Första bil

Joakim_J Lastbilsmekaniker
19 mars 2007 · 328 Inlägg

vad som helst utom VOLVO 740!!!

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
VBNicke
19 mars 2007 · 36 Inlägg

går nog hitta en hyffsad Saab 9000, billig i drift, pigga motorer även utan turbo och fina vägegenskaper som inte går att jämföra med en traktor som 740/940.

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"
Galad8
19 mars 2007 · 1 997 Inlägg

laika skrev:
Det absolut viktigaste är att man själv gillar bilen. Sen så borde du ta reda på vad som kan vara typiska fel med just den modell man funderar över. För övrigt så är jag en audi torsk så därför måste jag slå ett slag för 100:an. Tycker det är bland dom snyggare bilarna från 80:talet den packar rejält, har trevliga motorer och den legendariska Quattron. Om du inte behöver utrymme så funkar ju audi 80 bättre då den ser bättre ut och går att styla rätt så rejält. Jag skulle aldrig köpa en opel eller ford och eller liknande bilar av den enkla anledning att jag tycker att dom känns billiga inte samma kvalitetskänsla. Sen så rostar dom oftast ganska illa.

Klagar du på min bil!? tongue

iallafall...
den kostade 9000:-
är ovanlig, går att få snygga, (http://www.garaget.org/?car=9791)http://www.garaget.org/?car=3348 drar väl lite grann, å e ganska mycke å köra me,  min har aldrig gått på vintern! (ingen rost) ovanligt på Sierrorna? ..
mycke bil för pengarna!
köp en Xr4i smile
tack för mig wink

edit: kolla gärna in på den å se "om det går upp nåt ljus" tongue

Senast redigerat av Galad8 (19 mars 2007)

Kettunen
19 mars 2007 ·

aer skrev:
Yes det är jag som ska ha bilen! smile
Fast en 740 har jag inga planer på direkt. Vilka fler snåla japs bilar finns det att välja mellan? smile

Honda Civic..
toyota yaris
Civicen är en kul bil faktiskt. Grymt pigga bilar för vara sån liten motor smile

Lalla78 Drifttekniker VA
19 mars 2007 · 580 Inlägg

Köp en Audi 80 1,8s. Går billigt som bara den (flickvännens och farsans drar 0,55l milen på landsvägs körning). De har ett otroligt bra rostskydd (helgalvaniserad kaross) och är lättskruvade om något skulle börja krångla vilket det sällan gör (Farsan har haft sin i 7år och den bara byter han olja i och kör). Billig försäkring är det också. Det enda tråkiga är vell att den inte har så stark motor (90hk) men den går ju otroligt billigt. Jag tycker personligen att det är en väldigt fin modell på den för att vara en 80-talare. Audi var långt före sina konkurenter när det gälde design i slutet av 80-talet. Så en Audi 80 1,8S årsmodell 87-91 rekomenderar jag varmt.

Lexus Is250 (2009)
Honda S2000 "AP1" (2000)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
19 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Ford Probe? Jappsdrivlina i amerikansk förpackning... smile

// Ellen *jävig* wink

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
19 mars 2007 · 211 Inlägg

Golf Vr6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
Galad8
19 mars 2007 · 1 997 Inlägg

NorrmaN_Racing skrev:
Golf Vr6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mellan 10-13000?

lät väldigt billigt för en VR6a.
eller är jag ute å cyklar wink

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
19 mars 2007 · 5 753 Inlägg

laika skrev:
Det absolut viktigaste är att man själv gillar bilen. Sen så borde du ta reda på vad som kan vara typiska fel med just den modell man funderar över. För övrigt så är jag en audi torsk så därför måste jag slå ett slag för 100:an. Tycker det är bland dom snyggare bilarna från 80:talet den packar rejält, har trevliga motorer och den legendariska Quattron. Om du inte behöver utrymme så funkar ju audi 80 bättre då den ser bättre ut och går att styla rätt så rejält. Jag skulle aldrig köpa en opel eller ford och eller liknande bilar av den enkla anledning att jag tycker att dom känns billiga inte samma kvalitetskänsla. Sen så rostar dom oftast ganska illa.

jag måste säga att jag själv gillar audi men dom enda audin som är snygg är C4 modellen och uppåt.. gammla audi 100 och audi 80 tycker jag är ful och brukar rosta.. men en C4 är väll inte allt för dyr i inköp? plus att dom är snygg och brukar funkar fint, kanske vore nått att satsa på?? dock så kanske dom inte är dom billigaste att köra/äga men de är mkt bil för pengarna enligt mig smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
tompiz
19 mars 2007 · 38 Inlägg

tycker du ska köpa en honda accord 2,2l på 150hk..

Pan
19 mars 2007 ·

Skulle jag köpa en bil nu (har redan en 740) skulle jag köpa ngt som går billigt. På sommarn skulle jag nog åka något framhjulsdrivet med lite motor i och väghållning. Raka motsatsen mot vad jag har tongue. Jag köpte min första bil för att kunna sladda på vintern med den. Då duger min fint är jävligt lättkörd på ställ iaf. Har inte smällt i vinter och då har jag inte kört bakhjulsdriven bil innan. Och jag har inte kärrning kört precis. ja det var väl det jag hade att säga.

MVH

Senast redigerat av Pan (19 mars 2007)

SNap3 JapsRacer!
20 mars 2007 · 198 Inlägg

240 tic låter väl smaskigt.. dock så drar min 240 kombi förbannat mycket soppa om man jämför med min 200 hmm vilket chockerar mig men men jag skulle nog köra på en 240 tic eller en 142a big_smile

Senast redigerat av SNap3 (20 mars 2007)

JW
20 mars 2007 · 281 Inlägg

Du kan få köpa min 940... bättre förstabil kan du inte få tag i.

tillochmed utsedd till sveriges bästa begagnade bilval! hehe

mvh Jonas

perpelle
20 mars 2007 ·

Folk köper väl inte volvo för att de gillar dem? Man köper väl skiten för att dem aldrig går sönder, right?
Kanske för att det blir lättare att laga skiten eftersom alla fordonselever köper skokartongerna.
Ingen jäkel kan gillar en 240/740, groteska bilar på alla punkter. Körgläjda, hoho, testa något annat.

Kul att det finns 4900 volvo här, säger en del.

Senast redigerat av perpelle (20 mars 2007)

JessieJames
20 mars 2007 · 40 Inlägg

Jag rekomenderar ändå volvo 240. De är en förjävle bra bil vad ni än säger. Har själv en 240 och det är min första bil. Har kört en hel del annat också, men fastnat för just 240. Billiga delar som finns överallt, mer krocksäker än nån jäkla japsbil och så är den faktiskt snygg i mina ögon smile Skitbra egenskaper för en förstabil smile Själv så prioritera på så vis att jag alltid ha råd med bensin, så den få väl dra lite mer än en japs.

JessieJames
Hellquist
20 mars 2007 · 499 Inlägg

JessieJames skrev:
Jag rekomenderar ändå volvo 240. De är en förjävle bra bil vad ni än säger. Har själv en 240 och det är min första bil. Har kört en hel del annat också, men fastnat för just 240. Billiga delar som finns överallt, mer krocksäker än nån jäkla japsbil och så är den faktiskt snygg i mina ögon smile Skitbra egenskaper för en förstabil smile Själv så prioritera på så vis att jag alltid ha råd med bensin, så den få väl dra lite mer än en japs.

Jag håller med. Jag har i och för sig en 740, den är lite modernare än en 240 men annars är det samma egenskaper som jag uppskattar.

MVH Fredrik

jeepe
20 mars 2007 · 217 Inlägg

perpelle skrev:
Folk köper väl inte volvo för att de gillar dem? Man köper väl skiten för att dem aldrig går sönder, right?
Kanske för att det blir lättare att laga skiten eftersom alla fordonselever köper skokartongerna.
Ingen jäkel kan gillar en 240/740, groteska bilar på alla punkter. Körgläjda, hoho, testa något annat.

Kul att det finns 4900 volvo här, säger en del.

jag gillar 240!

Madhouse
20 mars 2007 · 1 079 Inlägg

Som första bil är Volvo en bra bil, den tål mkt, lätt att laga, gott om plats i motorutrymmet ger billiga reparationer, och billiga delar som du nästan kan få tag i var som helst.

Har haft ett gäng 240s som bruksbilar, nästintill odödliga, billiga delar och service, kamremmen kuggade över inget går sönder på en B21, bytte kamremmen hos en vanlig bilmek kostade 600:- inkl rem. Som förstabil så kan du i princip glömma att ha en rolig bil pga försäkringspremien. Skaffa bara ett fint utgångsobjekt så kommer du kunna både ta dig dit du vill och kunna göra enklare reparationer själv tack vare att det är en så lätt bil att skruva med.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Lone Star
20 mars 2007 · 1 231 Inlägg

Jag hade en Mercedes 190E 2.3 som förstabil. Fungerade utmärkt, var hyffsat snygg, gick helt ok för en 18-åring som precis tagit körkort wink och billig i drift.

Edit: Givetvis bakhjulskrafs med.

Senast redigerat av Lone Star (20 mars 2007)

Mitt projekt: Evo III
Kettunen
20 mars 2007 ·

JessieJames skrev:
Jag rekomenderar ändå volvo 240. De är en förjävle bra bil vad ni än säger. Har själv en 240 och det är min första bil. Har kört en hel del annat också, men fastnat för just 240. Billiga delar som finns överallt, mer krocksäker än nån jäkla japsbil och så är den faktiskt snygg i mina ögon smile Skitbra egenskaper för en förstabil smile Själv så prioritera på så vis att jag alltid ha råd med bensin, så den få väl dra lite mer än en japs.

Så du menar att din gamle 240 som inte ens har Airbags är mer krocksäkrare än va en japs????
Humm..  låter lite skumt där du......

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang