krutmats skrev:
Fan vad roligt Kim!!! nu jävlar händer det grejer!!

vad fint det blir!!

i grundlacken. är det rostskyddsgrund eller slipgrund?? helt perfekt!! Mvh/englund
Tackar och bockar

Det är slipgrund jag använder nu.. bara att klossa sen så blire alla tiders och rakt

(dock fyller bara slipgrunden upp sliprepor och en del små märken, så spackling innan krävs..)
Rostskydds grund menar du Epoxygrund med det?

Det finns u rotskydds primer, använder man först på alla plåtrena ytor sedan på me slipgrunden.. kan oxå använda rostskydds primer på en instrumentbräda tex.. så du får bra vidhäftning genom den så färgen fäster bättre

För jag gjorde så här: eftersom det inte är plåt "sidor" jag lackade idag användes ingen rostskydds primer, men istället en "plastprimer" det utvidgar plasten så när man lägger på en färg eller slipgrund så fäster den mycket bätttre då plastens "porer" öppnas så färgen/slipgrunden "sjunker" ner i plasten och fäster bättre

sedan på me slipgrunden, vänta tills de torlar, kör av med maskin (dörrar som är riktade tidigare med spackel ska hälst slipas av med handslipning med kloss.. och sedan maskin och mjukskiva så det blir finare repor med maskinen..) och 500-600 papper och sedan blås av, in i boxen igen och lacka på bas färgen sedan på me klarlacken

Mvh Kim