kapning av fjädrar.

_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

Funderar på att kapa mina fjädrar 2 varv runtom . men vad säger bilprovningen omde ? // eD

_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

Hur blir bilen isig om man kapar fjädrarna ?

darkwizard Fordonstekniker
9 maj 2007 · 1 740 Inlägg

är ej att rekomendera, skaffa riktig sänkning

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

mjo men har inte kapital än ska köpa nya fälgar men de kommer så småningom . men hur blir resultatet om man gör de ?

Necrodamus
9 maj 2007 · 220 Inlägg

Så länge fjädrarna inte är lösa när bilen är max upphissad och båda länkarmarna hänger fritt så säger inte sbp någonting. Men risken att fjädrarna blir lösa är ganska stora.. En bil med kapade fjädrar har en tendens att "studsa" fram när det börjar gå lite fort på en guppig väg..

Volvo V40 (2003)
Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Beerstand
9 maj 2007 · 30 Inlägg

de funkar kanon men se till att spänna fast fjädrarna med klämmor både uppe o nere så de inte släpper vid nån vägbula eller besiktning

_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

Vad ska ja spänna fast dom i ?

offarn Blästrare LITAB LACK
9 maj 2007 · 325 Inlägg

i fjäder skålarna...!! med ex slang klämmor...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Seat ibiza (2003)
Granholm Dude
9 maj 2007 · 197 Inlägg

med 2 varv så är det vell inte så stor risk att dom lossnar...

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

Okej. hur mycket tror ni dem sänks om man kapar 2varv runt om ?

offarn Blästrare LITAB LACK
9 maj 2007 · 325 Inlägg

har ingen aning om hur mycket det gör på en bmw....!!
men det är bara å ta två varv fram.... och schystera bak sedan...!!  förästen.....har du kollat så att inte fjädrarna e koniska i båda ändarna...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Seat ibiza (2003)
_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

Nej ja har inte börjat me att ens tabort fjädrarna . tänkte höra lite här först vad ni tkr ochså smile

offarn Blästrare LITAB LACK
9 maj 2007 · 325 Inlägg

ok....!! för e dom koniska i båda ändarna så måste man ju värma in fjädern äfter man kapat å då är det risk att dom går av

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
_eD_
9 maj 2007 · 67 Inlägg

Okej okej smile hoppas att dom inte är de då big_smile annars får de bli att vänta och köpa en redig sänknings sats , när man har råd.

hanomag
9 maj 2007 · 410 Inlägg

värm ner fjädrarna ist för att kapa !

Copyright @ Rybbs Production
Jukkas :]
9 maj 2007 · 469 Inlägg

hanomag skrev:
värm ner fjädrarna ist för att kapa !

men är inte det lite svårt?

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
9 maj 2007 · 718 Inlägg

Jag kapade 1 varv på min gamla 520. d räckte för att fjädrarna skulle släppa!!

Granholm Dude
9 maj 2007 · 197 Inlägg

absolute_volvo skrev:

hanomag skrev:
värm ner fjädrarna ist för att kapa !

men är inte det lite svårt?

är vell iaf svårt att få det jämt runtom?

Ät aldrig snö som blivit gul!
Volvo 945 Turbo "Sleepern" (1995)
Kettunen
9 maj 2007 ·

Du känar ingenting på att Leka Bonna styling! Visst blir bilen sänkt. Men den blir VÄRDELÖS i kurvor osv... Satsa på riktigt system. Inte dyrt som många tror.. Nån tusenlapp finns det sånna prylar för

dalldall
10 maj 2007 · 97 Inlägg

jag har sänkt många fjädrar i mina dar(bara bmw) och det funkar utmärkt, viktigast är att värma o böja ändarna. har för mig att jag tog 2 varv fram, men ej säker, ibland svarvade jag ner kolvstången med. bak minns jag ej men efter sänkning satte jag gummimellanlägg för att styva upp. bilen låg som ett strykjärn på vägen, men jag kom ej över nån gupp! funkar alldeles bra som budgetsänkning! viktigast är att fjädrarna inte sitter löst vid upphissning av bilen!

BMW 535 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang