osm tidigare, skulle köpt en v8 från början!. blir bara problem och jobbigheter me SBP! men en trans am kostar ju e krann mer:P ska själv byta upp mej från camaro till trans am nu e de tänkt wink

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

1 893 Inlägg
16 juni 2007
#97
Motorbyte till V8a är en förhållandevis smal sak till din bil, då den fans som V8 från början. Kolla om det satt olika bromsar på 6a vs 8a, eller om de var samma på båda. Bromsarna är det enda som kan ställa till problem på SBP om de inte håller måttet.
Byter du motor komplett med kabelhärva, bör bitarna passa rakt över. Det enda som kommer bråka lite är att varvräknaren kommer visa 25% mer, då du har två cyl till som säger pang. wink
Du måste mao byta ut varvräknaren, eller löda om den. (Brukar gå att bara byta en kondning eller motsvaranse i de flesta.)

Om du ändå skall byta motor, varför inte gå hela vägen och montera en +400hkr 6 liters..?
Finns nya att få tag på på eBay för under 30k (Ink frakt, tull o moms.) Fast den kanske inte passar rakt på.. wink

Eller bygga om till TransAm Turbo..?
Köp 3.8L Olds motorn som GM tryckte in i TransAm bilarna. Blir bra tryck i grejerna. big_smile big_smile big_smile
De motorerna kan man få tag på för 15k. (Beggade)


Eliminator
1 441 Inlägg
16 juni 2007
#98
Det kan skilja mer än de bitarna. Nu är jag ju inte specialist på just denna modellen.
Kolla allt Bromsar, styrning, fjädring, bakaxel, ev om det skall vara 5 bult, om du nu har 4 bults nav.
Totalt låter det dyrare  och jobbigare än att köpa en annan med v8 direkt.
En kompis till mig köpte en kanonfin -86 för 60'. Slipper kat och kan då bygga på med dubbelt avgas utan probs.

Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Kettunen
16 juni 2007
Trådstartare
#99
Jag har dubbla avgas med race kat på nu så inga problem så.
Men det med bromsar skall jag kolla upp oxå & bak axel! Tack för tipsen!

933 Inlägg
31 augusti 2007
#100
en fråga bara varför är du inte medlem längre?



Sök