Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Simppi too fast to live, too young to die
4 oktober 2007 · 357 Inlägg

jasså en bussratt blev de!? cool hehe big_smile ne men de är väl kanske inte lika stora i 190:an som i en w123 tongue inte speciellt dyrt heller tongue
jo de kan ju va bra å ha en hoper me nycklar, ifall att! roll wink

men du får ju som sagt testa på gamla huven hur de skulle se ut me huvförlängare iaf! KAN ju bli snyggt smile å när man har extra delar kan man ju testa allt möjligt! wink
mvh simon

Generalet Snickare
4 oktober 2007 · 60 Inlägg

hatar orginalratten till 190 :S känns som man rattar en finlandsfärja =\ det vart första inköpet till bilen när jag köpte den, en ny ratt big_smile

if you can't race it, style it!
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
4 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

Simppi skrev:
jasså en bussratt blev de!? cool hehe big_smile ne men de är väl kanske inte lika stora i 190:an som i en w123 tongue inte speciellt dyrt heller tongue
jo de kan ju va bra å ha en hoper me nycklar, ifall att! roll wink

men du får ju som sagt testa på gamla huven hur de skulle se ut me huvförlängare iaf! KAN ju bli snyggt smile å när man har extra delar kan man ju testa allt möjligt! wink
mvh simon

Possetivva kommentarer ser jag wink hehe

Men orginalratten passar bäst just nu till skininredningen och färgen på bilen är nästaintill bestämd, de blir Svart Metallic big_smile

Nä den är bra skön tycker jag, fast får se, inte så dyr ratt och sedan när jag jobbat i sommar nästa år eller efter jag fått lappen ska jag lägga ut lite pengar på en skinn sportratt smile men de blir senare, träratten passar inte alls in i bilen, för ljust trä hmm

Japp mycke nycklar ska man ha tongue

Japp ska försöka fixa huven, ska kolla i morrn va de ska ha för den, ungefär 300 är ju inget om de inte är nå mycke rost smile
Kan göra va jag vill me huven, kan ju altid byta imellan wink hehe

mvh kimpa

Generalet
Får se va man tycker, kan ju sälja den  för lite mer än va jag köpte den tongue
Okej, de sissta för mig wink hehe
nä de är långt kvar, den passar iallefall bättre just nu till insidan än va träratten gör..

mvh kimpa

LillNaisarn
5 oktober 2007 ·

kimpan_90 skrev:
Takspoiler, blire inte förmycket på en stilren bil?
Tror den är snyggast på en svartbil..

Avantarge grill, är ett måste tycker jag själv, mycket snyggt!

Huvförlängning, inte säker, kommer trodligtvis bli som orginal..

Toning av rutor, vill inte pga epa utseende tycker jag..

Takvinge/Täckpanel är snyggt och passar en clean bil tycker jag (om det är precis den modellen du funderar på).

Huvförlängning tycker jag endast skulle passa om du körde på 100%igt tysk stuk,
Som du säger så är avantgrill så snyggt wink

Simppi too fast to live, too young to die
5 oktober 2007 · 357 Inlägg

LillNaisarn skrev:
Takvinge/Täckpanel är snyggt och passar en clean bil tycker jag (om det är precis den modellen du funderar på).

Huvförlängning tycker jag endast skulle passa om du körde på 100%igt tysk stuk,
Som du säger så är avantgrill så snyggt wink

håller nog med honom ja också att takvinge e ganska så stilrent! ifall du mena en sån som kommer ner en bit längs me bakrutan!? smile
angående grillen kan du ju göra en egen som ja gjorde roll eller som sagt avantgardegrillen, tycker bara den är lite vanlig hmm

färgvalet, om de blir svart metallic, är iaf stilrent tycker jag! riktit snyggt på en 190:a smile

jo jag menar väl de, de e ju bara å byta från å till de mellan huvarna isåfall winksmile

men får väl säja: trevligt veckoslut! tongue
ska åka iväg till tjejen jag nu smile
ha de!
mvh simon

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

LillNaisarn skrev:

kimpan_90 skrev:
Takspoiler, blire inte förmycket på en stilren bil?
Tror den är snyggast på en svartbil..

Avantarge grill, är ett måste tycker jag själv, mycket snyggt!

Huvförlängning, inte säker, kommer trodligtvis bli som orginal..

Toning av rutor, vill inte pga epa utseende tycker jag..

Takvinge/Täckpanel är snyggt och passar en clean bil tycker jag (om det är precis den modellen du funderar på).

Huvförlängning tycker jag endast skulle passa om du körde på 100%igt tysk stuk,
Som du säger så är avantgrill så snyggt wink

Okej, tackar för dina synpunkter, såg en vinröd merca ida och takvingen passade inte i den röda färgen..
Så sett några svarta i den fägen kjag bestämmde mig för och den passade klockrent i svart färg, och om man ska ha vinröött så passar de bäst till toning hmm

Japp, takvinge blir det!
Avantarge gillr blir det kanske, kolla på en ny huv ida me bara lite ytrost uder, fick me grillen, fast de va ett hål i den, men ska ta min gammla och försöka lista ut hur jag kan fixa den snygg själv, vill ju ha en egen grill, avantarge blir de annars om de inte går nå bra tongue hehe

Får börja fixa nu snart då smile

Simppi

Jo jag får hålla med han med:) hehe
Japp den menar jag (Takförlängare)
Japp ska försöka det, kan även testa lacka ramen i bilens färg, ska även måla lite i strålkastarna me svart färg, kommer bli svart smile hehe

Jo detycker jag med, passar bättre me svart färg till takvingen och behövs ingen toning smile

Jajamensan, ska bygga lite eget hade jg tänkt, bygga en liten rolig huv som man kan byta till om den blir bra, eller byta imellan tongue

Tack de samma! smile
Är redan hos min tjej :p haha
mvh kimpa

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

Uppdate

Ida va man till skroten och köpteut huven, fick den för 300kr med spolarmunstycken kvar och grillen (hade dock ett hål i sig tongue )
Fräch och bara lite ytrost på "ramen" på indidan av huven..

Sedan bestämmdes färgen igår\ida..
Lackade svart metallic på en större yta i skolan (alltså sammma färg som på tanklocket)
Och de blev skitbra, mycket snyggt i direkt soljus smile

Kommer bilder på huven och ska börja plocka ner bilens hantag pch börja små fixa snart me slipning, ska bara försöka få  ut en buckla i taket precis vi förnstret.. men de ska jag lösa!

mvh kimpa

Rallyhalle
5 oktober 2007 · 4 299 Inlägg

De har hänt lite grann här ser jag smile Kommer bli skitsnyggt me den lacken. Tycker personligen 190:an e grymt snygg i mörka färger. Keep it up wink

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

Rallyhalle skrev:
De har hänt lite grann här ser jag smile Kommer bli skitsnyggt me den lacken. Tycker personligen 190:an e grymt snygg i mörka färger. Keep it up wink

Tackar för kommentaren! värmde verkligen big_smile
Kul att du tycker de där me mörka färger, stärker min känsla på att jag valt rätt färg smile
Tack återigen!
mvh kimpa

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

Jihaaaa!!

Tja alla!
Ida fick man reda på att efter en lång väntan så får man låna en kompis till mina föräldrars pappas garage som är redigt stort, får börja slipa och spackla när jag vill vilken helg som jag själv vill, ska passa in lite med när jag ska lackera oxå,

Men ska dit en helg kanske får stå där lite mer, ska spackla och slipa ner bilen, skulle kunna göra det på en dag om jag vill tongue
Sedan ska jag bara fråga Grannen om jag får låna deras garage för att ställa in bilen i efter jag slipat och spcklat klart.. för jag ville inte låna deras garage när de har småbarn och grejer där inne..
Så nu kanske det är löst med förarbetet.. big_smile

Ska få hem cr4 softspackel till mercan om 2 veckor, köper genom skolan, en 5 kg burk för 150 kr smile

Så nu börjar allt falla på plats big_smile
Får förmodligen lacka takspoilern löst, annars får jag planera in den med i  tiden..

Allt för ida, ska va me tjejen nu innan man får sova å soffan tongue hehe
mvh kimpa

Bi0HaZZarD Speed FMK
5 oktober 2007 · 849 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Jihaaaa!!

Tja alla!
Ida fick man reda på att efter en lång väntan så får man låna en kompis till mina föräldrars pappas garage som är redigt stort, får börja slipa och spackla när jag vill vilken helg som jag själv vill, ska passa in lite med när jag ska lackera oxå,

Men ska dit en helg kanske får stå där lite mer, ska spackla och slipa ner bilen, skulle kunna göra det på en dag om jag vill tongue
Sedan ska jag bara fråga Grannen om jag får låna deras garage för att ställa in bilen i efter jag slipat och spcklat klart.. för jag ville inte låna deras garage när de har småbarn och grejer där inne..
Så nu kanske det är löst med förarbetet.. big_smile

Ska få hem cr4 softspackel till mercan om 2 veckor, köper genom skolan, en 5 kg burk för 150 kr smile

Så nu börjar allt falla på plats big_smile
Får förmodligen lacka takspoilern löst, annars får jag planera in den med i  tiden..

Allt för ida, ska va me tjejen nu innan man får sova å soffan tongue hehe
mvh kimpa

Gött så du har äntligen löst det eviga problemet med plats! Kul att höra! Det enda jag hittat i vinter är en förvaringsplats i en lada. Jag hoppas dock på en anställning så jag kan dra igång mitt projekt under vintern i form av att renovera min vita ända in på skelettet och lägga i en turbo motor istället. Spacklet var inte dyrt heller förresten wink

Tjejer är en oerhörd makt, tro mig, jag vet. Bäst att lyda dem. tongue

Mvh Ludde

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
5 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

Bi0HaZZarD skrev:

kimpan_90 skrev:
Jihaaaa!!

Tja alla!
Ida fick man reda på att efter en lång väntan så får man låna en kompis till mina föräldrars pappas garage som är redigt stort, får börja slipa och spackla när jag vill vilken helg som jag själv vill, ska passa in lite med när jag ska lackera oxå,

Men ska dit en helg kanske får stå där lite mer, ska spackla och slipa ner bilen, skulle kunna göra det på en dag om jag vill tongue
Sedan ska jag bara fråga Grannen om jag får låna deras garage för att ställa in bilen i efter jag slipat och spcklat klart.. för jag ville inte låna deras garage när de har småbarn och grejer där inne..
Så nu kanske det är löst med förarbetet.. big_smile

Ska få hem cr4 softspackel till mercan om 2 veckor, köper genom skolan, en 5 kg burk för 150 kr smile

Så nu börjar allt falla på plats big_smile
Får förmodligen lacka takspoilern löst, annars får jag planera in den med i  tiden..

Allt för ida, ska va me tjejen nu innan man får sova å soffan tongue hehe
mvh kimpa

Gött så du har äntligen löst det eviga problemet med plats! Kul att höra! Det enda jag hittat i vinter är en förvaringsplats i en lada. Jag hoppas dock på en anställning så jag kan dra igång mitt projekt under vintern i form av att renovera min vita ända in på skelettet och lägga i en turbo motor istället. Spacklet var inte dyrt heller förresten wink

Tjejer är en oerhörd makt, tro mig, jag vet. Bäst att lyda dem. tongue

Mvh Ludde

Tackar, jo jag känner en liten lättnad smile
Okej, jo den där vita bettan kommer gå fint dåwink
Nä de va inte särsklit dyrt tongue

Jo jagvet roll hehe
mvh kimpa

darkwizard Fordonstekniker
5 oktober 2007 · 1 740 Inlägg

Fasen va bra, med ett garage. Den kommer bli ursnygg med mörk lack. Men, man hoppas det blir många bilder....

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Generalet Snickare
5 oktober 2007 · 60 Inlägg

du hade fått min orginalratt annars tongue ratten jag köpte passade skitbra in med orginalinredingen , spöööört edition smile

if you can't race it, style it!
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

darkwizard skrev:
Fasen va bra, med ett garage. Den kommer bli ursnygg med mörk lack. Men, man hoppas det blir många bilder....

Jajamensan smile
Ja bilder kommer, ska ut och sätta på huven ida och småfixa lite, sätta upp broms och bränsleledningar.. Sen finns det alltid något mer att göra, kanske börja fixa me bromsarna, sätta på remmen.. tongue hehe

Är bra sugen på att limma fast plasttrösklarna ida med! smile
Så bilder kommer!
mvh kimpa

Generalet

Hehe:O
Men frakten skulle bli samma peng annars så tongue hehe
Ja, men för att kunna se den ratten måste  du fotta mer på bilen! tongue
Ut och fotta å bilen i alla vinklar ida big_smile
mvh kimpa

kevlar_soul
6 oktober 2007 ·

Om målet är att få bilen som på din avatar så är jag ganska säker på att du kommer ha en extrem nackvridare i din ägo när du är klar! smile

Kanon tråd btw!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Om målet är att få bilen som på din avatar så är jag ganska säker på att du kommer ha en extrem nackvridare i din ägo när du är klar! smile

Kanon tråd btw!

Nä, de kommer bli en stilren bil, men skullle vilja ha en sån där som på avantaren, ska nog köpa en sån när man får börja jobba som lackerare, bara skolan kvar, och lumpen tongue

Och om de blir en sån som på avantaren så blire en 2.5a 16V under huven istället för en 2.0 tongue hehe

Tackar och desamma!
mvh kimpa

LillNaisarn
6 oktober 2007 ·

kimpan_90 skrev:

kevlar_soul skrev:
Om målet är att få bilen som på din avatar så är jag ganska säker på att du kommer ha en extrem nackvridare i din ägo när du är klar! smile

Kanon tråd btw!

Nä, de kommer bli en stilren bil, men skullle vilja ha en sån där som på avantaren, ska nog köpa en sån när man får börja jobba som lackerare, bara skolan kvar, och lumpen tongue

Och om de blir en sån som på avantaren så blire en 2.5a 16V under huven istället för en 2.0 tongue hehe

Tackar och desamma!
mvh kimpa

Du skulle Satsa på EVO II stuk förutom vingen, ojoj så läckert wink

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 oktober 2007 · 4 190 Inlägg

LillNaisarn skrev:

kimpan_90 skrev:

kevlar_soul skrev:
Om målet är att få bilen som på din avatar så är jag ganska säker på att du kommer ha en extrem nackvridare i din ägo när du är klar! smile

Kanon tråd btw!

Nä, de kommer bli en stilren bil, men skullle vilja ha en sån där som på avantaren, ska nog köpa en sån när man får börja jobba som lackerare, bara skolan kvar, och lumpen tongue

Och om de blir en sån som på avantaren så blire en 2.5a 16V under huven istället för en 2.0 tongue hehe

Tackar och desamma!
mvh kimpa

Du skulle Satsa på EVO II stuk förutom vingen, ojoj så läckert wink

Hehe;) får bli på andra mercan man satsar på, vill ha en 16v eller en 300 utan b stolpe big_smile
mvh kimpa

ToXtreme
6 oktober 2007 · 3 627 Inlägg

Hur gåre mä fronten Kim? smile

Fan du får bli klar snart, vill ju se hur den ser ut som färdig bil wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang