Vad är det dummaste ni har åkt fast för / fått polisens uppmärksamhet för!?

Dunis2010
9 mars 2007 · 2 Inlägg

raceat mot ett par lyktor som kom fort bakifrån upp till 200.....sen slåg dem på blåljusen....dem blev bara lite sura som tur va smile

BMW 318is (1993)
Norde fotointresserad
9 mars 2007 · 2 307 Inlägg

Skönaste hittills läre ju vara kommentaren: "wow har du satt neon i bagagen"  hahaha
------------

Var ner några stycken till Gävle och kikade streetrace. Självklart kommer polisen dit och rejsat avbryts. Då dom inte lyckas få tag i nån av dom som körde lr arra så gav dom sig på publiken och började bötfälla dom flesta för felparkeringar osv. Då vi hade våran bil parkerad lite längre ner längs vägen började vi smålubba lite odiskret för att komma undan. Hinner fram till bilen och ska precis starta när en av poliserna kommer efter oss och sääger: "apapap, ni stannar här." Medans boten skrivs glider piketen fram och ställer sig framför våran bil och poliserna växlar några ord och kollar på oss. Strax därefter räcks boten fram och vi kollar en snabbis på den och ser att regnummret dom skrivit inte stämmer, så fort upp med rutan och alla börjar härja köör köör tongue så tur i oturen trots allt. Kollade upp det andra regnr sen och såg då att det tillhörde en bil av likadan modell men dock så stog den på en skrot nere i Malmö, humor ;P

Senast redigerat av Norde (9 mars 2007)

Kristian_L
10 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Allt det här kom lite komprimerat, då garaget legat nere och jag inte kunnat kolla/svara.

Horizon skrev:
Jag förstår ändå att de stoppade dig. Tror inte de andra bilisterna tyckte det var för kul när du dundrar förbi med din tradare.

Du kan få sladd även om du vägar 60ton och "trycker ner snön" Var med om en olycka utanför Säffle för några veckor sen när en tradare kör för fort samt håller för dåligt avstånd i det dåliga väglaget. han är fullastad och klarar inte av att bromsa in när bilen framför mig och honom ska göra en vänstersväng. slutar med att tradaren låser släpet och det glider ner i diket och drar med sig hela ekipaget som därmed välter. jag skulle nog valt att hålla mina 30km/h och ligga i kön...

Den är klock-ren och jag viste att den skulle komma. wink
(Jag funderade mer än en gång på om jag överhuvud taget skulle skriva posten.)
Tror du inte jag hade koll på läget?
Bara för att du såg en olycka med en tradare, så är alla tradar chauförer traffikfarliga..?
Är det så?

Jag valde att inte ligga i kön i 30kmh. Anledningen var enkel. Jag kunde på ett säkert sätt framföra fordonet i ca 60kmh i snön, utan risk för sladdar. Ibland när jag passerade en klunga bilar som låg lite tätare, saktade jag in ifall någon skulle komma på idén att bryta ut för omkörning. Det kallas "framför hållning".

Den första bilisten i kön tyckte garranterat att jag körde för fort. Jag menar broms klotsen som låg i 30 (110-väg) i det enda körfält som var snöfritt, där alla hade kunnat köra i 70-90 utan problem. Problemet som polisen skulle tagit tag i var denna broms klots. (Bara min åsikt givetvis. Polisen höll ju inte med om det, han/de valde ju mig till "kvällens offer".)
Resten var nog mera tacksamma, för efter jag plattat till snön, kunde ju några med bra däck pasera denna broms klots.

beemern skrev:
själv tycker ja de va bara bra. vist de kan ju komma nån som svänger ut men nu gick de ju inte så fort. 30km/h fortare än de andra men han va ändå medveten om de eftersom han skrev de själv att han inte ville köra fortare. sen om han kör där så kanske ännu fler lastbilar ser de och följer efter då blir de inte lika tjockt lager me snö så bilarna tar sej fram lite bättre...

Trevligt med folk som läser ALLT man skrivit. Tack för supporten. big_smile

Westie_ skrev:
Ja, förstå vilken jäkla snörök det lär ha varit bakom den långtradaren eftersom att det var 1dm ny snö på vägen.

Glömde jag skriva att det var snöstorm? Det var kraftig snörök på Lanvetter-flygplats långtids-parkering klockan ett på natten. (=Ingen bil har rört sig på timmar.) Ligger man i 30 på 110 väg och tycker snöröken från passerande fordon är jobbig, skall man nog inte ge sig ut i traffiken. wink

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Horizon
11 mars 2007 · 296 Inlägg

(Kristian_V)

Du tycks inte ta kritik särskilt bra. Det är svårt o säga om du gjorde rätt eller fel när man inte var på plats men på din text låter det som du var den enda som körde om.  vilket antingen tyder på att resten av trafiken var "fega" eller att du inte insåg risken i att köra om. Polisen stoppade dig trots allt och då gissar jag på att du utgörde en fara för trafiken. Polisen hade tydligen problem med att komma ikapp dig och det låter ju aningen konstigt  enligt mig.

Strunt samma. vi kommer ingen vart och det gick ju trots allt bra.. huvudsaken

sunblock Avstängd
11 mars 2007 · 23 Inlägg

Kristian V har mitt stöd, jag vet hur det kan va att hinna upp nån snigel som väljer att köra lååångt under gällande hastighet och om det dessutom inte finns omkörningsmöjlighet blir man snabbt vansinnig! Kör själv långtradare så ja vet!

Irmscher Vectra: Exakt samma sak har jag vart med om=) ett litet hjärnsläpp kl 01 på natten och möta snuten i 190= tända bromsljus på deras v70 och ett adrenalinpåslag utan dess like för mig...smile tur att det gick bra!

Kristian_L
11 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Horizon skrev:
(Kristian_V)

Du tycks inte ta kritik särskilt bra. Det är svårt o säga om du gjorde rätt eller fel när man inte var på plats men på din text låter det som du var den enda som körde om.  vilket antingen tyder på att resten av trafiken var "fega" eller att du inte insåg risken i att köra om. Polisen stoppade dig trots allt och då gissar jag på att du utgörde en fara för trafiken. Polisen hade tydligen problem med att komma ikapp dig och det låter ju aningen konstigt  enligt mig.

Strunt samma. vi kommer ingen vart och det gick ju trots allt bra.. huvudsaken

Kritik kan man väl ta, men det jag fetat i citatet prickar du in själv. DU VAR INTE DÄR!
Resten av traffiken var nog INTE fega. I sådant väder räcker det med EN som fegar, han/hon blir ju snabt den som kör längs fram och bromsar resten.
Resten kommer inte om, för de kör personbilar med små hjul.  Fast jag är säker på att många ville.

Föreställ dig att man minskar ner lastbils hjulet till samma storlek som ett personbils däck och minskar ner snödjupet i samma utsträckning. 10cm snödjup motsvarar mao ca 3cm för ett stort lastbils däck.
Ifall det varit 3cm snö, så hade alla bilar kört om bromsklotsen, för 3cm snö är ju inte specielt lurigt att köra på med personbil. Förutom för den person som körde i 30 möjligen.

Att polisen inte kom ikapp beror på precis samma anledning, de körde personbil de också och med mer än 50 bilar bakom bromsklotsen, hade de en diger uppgift att ta sig om alla.
(Om någon var vårdslös den natten, var det föraren av polisbilen, som sladdat förbi alla personbilarna för att komma ikapp mig.)
När de stoppat mig och insett att jag inte gjort nått fel, fick jag köra utan så mycket som en varning. Det fanns inget att varna för. Skulle de kunnat, är jag säker på att de skulle tagit kortet på plats.

Topic löd: Vad är det dummaste ni har åkt fast för / fått polisens uppmärksamhet för!?
Jag postade här, för jag tyckte det var dum anledning att bli stoppad för. Det enda de hade att gå på var en tradare som kör i 60 på 110 väg och bara för att DE inte kunde köra fortare med deras förutsätningar, så klassas alla som körde fortare med andra förutsätningar för vårdslösa. Däri ligger det "dumma".

