Hur svår kan en sån här skada vara att reparera ?

ERR0R
2 april 2007 · 16 Inlägg

Satan, hände en liten olycka med finbilen idag...
Hur dyrt tror ni att det kan bli ?

Är det några problem för en vanlig lackerare att reparera detta ?

http://i49.photobucket.com/albums/f271/ERR0R1/IMG_19711.jpg

http://i49.photobucket.com/albums/f271/ERR0R1/IMG_19721-1.jpg

http://i49.photobucket.com/albums/f271/ERR0R1/IMG_19731.jpg

Fan vad surt det känns =/

ironhead volvoraggare
2 april 2007 · 4 776 Inlägg

lackskadan kan dom lätt fixa men bucklan får man dra ut med såna där pinnar man svetsar fast på plåten och drar ut bucklan

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
turbotompa fritidsprofessor
2 april 2007 · 1 197 Inlägg

de där är inga bekymmer att fixa... det tråkiga är bara att din skärm ser ut att vara relativt stor utan några skarvar på, så det är mycket yta som behöver lackas om...

**annars drar man en liten halvfuling och maskar rakt bakåt i höjd med listen och lackar nedåt, då blir det betydligt mindre arbete (och billigare).. Skarven kan en skicklig lackerare maska och dimma ut snyggt och med lite efterpolering blir osynlig eller nästintill...
Räkna med 1-2tusenlappar för detta..

mvh//tompa

ERR0R
2 april 2007 · 16 Inlägg

Det låter betryggande att det inte är så svårt att fixa bulan... det var den jag var mest orolig för.

Själva lacken tror jag går att fixa till så att det inte märks, med tanke på att skadan är så långt ner på bilen så tänker man inte på det lika mycket antar jag..

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
2 april 2007 · 1 171 Inlägg

den lilla bulan går att rikta ut tillräckligt med en hammare.. sen spackel på det...
och att skarva vid listen och dimma ut som nämdes innan är bästa sättet för att få det billigt..
så hade vi gjort där jag jobbar och kan tippa på att det kostar 1000-1500kr

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
ERR0R
2 april 2007 · 16 Inlägg

Så länge det blir bra så är jag nöjd... priset är väl inte lika viktigt då...

Någon som har tips på någon/några ni tror kan fixa det här skitbra i dalarna nånstans ?

ERR0R
2 april 2007 · 16 Inlägg

Hur lång tid kommer jag behöva vara utan bilen ungefär ?
Är detta någonting de fixar på några timmar, eller kommer jag få vänta i flera dagar ?

Har litegrann kvar att göra på bilen innan jag kan inleda sommaren på riktigt.
Skulle vara kul att bli klar med den så fort som möjligt.

_kimpan_ elektriker
3 april 2007 · 591 Inlägg

Har en ganska exakt skada på min celica!
Var på en lackfirma här i stan och dem skulle ha 6500 tusen (minst!) pga att det är sån jävla stor yta som behöver lackas för att det ska bli bra. =/

---------------> Kimpan
BMW 330 (2003)
BMW635_Robban
3 april 2007 · 1 277 Inlägg

Fick en skärmskada i helgen för att en jävla idiot inte kan parkera. Var och kollade med lackfirma och de skulle fixa det för runt 800-1000kr. Nu är din skada lite större...men inte mycket...allt går att fixa, det kostar bara lite pengar! smile

Youngblood Billackerare
3 april 2007 · 737 Inlägg

Lämna in den på Bilmetro så kommer det att ordna sig. När du har grov riktat skadan så kommer bilen till mitt jobb och där tar vi hand om den.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
ERR0R
4 april 2007 · 16 Inlägg

Får tacka för alla svar...

Jag lyckades få en tid snabbt hos plåtslagarn som drog ut bulan idag, kändes lite sådär när han stog och slipade ner den buliga biten så det blev helt plåtrent, sen svetsade han fast något specialverktyg som han drog ut bulan med, verkade mycket enkelt.

Tog bort listen och den där plastbiten som sitter på tröskeln längst bak, får lacka om listen med eftersom att den blev lite skadad.
Sen lade han på ett tunt lager spackel, det blev mycket jämnt och fint.

Sen lyckades jag tjata till mej en tid hos lackeraren direkt efter, så nu står bilen där och väntar på att dom ska ta tag i det.
Den skulle vara klar tills på tisdag iaf, vet inte om jag orkar vänta, fan att det ska vara påskhelg...
Han kommer lacka från listen och neråt, och han sa att han kommer kunna dimma ut det så att det inte kommer att bli någon skillnad mellan den nya och gamla lacken, vilket känns väldigt bra.

400 spänn fick jag betala hos plåtslagarn, och lacken skulle väl gå på runt 2000 spänn, lite dyrt för den där lilla biten, men då räknar jag med att det blir bra också, och då får det kosta vad det vill...
Han ska få fylla i ett lacksläpp på huven också, så får jag det gjort samtidigt.

Youngblood, synd att jag inte hann se ditt inlägg innan jag körde in bilen på ludvikalacken, annars kanske ni hade kunnat fixa det snabbare ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang