Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

BMW635_Robban
14 maj 2007 · 1 277 Inlägg

beemern skrev:
jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 18min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de. (han e ganska så mytoman av sej, ljuger mer än han talar sanning)

Fullt möjligt då jag gjort det själv....men inte med en 240.

Jag gjorde det med min BMW 635csi.

En natt då vi jobbat sent i Göteborg. (ingen trafik, körde om 5 bilar typ)

Vi tankade på Statoil i Åby.
Varberg, Håstensgatan (där polaren skulle av)
Strax över 15minuter!

enligt Eniro:

Avstånd: 70.1 km (Motorväg)

Restid: ca 0:40 timmar (lagliga alternativet)

Ett bekant pendlargäng startade ungefär 20minuter före oss, dem körde vi om lite mer än halvvägs.
--------------------------------
Det finns en kille som jag bekantat med i piteå som gjort Piteå-luleå 15min-filmen som cirkulerar på internet. Snabbare bil men betydligt sämre väg.

Avstånd: 54.7 km

Restid: ca 0:40 timmar
---------------------------------

FireTraXX DFFL
14 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Dummaste kommentaren:
"Det blev ingenting" efter att killen slått upp dörren i min bakre skrämkant sad

Men det fick hans bil lida för efteråt big_smile
Tacka vv för att man får namn av regnr...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ToXtreme
14 maj 2007 · 3 627 Inlägg

Farsans kollega hade vart inne med sin Renault för att ena instrumentpanelslampan dött..

Så när hon kmr till Renault och säger att hon skulle vilja byta lampan för den slocknat så följde verkstadsmannen med ut och efter att tittat lite så säger han "Det finns ingen lampa där" så hon sa till honom att hon såg ju den slockna men han envisades med att säga att det inte finns nån lampa där tongue Han menade på att det aldrig kunnat lysa där tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
14 maj 2007 · 252 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.

Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.

Då har du alltså inte varit uppe i norr, verkar som om du tror att vi bara har grusvägar. kan också säga att jag å 2 polare åkte från Östersund - Hammarstrand med en peugot diesel, tog nästan 40min "under" å de är 9.8 mil och stugun ligger i mittemellan så ja det går alldeles utmärkt,

Finns en golf 3 tdi åkare hemma som säger sig ha åkt Hammarstrand Stugun ToR på 20min då undrar man vad han hade tagit tongue

Senast redigerat av LindeMan (14 maj 2007)

bmx
14 maj 2007 · 7 100 Inlägg

de var någon som sa till mej att han oxå ville ha en växellåda som pyser i hans bil:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Caffe
14 maj 2007 · 1 436 Inlägg

Mycket dumt har man ju hört, men jag står för en egen tabbe lagom innan norrköpingsträffen...

Jag fick hjärnsläpp och tänkte liiite fel, så när jag la handen på kylarvätskebehållaren frågar jag polaren om han kört hårt för bromsvätskan är fan varm. tongue *ridå*

(Kan tillägga att jag mycket väl vet vad som är vad egentligen... men på nått sätt slog det fel i skallen. tongue )

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
TheDeadDorkster Dieselgypsy
14 maj 2007 · 538 Inlägg

Tja.. det dummaste jag har hört på sistone var att en snubbe påstod att han satt farthållaren på 170 km/t och körde Luleå - Haparanda på 40 minuter. Med en S80 2,4D

Det roliga är att avståndet är 128 km.

Med lite enkel mattematik:
128/170 = 0,753 timmar.

60*0,75 = 45 minuter.

För att få snitthastigheten som han påstod skulle han ha snittat 192 km/t

Det kallar jag en riktigt bra snitthastighet för en bil som toppar exakt 200 km/t.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
TurboKolle
14 maj 2007 · 89 Inlägg

En kille jag snackade med påstod att hans Audi GT var en Urquattro som fabriken av misstag satt fel kaross på. När han sedan drog iväg med vilt spinnande framhjul skrattade jag ännu mer smile

\\ Mer laddtryck åt folket! //
twin_cam Smålänning
14 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Jag hjälpte en kompis för ett tag sen att byta hjullager på hans 240, Sen så kom en anna  av hans polare (som jag f.ö också känner) som hade köpt sig en 740, och han kom inkörandes så tickade i motorn och jag sa till honom att de var dags att byta olja.
Han sa at det har jag redan gjort, men det var inte lite kladdigt kring oljepluggen som det alltid blir, så jag sa "Det kan du inte gjort ju, oljepluggen är ju orörd"

Hans komentar: "Oljepluggen? Vart sitter den? Det var ingen olja på stickan, så jag fyllde på, fan det räcker väll om man fyller på när den tar slut."

Han var övertygad om att man inte behövde byta oljan, utan att det räckte med att fylla på.

Sen frågade jag om den tog mycket bensin: "Jo, lite för mycket tar den, han ligger på 2 l milen..."

Jag tog loss luftfiltret, och det var KOLSVART! tongue

Du behöver byta detta sa jag, men då sa han:" kan man inte köra utan? Då slipper det ju bli svart och bromsa luften.

Vilket folk det finns...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
14 maj 2007 · 961 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag hjälpte en kompis för ett tag sen att byta hjullager på hans 240, Sen så kom en anna  av hans polare (som jag f.ö också känner) som hade köpt sig en 740, och han kom inkörandes så tickade i motorn och jag sa till honom att de var dags att byta olja.
Han sa at det har jag redan gjort, men det var inte lite kladdigt kring oljepluggen som det alltid blir, så jag sa "Det kan du inte gjort ju, oljepluggen är ju orörd"

Hans komentar: "Oljepluggen? Vart sitter den? Det var ingen olja på stickan, så jag fyllde på, fan det räcker väll om man fyller på när den tar slut."

Han var övertygad om att man inte behövde byta oljan, utan att det räckte med att fylla på.

Sen frågade jag om den tog mycket bensin: "Jo, lite för mycket tar den, han ligger på 2 l milen..."

Jag tog loss luftfiltret, och det var KOLSVART! tongue

Du behöver byta detta sa jag, men då sa han:" kan man inte köra utan? Då slipper det ju bli svart och bromsa luften.

Vilket folk det finns...

lollollollollollollollollol

Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
Volvo 855 "T5-R" (1995)
engineaddict
14 maj 2007 · 1 060 Inlägg

smilebig_smilelol

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Calle bromsskiva
14 maj 2007 · 47 Inlägg

det dummaste jag hört är när folk säger "jag har gjort allt själv" sen när dom har sönder nått så frågar dom om hjälp hmm hade dom inte gjort allt själv då borde dom kunna fixa en enkel sak som byta vatten pump eller generator osv själv

beemern .......
14 maj 2007 · 2 655 Inlägg

BMW635_Robban skrev:

beemern skrev:
jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 18min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de. (han e ganska så mytoman av sej, ljuger mer än han talar sanning)

Fullt möjligt då jag gjort det själv....men inte med en 240.

Jag gjorde det med min BMW 635csi.

En natt då vi jobbat sent i Göteborg. (ingen trafik, körde om 5 bilar typ)

Vi tankade på Statoil i Åby.
Varberg, Håstensgatan (där polaren skulle av)
Strax över 15minuter!

enligt Eniro:

Avstånd: 70.1 km (Motorväg)

Restid: ca 0:40 timmar (lagliga alternativet)

Ett bekant pendlargäng startade ungefär 20minuter före oss, dem körde vi om lite mer än halvvägs.
--------------------------------
Det finns en kille som jag bekantat med i piteå som gjort Piteå-luleå 15min-filmen som cirkulerar på internet. Snabbare bil men betydligt sämre väg.

Avstånd: 54.7 km

Restid: ca 0:40 timmar
---------------------------------

äntligen nån som tror mej tongue vägarna här uppe e ju iktigt fina på många ställen...

Senast redigerat av beemern (14 maj 2007)

dusty Living in the fastlane
14 maj 2007 · 2 616 Inlägg

_fillan_ skrev:

RouziMotorsport skrev:

dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile

den har jag också hört.. fast från en jag inte kände, det va på en streetrace möte..
och jag hörde någon säga det här lite längre bort än där jag stod

"jo jag brukar växla utan att hålla inne kopplingen!!!"

jag tänkte............va?

det går alldeles utmärkt på volvo 740 kan jag ju tala om av egen erfarenhet :)absolut inga problem,,,bara man "mellangasar" så man får samma varv som det blir när man får i växlen smile

okej det var något nytt för mig men på de sättet han gjorde de så lät de inte så bra.

dusty Living in the fastlane
14 maj 2007 · 2 616 Inlägg

<@FoX_McCloud> Fox jobbar ju på bensinmack..
<@spaps> ah
<@FoX_McCloud> Så kom det in en brud från falkenberg..
<@FoX_McCloud> Å typ lipade..
<@FoX_McCloud> Så sa hon att hon kört på något djur.. På motorvägen..
<@FoX_McCloud> Så typ frågade hon vad hon skulle göra..
<@FoX_McCloud> Å jag bah: "Stort djur?"
<@FoX_McCloud> Hon: "Jag vet inte!" *flaxar med armarna*
<@FoX_McCloud> Så typ..
<@FoX_McCloud> Jag frågade om jag skulle ringa polisen åt henne.
<@FoX_McCloud> Hon: "Nej.. Det är I BILEN!"
<@FoX_McCloud> Jag bah: "öhh.. Vad skall jag göra åt det hade du tänkt dig?"
<@FoX_McCloud> Hon typ ville att jag skulle följa med å ta ut djuret..
<@FoX_McCloud> Så jag hängde med..
<@FoX_McCloud> Så kommer jag dit..
<@FoX_McCloud> Å ser inget blod på kofångaren eller bilen..
<@FoX_McCloud> Så jag frågar vart exakt.. Djuret befinner sig..
<@FoX_McCloud> Hon pekar på avgasröret.
* @spaps garvar
<epi[bleee]> NEJ
<@spaps> AVGASRÖRET HAHAHA
<@FoX_McCloud> Så ser jag att det hänger ut lite typ.. Päls ur avgasröret..
<@FoX_McCloud> Å så frågade jag..
<epi[bleee]> men vafan
<@spaps> lol har hon backat på motorvägen?
<@FoX_McCloud> "Har du backat på motorvägen?"
<@spaps> big_smile
<@FoX_McCloud> Hon: "NEJ!"
<@FoX_McCloud> Så jag bah..
<@FoX_McCloud> "Hur har du då kört på det?"
<@spaps> jag knäcker mig
<@FoX_McCloud> Hon: "Det träffade väll där fram.. Och har åkt IGENOM!"
<@FoX_McCloud> big_smile
<@spaps> lol
<epi[bleee]> HAHAHAHAHHAAH
<@FoX_McCloud> Å jag typ bara måste lägga mig på marken.
<@spaps> hahha
<@spaps> hahahahha
<epi[bleee]> HAHAHAHAHHAAH
<@FoX_McCloud> Å typ har svårt å typ andas.

Hämtat från warpdrive

beemern .......
14 maj 2007 · 2 655 Inlägg

dusty skrev:
<@FoX_McCloud> Fox jobbar ju på bensinmack..
<@spaps> ah
<@FoX_McCloud> Så kom det in en brud från falkenberg..
<@FoX_McCloud> Å typ lipade..
<@FoX_McCloud> Så sa hon att hon kört på något djur.. På motorvägen..
<@FoX_McCloud> Så typ frågade hon vad hon skulle göra..
<@FoX_McCloud> Å jag bah: "Stort djur?"
<@FoX_McCloud> Hon: "Jag vet inte!" *flaxar med armarna*
<@FoX_McCloud> Så typ..
<@FoX_McCloud> Jag frågade om jag skulle ringa polisen åt henne.
<@FoX_McCloud> Hon: "Nej.. Det är I BILEN!"
<@FoX_McCloud> Jag bah: "öhh.. Vad skall jag göra åt det hade du tänkt dig?"
<@FoX_McCloud> Hon typ ville att jag skulle följa med å ta ut djuret..
<@FoX_McCloud> Så jag hängde med..
<@FoX_McCloud> Så kommer jag dit..
<@FoX_McCloud> Å ser inget blod på kofångaren eller bilen..
<@FoX_McCloud> Så jag frågar vart exakt.. Djuret befinner sig..
<@FoX_McCloud> Hon pekar på avgasröret.
* @spaps garvar
<epi[bleee]> NEJ
<@spaps> AVGASRÖRET HAHAHA
<@FoX_McCloud> Så ser jag att det hänger ut lite typ.. Päls ur avgasröret..
<@FoX_McCloud> Å så frågade jag..
<epi[bleee]> men vafan
<@spaps> lol har hon backat på motorvägen?
<@FoX_McCloud> "Har du backat på motorvägen?"
<@spaps> big_smile
<@FoX_McCloud> Hon: "NEJ!"
<@FoX_McCloud> Så jag bah..
<@FoX_McCloud> "Hur har du då kört på det?"
<@spaps> jag knäcker mig
<@FoX_McCloud> Hon: "Det träffade väll där fram.. Och har åkt IGENOM!"
<@FoX_McCloud> big_smile
<@spaps> lol
<epi[bleee]> HAHAHAHAHHAAH
<@FoX_McCloud> Å jag typ bara måste lägga mig på marken.
<@spaps> hahha
<@spaps> hahahahha
<epi[bleee]> HAHAHAHAHHAAH
<@FoX_McCloud> Å typ har svårt å typ andas.

Hämtat från warpdrive

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA va faan tongue...

ironhead volvoraggare
14 maj 2007 · 4 776 Inlägg

Merclone skrev:

Flash skrev:
På väg till en fotbollsmatch när jag var 15-16 år då bad en kille i bilen att gubben som körde att han skulle gasa på lite.
Gubben gjorde det,sen fick han frågan:"Är det inte automatlåda i den här bilen?"
"Jo",svarade gubben som körde,"hurså?"
"Jamen spaken rörde sig ju inte"
Tur att det han inte körde fort,för vi var 4 stycken i bilen som skrattade så vi grät,inklusive chauffören

Bahahaha lol Det var tamejfan det roligaste jag nånsin hört! smile big_smilelolbig_smilelol

snacka om blåst asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Rushman Evolution Garage
14 maj 2007 · 1 299 Inlägg

Nya Volvo V70 T5R ska ha dubbelturbo med 480hp enligt en kille, å hans pappa ska köpa en sån...

Sky´s the limit...
båge montör och hobby mekaniker
14 maj 2007 · 2 672 Inlägg

Rushman skrev:
Nya Volvo V70 T5R ska ha dubbelturbo med 480hp enligt en kille, å hans pappa ska köpa en sån...

wohouw, no shit lol

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
twin_cam Smålänning
14 maj 2007 · 7 877 Inlägg

En kompis polare hade Kört i 290 med en original 740GL, och min polare skulle legat i häcken med som colt 1,3... Hmmm, om en 740GL gör 290, då  borde min bil göra minst 320- 330 nånting...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang