Hur stort är intresset för att få sin inredning omsydd egentligen?

Janina Modell & modeskribent
11 april 2007 · 280 Inlägg

Kanske fel ställe att posta tråden men kunde inte komma på vart den skulle passa..

Det jag undrar är i alla fall hur många som skulle vara intresserad av att få sin inredning till bilen omsydd? Jag har själv gjort det och fått en massa erbjudanden om att göra samma sak med deras bilar.. men nu vill jag veta hur många som verkligen är seriös i sin fråga & är villiga att betala lite för det, samt hur mkt ni då är villiga att betala. Funderar på att börja sy om inrdeningar till bilar men vill först se om det finns nått intresse.. Nu pratar jag inte om material utan för själva jobbet.. bara det jag vill ha pris på smile

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
Murvald Knegare
11 april 2007 · 718 Inlägg

Ifall jag flyttar till S-vall efter sommarn, sure..wink

Det du skulle kunna göra är ju att sy för personer som vill det, men då säga ett pris exlusive material så att du går plus på det..smile
Lycka till!

William 2009-02-20
Team-Adolfsson Gödseldräng
11 april 2007 · 4 529 Inlägg

syr du skinn är det inga problem tongue
men ca 1000kr skulle jag nog ge för jobbet men beror ju helt på hur lång tid det tar att sy  en hel skinn inredning kan ju inte om sådant smile

S-Larsson
11 april 2007 · 514 Inlägg

Hehe för 1000kr skulle jag kunna fixa ett antal inredningar som behöver sys om oxå :p Tror nog du får lägga på lite mer än så. Men vad vet jag, janina kanske fixar det bara att att hon tycker det är såå roligt att sy wink

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Niklas1987 NO
11 april 2007 · 2 182 Inlägg

Du får gärna fixa mina big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Zerpa
11 april 2007 · 79 Inlägg

mina me får du gärna sy om. pröjar mer en tusen spänn ialf...smile

Audi A4 avant 1,8ts "Zerpa" (2004)
arpus GOES wild
11 april 2007 · 325 Inlägg

Hej, har en hel del som skulle behövas sys:

Fyra dörrsidor
Instrumentbräda
Två sportstolar
Baksätes soffa
Bagageluckan
Hela golvet

Pris?

Silly rabbit - Trix are for kids
joel_h Väghyvel
11 april 2007 · 252 Inlägg

Ja du min skulle du ju få sy om är ju svårt o säga priser med när man inte vet hur det bilr eller om du gör allt jobb själv som skruva ur säten osv men skulle lätt kumma tänka mej tre tusen iaf..

Sanci
11 april 2007 · 41 Inlägg

Intresse finns frågan är pris och tid.....

M.Persson
11 april 2007 · 461 Inlägg

Hejsan, låter väldigt intressant, spec när man ser din inredning, frågan är bara gör du dörrsidor med? och vad skulle du ha för att göra nått likande din egen inredning med 2 färger, och 4 dörrsidor? kan betala bra om det ser lika bra ut.

nås på pm eller mail: m.persson86@hotmail.com

mvh mikael

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
11 april 2007 · 2 258 Inlägg

Absolut! Jag vill ha ny inredning i Fairlanen, den gamla är definitivt slut.

Det det handlar om först är att spänna upp stommarna och stoppa om dem, och det antar jag att jag får anlita ett proffs till? Soffan har säckat så öppnar man dörren ramlar man ut... smile Och förarsidan är en decimeter lägre än resten av soffan... Det händer lite på 43 år... smile

Sedan är det själva fodralen till två soffor, en fram och en bak. Plana dörrsidor.

Det som är praktiskt med gamla jänkare är att det är ganska enkla konstruktioner, det finns inga fällbara säten eller värmare eller sådant som skålningar att ta hänsyn till.

Jag är absolut beredd att betala betydligt mer än tusen spänn, men jag har ingen koll på vad pass mycket tid som går åt. När jag sytt medeltidskläder jag jag räknat på cirka tio timmar för en klänning med en del handfållar och pyssel, och jag vill ha ut 100 spänn i timmen svart - om du räknar på ett liknande sätt så tycker jag det är fullt rimligt.

Är du intresserad av jobbet kan jag fota inredningen och maila bilder så du får se vad det handlar om på ett ungefär och göra en beräkning.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Janina Modell & modeskribent
11 april 2007 · 280 Inlägg

Ska kanske förtydliga mig lite. Jag ska bara kolla intresset för hur många det finns som vill få inredningen omsydd eftersom jag sen om intresset är stort ska höra med ellbe.se om dom har lust att börja sy till bilar också smile det är min mammas man som äger företaget & jag har sagt till honom att det finns ett stort intresse så det kommer bli han som börjar med det, & sen jag som lär mig typ smile

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se
BMW 528 (1996)
740tjejen
20 april 2007 · 351 Inlägg

Janina skrev:
Kanske fel ställe att posta tråden men kunde inte komma på vart den skulle passa..

Det jag undrar är i alla fall hur många som skulle vara intresserad av att få sin inredning till bilen omsydd? Jag har själv gjort det och fått en massa erbjudanden om att göra samma sak med deras bilar.. men nu vill jag veta hur många som verkligen är seriös i sin fråga & är villiga att betala lite för det, samt hur mkt ni då är villiga att betala. Funderar på att börja sy om inrdeningar till bilar men vill först se om det finns nått intresse.. Nu pratar jag inte om material utan för själva jobbet.. bara det jag vill ha pris på smile

jag är intresserad, frågan är var man kan hitta matrial man vill ha, smile vet att ja vill ha svart skinn å nån liknande grön som ja vill ha på utsidan bilen så de matchar,

Våga Köra Sänkt
master_lars
20 april 2007 · 1 160 Inlägg

Klart det finns en efterfrågan på att få sin inredning omsydd. Dock vänder man sig oftast till personer som har riktigt koll på sånt, tex båtkappelsmakare eller liknande.. Det krävs ju riktiga maskiner för att sy sånt, funkar inte med en vanlig symaskin.

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
lartz Mekaniker
20 april 2007 · 240 Inlägg

Jag skulle vara intresserad men just nu har jag varken lappen eller bil
kommer att köpa mig en bil om ca 2mån och då kommer jag göra ett Färg koncept utanpå och innuti och då kommer jag att vilja ha mina säten som resten av bilen.

Så Svar ja de finns intresse smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.
Volvo 240 GL "Barbro" (1988)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 april 2007 · 13 744 Inlägg

master_lars skrev:
Klart det finns en efterfrågan på att få sin inredning omsydd. Dock vänder man sig oftast till personer som har riktigt koll på sånt, tex båtkappelsmakare eller liknande.. Det krävs ju riktiga maskiner för att sy sånt, funkar inte med en vanlig symaskin.

tanke på hur stolar och baksätet såg ut på hennes sida så behöver man inte oroa sig över hurvida det blir bra eller ej
ser riktigt bra ut

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
master_lars
20 april 2007 · 1 160 Inlägg

Joo, det är klart, men det skall ju gå att avända i bra många år också. Det kan ju se snyggt ut de första åren, men hur är det sen?

master_lars
20 april 2007 · 1 160 Inlägg

dock ser det riktigt bra ut, vore kul att se hur det ser ut om 3-5 år..

S-Larsson
20 april 2007 · 514 Inlägg

Med tanke på att det är www.ellbe.se som fixar inredningen så lär det antagligen se bra ut om 10år oxå. ellbe.se är en firma som har sin inriktning på att specialanpassa lastbilsinredningar.. smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Jetman
21 april 2007 · 80 Inlägg

Jadu...verkar som att du fått svar på att intresset finns!!!!
Tycker du ska göra som jag har fått gjort innom mitt arbete....göra några jobb å se hur lång tid de tar!!! Sen utifrån den tiden beräkna hur mycke du tar betalt!!! Då får du ju oxå någonting att "räkna tid på" dvs...du kan lättare uppskatta jobb i framtiden!!

Ja har hört att ett baksäte i skinn sk. "soffa" i en normal clasisk amerikanare kostar 10-12.000:- att få omsytt av en som jobbar med de!!! Sen vet ja ju inte hur mycke själva skinnet kostar!!!

Lycka till!!!

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang