Nån som spelar eller spelat Soft airgun seriöst?

ghost_boy83 CREW
23 mars 2007 · 2 594 Inlägg

Hej vi är ett gäng på jobbet Som spelar rättseriöst vi har full militär utrustning mm
vi har även vapen som är realistiska som möjligt dom är altså gjort av stål och väger lika mycket, nästa helg skall vi möta ett gäng från härnösand det skall bli kul dom är spetsnut ryska specialstyrkan skulle va kul å höra om nån fler lirar??

så här kan det se ut när vi spelar
film från i sommar i härnösand 700 st var med då

Senast redigerat av ghost_boy83 (29 mars 2007)

Team-Adolfsson Gödseldräng
23 mars 2007 · 4 529 Inlägg

fan ser skit kul ut ju smile
synd att det är så långt hade varit kul å hänga på med det där nån gång big_smile

Izual
23 mars 2007 · 4 571 Inlägg

Har en massa bössor sedan "back in the golden days" men det var ett tag sedan det skjöts någonting med dem. men vi hade liknande bataljer i småskogarna i yngre dar.

Har funderat på att börja med paintball man det är så lite annat folk som håller på i närheten hmm

perpelle
23 mars 2007 ·

En fråga, varför kör ni inte med paintball?
Är det utbudet på vapen eller vill ni inte tvätta;)

Hoffmeister2
23 mars 2007 · 467 Inlägg

satsa på riktiga guns med gummikulor=) då känns d ju när man blir träffad iaf..
eller åk ti tyskland o köp skrämselpistoler o köp adapter till gummikulor.....lär ju va rätt kul o skrämmande samtidigt..blir mer äkta=)

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 mars 2007 · 4 529 Inlägg

Izual skrev:
Har en massa bössor sedan "back in the golden days" men det var ett tag sedan det skjöts någonting med dem. men vi hade liknande bataljer i småskogarna i yngre dar.

Har funderat på att börja med paintball man det är så lite annat folk som håller på i närheten hmm

och dom bössorna har du lust att sälja smile
hehe

ghost_boy83 CREW
23 mars 2007 · 2 594 Inlägg

perpelle skrev:
En fråga, varför kör ni inte med paintball?
Är det utbudet på vapen eller vill ni inte tvätta;)

vapnen ser så orealistiska ut vi spelar som ett rollspel och jag kan lova när man trimmar en av dessa bössor tjänns det rejält kan jag lova 130m/sek går kulorna finns värre med

Hoffmeister2
23 mars 2007 · 467 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

perpelle skrev:
En fråga, varför kör ni inte med paintball?
Är det utbudet på vapen eller vill ni inte tvätta;)

vapnen ser så orealistiska ut vi spelar som ett rollspel och jag kan lova när man trimmar en av dessa bössor tjänns det rejält kan jag lova 130m/sek går kulorna finns värre med

Ja men d kan ju omöjligt kännas nåt genom kläderna..visst rollspel går ja med på..men då kan man ju köra med knallpulver nästan..

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
ghost_boy83 CREW
23 mars 2007 · 2 594 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:

ghost_boy83 skrev:

perpelle skrev:
En fråga, varför kör ni inte med paintball?
Är det utbudet på vapen eller vill ni inte tvätta;)

vapnen ser så orealistiska ut vi spelar som ett rollspel och jag kan lova när man trimmar en av dessa bössor tjänns det rejält kan jag lova 130m/sek går kulorna finns värre med

Ja men d kan ju omöjligt kännas nåt genom kläderna..visst rollspel går ja med på..men då kan man ju köra med knallpulver nästan..

har du provat att skjuta på nån me ett luftgevär dessa vapen vi andvänder är inga hobbex prylar dom är byggd i rent stål och plast mm dom väger exakt som ett äkta vapen

Hoffmeister2
23 mars 2007 · 467 Inlägg

ja ja förstår d..men en plastkula som går i 130 mps, d kan ju inte kännas genom tjocka millitärkläder..........

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
dusty Living in the fastlane
23 mars 2007 · 2 616 Inlägg

jag har testat på soft air gun i danmark låg en bit utanför köpenhamn en nerlagd byggnad som dom byggt om till en trevlig bana smile

ghost_boy83 CREW
23 mars 2007 · 2 594 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:
ja ja förstår d..men en plastkula som går i 130 mps, d kan ju inte kännas genom tjocka millitärkläder..........

Lovar det tjänns det är inga vanliga plastkulor vi kör med dom väger 0,35g

DanneDynamit
23 mars 2007 · 302 Inlägg

jagkan intyga att det gör ont som fan att bli skjuten i ryggen på nära håll iallafall dock va de ingen värsting modell men det kändes o syntes efteråt

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.
peternb84
23 mars 2007 · 199 Inlägg

Spelade först Laserdome seriöst och gick sedan över till Softairgun. Spelade med ett lag och hade COmbatzone lite som hemma-arena. Minns speciellt en gång när 19 stycken kaxiga värnpliktiga kom dit och utmanade oss. Vi var 7 mot 19 då... Matchen slutade med 19 utskjutna lumpare och hela vårt lag var kvar på banan.. smile

EpsiloN Trägnagare
23 mars 2007 · 185 Inlägg

Jag "spelade" typ med ett par seriösa killar, fast det var ett tag sen. Men kul hade man iallafall, skulle vilja testa det igen och se hur det känns tongue

All show and no go!
ghost_boy83 CREW
28 mars 2007 · 2 594 Inlägg

EpsiloN skrev:
Jag "spelade" typ med ett par seriösa killar, fast det var ett tag sen. Men kul hade man iallafall, skulle vilja testa det igen och se hur det känns tongue

vart bor du nånstans vi skall lira i helgen nu vi är 30st ska bli skit skojj inga fler som lirar?

Mäki Långsam Perfektionist
28 mars 2007 · 4 800 Inlägg

De gångerna jag spelat så har det varit väldigt oseriöst å alla har sprungit runt som yra höns haha big_smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
sally
28 mars 2007 · 1 Inlägg

Vi e ett gäng i falköping, kör usa "swat" men även lite annat.
men den som klagar på trycket kan ju alltid få smaka på 300msek ifrån snipern:D
har ni kör ngt i jönköping?

Hoffmeister2 skrev:
ja ja förstår d..men en plastkula som går i 130 mps, d kan ju inte kännas genom tjocka millitärkläder..........


vill nog inte stå för nära... hehe

live fast! die young! som min mormor alltid brukade säjja..:lol:
BMW 328 (1997)
Ford f100 (1954)
BMW e30 (1990)
Hee-Maan
28 mars 2007 · 3 113 Inlägg

ser sjukt roligt ut tongue själv har jag bara en liten "Smith 'n' Wesson" tongue

Semper Fi
TobLju Fartglad
28 mars 2007 · 336 Inlägg

Kollade på filmen, väntar förväntansfullt när det ska pangas på... så hör man som små smatterband smälla. big_smile
Men det verkar ju vara roligt iaf. smile


Ni har inte funderat på att gå med i hemvärnet?

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang