Första bil

Kettunen
20 mars 2007 ·

om du vill ha en bil som du ABSOLUT inte behöver trimma eller nått för att få lite mer krut i så satsa för fan inte på 2/740 för fasen. Ursäkta ordspråket.
Te.x Audi 100! Där är en bil som går bra som fan! 2,3E I alla fall! och drar ca 0.8
eller som någon annan sa merca 190e . Dom o fan så mkt roligare att köra än volvo. Du kommer ångra diig stort. Volvo är inte läckra. Är inte grymma pga av att dom är bakhjulsdrivna. Nee usssh. Han måste skämmas som designat 240 & 740! Inget emot Volvo fans men det är min åsikt!

Senast redigerat av Kettunen (20 mars 2007)

engineaddict
20 mars 2007 · 1 060 Inlägg

ford sierra

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
master_lars
20 mars 2007 · 1 160 Inlägg

Nej nej, ingen FORD. Att köpa en Ford är ju som att köpa Cancer.. Köp ngn stor bil som är säker och trygg. Kan inte rekomendera Volvo jag heller, då man inte kommer under en 20:a / milen. Varför inte en og900T eller ngn annan bil som man faktiskt kör, och inte åker i.

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
mjukismagnus
21 mars 2007 · 470 Inlägg

master_lars skrev:
Nej nej, ingen FORD. Att köpa en Ford är ju som att köpa Cancer.. Köp ngn stor bil som är säker och trygg. Kan inte rekomendera Volvo jag heller, då man inte kommer under en 20:a / milen. Varför inte en og900T eller ngn annan bil som man faktiskt kör, och inte åker i.

Men grabben!

Tur att Ford uppfann Bilen!

Annars hade du aldrig kunnat puttrat runt i din gammla Saab 99a

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
JW
21 mars 2007 · 281 Inlägg

perpelle skrev:
Folk köper väl inte volvo för att de gillar dem? Man köper väl skiten för att dem aldrig går sönder, right?
Kanske för att det blir lättare att laga skiten eftersom alla fordonselever köper skokartongerna.
Ingen jäkel kan gillar en 240/740, groteska bilar på alla punkter. Körgläjda, hoho, testa något annat.

Kul att det finns 4900 volvo här, säger en del.

Detta inlägget va nog det äckligaste jag läst!

Hur fan kan man vara så förbannat trångsynt, Alla har väl olika smak vad det gäller bilar och allt annat här i världen.. Har du inget bättre att skriva så tycker jag fan du kan hålla det för dig själv.

/Jonas

master_lars
21 mars 2007 · 1 160 Inlägg

Men JW, en basmodell av en 240 med ca 30 000 mil på mätaren, 4 växlad låda måste väl även du erkänna inte är en bil som är körglad.... Snarare som att åka soppråm


Och mjukismagnus, Henry ford uppfann inte bilen, han var den som var först med att producera bilar på löpande band... Nästan gång du kommer på ngn snilleblixt, ta och kolla upp faktan i ett lexicon.

Senast redigerat av master_lars (21 mars 2007)

aer
21 mars 2007 · 19 Inlägg

Nu blev det mycket att välja mellan, speciellt för mig som är ny när det gäller det här.
Men får kolla runt lite och ge gärna fler tips!
Tack för tipsen alla! smile

JW
21 mars 2007 · 281 Inlägg

master_lars skrev:
Men JW, en basmodell av en 240 med ca 30 000 mil på mätaren, 4 växlad låda måste väl även du erkänna inte är en bil som är körglad.... Snarare som att åka soppråm


Och mjukismagnus, Henry ford uppfann inte bilen, han var den som var först med att producera bilar på löpande band... Nästan gång du kommer på ngn snilleblixt, ta och kolla upp faktan i ett lexicon.

Vad menar du med 30 000 på mätarn? det hör väl inte hit hur långt den har körts. blir inte sämre skick för det om man sköter om den... Och nu handlade det om att han skrev att

"ingen köper väl dem för att man tycker om dem"

Så de här på garaget som gör sina volvobilar så fina tycker inte om dem? så jävla dumt...

Yousif_
21 mars 2007 · 57 Inlägg

Köpp en Mazda 323f ja tycker att den e  bra första bil

Kayhan
21 mars 2007 · 407 Inlägg

golf 2 gti 16v?

Team-Adolfsson Gödseldräng
21 mars 2007 · 4 529 Inlägg

bmw E30 E36
mercedes W123 W124
volvo 240 740 940
saab 900 9000
opel manta kadett
nissan 180sx

där har du några billiga bilar

Ha det bra
// Viktor

OverBoosted AUTOBAHNRASER
21 mars 2007 · 3 804 Inlägg

Peugeot 405mi16 as rolig första bil med prestanda och väghålning drar inte allt för mkt och kostar inte multum.. snygga me om man gemför mot en sleten 740 finns massa bra första bilar..


Bmw osv..
JessieJames
21 mars 2007 · 40 Inlägg

Kettunen skrev:

JessieJames skrev:
Jag rekomenderar ändå volvo 240. De är en förjävle bra bil vad ni än säger. Har själv en 240 och det är min första bil. Har kört en hel del annat också, men fastnat för just 240. Billiga delar som finns överallt, mer krocksäker än nån jäkla japsbil och så är den faktiskt snygg i mina ögon smile Skitbra egenskaper för en förstabil smile Själv så prioritera på så vis att jag alltid ha råd med bensin, så den få väl dra lite mer än en japs.

Så du menar att din gamle 240 som inte ens har Airbags är mer krocksäkrare än va en japs????
Humm..  låter lite skumt där du......

Han ville ha en bil mellan 10-13000. Det finns inte så många japsare som ha airbags och är i samma storlek för dem pengarna. T ex det spela ju ingen roll om man sätter en airbag i en mazda 626 eftersom bilen i sej är lika styv som en ostskiva.. då tycker jag i alla fall att volvon är ett bättre val. Utöver det så måste ja ju dock säga att mazda är otroligt bra bilar som aldrig verkar gå sönder smile

JessieJames
Chreli
21 mars 2007 · 87 Inlägg

Saab 900 från -94 o fram eller en Volvo som 240/740/940

Mvh//Chrille
Chreli
21 mars 2007 · 87 Inlägg

perpelle skrev:
Folk köper väl inte volvo för att de gillar dem? Man köper väl skiten för att dem aldrig går sönder, right?
Kanske för att det blir lättare att laga skiten eftersom alla fordonselever köper skokartongerna.
Ingen jäkel kan gillar en 240/740, groteska bilar på alla punkter. Körgläjda, hoho, testa något annat.

Kul att det finns 4900 volvo här, säger en del.

Så vitt jag vet så köper man en bil för att man gillar den o för att iaf Volvo är en bra bil att både, äga o serva. Det finns delar överallt o de krånglar sällan. Man köper väl inte en bil som man tycker e ful o som man absolut inte tycker om?! vill man ha driftsäkra bilar så köp Volvo!

Mvh//Chrille
Mäki Långsam Perfektionist
21 mars 2007 · 4 800 Inlägg

Sägs som en audi 90 2,0 - 2,3? Då finns det mycket styling till dom också eftersom det är samma bil som audi 80 i karossen osv.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
perpelle
21 mars 2007 ·

Höjden av intelligens måste vara att rösta en etta på ens bil för att man har olika åsikter.

Må jag ha åsikter som volvoraggare inte gillar, men jag har också många bakom mig.
Det är svårt att motivera att köpa en 240. Man säger att den har körglädje, jag menar, det är en bruksbil med fruktansvärt mjuka dämpare och en växelspak lika lång som ett basebollträ.
Slukar soppa gör dem också.

Man köper den för att den är billig och bakhjulsdrift. Kom inte och säg att dem är snygga, det har ni tryckt in i huvudet efteråt.

Och attityden på er som har volvo är under all kritik. 70-80% av alla jag har träffat som har volvo av årsmodell under -95 är bokstavligt talat, elaka. Här kommer man och försöker vara snäll och som svar får man. "Jävla penisförlängare du har, garvgrav (stoppar in en snus till). Hade folk vart trevligare så hade jag accepterat bilarna betydligt lättare, men nu har volvokillarna en tendens att inte vara.

Har för övrigt aldrig träffat en elak audiägare eller porscheägare.

engineaddict
21 mars 2007 · 1 060 Inlägg

hahahaha helt rätt perpelle håller med dig till fullo. WORD!!!

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Sluskk
21 mars 2007 · 778 Inlägg

sant! till 99%

Galad8
21 mars 2007 · 1 997 Inlägg

håller me varje ord wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang