2273
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

2 655 Inlägg
26 december 2007
Riktigt fina klappar.. Är det mycket kvar som ska monteras på bilen innan den är komplett?

Lite ot. _Spawned_: Hellas blåa är inga som helst problem att xenonkonvertera. Har gjort det till ett antal kunder, har jämnfört både vita och blåa mot en vägg och skenet skiljer inte alls mycket. Bygger man om Boschen så blir det skillnad. Där är glaset såpass blått.

Åter till ämnet så får jag hoppas att monteringen av ljusen går "lysande".. smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
26 december 2007
Streckkoden skrev:
Riktigt fina klappar.. Är det mycket kvar som ska monteras på bilen innan den är komplett?

Lite ot. _Spawned_: Hellas blåa är inga som helst problem att xenonkonvertera. Har gjort det till ett antal kunder, har jämnfört både vita och blåa mot en vägg och skenet skiljer inte alls mycket. Bygger man om Boschen så blir det skillnad. Där är glaset såpass blått.

Åter till ämnet så får jag hoppas att monteringen av ljusen går "lysande".. smile

Då vette fan, alla jag känner som provat xenonkonvertera blåa glas, har tappat effekt mot vanliga glas. Jag tyckte då också man såg skillnad, men det är väl nått man får avgöra själv och bestämma smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Ser ju härligt ut det här, all beröm för din arbetsinsats du gjort smile
Kan ju bara tillägga om du skulle komma på att du ville xenonkonvertera dina extraljus, så tar blått glas bort mkt av ljuset från xenon, så vita glas är att föredra då. Men det blir nog bra det där ;D

Tackar tackar big_smile
Gläder när man får höra sånt här smile
Okej, de ska jag tänka på smile
Men blir nog en ny bil om jag skaffar xenon tongue hehe
Tackar återigen!
mvh kimpa

Streckkoden
Tackar, Jo det är ju lite kvar, när bilen rullas hem så kommer följade behövas fixa..
Fönsterlister och diseverse lås och sånt kommer sättas fast i skolan då jag ska kunna transportera hem bilen på släp..
Men sedan är det en bak och en framkjol som jag är på jakt efter som ska lackas och monteras, sen ska bromsarna runt om bytas och kanske målas lite i motor rummet, Nytt avgas efter katt ska monteras och lite mer små pill, baslåda ska byggas sen ska jag börja fixa innuti smile
Men inte så långt kvar endå.. men det blir mycket sen när man väl börjar wink hehe

Hehe, lite uppläxning tongue

Man tackar så mycket big_smile
Hoppas att det lyser på bra sen då smile
Mvh Kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Streckkoden skrev:

Då vette fan, alla jag känner som provat xenonkonvertera blåa glas, har tappat effekt mot vanliga glas. Jag tyckte då också man såg skillnad, men det är väl nått man får avgöra själv och bestämma smile

Jahaja, ord mot ord wink hehe
Närå, alla tycker olika, tror faktiskt inte jag själv skulle märka nån skillnad.. tongue är inte så kräsen på ljus.. men dock tycker man att det ska lysa upp bra, smaken är som baken wink hehe
Mvh kimpa

47 Inlägg
26 december 2007
Kul att läsa den projekt tråd, Lycka till i fortsättningen! Mvh Jimmy

Volvo for life..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
X70_85X skrev:
Kul att läsa den projekt tråd, Lycka till i fortsättningen! Mvh Jimmy

Tackar tackar smile
Desamma!
Mvh kimpa

Edit Nu är man uppe i sida 100 big_smile
Senast redigerat av kimpan_90 (26 december 2007)

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
26 december 2007
Trevliga klappar.. big_smile  roligt att du kommit till 100 sidor nu, fast roligare om bilen vart 100% klar istället big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Trevliga klappar.. big_smile  roligt att du kommit till 100 sidor nu, fast roligare om bilen vart 100% klar istället big_smile

Mvh Magnus

Haha,jo den hade ju varit det om jag sket i jullovet.. men på samma gång skönt när man får sova ut och va me flickvännen och så..
Inge fel på tomten iår inte wink hehe
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Liten uppdate!

Hoppas tråden fortfarande är bra.. men känns som det varit tyst ett tag men bilen står i skolan just nu för denär ju inte färdiglackad helt än tongue
Så jag kan inte mer än annat sitta hemma och kika efter nya grejer wink

Igår fick jag kontakt med killen jag köpte mina 16v stolar av ifram och dörrsidor..
Och han skulle kunna fixa en ny (årsmodell 89 och frammåt) stötfångare bak och fram, de är lägre och mycket snyggare än de jag har nu liggandes hemma, så jag bestämmde mig för att det får bli en affär mellan han och mig.. jag vet att jag tänkt bygga kjolpaket ifram av min v70 front men det ska göras när bilen är fullständigt klar smile så ingen oro wink

Så det är va som har hänt förutom att jag  vill ha min bil här nu.. klar och fin tongue
Men men, Får önska alla som läser min tråd fortfarande Ett Gott Nytt År!
Mvh kimpa

2 644 Inlägg
30 december 2007
hehe låter jävligt nice ! 

Gott nytt år !

Johan Lindgren

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
hehe låter jävligt nice ! 

Gott nytt år !

Tack och desamma big_smile
Mvh kimpa

1 964 Inlägg
30 december 2007
detta ser trevligt ut big_smile ska bli kul att följa gott nytt på dej

mvh jimmy

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
volvo240R skrev:
detta ser trevligt ut big_smile ska bli kul att följa gott nytt på dej

mvh jimmy

Tackar smile
Desamma desamma smile
Mvh kimpa

4 299 Inlägg
30 december 2007
Sjysst me lite nyare stötfångare. Blir ett mordenare intryck på hela bilen tongue

Så du ska bygga på v70 stötisar, en plan jag missat wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Sjysst me lite nyare stötfångare. Blir ett mordenare intryck på hela bilen tongue

Hehe, jo den blir lite modernare och frot fångaren är lite snyggare och det blire lite mer helhet runt bilen smile

Japp, tänkte gjuta av den i sommar av glasfiber och fixa till smile
Men det blir sommarens uppgifter wink hehe
Så när jag får tid och ha lappen ska det byggas lite till och testa lite, måste ju våga testa lite i livet tongue

Gott Nytt År pårej!
mvh kimpa

4 299 Inlägg
30 december 2007
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Hehe, jo den blir lite modernare och frot fångaren är lite snyggare och det blire lite mer helhet runt bilen smile

Så när jag får tid och ha lappen ska det byggas lite till och testa lite, måste ju våga testa lite i livet tongue

Gott Nytt År pårej!
mvh kimpa

Okej, trevligt. Klart man ska testa lite olika saker wink De e ju de som e de roliga big_smile
Funderar själv på å bygga egen front, men får se hur de blir me de. Kanske blir stereoanläggning i glasfiber ist. Vem vet vad som händer i sommar wink

Gott nytt år på dig me tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

Gott Nytt År pårej!
mvh kimpa

Okej, trevligt. Klart man ska testa lite olika saker wink De e ju de som e de roliga big_smile
Funderar själv på å bygga egen front, men får se hur de blir me de. Kanske blir stereoanläggning i glasfiber ist. Vem vet vad som händer i sommar wink

Gott nytt år på dig me tongue

Precis wink hehe
Jo jag är bra sugen på att hålla på med glasfiber..
Men får bli i sommar då bilen är klar.. så har man förhoppningsvis körkort och lite mer tid smile
Mvh kimpa

2 638 Inlägg
31 december 2007
Låter nice med nya stötfångarna tongue , väntar dock på bilderna då jag är lite osäker på hur dem ser ut hmm Gott Nytt År på dig och lycka till fortsättningsvis smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
31 december 2007
Kul att byggget kommer fortskrida även när den är "färdig" smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Låter nice med nya stötfångarna tongue , väntar dock på bilderna då jag är lite osäker på hur dem ser ut hmm Gott Nytt År på dig och lycka till fortsättningsvis smile

Japp de tycker jag med, fast de är ju inte helt nya,, men de ska ju lackas om så de kommer bli som orginal fast mercan lir som en årsmodell 90 smile
Japp ska fixas ska kika runt lite får ni se skillnaden..
Ingen värtsting grejer men det ska vara orginal tycker jag de är en så pass gammal bil med, fast den ska bli snygg, ska ändå exprementera medn v70 froten kan jag lova smile

Bilder fixas!
Tackar och desamma! smile
mvh kimpa

Sök