Detta är ett "diskutions forum" och du Horizon valde att svara på min post. Vilket är helt i sin ordning, det är ju hela syftet med ett forum. Men hur kan du säga att jag inte tar kritik särskilt bra, när jag väljer att svarar dig?

//Kristian.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
hedley Saaboholic
12 mars 2007 · 3 129 Inlägg

Tja.. vart ska man börja.. eftersom det bör gälla fordon så får det la bli angående min resa hem från vänersborg en sen natt.

Jag och en polare hade glidit runt lite och tjötat.. något börja krångla på bilen då hade tydligen bensinmätaren fått flipp och visade fel så jag vart stående efter 25 mil då jag tankat 40L fick bilen att puttra på ångorna till en hydro mack då jag först fyllde reserv dunken ifall något skulle hända igen, sen skulle jag ju fortsätta med tanken med vad fan händer.. jo pumpen vägrar ge mej mer soppa, fick 5l för 500kr.. kändes ju mindre kul.. så sur som fan körde jag hem.. låg i 110-120 på 90-vägen lite lagom tyckte jag då det var lite halt ute..

Men tro fan vad händer sen.. jo en snut står med blå-ljusen på vid någon form av avgränsning jag tänkte bara nu är det fan i mej kört då jag såg dom svänga om med blåljus på å signal.

Så jag stod på hela vägen hem.. kan meddelas att jag höll 210 över stallbacka bron, har aldrig varit så jävla rädd som jag var då, men det var värt det, fick ju trots allt behålla kortet.

Nu till det lite roliga, jag såg ju reg nmr på snutbilen och kände igen föraren sen innan då jag passerat i 110 så hann jag ändå se..

Hursomhelst mötte iallafall samma snut dagen efter! då vart jag stannad men eftersom jag tryckt på hade han inte hunnit  ta mitt reg nmr så han fråga mig om jag vart i vänersborg och liknande saker jag svara- "Nej, inte vad jag vet"
Då bad han om att få se körkortet sa nåt i stil med.. ja detta var inte allt för gammalt (hade haft det i 2månader) men eftersom han inte kunde bevisa något fick jag åka vidare.

För er som klagar på att man kör fort.. detta var klockan 2 en fredags natt med tomt körfält så långt ögat kunde nå.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Tobijas
12 mars 2007 · 34 Inlägg

hedley skrev:
För er som klagar på att man kör fort.. detta var klockan 2 en fredags natt med tomt körfält så långt ögat kunde nå.

Kan inte varit så tomt eftersom där fanns en polisbil....

För Skåne och friheten!
Golf3
12 mars 2007 · 198 Inlägg

Körde om en civilsnut i 120 på 90 väg,   inte bra inte

Efterlyst
12 mars 2007 · 70 Inlägg

Ville bara tacka för responsen på mitt tidigare inlägg i denna tråden smile Kul att vissa kunde förstå hur kul de va smile
Tack för mig igen.

Kristian_L
12 mars 2007 · 1 893 Inlägg

Sånna tavlor har vi nog gjort lite till manns. wink
I början på 90 talet körde jag hoj några somrar. En natt på väg hemåt på 45an bränner jag på fullt.
Rak väg, inte en käft i sikte. Saktar in vid klädkällaren lite (Hjälbo motet) drar på fullt igen, långt där framme ser jag bakljusen på en Volvo 944a, ligger hopkrypen bakom kåpan och gör mig så liten jag kan, mätaren snuddar 300 sträcket, anar att nått ser klurigt ut med 944an, har mörkt kåpglas så jag måste lyfta huvet lite för att bli säker och jo vist har den saftblandare på taket...
Ställer mig på hejdaren, hinner få ner farten till under 200 innan jag är ikapp. Måste sett kul ut för poliserna i bilen då jag kör om i vänster körfält med bakhjulet i luften. Saktar till 90, vägen delar sig, mot Karlstad eller mot Angered... Kör mot angered och polisen efter.
Strax innan Angereds Centrum slår de på saftblandarna och vi stannar vid väg kanten. Ut kommer fyra STORA poliser och omringar mig. En ber om körkortet, jag räcker honom den och tänker att det var det sista jag såg av den på ett par månader.
Efter den vanliga "aja, baja" ramsan frågar han hur fort jag körde. Jag ljuger att jag inte vet, frågar polisen "hur fort gick det" i hopp om att de inte heller skall veta. wink "286kmh mätte vi" säger han som håller i mitt körkort och räcker tillbaka det. big_smile

Sedan frågar han om jag brukar köra så fort jämt? Näe, men ni ser ju vad jag sitter på, någon gång måste man ju testa, och innan jag såg er så tyckte jag tillfället var perfekt.

De skrattar och går mot sin bil. "Kör försiktigt" säger de och försvinner. Jag tar min 900cc racer och putrar hem i 70 kmh.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
loffe007
13 mars 2007 · 905 Inlägg

Kristian_V skrev:
Sånna tavlor har vi nog gjort lite till manns. wink
I början på 90 talet körde jag hoj några somrar. En natt på väg hemåt på 45an bränner jag på fullt.
Rak väg, inte en käft i sikte. Saktar in vid klädkällaren lite (Hjälbo motet) drar på fullt igen, långt där framme ser jag bakljusen på en Volvo 944a, ligger hopkrypen bakom kåpan och gör mig så liten jag kan, mätaren snuddar 300 sträcket, anar att nått ser klurigt ut med 944an, har mörkt kåpglas så jag måste lyfta huvet lite för att bli säker och jo vist har den saftblandare på taket...
Ställer mig på hejdaren, hinner få ner farten till under 200 innan jag är ikapp. Måste sett kul ut för poliserna i bilen då jag kör om i vänster körfält med bakhjulet i luften. Saktar till 90, vägen delar sig, mot Karlstad eller mot Angered... Kör mot angered och polisen efter.
Strax innan Angereds Centrum slår de på saftblandarna och vi stannar vid väg kanten. Ut kommer fyra STORA poliser och omringar mig. En ber om körkortet, jag räcker honom den och tänker att det var det sista jag såg av den på ett par månader.
Efter den vanliga "aja, baja" ramsan frågar han hur fort jag körde. Jag ljuger att jag inte vet, frågar polisen "hur fort gick det" i hopp om att de inte heller skall veta. wink "286kmh mätte vi" säger han som håller i mitt körkort och räcker tillbaka det. big_smile

Sedan frågar han om jag brukar köra så fort jämt? Näe, men ni ser ju vad jag sitter på, någon gång måste man ju testa, och innan jag såg er så tyckte jag tillfället var perfekt.

De skrattar och går mot sin bil. "Kör försiktigt" säger de och försvinner. Jag tar min 900cc racer och putrar hem i 70 kmh.

du må var en av dom få som saktar ner för poliser och stannar med mc då du redan har farten uppe och allting. tur det finns trevligta poliser iaf. smile

Kristian_L
13 mars 2007 · 1 893 Inlägg

loffe007 skrev:
du må var en av dom få som saktar ner för poliser och stannar med mc då du redan har farten uppe och allting. tur det finns trevligta poliser iaf. smile

På den tiden var man en "vilde", räknade inte med sådan tur en gång till, så det blev första och enda gången jag stannade. wink
Sista cyckeln hade jag i 1 år 2 dagar, lekte jaga med polisen 7ggr. Bortser man från vintermånaderna då den var avstäld, så var jag "jagad av polisen" en gång i månaden.
Efter som det inte gick att köra lagligt/vettigt med cyckeln, sålde jag den och har inte kört sedan dess. Jag insåg att någon gång kommer det hända nått. Så jag sålde den innan det han ske. Efter det har jag drömt om HD, men priserna på sånna är så löjliga att man tappar lusten alldeles. Men nu har jag mittmotor bil. Det är nästan lika kul som racer-cyckeln jag hade! big_smile
Med Fieron klarar jag att hålla hastigheten också... För det mesta! wink
(Kan ju iofs ha lite med åldern att göra också. Då var man 20, nu är man nästan 40.)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Galad8
13 mars 2007 · 1 997 Inlägg

MikeAero skrev:
På moppetiden blev man stoppad en gång för trim! Hade lite tråkigt på landsväg så jag låg och pytsade ut bensin med bensinkranen! Min moppe tokvarva då den fick lite bränsle så det gick i 70 eller ngt! Polisen stoppar mig då jag hade fullt sjå med att sköta bränslekranen och såg inte att polisen låg efter! De säger att det där gick lite väl fort det där för att vara original! Men det är det säger jag! Nejnej säger konstapeln och sätter sig på moppen och kickar till! Moppen tokvaravar och det låter som den skall sprängas typ! Polisen sitter på moppen och det ser ut som han skall skita i byxorna! den andra polisen backar och gömmer sig bakom polisbilen! Polisen på moppen vrider om nyckeln för att stänga av moppen men den dör inte! Han drar av tändhatten men den dör fortfarande inte då det visar sig att gnistan inte hinner att dö ut förräns nästa bränlspyts slungas in i cylindern! Jag blev ju självklart skitskraj jag med så vi står bakom polisbilen alla tre till slut på en öde 70-väg mitt ute i obygden men den dör till slut då bränslekranen var stängd! Jag förklarar för dem hur det ligger till och slår på bränslekranen och startar moppen och polisen hoppar på och åker iväg i typ snigelfart då moppen går förfärligt efter en sådan omgång! Jaja säger de du kan nog åka iväg igen då! Det är inte att rekomendera detta till alla mopedåkare då det tär fruktansvärt på kolvar och ringar och allt annat!

jag fattar inte riktigt va du gjorde me den för att få den å gå så hårt?
(om den nu var orig) tongue

Galad8
13 mars 2007 · 1 997 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Kom på en riktigt dum grej som hände för nåt år sen.
Jag hade min Primera och gled runt på byn med parkeringsljus och dimljus -  i mörker.

Åkte upp mot 45:an, svängde söderut och får jordens ryck och tänker nu jävlar! Stampar allt som går på ettan, tvåan, trean, får i fyran sen får jag möte! En blåvit SAAB 9-5 kombi! Och dom tvärnitar och ska till att vända...
Saaatan! Jag tänkte släpper jag nu så åker jag dit för allt möjligt...
Jag petade ner ett hack och drar fullt. Det sista jag såg i backspegeln var bromsljus, blåljus och däcksrök! På med helljuset och ut i mörkret!
Adrenalinet rann ut ur öronen och jag ger bilen allt den har. Passerade 190...200.. 210, sen bär det uppför förbi en golfbana och blir lite krokigt. Jag släpper lite och manövrerar mig förbi refugen - i 190.
Sen svänger det ganska kraftigt höger vid Rottnerosparken. Den kurvan gled jag genom med fyhjulssläpp i ca 170... Sen ser jag tanklampan börjar lysa.. NEJ!!! Inte nu...
Jag får en snilleblixt och kommer att tänka på en tvärväg som ledde in mot pappersbruket precis efter ett backkrön och tänker; in dit, släcka allt och hoppas på det bästa. Sagt och gjort. Står på bromsen över krönet, siktar in mig på infarten och lyckas ta mig in utan större däcksrök och sladd. Upp på vägen som går liksom tillbaks en bit, stänger av bilen och allt som heter ljus och ljud. Får ner rutan och hör en bil komma som attan.

Ser bara blåljus blåsa förbi nere på riksvägen och håller andan. JA! Dom försvann. Jag startar och åker nån kilometer in på den grusväg som leder bort från allt.
Ringer en polare som jag sett tidigare och frågar om hon ville reka lite efter poliser ute på byn. Kaos; hon hade kört hem och tagit en öl.. Jag samlar mig och smyger in mot samhället igen och tar alla möjliga smågator hem. Stänger av bilen, går in hemma och bara sitter där. Längst inne känner jag; Det ringer snart på dörren och polisen står där arg som en tjur i Madrid! Jag har ju den enda Primeran det står just PRIMERA med stora vita bokstäver på i hela byn! :7
Men allt gick bra och ingen polis kom. Men jag var nojjig i veckor efter det. Sen dess har jag varit hemskt lugn och kört utan större incidenter med lagen. smile

Den här "historien" läste jag med spänning! väldigt bra berättat, skrattade som ... när du sa att "adrenalinet rann ut ur öronen" haha tongue ++poäng för den historien! big_smile

Galad8
20 mars 2007 · 1 997 Inlägg

döda ja tråden eller? smile

henkebenke
20 mars 2007 · 1 703 Inlägg

Det dummaste jag blivit stannad för är väl kanske inte mycket att komma med. Men har blivit stannad efter att ha kört ikapp med en NSX påväg till kinnekulle.... det jag inte uppmärksammade var att det låg en MC-snut efter oss.... nervöst och pinsamt.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Schmiedmann
20 mars 2007 · 473 Inlägg

Precis nu innan vintern så var det en tråkig jävla regnig dag då vi som vanligt inte hade nått o göra här i Kungsbacka. Jag åkte och hämtade två polare efter skolan. Så kom jag på den lysande idén att vi skulle åka till McDonalds och köpa nått gott i driven. Vid denna tid hade jag inte besiktigat min ny importerade bmw så jag körde då en Audi 80 -91 som var en jävla skrothög som jag inte brydde mig spec mycket om. I alla fall, när vi svänger in mot "Kungsmässan" så drar jag handbromsen och åker på tvären genom kurvan. Precis efter den kurvan är det en rondell. Och gissa vem som är påväg ut från den rondellen om inte farbrorblå. Dom var påväg åt andra hållet(mot mig) så dom hade inte kunnat missa min fina éntre om dom äns hade velat. Dom körde ett extra varv i rondellen och sen efter så klart. Jag svänger in i McDriven och dom efter så klart. Köper en milkshake och sen förbi alla fönster så alla på hela donkan typ kollar konstigt och följer mig med blicken ut till parkeringen där då polisen sätter på blå-ljus och alla andra funktioner som låter och blinkar på hela bilen. En ung herre i uniform kommer fram och frågar: Är du stressad?

Jag svarar glatt: Nej jag skulle bara köpa Milkshake!

Polis #1: Jaha ok, det såg ut o gå lite fort i kurvan.

Jag: Näääää, de va halt.

Polis #1: Men du får la anpassa dig då?

Jag:  Jag visste inte att det var halt innan, men nu när jag vet det så ska jag tänka på det nästa gång.

Polisen små skrattar lite och ber om körkort och går tillbaka till bilen.

Sen kommer en kvinnlig polis. Jag lovar jag blev typ rädd för henne! As sur verkligen. Hon måste haft en dålig dag. Hon frågar om jag har blåst i en sån alkometer eller vafan de heter och jag svarar: Jajjemen.....ganska många gånger faktiskt....(flinar lite för mig själv). Men hon tyckte inte de va lika kul och hon såg ut o bli ennu grinigare när det visade sig att jag inte var alkohol påverkad. Utan ett ljud går hon tillbaka till bilen och kommer inte tillbaka mera. Sen kommer då den andra polisen fram igen och ger tillbaka körkortet och skrattar lite och säger att jag ska vara rädd om kortet eftersom det fortfarande var prövo-tid. Sen önskade han en bra dag och gick tillbaka till bilen.

En annan gång hade jag och en polare kört hem några vänner från göteborg och kom tillbaka till kungsbacka vid ca 5 på morgonen. Vid den tiden så övergår ens trötthet till att man blir pigg igen ist så vi åkte omkring lite och så körde vi in på kungsmässans parkering och där va en jävla massa fåglar så vi började jaga fåglar på parkeringen. Detta är verkligen jätte roligt hur dumt det än låter men alla borde testa det när man e jätte trött på morgonen. Har sällan skrattat så mycket som jag gjorde då. Men tillslut kom ju polisen och undrade vafan vi sysslade med men de hände inte spec mycket. Fick blåsa och sen va de lugnt. Alla borde skaffa sig en Audi 80 och jaga fisk-måsar på en parkering för de e sjukt roligt.

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
nosferato
20 mars 2007 · 439 Inlägg

fick feta böter idag,2400 kr ,64 km på 50 väg...

va en korkad manöver inblandad.
fick stanna för lastbil,blev seg av o stå o vänta,svänger ut o gör en kickdown,slår upp blicken o där står snuten..jaja tänkte jag,feta böter...

svänger in o går ur bilen,möter snuten me kortet i näven o han säger.d gick visst lite fort.
mm säger jag.till saken hör att luftfiltret dönar djävulskt,o detta hörde snuten,avgassystemet läcker visst sa han.nej d e filtret ja jag,men d gick inte,han va tvunge o testa läckage på avgassystemet innan han gav sig....


han önska iallafall en trvlig dag,kunde ju nt bli sämre iallafall.

old,low and slow....
Nipfel
20 mars 2007 · 268 Inlägg

Det var väl den gången då man skulle köra hem från flickvännen som då bodde i veberöd, den skånska storstaden wink och det va ganska sent och jag var rätt trött och kör på den stora 50-vägen och kommer till en "chikan" eller vad man ska kalla det. Märkte att det var någon bil som låg mig i röven, väldigt nära. hade tooning på bakrutan då så jag såg inte vad det va för någon, mer än en bil som var nära. Och jag hatar när någon gör det och tänkte att jag kan gasa ifrån dom lite, har 3an i ungefär 50 och trycker igenom chikanen och närmar mig 70skylten, men precis innan så blinkar det blått i backspeglen! och jag jag blev helt rädd. jag va ju långt över 50. Stannar till vid vägen, sänker volymen, har en förmåga att spela väldigt hög musik. Stänger av bilen och polisen knackar på rutan, sådär väldigt hård och bestämmt. Jag öppnar dörren och han ber mig att gå ur bilen och ber mig lämna fram körkortet. Det var 2poliser, en ung, fakiskt söt blondin smile och en surgubbe. Och blondinen säger "schysst låda du har" (baslådan) och jag skrattar lite och säger att den är väldigt rolig.  Den sura polisen fråga i princip om jag var korkad eller något som gasa ifrån en målad bil! Sa att jag såg inte att det var en polisbil och att dom låg väldigt nära. Han frågar mig om det är min bil, och jag förklarar att det är mammas bil, jag är en stackars fattig student och har inte råd med egen bil men gillar ljud väldigt mycket så vi delar på den. (billigare försäkring, that's it) ;D och får blåsa som vanligt, alla poliser vill att man blåser hela tiden! men men, det var lugnt. drack bara ramlösa den kvällen. Blev erbjuden cider hos flickvännen till filmen men tacka nä. Vilken tur smile Polisen säger surt "Detta skulle kostat dig 4000kronor i böter! vet du det?!" och jag smörar på med all charm man har och ler lite mot blondinen och får en varning. Dom kör iväg och jag sätter mig i bilen och andas ut och är helt skakis. Har ju fortfarande prövotid. Kör ut på 70vägen som sen blir en stor 90väg och polisen kör på en mindre väg som går parallellt och kommer ut på 90vägen för och "kolla mig". körde 85 hela vägen hem! Kollade sedan upp när jag kom hem hur mycket 4000:- i böter på 50väg är. 31-40km/h över. Så mellan 81-90km/h körde jag på 50vägen och fick en varning!

Ibland så kan poliser vara snälla! smile Hade nästan räknat med att dom skulle ta kortet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang