Vad är det dummaste ni har åkt fast för / fått polisens uppmärksamhet för!?

NightCruiser
7 mars 2007 · 1 163 Inlägg

Henka_ skrev:
förresten, har en till inte lika knasig men ganska skoj smile

Jag höll på att åka på fortkörning (74 km/h på 50 sträcka) men polisen var så paff när han stannade mej och frågade hur i helvete jag lyckades komma upp i den hastigheten och talade om för mej att jag kunde få alla möjliga straff för dedär, men till saken hör att jag åkte Trampcykel :smile

lol lol lol

Och hur i helvete lyckades du med det???

laynus
7 mars 2007 · 256 Inlägg

när jag körde moppen på gångväg sen skulle jag åka ut på en bilväg det är en grässtrimma mellan vägarna och då är det en liten jordväg som jag körde på men jag visste inte att snuten skulle kom på bilvägen (det var sent o mörkt på hösten) sen när jag kom till vägen var jag på fel sida av vägen altså den vänstra o skulle köra till den högra (jag stog stilla då) så såg jag att det kommer bilar både framför och bakom mej snuten var

bakom ( såg inte det då förens dom blinkade med blåljus) sen var jakten igång tongue men det gick inte så bra.. men iaf efter 2 minuters jagande körde jag fel och dom var så jävla arga o parkerade nära moppen o smällde upp dörren.. lite senare iaf så sa dom att den lilla jordvägen jag körde på var offroad och olaglig!! mad det blev en lång kvart snack med snuten dom hotade och hotade med massor av grejjor dom kunde göra.. men jag slapp undan med en "tillsägelse" hade lite tur, då jag bröt mot 6 olika lagar cool

Bojjan
7 mars 2007 · 132 Inlägg

Kundvagnsrejs på fyllan för ett par år sen.

ironhead volvoraggare
7 mars 2007 · 4 776 Inlägg

åkte fast än gång när jag åkte runt med en gammal bmw för några år sen hehe obessiktat oskattat trafikförsäkrad var den ju men hehe böter vart det och tillsägelse att jag skulle åka och besikta fanskapet men haha inte fan besikta jag inte sånt tjafs gjorde jag inte då grejen var ju att jag visste att det var snutkontroll men ändå åker ner och kollar läget hur det såg ut me jobb när man var på väg i från ja då knack knack på rutan

Senast redigerat av ironhead (7 mars 2007)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
HoKkee
7 mars 2007 · 845 Inlägg

cyklade på vägen med min cykel musik i öronen klockan var frammot halv 5 på morron. ingen trafik
så jag trampade på rätt bra för att komma hemoch få lägga mig. så kommer jag på en ganska lång raksträcka så var den en bra låt så jag började leka litemed cykeln osv. så kollar jag till vänster då är de en polisbil bred vid mig och vinkar in mig.Första dom frågade var; varför är en sådan ung pojke ute och cyklar PÅ vägenmitt inatten? jag svarade att ajg var påväg hem från jobbet eftersom jag varit och jobbat. nog med de fick lite skäll men dom sa bara åt mig att ha koll bakåt och att jag måste ha cykellampor, reflexer och en plinga. så jag sa, det är en downhill cykel och de grejorna går sönder ganska lätt när man cyklar runt och hoppar och så. dom sa bara jaja, cykla hem och lägg dig nu.
jag sa, ja men desamma ha en fortsatt trevlig morgon! ajööken

Senast redigerat av HoKkee (7 mars 2007)

ironhead volvoraggare
7 mars 2007 · 4 776 Inlägg

NightCruiser skrev:

Henka_ skrev:
förresten, har en till inte lika knasig men ganska skoj smile

Jag höll på att åka på fortkörning (74 km/h på 50 sträcka) men polisen var så paff när han stannade mej och frågade hur i helvete jag lyckades komma upp i den hastigheten och talade om för mej att jag kunde få alla möjliga straff för dedär, men till saken hör att jag åkte Trampcykel :smile

lol lol lol

Och hur i helvete lyckades du med det???

hahahahahahahaha hur tusan kom du upp i den hastigheten me en trampcykel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
EYSHU Jag älskar cab
7 mars 2007 · 73 Inlägg

Jag körde nercabbat i 11 minus grader Kom 3 stora jävla polis bilar hahah och så fick man blåsa och skit .. tongue

Senast redigerat av EYSHU (7 mars 2007)

Kettunen
7 mars 2007 ·

Smart där tongue

EYSHU Jag älskar cab
7 mars 2007 · 73 Inlägg

smile

Niklas1987 NO
8 mars 2007 · 2 182 Inlägg

Förra veckan åkte den lokala snutbilen bakom mig i 10 min yikes ,sen så stoppade de mig och sa att mina brömsljus inte funka, det var föresten en ung kille sad ,jag bytte då säkring på plats eftersom jag hade med mig ett par i bilen

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Westergren Large Cap
8 mars 2007 · 1 816 Inlägg

Jag var ute med mina kompisar och körde moped och vi åkte till ICA Maxi parkeringen, här i Gävle. Vi åkte mest dit för att några ville "stunta" och köra på bakhjulet osv, men jag ville bara åka dit för att kolla på alla bilar som brukar åka upp till ICA Maxi för att visa upp sig och sladda lite. Vi mopedåkare var väl ca 6st, varar 3-4st som "stuntade". Vi har skitkul tills det dyker upp en polisbil, som är mycket vanligt om man är vid Maxi parkeringen, i alla fall så kommer det en Volvo V70 polisbil och glider in på parkeringen lite lungt. Då blir alla moppeåkare som tokiga och vill bara där i från, och där jag står finns det en cykelväg som leder in i ett bostadsområde (Andersberg) och det är en cykelvägsbro som går över en väg, aja. Polisbilen åkte mot oss mopedåkare och alla vi 6st stod bara och var beredda på om dom skulle åka fram till oss, så gasar polisbilen på fullt och slår på helljusen och blåljusen (tror nog bara att den ville skrämma iväg oss från parkeringen) så blir vi så klart skiträdda och gasar iväg på den där cykelvägen som leder in till bostadsområdet och polisbilen kör efter oss, på cykelvägen och över bron! Och bron var ju inte så där skit bred heller, precis så att polisbilen får plats mellan räckena. Så jagar han oss till en väg, och eftersom att vi kör på cykelbanan har ju inte vi någon lust att köra ut på den vägen, utan vi "planerar" att köra över vägen på ett övergångsställe och in i bostadsområdet och fortsätta på cykelvägen för där hade vi varit "säkra" eller hur man ska säga. Men efter övergångsstället är det sånna där bommar som man måste bromsa ner och köra i mellan och vi bromsar inte ner så där jätte mycket, men vi bromsar lite i alla fall och efter bommarna är det en liten kurva och det var dagg i gräset så det är svinhalt om man kommer ut i gräset. Och natuligtvis så kommer jag i för hög fart, stressad som fan(!!) eftersom att jag har några moppar bakom mig och en polisbil tongue, och jag kör mellan bommarna och kommer ut med bakhjulet i gräset och jag har ju fullgas då och jag spinner runt och rammlar och moppen blir liggandes mitt i cykelvägen och dom moppeåkare som låg bakom mig passerar den medans jag kastas in i skogen och är skitnära att flyga in i ett träd, med huvudet före. Visseligen hade jag hjälm, men skönt att flyga in i ett träd :S.
Polisbilen som jagade oss stannar vid bommarna och poliserna sitter kvar i bilen och dom gör ingenting. För dom tror väl att jag har skadat mig mycket eller så, men dom blev nog ganska förvånade när dom såg att jag kom utkravlandes från skogen, utan skador. Så när dom fick syn på mig så åkte dom bara där i från. Just då så var jag skitskakis i benen och i kroppen, för man fick väl en slags chock av det hela. Konstigt nog hände det inget med moppen, trotts att den gled på asfalt. Så jag tog moppen och åkte till dom andra moppeåkarna och där stod vi och pratade om det hela.

Jag ville gärna stanna kvar på Maxi för jag hade ingen lust att åka ifrån en polisbil om man säger så, men då hade väl polisen stannat och frågat mig vilka dom andra moppeåkarna var och så.
Dom andra kompisarna hade trimmade mopeder, medans jag och den andra kompisen hade helt orginala mopeder.
Vi gjorde ju liksom inget olagligt. Vi åkte bara från polisen som skrämde oss, för jag kan lova att ALLA vi moppeåkare var skiträdda, hehe. tongue
Och nu vill jag helst inte höra " Jävla moppe åkare, håll er borta!" osv, för jag och min kompis ville ju bara upp till maxi för att kolla på bilarna. tongue Men aja, inget hände med varken mig eller min moppe och nu kan man bara skratta åt det hela. smile

Westergren Large Cap
8 mars 2007 · 1 816 Inlägg

Hehe, ja. Det var säkert för att vi åkte moped och för att några "stuntade".
Men vart ska man vara då? tongue

Efterlyst
8 mars 2007 · 70 Inlägg

Det var väl en cirka tre år sen då jag och fyra andra var ute i min kadett city -78(liten bil)
hade en killkompis bredvid och två tjejer där bak plus en lång kille som heter dan som hade trängt in sig där bak.
Iallafall vi kör "fyllevägen" mellan Lomma o Åkarp(kanske inte så många som vet vilken det är men dock)
Jag hade just lagt i baslåda så jag körde där o dunka o la märke i en bil som kom snabbt bakom mig så jag gasar på lite grann i en kurva(det är kolsvart ute) så är det polisen som slår på blåljusen och det är då min kompis Dan kommer med kommentaren man skrattar åt fortf "wow har du satt i neon i bagaget"
Nåja jag blev stoppad och en trevlig polisman kommer fram och frågar efter körkort och vem som äger bilen och Dan sticker fram huvvet till polisen och säger: "Tycker du inte bilen är cool"
Polisen instämde på att bilen var cool, lämnade tillbaka mitt körkort och önskade en fortsatt trevlig kväll....

Det kanske inte verkar så kul men ser man den lilla och fullproppade gammelopeln framför sig, låg som sören. Och på råga av allt hör Dan framför sig...då är det kul!

tack flr mih

skogenracing xcOOb
8 mars 2007 · 388 Inlägg

allt verkar i efterhand dumt och onödigt..

Galad8
8 mars 2007 · 1 997 Inlägg

helt klart läsvärd tråd! tongue

KillRoy
8 mars 2007 · 2 Inlägg

Blev stoppad i en blåskontroll en gång och fick blåsa. Dom kollade körkort, gav det till konstapel blå som tar det och går ett varv kring bilen och står länge o kollar in genom min svarta bakruta. När han senare kommer tillbaka så frågar han efter körkort igen o jag säger att han redan har det och då blir han förbannad o börjar muttra o säger att han ska ha det annars får jag inte köra längre mm. Efter mycket tjafsande så får jag honom till att titta i sin egen hand där han har körkortet.
Efter den kontrollen var klar så vare bara "gokväll konstapeln" plattan i mattan o upp i laglig fart.

Va anställer dom för nötter med några sekunders närminne?
Den incidenten hände i Karlskoga en fredag kväll.


Åkte på nöjestur en natt i Linköping o då kör jag 60 på 50 väg o sen i en korsning ser jag att en bil startar och blåljus och sirener. Jag hade grön men jag tänkte att jag släpper fram polisen så jag bromsar ner men inte fan kör dom. Så jag passerar korsningen i 30 och dom lägger sig bakom o blinkar med deras diskoanläggning. Dom gör inget bara åker efter utan att göra några tecken sen efter 100m blåser dom om och försvinner.
Är detta normalt polisbeteende i Linköping?

Råkade ut för en annan skum grej. Skulle hem till en kompis i Linköping o jag hittade inte bilvägen till den närmaste parkeringen så jag åkte inne i ett bostadsområde där det är 50 och jag åkte i 30 för att kunna läsa o hitta bättre. Då upptäcker jag att jag har en polisbil efter mig och det är ju inte kul o ha nån efter sig när man inte hittar o letar efter nåt. Det är ju som upplagt för att man ska råka bryta mot nån liten regel. Så jag svängde in o parkerade o tänkte att då kan dom passera så kan jag leta vidare utan stress. Då gör dom en konstig manöver, dom parkerar i körfältet bredvid mig och står bara still där och kollar på mig. Är detta en normal polismanöver att parkera in nån och inte göra nåt? Efter några minuter så åker dom bara iväg.
Va fasen ville dom?

Förtroendet för Linköpingspolisen är lågt, vill dom mig nåt så kan dom göra en kontroll eller så gör dom ingen kontroll och inget däremellan som inparkerning eller andra konstiga beteenden.

Horizon
8 mars 2007 · 296 Inlägg

Skjutsade en kompis på cykelstyret en dag för länge sedan.

möter en polisbil som snabbt svänger över på min sida av gatan och kommer rätt emot oss. Eftersom min kompis sitter på styret så sitter han därmed oxå på bromsvajrarna så det händer inte mkt när jag försöker bromsa. slutar med att min kära vän hamnar på motorhuven på polisbilen. lite småkul smile de gnällde lite sedan åkte de vidare.

FireTraXX DFFL
8 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Cyklade utan lampa och reflexer.
Slutade med 700kr i böter...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
cNorman The One & Only
8 mars 2007 · 31 Inlägg

Haha! Fan va en del snutar är sjuka! =P jag förundras hela tiden över alla skumma beteenden och utfall från den svenska polisen, och jag slutar aldrig att förvånas...



Underligt är det att man slipper undan lagen, bara för att de inte orkar med allt pappersarbete..


Häromdan; Dimljus + Halvljus = 500:- i böter. "Stäng av dem så slipper du böta 500, för det vill du väl inte!?"

Jag håller med och stänger självklart av dimljusen big_smile

[-> The one And Only <-]
Seat Leon Cupra R "Extensor de Pene Rojo Jr." (2013)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
8 mars 2007 · 545 Inlägg

Efterlyst skrev:
Det var väl en cirka tre år sen då jag och fyra andra var ute i min kadett city -78(liten bil)
hade en killkompis bredvid och två tjejer där bak plus en lång kille som heter dan som hade trängt in sig där bak.
Iallafall vi kör "fyllevägen" mellan Lomma o Åkarp(kanske inte så många som vet vilken det är men dock)
Jag hade just lagt i baslåda så jag körde där o dunka o la märke i en bil som kom snabbt bakom mig så jag gasar på lite grann i en kurva(det är kolsvart ute) så är det polisen som slår på blåljusen och det är då min kompis Dan kommer med kommentaren man skrattar åt fortf "wow har du satt i neon i bagaget"
Nåja jag blev stoppad och en trevlig polisman kommer fram och frågar efter körkort och vem som äger bilen och Dan sticker fram huvvet till polisen och säger: "Tycker du inte bilen är cool"
Polisen instämde på att bilen var cool, lämnade tillbaka mitt körkort och önskade en fortsatt trevlig kväll....

Det kanske inte verkar så kul men ser man den lilla och fullproppade gammelopeln framför sig, låg som sören. Och på råga av allt hör Dan framför sig...då är det kul!

tack flr mih

"wow" har du satt neon i bagagen" ---- haha höll på o dö av skratt när ja läste de xD

Två ord räcker, SAAB knäcker
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang