Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Pavva
15 september 2012 · 1 215 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

ISpeed skrev:

RightFront skrev:

haha va dumt roll det är ju så en DISELvärmare fungerar smile

SKÄMT!

ööö näää??

volvo pucko

Grattis du är nummer 166.490 på garaget som inte förstår vad ironi är.

Då är du nummer 166.491 eftersom du inte heller verkar veta vad ironi betyder. Ordet du söker är SARKASM smile


Min kompis kom med ett ganska stort buntband idag, då sa en annan kompis som var med "Jävlar är det en såndär lastbilskattstrypa!?"

Vi hade kul åt det iaf smile

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
lukkii
15 september 2012 · 35 Inlägg

Ingen bil historia men en från moppe tiden.

Hade precis satt på 70cc på den och därför stod det några runt o prata trim osv, så kommer det fram en "Ny svensk" och sa att det är väll den och såg lite frågade ut samtidigt som han pekar på luftfiltret.

Tror nog inte att en brand bomb hade kunnat få alla att börja rulla runt på marken snabbare än den kommentaren.

BMW 540 (1993)
cheffer
15 september 2012 · 1 422 Inlägg

lukkii skrev:
Ingen bil historia men en från moppe tiden.

Hade precis satt på 70cc på den och därför stod det några runt o prata trim osv, så kommer det fram en "Ny svensk" och sa att det är väll den och såg lite frågade ut samtidigt som han pekar på luftfiltret.

Tror nog inte att en brand bomb hade kunnat få alla att börja rulla runt på marken snabbare än den kommentaren.

Är ju inte roligt om man inte vet vad ni snackade om efter som ni pratade om trim generellt när han kom tongue

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
monno Elektriker
17 september 2012 · 718 Inlägg

Ja om han ser lite frågande ut kan det ju vara att han faktiskt frågade om det va den?

Men alla har ju vare i moppe ålder och haft kul åt folk som inte har samma intresse som en annan. smile

Som att kasta vatten i sjön.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 september 2012 · 5 753 Inlägg

En polare som var helt övertygad om att han faktiskt hade kört 220km/h med en gammal 240 från -84 med 5 pers i bilen... Och eftersom allt var bättre förr så stämde ju även mätaren, yeah right..

Senast redigerat av _Glenne_ (17 september 2012)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mattsson_91 Självlärd
17 september 2012 · 3 083 Inlägg

Hahahahaha på tal om moppetiden så fanns det en kille i skolan på högstadiet som var helt övertygad om att han hade PLASTcylinder och PLASTkolv på moppen och att det var därför den gick så bra..

Det var en helt vanlig MT5 som gjorde typ 35 tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
17 september 2012 · 469 Inlägg

Ja, på tal om moppar, har en jappe i grannbyn som kom till fram till min kompis och frågade om han kunde ta en kik på hans moppe då den gick så dåligt, och det gick för sig.

Kompisen hann knappt sätta sig på innan han sa "Men du har ju kranen på halvöppen?", och moppepojken svarar "Jo men den drar så mycket bensin annars"

Trodde jag skulle dö när jag fick höra det...

RobiinK Rust Is Not A Crime
17 september 2012 · 1 215 Inlägg

-Westerlund- skrev:
Ja, på tal om moppar, har en jappe i grannbyn som kom till fram till min kompis och frågade om han kunde ta en kik på hans moppe då den gick så dåligt, och det gick för sig.

Kompisen hann knappt sätta sig på innan han sa "Men du har ju kranen på halvöppen?", och moppepojken svarar "Jo men den drar så mycket bensin annars"

Trodde jag skulle dö när jag fick höra det...

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA fan vad bra big_smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
cheffer
17 september 2012 · 1 422 Inlägg

_Glenne_ skrev:
En polare som var helt övertygad om att han faktiskt hade kört 220km/h med en gammal 240 från -84 med 5 pers i bilen... Och eftersom allt var bättre förr så stämde ju även mätaren, yeah right..

Haha påminner lite om en kompis som körde race mot en amazon med sin golf 4 1.6. Amazonen tog starten och startade lite före, golfen tog dock i toppfart och när de är framme säger killen i amazonen "fan den där går ju riktigt bra, jag låg ju i 170 och du bara blåste om" Kompisen svara lugnt "jaha, ja jag körde i 165 enligt min mätare jag" tongue Visar hur bra gamla volvomätare visar wink

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Stoner_fuzz Bitter optimist.
17 september 2012 · 1 561 Inlägg

Verkar vara fler som hört samma som jag gjorde för massa år sen.

-Hastighetsmätaren visar hur snabbt bilen går.

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
RD_87 Skrotsamlare
17 september 2012 · 4 031 Inlägg

cheffer skrev:

_Glenne_ skrev:
En polare som var helt övertygad om att han faktiskt hade kört 220km/h med en gammal 240 från -84 med 5 pers i bilen... Och eftersom allt var bättre förr så stämde ju även mätaren, yeah right..

Haha påminner lite om en kompis som körde race mot en amazon med sin golf 4 1.6. Amazonen tog starten och startade lite före, golfen tog dock i toppfart och när de är framme säger killen i amazonen "fan den där går ju riktigt bra, jag låg ju i 170 och du bara blåste om" Kompisen svara lugnt "jaha, ja jag körde i 165 enligt min mätare jag" tongue Visar hur bra gamla volvomätare visar wink

Det gäller ju de flesta gamla mätare, dessutom är det ju inte ovanligt att det bytts både bakaxlar & däckdimension... Så hastighetsmätare är ju ofta ett lite "starkt" ord. Min amazon toppade kring 170-180 i verkligheten mätaren slog i botten vid 150-160. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
17 september 2012 · 5 753 Inlägg

RD_87 skrev:

cheffer skrev:

_Glenne_ skrev:
En polare som var helt övertygad om att han faktiskt hade kört 220km/h med en gammal 240 från -84 med 5 pers i bilen... Och eftersom allt var bättre förr så stämde ju även mätaren, yeah right..

Haha påminner lite om en kompis som körde race mot en amazon med sin golf 4 1.6. Amazonen tog starten och startade lite före, golfen tog dock i toppfart och när de är framme säger killen i amazonen "fan den där går ju riktigt bra, jag låg ju i 170 och du bara blåste om" Kompisen svara lugnt "jaha, ja jag körde i 165 enligt min mätare jag" tongue Visar hur bra gamla volvomätare visar wink

Det gäller ju de flesta gamla mätare, dessutom är det ju inte ovanligt att det bytts både bakaxlar & däckdimension... Så hastighetsmätare är ju ofta ett lite "starkt" ord. Min amazon toppade kring 170-180 i verkligheten mätaren slog i botten vid 150-160. smile

Jag frågade även om han tyckte det lät logiskt att jag hade kört 190km/h ENLIGT MÄTAREN i min gamla epa (7-8år sedan) med slutkörd b20 och m40 låda, påpekade att det måste ju bara stämma eftersom mätaren visade 190km/h om jag skulle gå enligt vad han sa....


Det ville han uppenbarligen inte svara på, men han stod fortfarande fast vid att han hade kört 220km/h ärliga km/h med en gammal 240 GL med pers i bilen... Finns folk till allt, det roliga är ju att dom inte förstår hur dumt det låter tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Germax
17 september 2012 · 12 086 Inlägg

Pavva skrev:

Volvo142_73a skrev:

ISpeed skrev:

ööö näää??

volvo pucko

Grattis du är nummer 166.490 på garaget som inte förstår vad ironi är.

Då är du nummer 166.491 eftersom du inte heller verkar veta vad ironi betyder. Ordet du söker är SARKASM smile

Och du blir 166.492 eftersom det visst är ironi och inte sarkasm wink

cheffer
17 september 2012 · 1 422 Inlägg

_Glenne_ skrev:

RD_87 skrev:

cheffer skrev:

Haha påminner lite om en kompis som körde race mot en amazon med sin golf 4 1.6. Amazonen tog starten och startade lite före, golfen tog dock i toppfart och när de är framme säger killen i amazonen "fan den där går ju riktigt bra, jag låg ju i 170 och du bara blåste om" Kompisen svara lugnt "jaha, ja jag körde i 165 enligt min mätare jag" tongue Visar hur bra gamla volvomätare visar wink

Det gäller ju de flesta gamla mätare, dessutom är det ju inte ovanligt att det bytts både bakaxlar & däckdimension... Så hastighetsmätare är ju ofta ett lite "starkt" ord. Min amazon toppade kring 170-180 i verkligheten mätaren slog i botten vid 150-160. smile

Jag frågade även om han tyckte det lät logiskt att jag hade kört 190km/h ENLIGT MÄTAREN i min gamla epa (7-8år sedan) med slutkörd b20 och m40 låda, påpekade att det måste ju bara stämma eftersom mätaren visade 190km/h om jag skulle gå enligt vad han sa....


Det ville han uppenbarligen inte svara på, men han stod fortfarande fast vid att han hade kört 220km/h ärliga km/h med en gammal 240 GL med pers i bilen... Finns folk till allt, det roliga är ju att dom inte förstår hur dumt det låter tongue

Haha finns gott om folk där det är mycket snack och lite verkstad wink 190 kommer du ju inte upp i med en frisk b20 och m40 låda tongue Än mindre slutkörd. Ska vara glad om man ta sig över 160 måste jag säga.

Ang 240in så verkar han ju helt bränd där.. Antar att han inte har kvar bilen?

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Catoxxo
17 september 2012 · 324 Inlägg

En kompis påstår sig ha 24 ventiler i sin 850 T5R. I en vanlig T5a så är det ju bara 20 ventiler, men i R-modellen så är det tydligen 4 ventiler mer. Dock fortfarande bara 5 cylindrar. roll

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 september 2012 · 3 929 Inlägg

Catoxxo skrev:
En kompis påstår sig ha 24 ventiler i sin 850 T5R. I en vanlig T5a så är det ju bara 20 ventiler, men i R-modellen så är det tydligen 4 ventiler mer. Dock fortfarande bara 5 cylindrar. roll

alltså hur argumenterar man med sånt folk? mad

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
KHRacing
17 september 2012 ·

Thunderbird88 skrev:

Catoxxo skrev:
En kompis påstår sig ha 24 ventiler i sin 850 T5R. I en vanlig T5a så är det ju bara 20 ventiler, men i R-modellen så är det tydligen 4 ventiler mer. Dock fortfarande bara 5 cylindrar. roll

alltså hur argumenterar man med sånt folk? mad

Är ju en T6:a som har det vad jag vet -- :-)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 september 2012 · 3 929 Inlägg

KHRacing skrev:

Thunderbird88 skrev:

Catoxxo skrev:
En kompis påstår sig ha 24 ventiler i sin 850 T5R. I en vanlig T5a så är det ju bara 20 ventiler, men i R-modellen så är det tydligen 4 ventiler mer. Dock fortfarande bara 5 cylindrar. roll

alltså hur argumenterar man med sånt folk? mad

Är ju en T6:a som har det vad jag vet -- :-)

Jag menade folk i överlag som har solklart fel men klarar inte av att erkänna det big_smile
Som en "kompis" till mig som prompt sa att fick man in mer bränsle i cylindrarna fick man mer effekt. Jag försökte flika in att man faktiskt behöver en hel del syre per enhet bränsle men icke, mer bränsle var tydligen POWAAAH! Så i framtiden om jag vill köra hög effekt så ska man väl ha ett lambdavärde på sisådär 1.5 big_smile
Nej, jag missförstod inte honom utan han sa att gick bilen fett så gick den snabbare o.O

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
IX ____________________________________
18 september 2012 · 1 340 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

KHRacing skrev:

Thunderbird88 skrev:

alltså hur argumenterar man med sånt folk? mad

Är ju en T6:a som har det vad jag vet -- :-)

Jag menade folk i överlag som har solklart fel men klarar inte av att erkänna det big_smile
Som en "kompis" till mig som prompt sa att fick man in mer bränsle i cylindrarna fick man mer effekt. Jag försökte flika in att man faktiskt behöver en hel del syre per enhet bränsle men icke, mer bränsle var tydligen POWAAAH! Så i framtiden om jag vill köra hög effekt så ska man väl ha ett lambdavärde på sisådär 1.5 big_smile
Nej, jag missförstod inte honom utan han sa att gick bilen fett så gick den snabbare o.O

Haha big_smile

När jag var liten (8-9 kanske) så förstod jag inte hur en bil kunde dra så lite bensin, slagvolymen var ju liksom runt 2 liter men hur kunde man då åka över en mil med 1 liter bensin :S för kolvarna åkte upp och ner hela tiden... "många" sömnlösa nätter roll När man var liten hade man mycket roligare problem big_smile

Nu släcker vi i Garaget, godnatt!

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 september 2012 · 3 929 Inlägg

RightFront skrev:

Thunderbird88 skrev:

KHRacing skrev:

Är ju en T6:a som har det vad jag vet -- :-)

Jag menade folk i överlag som har solklart fel men klarar inte av att erkänna det big_smile
Som en "kompis" till mig som prompt sa att fick man in mer bränsle i cylindrarna fick man mer effekt. Jag försökte flika in att man faktiskt behöver en hel del syre per enhet bränsle men icke, mer bränsle var tydligen POWAAAH! Så i framtiden om jag vill köra hög effekt så ska man väl ha ett lambdavärde på sisådär 1.5 big_smile
Nej, jag missförstod inte honom utan han sa att gick bilen fett så gick den snabbare o.O

Haha big_smile

När jag var liten (8-9 kanske) så förstod jag inte hur en bil kunde dra så lite bensin, slagvolymen var ju liksom runt 2 liter men hur kunde man då åka över en mil med 1 liter bensin :S för kolvarna åkte upp och ner hela tiden... "många" sömnlösa nätter roll När man var liten hade man mycket roligare problem big_smile

Nu släcker vi i Garaget, godnatt!

Haha som i Top Gear när Jeremy Clarkson kör en Evo 9 (tror jag) och håller upp en dunke med mjölk och säger att den är större i liter mått än motorn. Just då när jag såg det tänkte jag "oh no he didn't! Did he just go full retard? Never go full retard!" big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang