Ok att leka civilpolis?

Sebbson
29 mars 2007 · 40 Inlägg

Tycker ni att det är okej att skrämma folk som kör långt över hastighetsgränsen genom att hänga efter och blinka med helljusen?

Jag och ett par polare var påväg hem från en trevlig grillkväll. Klockan var väl runt 23:00 och jag körde rätt så lugnt. Plötsligt när vi är i en lång tunnel (lundbytunneln i Göteborg) flyger en gammal sleten golf förbi i vad jag uppskattar till 150km/h. Jag frågar mina kamrater om jag ska hänga på och så drar jag iväg. Jag kommer till slut ifatt golfen som då är uppe i 180 enligt mina mätare. Jag blinkar med helljusen och tutar ett par gånger. Golfen bromsar ner till hastighetsbegränsning och blinka åt sidan för att svänga. Då skrattar vi och fortsätter köra. Golfen står still tills vi inte ser honom i backspegeln längre.

Får man ha kul på andra bekostnad på detta vis? Efteråt har jag tänkt "Tänk om han hade fått panik och krockat eller liknande" och jag har lite dåligt samvete. Men jag tyckte också att det var jääävligt kul haha.

Har ni varit med om liknande händelser?

Dagens Tanke: Om det inte är meningen att vi ska äta djur, varför är de då gjorda av kött?
Kettunen
29 mars 2007 ·

Har vart med om att man blir blinkad & tutad och jag stanna sen for han iväg som dig typ. Kan ju säga att jag var något grymt förbannad. Fick stanna vid sidan mitt på motorvägen. Inte speciellt kul

Sebbson
29 mars 2007 · 40 Inlägg

Kettunen skrev:
Har vart med om att man blir blinkad & tutad och jag stanna sen for han iväg som dig typ. Kan ju säga att jag var något grymt förbannad. Fick stanna vid sidan mitt på motorvägen. Inte speciellt kul

Inte sjyst att stanna dig på motorväg. Körde du lugnare efter det? Jag tror att jag hade snigelkört hem om det hade hänt mig.

Dagens Tanke: Om det inte är meningen att vi ska äta djur, varför är de då gjorda av kött?
Kettunen
29 mars 2007 ·

Sebbson skrev:

Kettunen skrev:
Har vart med om att man blir blinkad & tutad och jag stanna sen for han iväg som dig typ. Kan ju säga att jag var något grymt förbannad. Fick stanna vid sidan mitt på motorvägen. Inte speciellt kul

Inte sjyst att stanna dig på motorväg. Körde du lugnare efter det? Jag tror att jag hade snigelkört hem om det hade hänt mig.

Jojo visst. Körde typ 100 på 110 väg. Men det var ju inte det utom att dom jävlarna lekte med mitt liv ju. Stanna på moptorväg är ju inte det roligaste som finns

Angelicque
29 mars 2007 · 222 Inlägg

Nä, jag tycker inte att det är ok.

Det kunde ha hänt en olycka bara för ett joke.
Då hade det säkert inte varit lika kul längre.

Hellre chips än sex på festival!!!!
Martin 9-3 Fisketokig
29 mars 2007 · 2 997 Inlägg

Kettunen skrev:

Sebbson skrev:

Kettunen skrev:
Har vart med om att man blir blinkad & tutad och jag stanna sen for han iväg som dig typ. Kan ju säga att jag var något grymt förbannad. Fick stanna vid sidan mitt på motorvägen. Inte speciellt kul

Inte sjyst att stanna dig på motorväg. Körde du lugnare efter det? Jag tror att jag hade snigelkört hem om det hade hänt mig.

Jojo visst. Körde typ 100 på 110 väg. Men det var ju inte det utom att dom jävlarna lekte med mitt liv ju. Stanna på moptorväg är ju inte det roligaste som finns

Man får inte stanna på motorväg så ingen polis skulle kunna ha rätt till det om det bara är fortkörning.

Motortrafikled är annat.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Edman Busdriver
29 mars 2007 · 389 Inlägg

hmm, nej det är väl såklart inte lagligt. du körde ju även du för fort.

Sebbson
29 mars 2007 · 40 Inlägg

Angelicque skrev:
Nä, jag tycker inte att det är ok.

Det kunde ha hänt en olycka bara för ett joke.
Då hade det säkert inte varit lika kul längre.

Men att köra i 180 på en sliten 70väg är inte heller något man bör göra. Eftersom han stannade så tror jag att det gjorde gott, men somsagt om han hade blivit rädd, han kanske hade snott bilen, så hade han kunnat fortsätta och tappa kontrollen. Jag skulle självklart inte kört idare efter honom efter blinkningen.

Dagens Tanke: Om det inte är meningen att vi ska äta djur, varför är de då gjorda av kött?
Kettunen
29 mars 2007 ·

Martin 9-3 skrev:

Kettunen skrev:

Sebbson skrev:

Inte sjyst att stanna dig på motorväg. Körde du lugnare efter det? Jag tror att jag hade snigelkört hem om det hade hänt mig.

Jojo visst. Körde typ 100 på 110 väg. Men det var ju inte det utom att dom jävlarna lekte med mitt liv ju. Stanna på moptorväg är ju inte det roligaste som finns

Man får inte stanna på motorväg så ingen polis skulle kunna ha rätt till det om det bara är fortkörning.

Motortrafikled är annat.

Joo vet men det tänker ju inte jag på direkt i den situationen. Men jag körd eju inte så fort heller. Låg i ca 130km/h

GrebyAxel
29 mars 2007 · 524 Inlägg

Har du en ny v70 me lite suspect utseende så kan de väl va kul ibland tongue

FireTraXX DFFL
29 mars 2007 · 9 020 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Har du en ny v70 me lite suspect utseende så kan de väl va kul ibland tongue

Pappa köpte och sålde en XC70 -05 för två månader sen.
INGEN körde för fort när jag svängde ut direkt bakom de tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Angelicque
29 mars 2007 · 222 Inlägg

Sebbson skrev:

Angelicque skrev:
Nä, jag tycker inte att det är ok.

Det kunde ha hänt en olycka bara för ett joke.
Då hade det säkert inte varit lika kul längre.

Men att köra i 180 på en sliten 70väg är inte heller något man bör göra. Eftersom han stannade så tror jag att det gjorde gott, men somsagt om han hade blivit rädd, han kanske hade snott bilen, så hade han kunnat fortsätta och tappa kontrollen. Jag skulle självklart inte kört idare efter honom efter blinkningen.

Nä, det är verkligen inget att rekommendera.
Jo, du fick en önskad effekt - bilisten stannade med Golfen.
Men om du tar det ett steg längre, säg att den hade kört av vägen i rena förskräckelsen?
Det kunde kanske ha varit någon om var påverkad av droger ex.

Jag skulle inte utge mig från att vara lagens långa arm iaf.

wink

Hellre chips än sex på festival!!!!
ironhead volvoraggare
29 mars 2007 · 4 776 Inlägg

hehe har också gjort likandant med en gammal bmw engång blinka som fan och bilen framför flytta sig hehe fast då höll jag mestadels 190  annars runt 130 140

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MKarlsson Tunnelmaster
29 mars 2007 · 348 Inlägg

Min Saab är ganska rolig på kvällarna, folk ha respekt för 9-5or.
Men det är tråkigt att dom aldrig vill gasa wink

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Machin Fartmissbrukare
29 mars 2007 · 1 302 Inlägg

Angelicque skrev:

Sebbson skrev:

Angelicque skrev:
Nä, jag tycker inte att det är ok.

Det kunde ha hänt en olycka bara för ett joke.
Då hade det säkert inte varit lika kul längre.

Men att köra i 180 på en sliten 70väg är inte heller något man bör göra. Eftersom han stannade så tror jag att det gjorde gott, men somsagt om han hade blivit rädd, han kanske hade snott bilen, så hade han kunnat fortsätta och tappa kontrollen. Jag skulle självklart inte kört idare efter honom efter blinkningen.

Nä, det är verkligen inget att rekommendera.
Jo, du fick en önskad effekt - bilisten stannade med Golfen.
Men om du tar det ett steg längre, säg att den hade kört av vägen i rena förskräckelsen?
Det kunde kanske ha varit någon om var påverkad av droger ex.

Jag skulle inte utge mig från att vara lagens långa arm iaf.

wink

hade d varit någon med droger i kroppen så känns d som att d inte hade gjort så mycket om dom hade kört av vägen och kraschat.. sånna idioter ska inte vara på vägarna!

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
FugitivE BMW Power
29 mars 2007 · 2 362 Inlägg

Nope jag tycker det inte är okej att göra det. Men sedan beror det väl lite på hur man leker det också.. menar som trådskaparen skrev, att han tutade och blinkade med helljusen.. betyder ju inte att man är snut och vill få stopp på bilen framför tongue. Snarare om man har en saftblandare med sig eller nåt liknande, och verkligen tror att det är okej att "leka" med människor och "skrämma" dom.

BMW, bogsering med wire :/
Sebbson
29 mars 2007 · 40 Inlägg

FugitivE skrev:
Nope jag tycker det inte är okej att göra det. Men sedan beror det väl lite på hur man leker det också.. menar som trådskaparen skrev, att han tutade och blinkade med helljusen.. betyder ju inte att man är snut och vill få stopp på bilen framför tongue. Snarare om man har en saftblandare med sig eller nåt liknande, och verkligen tror att det är okej att "leka" med människor och "skrämma" dom.

Hehe nej det är sant. Själv hade jag dock uppfattat det som en civilpolis smile. Har dock aldrig blivit stoppad av en civilpolis så jag vet inte om de använder saftblandaren vid varje tillfälle smile.

Dagens Tanke: Om det inte är meningen att vi ska äta djur, varför är de då gjorda av kött?
master_lars
29 mars 2007 · 1 179 Inlägg

Det är alltid ngn som ljustutar åt mig för att min bil inte är den snabbaste på motorvägen... Det enda jag gör att att inte bry mig om dem.. lägger de på helljuset så lägger jag på dimbakljusen.. Skall tilläggas att jag gjort detta även på polisbilar.. De får nämligen inte köra för fort utan blåljus..

Visst har de stannat en, men då är det ju tur att man har en lagbok med sig i bilen.. Då blir piltarna lite obekväma...

Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Miklen
29 mars 2007 ·

master_lars skrev:
Det är alltid ngn som ljustutar åt mig för att min bil inte är den snabbaste på motorvägen... Det enda jag gör att att inte bry mig om dem.. lägger de på helljuset så lägger jag på dimbakljusen.. Skall tilläggas att jag gjort detta även på polisbilar.. De får nämligen inte köra för fort utan blåljus..

Visst har de stannat en, men då är det ju tur att man har en lagbok med sig i bilen.. Då blir piltarna lite obekväma...

Skulle aldrig få för mig att göra nåt sånt.. å till ovan.. Poliser får göra precis va dom vill..köra för fort om dom känner att dom behöver..me eller utan utryckning..dom behöver inte ha varken sirener eller blåljus på när dom e på utryckning bara om d "behövs" så du kanske ska låta bli att blinka på dom..att bevisa att dom inte har nån anledning att köra för fort e nog svårt wink tongue

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
29 mars 2007 · 1 098 Inlägg

de där med lagbok i bilen kanske en skulle satsa på... kul å sätta dit dom för nån av deras knepiga lagar...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang