varför blandar ni en massa bilder i er presentation på bilen?

ghost_boy83 CREW
16 maj 2007 · 2 594 Inlägg

undrar varför en del blandar proffs bilder me garage, kamera bilder mm?? bilder hur den såg ut innan, stör mig på det! det drar ner intrycket på bilen enligt mig än om man bara ser proffs bilder rakt i genom nån som fattar va jag menar ??

MilleN
16 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Man tar ju dom bilderna som bilen ser bra ut på helt enkelt. Sedan är det alltid kul med före och efter-bilder tycker jag.

FireTraXX DFFL
16 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Hur kul hade det varit om jag bara haft en bild på min bil och en bild på min och fyra andra bilar. (kolla mina bilder så fattar ni)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ghost_boy83 CREW
16 maj 2007 · 2 594 Inlägg

MilleN skrev:
Man tar ju dom bilderna som bilen ser bra ut på helt enkelt. Sedan är det alltid kul med före och efter-bilder tycker jag.

ok skälv tycker jag att byggbilder mm kan man ha i galleri och projekt för dom som vill se hur den såg ut då men det är ju bara va ja tycker smile

Lindström Envis optimist
16 maj 2007 · 454 Inlägg

Ja tycker det är bra med nån "före-bild" om man gjort stora förändringar. Visar ju mer vilket jobb man lagt ner.

Runn WS7 Avstängd
17 maj 2007 · 1 031 Inlägg

Alltid kul med en förebild.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
PLPerformance
17 maj 2007 · 213 Inlägg

Sidan heter ju just GARAGET

NightCruiser
17 maj 2007 · 1 163 Inlägg

Lindström & Runn WS7, kan bara hålla med er... Före bilder är kul för man får ju se/visa vilket jobb som är gjort på bilen för att få den till de skick den är i.

Annars kan ju folk tro man köpt bilen i det skicket, och har man då lagt ner pengar och tid på en bil så vill man ju självklart ha beröm för det.

loudness
17 maj 2007 · 4 554 Inlägg

allt efter min bil blev bättre och bättre har jag bytt ut byggbilderna mot enligt mej snygga bilder, egenkligen så hör ju dom riktiga garagebilderna hemma under projekt men de e klart de kan ju va skoj med nån under bilens sida med så man vet vad som försigår

ToXtreme
17 maj 2007 · 3 627 Inlägg

Jag kan hålla med Ghost_boy83 till en viss del samtidigt som jag tkr att man ska ha en "inköpsbild" så att man kan se vilket jobb som lagts ner.. För det visar ju bara vilken entuiasm man har till billbyggandet!

Däremot så kan jag tycka att det är bättre att skapa en Projekttråd istället för att göra sin "sida" till projekttråd och blanda med massa andra bilder där bilen är klar wink

Senast redigerat av ToXtreme (17 maj 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
tecman
17 maj 2007 · 1 741 Inlägg

men hmm så enligt trådskaparen får man bara ha bilen upplagd på då bilen är klar? själv lägger jag upp nya bilder när jag har gjort nåt nytt eller då jag fått tag i nån som kan ta vettiga bilder med en vettig kamera.
men jag vill ju inte ta bort alla garage bilderna för att jag har fått en ny fräch bild. då skulle jag ju bara ha 3-4 bilder upplagda åt gången och hur kul blir det då?
___________________________

och loudness du som gillar att rätta stavfel heter det verkligen bytat? (just a note) inget illa menat hehe

själv stavar jag säkert jätte fel men det var bara kul när jag läste "Moderatorer?"  tråden nyss sen läste jag vad du skrev här smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
loudness
17 maj 2007 · 4 554 Inlägg

tecman skrev:
men hmm så enligt trådskaparen får man bara ha bilen upplagd på då bilen är klar? själv lägger jag upp nya bilder när jag har gjort nåt nytt eller då jag fått tag i nån som kan ta vettiga bilder med en vettig kamera.
men jag vill ju inte ta bort alla garage bilderna för att jag har fått en ny fräch bild. då skulle jag ju bara ha 3-4 bilder upplagda åt gången och hur kul blir det då?
___________________________

och loudness du som gillar att rätta stavfel heter det verkligen bytat? (just a note) inget illa menat hehe

själv stavar jag säkert jätte fel men det var bara kul när jag läste "Moderatorer?"  tråden nyss sen läste jag vad du skrev här smile

haha är inte jätte hård med stavfel poängterade bara att ser jag något så rättar jag till de i brist på annat. skriver själv som en kratta och får ofta rätta mej själv;)

ska fixa mitt eget stavfel:)

Frayze
17 maj 2007 · 727 Inlägg

jag instämmer, detta är ju garaget.org! När ja kommit lite längre i bygget så flyttar jag de gamla bilderna till projekt och fyller i med nyare bilder i min presentation, är kul att visa vad som är gjort och hur, jag får inspiration av andras byggbilder och det får säkert även många andra oxå!? jag tycker inte det är kul med BARA fina bilder på bilen, vill ju se vad och hur snubben gjort för att få den i det skicket den är. Visst, är bilen inköpt uppfixad och klar är det en annan sak. Det är min åsikt smile

Dessutom är det nog inte alla som har sofistikerade kameror och kan ta "proffsbilder" jag har en 2.0 megapixel kamera att ta bilder med.. och det är ingen som gnällt på kvaliteten än så länge, det viktiga är att man presenterar bilen som man själv vill och är nöjd med det.

nä så fram med byggbilder gubbar å gummor!

Senast redigerat av Frayze (17 maj 2007)

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Johnson
17 maj 2007 · 613 Inlägg

Håller med dom flesta här tror ja. Tycker det är roligast att kolla på dom som håller på och hur det gått till och få till dom..

Har dock en bil som var för ful/tråkig för att ens få vara med lol Men kanske får va med efter en rollning eller liknande

Senast redigerat av p.p. (17 maj 2007)

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Rover Mini (1991)
Ford Mondeo (2010)
peegee Forummoderator
17 maj 2007 · 2 924 Inlägg

Finns alltid folk som stör sig på nåt...
Upplägget är ju helt frivilligt och bör så vara tycker jag, hur roligt vore det om alla gjorde precis likadant?? Då skulle ja tröttna ganska snart att surfa runt på garaget...
Jag själv får fort tristess när jag bara ser nån enstaka bild.

Jag gillar bättre mkt byggbilder i profilen än projekttrådar, projekttrådarna tror jag mest syns när dom är färska och uppdaterade ofta...profilerna syns nog mer alltid...
Men allt är upp till var och en, jag uppskattar så väl projekttrådar som mycket byggbilder i profilen.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
loudness
17 maj 2007 · 4 554 Inlägg

jag har finaste bilerna överst och detaljer längst ner och sjuuukt många bilder under projekt:D

BMW635_Robban
17 maj 2007 · 1 277 Inlägg

Håller med båda teorierna.
Jag blandar mina bilder lite hur som helst nu, men vill alltid ha det ganska cleant och symetriskt. Håller just nu på att ändra ganska kraftig fram å tillbaka i alla mina gallerier. Så titta inte dem nu wink Lägger upp bilder på sålda bilar och vad som är gjort med dem o.s.v

Nåt som skulle varit bra är om varje bil hade en direktknapp till sina byggbilder...en snabb-länk under de "seriösa" fotona. Tycker projekten är svåra att hitta och ofta mycket röriga hos folk....

ex. Om har någon flera bilar och tar kort på en notor som är urlockad fattar man ju i många fall inte vart den tillhör m.m.

ghost_boy83 CREW
18 maj 2007 · 2 594 Inlägg

mja nu har jag hört hur en del snackat å de va inte riktigt så jag menade att man bara skulle få ha fina bilder å ingen hur den såg ut innan jag tar det igjen hoppas nån förstår mig
en del här på garaget har tex 2-3 fina bilder resten kaske är en bild på en rostig turbo eller nån bild tagen med mobilkamera utblandat i en salig mix om man kollar på bilarna som ligger i topplistan har dom gjort följande 10-15 proffsbilder 1-2 bilder hur den såg ut innan sen har dom lagt resterande bilder bland projekt mm

på så sett blir det en snygg och proffsigare lock enligt mig och jag tror man har större chans att få fler poäng nån som kan hålla me ?

dusty Living in the fastlane
18 maj 2007 · 2 616 Inlägg

jag ser gärna en bild där man ser hur den såg ut innan så vet man hur mycket jobb som lagts ner på den osv smile

FL3JM Inga konstigheter
18 maj 2007 · 2 064 Inlägg

Har bara "proffsbilder". smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang