2854
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Volvonörd
1 187 Inlägg
5 februari 2008
Själva formen är ju snygg men som sagt som alla andra har skrivit så gör om, om du nu inte gillar det själv, men det kanske går att glasfibra över eller är jag ute å cyklar då? Jag gillar det du gjort hitills så fortsätt med samma goda stil....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

2 655 Inlägg
5 februari 2008
Riktigt stilrena mattor du fick hem, passar bra in på bilen i övrigt..

Jobbigt med vecken på bafflarna..
Bättre att fortsätta att testa med någon ny baffel tror jag.. Har inte kommit så långt i mina projekt än.. Kommer till våren till 200an skulle jag tro..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Jag tycker att om du inte e nöjd själv så e de bara att göra om. För de e nåt som du kommer störa dig på och sen göra om iaf wink

Håller med dig om att veket inte vart så bra, men gör om gör rätt wink Alla saker går inte bra första gången. Kolla me nåra andra hur dom gjort och se om du kan få några tips, kanske kommer nåt som du inte tänkt på wink

Så häng inte läpp för de här nu, jobba på som vanligt och gör ett nytt försök nån dag smile

/Jacob

Jo jag funderar om man skulle göra som ribbor längst hela vägen.. men får se..

Jo man får testa sig fram i livet men är trött och har så jävla int i nacken så vart så less tongue hehe, hjälper defenitift att skriva av sig här.. smile

Japp de ska jag! smile

Mvh Kim

dj_aggwa

Idag förstod jag hur duktigt du är iallefall, fast insett det tidigare men såm du lyckats! kan bara säga kämpa på till dig, får försöka göra om detta med en annan plan.. tongue

Galad8

Jo de var bra fina smile

Jo din idé gillar jag men som jag ska på msn så sitter stolarna så pass nära där "Dödområdet" är på kartfacken jag byggt, alltså där det bara "hänger" innan högtalarringen!
Men sen har ju jag 4" ifram i instrumentbrädan så är rädd att det blir för mycket diskanter tongue

Tackar för ditt tips och att du delar med dig av dina idér! uppskattas smile
mvh kim

streetpirate87

Jo jag såg det, tycker det vart snyggt, men vill helst ha kartfackerna kvar om man ska byta tillbaka eller så.. men men.. det är ju en lösning om man lessnar på mina försök tongue hehe
Mvh Kim

ReinarT
Nä man får väl ta och göra om det, annars kommer jag ändå göra det senare tongue hehe
Mvh Kim

TheRefunder

Tackar smile
Jo som de andra säger och du..
Jag får helt enkelt bara göra om göra rätt smile

Men glasfibra skulle ju gå.. men det blir ju lite glasfiber då tongue hehe

Tackar återigen smile
De ska jag smile
Mvh Kim

Streckkoden

Tackar smile jo de kommer nog passa fint sen smile

Jo.. ja ska nog teta lite mera smile så blir att börja om och göra rätt smile
Ja du får gasa lite med opeln så det blir lite meck me din bil med innan sommarn smile
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (5 februari 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
De ser kanske lite platt ut. Men de är upp till dig att avgöra om de blev bra eller ej. Annars så ser de kanon ut big_smile

Jo dom gör ju det.. hmm
Men kanske skönt att ha benet där sen när man kör wink

Men måste få in alt i bilen först.. så får bli damma och montering i helgen så kan man testa dörrsidorna sen smile
Tackar! big_smile
Mvh Kim

Mångsysslare
546 Inlägg
5 februari 2008
Jo jag såg det, tycker det vart snyggt, men vill helst ha kartfackerna kvar om man ska byta tillbaka eller så.. men men.. det är ju en lösning om man lessnar på mina försök  hehe
Mvh Kim

Dom borde man ju kunna hitta för en billig peng på skroten, om det är så:) Men det är ju bara att du prövar dig fram efter din smak. Och jag håller med om att de du gjort idag ser aldeles för platta ut bortsett från där högtalaren sitter! Men lycka till och hoppas det går bra! Och i morgon ska jag försöka börja med hatthyllan ordentligt så snart blir det plastning för mig med

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
streetpirate87 skrev:
Jo jag såg det, tycker det vart snyggt, men vill helst ha kartfackerna kvar om man ska byta tillbaka eller så.. men men.. det är ju en lösning om man lessnar på mina försök  hehe
Mvh Kim

Dom borde man ju kunna hitta för en billig peng på skroten, om det är så:) Men det är ju bara att du prövar dig fram efter din smak. Och jag håller med om att de du gjort idag ser aldeles för platta ut bortsett från där högtalaren sitter! Men lycka till och hoppas det går bra! Och i morgon ska jag försöka börja med hatthyllan ordentligt så snart blir det plastning för mig med

Jo men inte svarta som jag har orginal på dörrarna, är ju 16v dörrsidor, kostar lite cash tongue hehe

Jo jag får testa mig fram.. precis som du skriver! smile
Tackar hoppas att det går bättre nästa gång tongue hehe

Jasså, lycka till med den och hopas du får ett bra resultat smile
mvh Kim

645 Inlägg
5 februari 2008
Minska vinkeln på högtalaren, alltså högre fram och lägre bak så kommer det ju bli "rundare" alltså typ mjukare övergång till högtalaren och det blir inte så "platt" som du säger det vid början av högtalaren.

//Marcus Saari

Mångsysslare
546 Inlägg
5 februari 2008
kimpan_90 skrev:
streetpirate87 skrev:
Mvh Kim

Jo men inte svarta som jag har orginal på dörrarna, är ju 16v dörrsidor, kostar lite cash tongue hehe

Jo jag får testa mig fram.. precis som du skriver! smile
Tackar hoppas att det går bättre nästa gång tongue hehe

Jasså, lycka till med den och hopas du får ett bra resultat smile
mvh Kim

Har jag råd med ordentliga ljudgrejer sen, så kommer det bli ett jävla ljud i den lilla bilen:)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
zajja skrev:
Minska vinkeln på högtalaren, alltså högre fram och lägre bak så kommer det ju bli "rundare" alltså typ mjukare övergång till högtalaren och det blir inte så "platt" som du säger det vid början av högtalaren.

Okej, tackar för tipset, men då riktas väl ljudet mot fötterna :S eller ska jag bara ändra vingekn lite så ungefär så att högtalaren står rakt? smile
Mvh Kim

1 997 Inlägg
5 februari 2008
kimpan_90 skrev:
zajja skrev:

Okej, tackar för tipset, men då riktas väl ljudet mot fötterna :S eller ska jag bara ändra vingekn lite så ungefär så att högtalaren står rakt? smile
Mvh Kim

Jaa precis. De tänkte jag också på. Ser rätt mycke vinklad ut.

Om du vinklar den lite mindre, så kommer det ju se mindre platt ut också! big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
5 februari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
kimpan_90 skrev:
zajja skrev:

Mvh Kim

Jaa precis. De tänkte jag också på. Ser rätt mycke vinklad ut.

Om du vinklar den lite mindre, så kommer det ju se mindre platt ut också! big_smile

Precis big_smile
Får väl testa till helgen, men vill helst ha in all inredning i bilen till helgen, får se hur det går, blir väl uppdate i typ övermorrn för planeraar att måla golvet svart nu i mercan, alltså golvmattan, men det får bli i morrn eller så så bilen kan plockas ihop och dörrsidorna kan testas smile

Men vill ju ha "Grunderna klara för dörrsidorna så får jobba på i helgen verkar det som tongue hehe
Mvh Kim

Pirat
426 Inlägg
5 februari 2008
Äsch det där vecket löser du väl med spackel sen? smile Tycker det ser bra ut annars, möjligtvis att vinkeln på högtalaren kunde vara lite mindre men det är bara att kämpa på!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Olzzon skrev:
Äsch det där vecket löser du väl med spackel sen? smile Tycker det ser bra ut annars, möjligtvis att vinkeln på högtalaren kunde vara lite mindre men det är bara att kämpa på!

Jo de där veckat är inga problem nu längre, bara att kapa bort det sen och använda lite glasfiber wink
Men ska dock änndra vinkeln lite så jag får en mer form på tyget tongue hehe
Ska ut ett tag snart tänkte jag smile
Mvh Kim

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 februari 2008
bara att kapa bort plasten, göra en ny baffel o få bättre vinkel på den så du får lite mjukare former som ansluter bättre mot orginal dörrsidan.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
bara att kapa bort plasten, göra en ny baffel o få bättre vinkel på den så du får lite mjukare former som ansluter bättre mot orginal dörrsidan.

Japp, har gjorts idag.. fast baffeln va i helt perfekt skick fortfarande så bara att återanvända smile
Mvh Kim

Uppdate kommer snart..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Idag Blev man sugen på att fixa med kartfacken igen eftersom det gick så dåligt igår.. och annars skulle jag sprutat golvmattorna svarta men då regnade det ute så fick bli att återuppta kartfack´s ombygnaderna! idag gick det bättre smile

Bilder!
Det kommer förmodligen att finjusteras lite innan polyestern kommer på.. men sen blir säkert lite glasfiber ovanpå så man får till lite fina "Kurvor" smile

Skarven mellan den lilla biten och orginal dörrsidan kommer att glasfibras så det kommer inte att synas sen, blir glaspack och glasfibra en kant upp på orginal dörrsidan..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250280_228xqt.jpg
Sådär, alla gammalt tyg och lite grejer bortslitna pga att göra det bättre! smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250283_wztv11.jpg
Sidoväggen ditsatt igen med stöden smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250285_230l1j.jpg
Ringen upplyfft och på plats, ligger stadigt som attan, hopppas bara späningen på tyget blir bra nu.. Men började med andra kartfacket nu oxå..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250289_fzv2rd.jpg
Glömde fotta lite men samma steg som på förra kartfacket, nu äre klart och jag tycke det vart i samma vinkel och höjd smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250292_z2on4k.jpg
Klädde in lådorna med lite elastiskare tyg den här gången men på de här "kartfacket" tog precis häftstiften slut på så några till behövs så pappa får åka och köpa i morrn för jag kommer hem vid 17.00 tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/250294_veg54x.jpg
Och så här blev den som va misslyskad sisst, lite glasfiber på detta sen så blire fina "kurvor" smile Jag är riktigt nöjd själv, kanske inte 100% fin i kanter ochså men första gången jag bygger dessa, lärt mig genom att titta på ljudbyggen på Garaget.org smile

De va väl allt jag hade att bjuda på, till helgen verkar det som det blir dammsuga lite bil och måla golvmattor och en massa annat, sen blev det så att flickvännen Åker till New York på sportlovet så då får man lite mer mecka tid med bilen big_smile

Men det får vi se va som händer närmre lovet..

Men ha en fortsatt trevlig kväll smile
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (6 februari 2008)

1 997 Inlägg
6 februari 2008
Ser mycke bättre ut nu Kim! smile

Lycka till! Kommer bli snyggt! big_smile

4 299 Inlägg
6 februari 2008
De där blev ju klart bättre än igår, blir bra när du får på lite polyester o glasfiber smile
Ossis me häftstiften, dom tar alltid slut när man behöver dom tongue

Ha de! smile
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Galad8 skrev:
Ser mycke bättre ut nu Kim! smile

Lycka till! Kommer bli snyggt! big_smile

Tackar smile
Jo jag tycker det med smile

Tackar åteigen, Hoppas jag på med big_smile hehe lol
Mvh Kim

Rallyhalle

Bra att du tycker det wink
Jo de kommer nog bli lite bättre med lite glasfiber innan klädseln kommer på, funderar om det får bli fuskläder då dörren är halvskinn tongue

Jo precis, när man behöver dem så rymmer de bort eller tar slut wink hehe
Mvh Kim

Sök