Vad är det dummaste ni har åkt fast för / fått polisens uppmärksamhet för!?

Jonni
8 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Blev stoppad på Vasaplatsen i göteborg förra veckan.
Jag körde lugnt som fan och och fick en snut i röven som tydligen hade väldigt lite och göra, när jag stannat så kliver polismannen ut ur bilen och går och tittar och rycker i min vinge på bilen.. Och som många vet så tillverkas Evon med vinge..

Iaf.. Han rycker och inspekterar vingen.. Jag kliver ur för att jag blev förbannad när han tallar på en svart bil som är smutsig..

-Hej, Snälla rör inte bilen när den är smutsig, det blir såna fula repor..
-Den här vingen är inte godkänd.
-Jaså? Säger du det.. Det stämmer inte, bilen är ny och säljs sån här, helbilsgodkänd.
-Nej! den är inte godkänd..
-Ok?

Jag satte mig i bilen och fick vänta på att de ringde till "sambandscentralen".. Och det som är lustigt är att han hade inte ens kollat på mitt körkort ännu..

Efter en kort stund så kommer han igen och säger lite tyst
-Det verkar som vi hade fel..

Jag säger inget för att jag vet att snutar hatar när man kommenterar...

-Kan jag få be om ditt körkort tack
-Varsågod...

Han e tyst, tittar en stund..

-Vart är du påväg
Nyfikna snutjävlar gillar jag inte så jag svarar artigt men bestämt.

-Jag är påväg till en polare
-Jaha? Vart bor han

Artigt men bestämt

-Lite längre bort.. Jag har lite bråttom *Ler*
Han tittar på mig och ger mej en blick som jag ogillade...
-Jaha.. kör lugnt, detta är ingen racerbana..

-Äh ok... Tack då

Tyst går han och sätter sig i bilen, jag väntade på att de åkte sen åkte jag ett annat håll..

P-G Säl-Tämjare...
8 mars 2007 · 1 024 Inlägg

EYSHU skrev:
Jag körde nercabbat i 11 minus grader Kom 3 stora jävla polis bilar hahah och så fick man blåsa och skit .. tongue

HAha, jag har råkat ut för exakt samma sak. big_smile

Vilket jävla drag :)
twin_cam Smålänning
8 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Wesie_: Originalmopeder är det bästa...

Var på väg hem efter en moppetur för några år sen och får en grönmetallic saab i häcken som ligger några meter bakom och trycker, och etersom jag inte gillar att stoppa upp trafiken bakom så ligger jag på fullgas (brukar inte göra det på kvällarna i bostadsområden annars) och slickar gruskanten. Dom ligger efter i flera hundra meter innan dom kör om och sträcker ut en sån där rund polisskylt och stannar mig vid en busshållplats.

Jag var skitskraj eftersom jag hade ställbart och hade hört att det var olagligt, och dessutom lite drev för att hastighetsmätaren skulle stämma bättre, men inget annat. Dessutom så var det mitt i vintern och typ 15 minus så moppen gick ju rätt bra p.g.a kylan och fuktig luft. Höll väll 40 - 45 när dom stoppade mig.

Två trevliga poliser kommer ut ur bilen, och den ena säger till den andra att "jag sa ju att det var en Compact!" Den ena frågade om det var original med treväxlat som kollegan hade påstått, och jag säger "Ja, sportmodellen hade treväxlat" ganska nervöst. "Vad va det jag sa!" säger den ena polisen då.

Dom ber att få se leg och försäkringsbevis, som jag naturligtvis lämnar till dom, sen när jag fått tillbaka det så kollar dom på mopeden, berömmer mig för att jag ställt in den så den går rent och fint på låååg tomgång, och säger att "den va inte så snabb denna, jag hade en likadan, men jag hade femhalva och 19mm förgasare, tror den gjorde 70 i alla fall!"

Sen frågar dom vart jag är på väg och då säger jag att jag är på väg hem för att jag började frysa, och då släpper dom mig och säger: "Åk hem och ta en varm choklad, Ha en trevlig kväll"

Dom måste haft väldigt tråkigt, antagligen diskuterade dom mopeder därinne tror jag, dessutom så måste dom sett när jag växlade...

Dom är allt bra roliga ibland... Men jag har bara bra erfarenheter av polisen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Westergren Large Cap
8 mars 2007 · 1 816 Inlägg

Twin_cam: Skapligt skön känsla det lär ha varit. smile
Och ja, orginalmopeder är det bästa. Men det är inge kul för dom går ju så sakta! big_smile

Kristian_L
8 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Körde lastbil Gbg - Östgötaporten ToR. på nätterna.
Jobbet gick ut på att köra en bil som skulle till Stockholm, till Östgöta porten och byta bil med en Stockholms chaffis så man slapp åka hela vägen.
Detta var en vinter natt med riktigt bus-väder. över 1dm snö på motorvägen.
Jag hade parkerat bil/släp, tagit ur färdskrivar bladet och satt och fikade. Stockholmaren jag byter bil med dyker upp, vi tjatar en stund (45 minuter lagstadgad vilo tid.) När jag skall gå, säger han att han tryckte in underkörnings skyddet på sidan, mot en sten ute på parkeringen, han såg inte stenen för snön. Jag tackar för mig, sätter mig i bilen, stoppar i färdskrivar bladet och rullar mot Gbg. Väl ute på motorvägen inser jag att detta kommer bli en lång natt. Traffiken kryper fram i höger körfält i ca 30kmh. Mitt ekipage väger 60 ton, så jag har inga problem att komprimera 15cm snö i vänster körfält, så jag lägger mig där och håller 60-70kmh, skulle lätt kunna köra 90, men är bered på att någon stolle som kör 30 kanske får för sig att gå ut i vänster. 60-70 räcker gott. smile

Jag ligger där i vänster körfält hela vägen ner mot Jönköping. Ca 10km från Jönköping har plogbilarna hunnit ploga/salta, traffiken ökar farten, så jag går åt höger. ca 1 minut senare kommer en polisbil, som skjuten ur en kanon, blåljus och röd/blått i fronten, att jag skall köra åt sidan. Jag kör in på en rast plats och drar P-bromsen.
Polisbilen sladdar in framför i full kariär, ut kommer föraren högröd i ansiktet och sliter upp min dörr. Han gormar så jag blir riktigt rädd till en början. Tydligen har de kört i klungan som körde 30 när jag körde på motorvägen och de hade försökt komma ifatt mig hela vägen utan att lyckas.

Han som körde ville rycka mitt körkort på plats för vårdslös körning. (Helt klart viste han inte skilnad på bil/lastbil.) Den andra polisen, med lite gradbetäckningar på uniformen, lite äldre, fick lugnat ner sin kolega, så jag fick tillbaka lappen. De gick runt bilen åtminstånde tre varv. vilket blir en mindre promenad i sig, runt ett 24m ekipage. wink Den yngre polisen var ute efter vad som helst för att kunna böta mig. Jag var inte ett dugg orolig längre, för detta var ett åkeri som skötte sina bilar väldigt nogrant. Tillslut kom den yngre killen med en bot utskriven på att släpets högra underkörnings skydd var deffekt.
När jag vägrade skriva på började han anta den där rosiga färgen igen. big_smile
Jag sa som det var, att min kolega precis orsakat skadan och att åkeriet skulle ordna det nästa förmiddag och att jag minsan inte tänkte ta några böter för andras synder, den var kanske deffekt, men den stack inte ut, den var intryckt och den satt heller inte löst, alltså fullständigt säkert att köra hem till Göteborg.

Jag körde därifrån utan böter. Men det var svettigt ett tag.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
fredda_king Fotograf
8 mars 2007 · 1 319 Inlägg

vart stoppad av polisen när jag hadde mitt milion kollor kittneon på här om veckan.. det roliga var att polisen frågade bara om körkort och sen fick jag blåsa dom sa inte ens nått om neonet=) så man for väll vidare med det på mätte dom flera gånger den kvällen så man vinkade väll bara och log när man mötte dom sen..  tur att det är trevliga poliser här om kring:)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
jimse
8 mars 2007 · 39 Inlägg

Nära på o åka dit för Olaglig rundkörning för några år sedan. WTF! dom stannade mig 3 ggr samma kväll smile o sista gången sa han att ser jag dig en gång till så får du böta för olaglig rundkörning.....jag hade åkt runt ett streetraceställe där dom stannade folk.

Egentligen skulle jag få böta men jag sa att den lagen finns inte, o bad han ta fram lagboken. men kom inte ihåg om dom inte hade med sig den eller hur det var men han kunde inte bevisa nåt utan jag fick åka.

Ringde senare polisen och kollade upp om den lagen fanns o japp det gör den!
berättade för farsan samma kväll o han hade själv fått varning för det big_smile

Isröd
8 mars 2007 · 301 Inlägg

Efterlyst skrev:
Det var väl en cirka tre år sen då jag och fyra andra var ute i min kadett city -78(liten bil)
hade en killkompis bredvid och två tjejer där bak plus en lång kille som heter dan som hade trängt in sig där bak.
Iallafall vi kör "fyllevägen" mellan Lomma o Åkarp(kanske inte så många som vet vilken det är men dock)
Jag hade just lagt i baslåda så jag körde där o dunka o la märke i en bil som kom snabbt bakom mig så jag gasar på lite grann i en kurva(det är kolsvart ute) så är det polisen som slår på blåljusen och det är då min kompis Dan kommer med kommentaren man skrattar åt fortf "wow har du satt i neon i bagaget"
Nåja jag blev stoppad och en trevlig polisman kommer fram och frågar efter körkort och vem som äger bilen och Dan sticker fram huvvet till polisen och säger: "Tycker du inte bilen är cool"
Polisen instämde på att bilen var cool, lämnade tillbaka mitt körkort och önskade en fortsatt trevlig kväll....

Det kanske inte verkar så kul men ser man den lilla och fullproppade gammelopeln framför sig, låg som sören. Och på råga av allt hör Dan framför sig...då är det kul!

tack flr mih

ha ha jag kan se allt framför mig=) jag fattar det hela iaf fy fan va kul!

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
KillRoy
8 mars 2007 · 2 Inlägg

Någon som fått polisen på sig för osynneskörning/onödig körning?

Brännde 470mil nöjeskörning dom 3 första månaderna när jag köpt ny bil o det var värt var enda krona big_smile

Senast redigerat av KillRoy (8 mars 2007)

Horizon
8 mars 2007 · 296 Inlägg

Kristian_V skrev:
Körde lastbil Gbg - Östgötaporten ToR. på nätterna.
Jobbet gick ut på att köra en bil som skulle till Stockholm, till Östgöta porten och byta bil med en Stockholms chaffis så man slapp åka hela vägen.
Detta var en vinter natt med riktigt bus-väder. över 1dm snö på motorvägen.
Jag hade parkerat bil/släp, tagit ur färdskrivar bladet och satt och fikade. Stockholmaren jag byter bil med dyker upp, vi tjatar en stund (45 minuter lagstadgad vilo tid.) När jag skall gå, säger han att han tryckte in underkörnings skyddet på sidan, mot en sten ute på parkeringen, han såg inte stenen för snön. Jag tackar för mig, sätter mig i bilen, stoppar i färdskrivar bladet och rullar mot Gbg. Väl ute på motorvägen inser jag att detta kommer bli en lång natt. Traffiken kryper fram i höger körfält i ca 30kmh. Mitt ekipage väger 60 ton, så jag har inga problem att komprimera 15cm snö i vänster körfält, så jag lägger mig där och håller 60-70kmh, skulle lätt kunna köra 90, men är bered på att någon stolle som kör 30 kanske får för sig att gå ut i vänster. 60-70 räcker gott. smile

Jag ligger där i vänster körfält hela vägen ner mot Jönköping. Ca 10km från Jönköping har plogbilarna hunnit ploga/salta, traffiken ökar farten, så jag går åt höger. ca 1 minut senare kommer en polisbil, som skjuten ur en kanon, blåljus och röd/blått i fronten, att jag skall köra åt sidan. Jag kör in på en rast plats och drar P-bromsen.
Polisbilen sladdar in framför i full kariär, ut kommer föraren högröd i ansiktet och sliter upp min dörr. Han gormar så jag blir riktigt rädd till en början. Tydligen har de kört i klungan som körde 30 när jag körde på motorvägen och de hade försökt komma ifatt mig hela vägen utan att lyckas.

Han som körde ville rycka mitt körkort på plats för vårdslös körning. (Helt klart viste han inte skilnad på bil/lastbil.) Den andra polisen, med lite gradbetäckningar på uniformen, lite äldre, fick lugnat ner sin kolega, så jag fick tillbaka lappen. De gick runt bilen åtminstånde tre varv. vilket blir en mindre promenad i sig, runt ett 24m ekipage. wink Den yngre polisen var ute efter vad som helst för att kunna böta mig. Jag var inte ett dugg orolig längre, för detta var ett åkeri som skötte sina bilar väldigt nogrant. Tillslut kom den yngre killen med en bot utskriven på att släpets högra underkörnings skydd var deffekt.
När jag vägrade skriva på började han anta den där rosiga färgen igen. big_smile
Jag sa som det var, att min kolega precis orsakat skadan och att åkeriet skulle ordna det nästa förmiddag och att jag minsan inte tänkte ta några böter för andras synder, den var kanske deffekt, men den stack inte ut, den var intryckt och den satt heller inte löst, alltså fullständigt säkert att köra hem till Göteborg.

Jag körde därifrån utan böter. Men det var svettigt ett tag.

Jag förstår ändå att de stoppade dig. Tror inte de andra bilisterna tyckte det var för kul när du dundrar förbi med din tradare.

Du kan få sladd även om du vägar 60ton och "trycker ner snön" Var med om en olycka utanför Säffle för några veckor sen när en tradare kör för fort samt håller för dåligt avstånd i det dåliga väglaget. han är fullastad och klarar inte av att bromsa in när bilen framför mig och honom ska göra en vänstersväng. slutar med att tradaren låser släpet och det glider ner i diket och drar med sig hela ekipaget som därmed välter. jag skulle nog valt att hålla mina 30km/h och ligga i kön...

Westergren Large Cap
8 mars 2007 · 1 816 Inlägg

Ja, förstå vilken jäkla snörök det lär ha varit bakom den långtradaren eftersom att det var 1dm ny snö på vägen.

Galad8
8 mars 2007 · 1 997 Inlägg

Saab_girl skrev:

Efterlyst skrev:
Det var väl en cirka tre år sen då jag och fyra andra var ute i min kadett city -78(liten bil)
hade en killkompis bredvid och två tjejer där bak plus en lång kille som heter dan som hade trängt in sig där bak.
Iallafall vi kör "fyllevägen" mellan Lomma o Åkarp(kanske inte så många som vet vilken det är men dock)
Jag hade just lagt i baslåda så jag körde där o dunka o la märke i en bil som kom snabbt bakom mig så jag gasar på lite grann i en kurva(det är kolsvart ute) så är det polisen som slår på blåljusen och det är då min kompis Dan kommer med kommentaren man skrattar åt fortf "wow har du satt i neon i bagaget"
Nåja jag blev stoppad och en trevlig polisman kommer fram och frågar efter körkort och vem som äger bilen och Dan sticker fram huvvet till polisen och säger: "Tycker du inte bilen är cool"
Polisen instämde på att bilen var cool, lämnade tillbaka mitt körkort och önskade en fortsatt trevlig kväll....

Det kanske inte verkar så kul men ser man den lilla och fullproppade gammelopeln framför sig, låg som sören. Och på råga av allt hör Dan framför sig...då är det kul!

tack flr mih

"wow" har du satt neon i bagagen" ---- haha höll på o dö av skratt när ja läste de xD

jag med! skrattade som bara den big_smile kan tänka mig hur han uttryckte sig! hahahahah!

Gatzone
9 mars 2007 · 289 Inlägg

Jonni skrev:
Blev stoppad på Vasaplatsen i göteborg förra veckan.
Jag körde lugnt som fan och och fick en snut i röven som tydligen hade väldigt lite och göra, när jag stannat så kliver polismannen ut ur bilen och går och tittar och rycker i min vinge på bilen.. Och som många vet så tillverkas Evon med vinge..

Iaf.. Han rycker och inspekterar vingen.. Jag kliver ur för att jag blev förbannad när han tallar på en svart bil som är smutsig..

-Hej, Snälla rör inte bilen när den är smutsig, det blir såna fula repor..
-Den här vingen är inte godkänd.
-Jaså? Säger du det.. Det stämmer inte, bilen är ny och säljs sån här, helbilsgodkänd.
-Nej! den är inte godkänd..
-Ok?

Jag satte mig i bilen och fick vänta på att de ringde till "sambandscentralen".. Och det som är lustigt är att han hade inte ens kollat på mitt körkort ännu..

Efter en kort stund så kommer han igen och säger lite tyst
-Det verkar som vi hade fel..

Jag säger inget för att jag vet att snutar hatar när man kommenterar...

-Kan jag få be om ditt körkort tack
-Varsågod...

Han e tyst, tittar en stund..

-Vart är du påväg
Nyfikna snutjävlar gillar jag inte så jag svarar artigt men bestämt.

-Jag är påväg till en polare
-Jaha? Vart bor han

Artigt men bestämt

-Lite längre bort.. Jag har lite bråttom *Ler*
Han tittar på mig och ger mej en blick som jag ogillade...
-Jaha.. kör lugnt, detta är ingen racerbana..

-Äh ok... Tack då

Tyst går han och sätter sig i bilen, jag väntade på att de åkte sen åkte jag ett annat håll..

Fasen Jonni, du verkar ha redigt med otur utav Göteborgspolisen, du blir stoppad rätt ofta med den bilen. Dom kanske har ett foto utskrivet och upphängt på anslagstavlan inne i fikarummet. Jaja hursom helst så måste det vara jäkligt störande att hela tiden bli stoppad? själv så slipper man det ute på "landet" dessvärre är det med alla fartkameror som sitter uppstatta lite här och var, ibland blir det att man råkar glömma bort dem och då blixtrar det till något otroligt mycket (om det är på natten) sen kommer det dyra böteslappar hem i brevlådan sad

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 mars 2007 · 548 Inlägg

Hade en bubbla en gång i tiden!Snorlåg,mintgrön med flipfront!Varit på skroten och köpt ett nytt baksäte till den med en polare! Blir stoppad av trafikpolisen utanför en uteservering! De går runt bilen och ber mig starta den igen och visst jag drar väl igång den med buller och brak då det inte var original! Polisen ställer sig bakom och gapar till den andre att det var fa..en vad den låter! Jag skriker tbx att det är en bubbla och ler! Jaja säger de och muttrar om att vi skall ta på oss bältena osså när vi åker! Jajamänsan säger jag och kompisen och skall göra detta! Bägge bältena har låst sig då bilen står lite snett! Klick,klick säger det bara! Ombesiktning på detta säger konstapel Blom! Jaha säger jag men de brukar funka! Ombesiktning blir det och böter för att ni inte hade bälten på er! Men det hade vi ju! Det kan ni inte ha haft! Vi fick böter ändå! Vi åker iväg och åker ett par strög och blir stoppade av samma poliser en gång till! Vi undrade ju varför bältena inte funkade så vi hade ju givetvis testat dessa när vi hade åkt iväg, och de funkade då! Så när polisen stannar oss andra gången och sticker in huvet och skäller på oss för att vi åker omkring utan bälten så blir han ganska paff när han ser att vi sitter som ljus fastsatta i bälten! Han rev boten och strök ombesiktningen på plats!Bad oss att åka innan han kom på ngt mer!

-Mike-
BMW 320i (2003)
beemern .......
9 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Horizon skrev:

Kristian_V skrev:
Körde lastbil Gbg - Östgötaporten ToR. på nätterna.
Jobbet gick ut på att köra en bil som skulle till Stockholm, till Östgöta porten och byta bil med en Stockholms chaffis så man slapp åka hela vägen.
Detta var en vinter natt med riktigt bus-väder. över 1dm snö på motorvägen.
Jag hade parkerat bil/släp, tagit ur färdskrivar bladet och satt och fikade. Stockholmaren jag byter bil med dyker upp, vi tjatar en stund (45 minuter lagstadgad vilo tid.) När jag skall gå, säger han att han tryckte in underkörnings skyddet på sidan, mot en sten ute på parkeringen, han såg inte stenen för snön. Jag tackar för mig, sätter mig i bilen, stoppar i färdskrivar bladet och rullar mot Gbg. Väl ute på motorvägen inser jag att detta kommer bli en lång natt. Traffiken kryper fram i höger körfält i ca 30kmh. Mitt ekipage väger 60 ton, så jag har inga problem att komprimera 15cm snö i vänster körfält, så jag lägger mig där och håller 60-70kmh, skulle lätt kunna köra 90, men är bered på att någon stolle som kör 30 kanske får för sig att gå ut i vänster. 60-70 räcker gott. smile

Jag ligger där i vänster körfält hela vägen ner mot Jönköping. Ca 10km från Jönköping har plogbilarna hunnit ploga/salta, traffiken ökar farten, så jag går åt höger. ca 1 minut senare kommer en polisbil, som skjuten ur en kanon, blåljus och röd/blått i fronten, att jag skall köra åt sidan. Jag kör in på en rast plats och drar P-bromsen.
Polisbilen sladdar in framför i full kariär, ut kommer föraren högröd i ansiktet och sliter upp min dörr. Han gormar så jag blir riktigt rädd till en början. Tydligen har de kört i klungan som körde 30 när jag körde på motorvägen och de hade försökt komma ifatt mig hela vägen utan att lyckas.

Han som körde ville rycka mitt körkort på plats för vårdslös körning. (Helt klart viste han inte skilnad på bil/lastbil.) Den andra polisen, med lite gradbetäckningar på uniformen, lite äldre, fick lugnat ner sin kolega, så jag fick tillbaka lappen. De gick runt bilen åtminstånde tre varv. vilket blir en mindre promenad i sig, runt ett 24m ekipage. wink Den yngre polisen var ute efter vad som helst för att kunna böta mig. Jag var inte ett dugg orolig längre, för detta var ett åkeri som skötte sina bilar väldigt nogrant. Tillslut kom den yngre killen med en bot utskriven på att släpets högra underkörnings skydd var deffekt.
När jag vägrade skriva på började han anta den där rosiga färgen igen. big_smile
Jag sa som det var, att min kolega precis orsakat skadan och att åkeriet skulle ordna det nästa förmiddag och att jag minsan inte tänkte ta några böter för andras synder, den var kanske deffekt, men den stack inte ut, den var intryckt och den satt heller inte löst, alltså fullständigt säkert att köra hem till Göteborg.

Jag körde därifrån utan böter. Men det var svettigt ett tag.

Jag förstår ändå att de stoppade dig. Tror inte de andra bilisterna tyckte det var för kul när du dundrar förbi med din tradare.

Du kan få sladd även om du vägar 60ton och "trycker ner snön" Var med om en olycka utanför Säffle för några veckor sen när en tradare kör för fort samt håller för dåligt avstånd i det dåliga väglaget. han är fullastad och klarar inte av att bromsa in när bilen framför mig och honom ska göra en vänstersväng. slutar med att tradaren låser släpet och det glider ner i diket och drar med sig hela ekipaget som därmed välter. jag skulle nog valt att hålla mina 30km/h och ligga i kön...

själv tycker ja de va bara bra. vist de kan ju komma nån som svänger ut men nu gick de ju inte så fort. 30km/h fortare än de andra men han va ändå medveten om de eftersom han skrev de själv att han inte ville köra fortare. sen om han kör där så kanske ännu fler lastbilar ser de och följer efter då blir de inte lika tjockt lager me snö så bilarna tar sej fram lite bättre...

hampa87 *BECE**
9 mars 2007 · 334 Inlägg

Jag åkte med en kompis, blev stoppad i en poliskontroll. Kompisen fick blåsa och när det va klart och jag trodde vi skulle få åka vidare så frågar polisen om jag har leg, jag visar leget och han säger, du har bältet på fel sätt, jag hade då bältet under högerarmen istället för över axeln som man tydligen måste ha. Tyckte de va lite löjligt, 700 i böter blev det! Att ha bältet under armen är alltså = att inte använda det alls, så tänkt på de!

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 mars 2007 · 548 Inlägg

På moppetiden blev man stoppad en gång för trim! Hade lite tråkigt på landsväg så jag låg och pytsade ut bensin med bensinkranen! Min moppe tokvarva då den fick lite bränsle så det gick i 70 eller ngt! Polisen stoppar mig då jag hade fullt sjå med att sköta bränslekranen och såg inte att polisen låg efter! De säger att det där gick lite väl fort det där för att vara original! Men det är det säger jag! Nejnej säger konstapeln och sätter sig på moppen och kickar till! Moppen tokvaravar och det låter som den skall sprängas typ! Polisen sitter på moppen och det ser ut som han skall skita i byxorna! den andra polisen backar och gömmer sig bakom polisbilen! Polisen på moppen vrider om nyckeln för att stänga av moppen men den dör inte! Han drar av tändhatten men den dör fortfarande inte då det visar sig att gnistan inte hinner att dö ut förräns nästa bränlspyts slungas in i cylindern! Jag blev ju självklart skitskraj jag med så vi står bakom polisbilen alla tre till slut på en öde 70-väg mitt ute i obygden men den dör till slut då bränslekranen var stängd! Jag förklarar för dem hur det ligger till och slår på bränslekranen och startar moppen och polisen hoppar på och åker iväg i typ snigelfart då moppen går förfärligt efter en sådan omgång! Jaja säger de du kan nog åka iväg igen då! Det är inte att rekomendera detta till alla mopedåkare då det tär fruktansvärt på kolvar och ringar och allt annat!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 mars 2007 · 8 197 Inlägg

hampa87 skrev:
Jag åkte med en kompis, blev stoppad i en poliskontroll. Kompisen fick blåsa och när det va klart och jag trodde vi skulle få åka vidare så frågar polisen om jag har leg, jag visar leget och han säger, du har bältet på fel sätt, jag hade då bältet under högerarmen istället för över axeln som man tydligen måste ha. Tyckte de va lite löjligt, 700 i böter blev det! Att ha bältet under armen är alltså = att inte använda det alls, så tänkt på de!

Men det är väl självklart att inte bältet ska sitta där, det gör ju mer skada än nytta. Jaja, shit happens iaf. hmm
Det "dummaste" jag har gjort var väl länge sen egentligen, men det var väl egentligen polisens fel. Jag kör i laglig fart inne i samhället och är försiktig i korsningar med högerregeln...
Ca 20 meter till nästa korsning med samma regel tycker jag att farbror blå ligger lite nära, så jag blinkar till en gång med bromsljuset utan att bromsa något, vilket leder till ett rejält däckskrik från polisbilen!

Så klart klickar dom på både sirener och blåljus!

Föraren stormar ut och det hörs på rösten att han e skärrad.
"Vad i helv--e gör du?!"
-Vadå? Säger jag lite rädd och hade krympt ca en halvmeter. Hade ganska färskt körkort då.
-Du tvärnitade ju!
-Nej, jag gjorde som min lärare i körskolan lärde mig, att ta det försiktigt inne i samhället, särskilt här som det är så trångt. Man vet inte vad som kan dyka fram...
Polisen harklar sig och klämmer mycket motvilligt fram ett stammande; j-j-j-aha.. Ja-jaaaa... M-m-en då får jag väl be så hemskt mycket om ursäkt och sen får jag önska herrn en fortsatt trevlig kväll!
Sen kommer det som höjde mitt självförtroende på topp den kvällen och många andra efter det.
Han vänder och kommer tillbaks och säger: Du har fan tydligen bättre koll på trafiken än vad jag hade just nu... Så ler han mot mig, rätar upp sig, gör honnör och marscherar tillbaks till sin polisbil. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 mars 2007 · 5 753 Inlägg

åkte inte fast eller nått sånt men uppmärksamhet fick man nog... låg på sisådär en 110km/h på E14 med min skapligt trimmade honda mt5 när man var i moppe åldern, ja så hade man åkt runt 2mil och som ni vet så är de ju inte så kul att köra moppe långt så jag satt ju i min egen lilla värld men när jag kollar bakåt och de går ca 110km/h så ligger det en snut bil bakom mig, sen så kör dom upp jämsides med mig och sitter och kolla skitsurt men då kommer det precis en avtags väg så jag tvär svängar och dom hinner ju så klart inte svänga så vipps så var dom borta tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Opelmadness German cars, quality and beyond
9 mars 2007 · 8 197 Inlägg

Kom på en riktigt dum grej som hände för nåt år sen.
Jag hade min Primera och gled runt på byn med parkeringsljus och dimljus -  i mörker.

Åkte upp mot 45:an, svängde söderut och får jordens ryck och tänker nu jävlar! Stampar allt som går på ettan, tvåan, trean, får i fyran sen får jag möte! En blåvit SAAB 9-5 kombi! Och dom tvärnitar och ska till att vända...
Saaatan! Jag tänkte släpper jag nu så åker jag dit för allt möjligt...
Jag petade ner ett hack och drar fullt. Det sista jag såg i backspegeln var bromsljus, blåljus och däcksrök! På med helljuset och ut i mörkret!
Adrenalinet rann ut ur öronen och jag ger bilen allt den har. Passerade 190...200.. 210, sen bär det uppför förbi en golfbana och blir lite krokigt. Jag släpper lite och manövrerar mig förbi refugen - i 190.
Sen svänger det ganska kraftigt höger vid Rottnerosparken. Den kurvan gled jag genom med fyhjulssläpp i ca 170... Sen ser jag tanklampan börjar lysa.. NEJ!!! Inte nu...
Jag får en snilleblixt och kommer att tänka på en tvärväg som ledde in mot pappersbruket precis efter ett backkrön och tänker; in dit, släcka allt och hoppas på det bästa. Sagt och gjort. Står på bromsen över krönet, siktar in mig på infarten och lyckas ta mig in utan större däcksrök och sladd. Upp på vägen som går liksom tillbaks en bit, stänger av bilen och allt som heter ljus och ljud. Får ner rutan och hör en bil komma som attan.

Ser bara blåljus blåsa förbi nere på riksvägen och håller andan. JA! Dom försvann. Jag startar och åker nån kilometer in på den grusväg som leder bort från allt.
Ringer en polare som jag sett tidigare och frågar om hon ville reka lite efter poliser ute på byn. Kaos; hon hade kört hem och tagit en öl.. Jag samlar mig och smyger in mot samhället igen och tar alla möjliga smågator hem. Stänger av bilen, går in hemma och bara sitter där. Längst inne känner jag; Det ringer snart på dörren och polisen står där arg som en tjur i Madrid! Jag har ju den enda Primeran det står just PRIMERA med stora vita bokstäver på i hela byn! :7
Men allt gick bra och ingen polis kom. Men jag var nojjig i veckor efter det. Sen dess har jag varit hemskt lugn och kört utan större incidenter med lagen. smile

Senast redigerat av Irmscher Vectra (9 mars 2007)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang