Nån som vet vad 3tums avgas till 200sx ger i hk?

NightblizZ
4 mars 2007 · 284 Inlägg

tjenare bilfolk! Nån som kan svara på vad ett 3tums avgas hela vägen från turbon o bak med extraktorgrenrör  , downpipe o frontpipe + catback ger i hk på en s13 ? smile  Sitter en ganska fet japsdämpare + en dämpare till  på mitt system som ligger o väntar på montering big_smile // mvh linus strand

Spelis
4 mars 2007 · 1 926 Inlägg

Det är nog inte så mkt..Men lägg till ett sportluftfilter så får du max 10 hk kanske.

Men bilen får ett mycket skönare ljud, tänk på det wink

NightblizZ
4 mars 2007 · 284 Inlägg

jag har redan sportluftfilter och dump smile har även ic och chip som ligger o väntar , oljekylare ska även införskaffas hehe..

mumin1 Linköping
4 mars 2007 · 181 Inlägg

10-15 hk kanske ?

Javelin_V8 V8 Power
4 mars 2007 · 27 Inlägg

en sak är säker du får iaf mer effekt om du inte har några dämpare alls o kör endast raka rör från katten!

NightblizZ
4 mars 2007 · 284 Inlägg

det är ju bara 2 dämpare smile 1 japs dämpare och en liten fjantdämpare i mitten hehe big_smile

Fighter
4 mars 2007 · 70 Inlägg

Typ 10-15 men det fins nog bättre saker att sattsa på om du ska trimma så jag tycker nog att det är lite Ooonödigt!

No pain
No game
NightblizZ
4 mars 2007 · 284 Inlägg

ONÖDIGT? Avgas är ju det första man gör när man trimmar .. försök spring 1 mil du o andas genom ett sugrör så ska vi se hur det går för dig.....

NmRi Drifttekniker
4 mars 2007 · 224 Inlägg

Det lär ju inte finnas ngn som har bromsat bilen med enbart ett annat avgas. Men om du byter hela vägen som du skrev så kommer du märka skillnad.. det gjorde iaf vi, fast på en s14 då. Byta ut det ska man ju göra helt klart.

NightblizZ
4 mars 2007 · 284 Inlägg

jo det är ju hela vägen från turbon o bak som jag har hehe smile ni kan ju kolla på bilden ja lagt upp..

Hurricane DRIVER @ HWR.se
4 mars 2007 · 621 Inlägg

NightblizZ skrev:
ONÖDIGT? Avgas är ju det första man gör när man trimmar .. försök spring 1 mil du o andas genom ett sugrör så ska vi se hur det går för dig.....

Ja andas in genom hela munnen å ut genom ett rör!

Nu tror inte jag heller att det ger mer än ca 15 pållar,
men tänk såhär då motor är på 1,8L * max motorvara ca 7000 varv/minut.

1,8L * 7000rpm = 12,6m3 (12600L) Luft som skall in och ut ur
motorn på en minut. Motsvarar alltså 210 Liter/sekund.


Men så har ju denna "stackars" motor turbo åxå och
då tillkommer ju överladdningen och hur mycket den är på
i den här bilen vet säkert, ägaren bättre själv.

Då kan det va bra om motorn har lätt att andas!

Senast redigerat av jimmy1977 (4 mars 2007)

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Chevrolet Sport coupé "- HOT ROD -" (1933)
BMW 330xi "7KT KUL" (2003)
Pontiac Trans Am GTA "Super Ram" (1989)
LocKtar Herr
4 mars 2007 · 1 722 Inlägg

Fighter skrev:
Typ 10-15 men det fins nog bättre saker att sattsa på om du ska trimma så jag tycker nog att det är lite Ooonödigt!

om du ska ens trimma lite på din s13 så skall man byta avgassystemet, dom lilla sugrören är flaskhals så det bara skriker om det!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Frayze
4 mars 2007 · 727 Inlägg

Är det utan kat du kommer köra? Du kommer automatiskt få högre laddtryck, då turbon lättare "andas" och får ur sig alla avgaser bättre, vilket ger ett antal HK, kör du även utan kat så får du nån HK till, men är ju lite kassare för miljön dock!

på min första s13 böt jag till dubbla avgaskammar, 3"downpipe, öppet filter chip, å saab IC, då stack laddet till 0.8


15hk extra är inte att överdriva! kanske lite mer. (om du kör utan kat)

Så att rekomendera är att byta soppapump och chippa samtidigt, så du får bort laddtrycks spärren och du är säker på att den får tillräckligt med soppa, och du, GLÖM inte oljekylen,om du vill ha hela vevlager..!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
NightblizZ
4 mars 2007 · 284 Inlägg

hehe okej tackar för tipsen! smile jo jag ska köra utan katt hehe.. och oljekylare är påväg det med faktist dom här sakerna som ska på sen .. JapTuning chip 1000kr
Walbro 255L/h high pressure bränslepump 1000kr http://www.ubs-racing.se/
Malpassi BTR 1:1,2 @ 3,5bars grundtryck 849kr creatix.se
Garrett GT28RS turbo @ 1,05bar,6000kr
Större intercooler 1500kr
Öppet luftfilter
2,5" avgassytem

Deras bänkade 308hk med dom här moddsen..fasst jag kör ju med 3tums på mitt avgas dock smile

Pillevinken
5 mars 2007 · 406 Inlägg

Var hittar du en garret gt28rs för 6000? Begagnad lr kopia?

My way or the highway? I take both sideways
FireTraXX DFFL
5 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Pillevinken skrev:
Var hittar du en garret gt28rs för 6000? Begagnad lr kopia?

Kanske en av "Garrets" turbos som på någon vänste lyckades nästla sig in till Biltema.
(Enligt någon i en tråd här)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
NightblizZ
5 mars 2007 · 284 Inlägg

http://www.turbobanditen.se/gpage4.html , Där har ni gt28 för 6000kr!! aldrig att jag köper beg turbo smile

NightblizZ
5 mars 2007 · 284 Inlägg

ops , de va en kopia sad

NightblizZ
5 mars 2007 · 284 Inlägg

undra om de är nå kvalite eller om de bara är skit? vågar man köpa sånt där?..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang