Sänkning från Ebay??

Reaver
22 maj 2007 · 50 Inlägg

Som topic: Någon som köpt coilovers eller andra kompletta väghållnings-satser från Ebay? Mycket billigare, men de verkar vara så kallade no-name produkter......... Menar nu inte dom kända märkena. Nån som testat?

bilstylarn Avstängd
25 maj 2007 · 329 Inlägg

det viktigaste vi har är säkerheten på våra bilar..det viktigaste är med andra ord väghållning bromsar och inte minst däcken.kolla bara att dom är tuv godkända osv.då håller dom säkerhets normerna.oftast är det ju lite att man får va man betalar för.men länka gärna så kan jag ta och studera med andra lite vilka du tänkt på.det behöver ju inte vara så att billigt är farligt heller allti.låt oss ta en titt.länka.ser det som intressant för väghållning är dyrt

Germax
25 maj 2007 · 12 086 Inlägg

De du har sätt är säkert dom här "coilover" kiten som består av fyra fjädrar och en gängad toarulle. Sätt sånna för ner mot 20 dollar. Inget jag skulle sätta på en seriös bil, därimot har jag fkit funderar på att köpa en uppsättning till forden och custaizera dit.

Skee vRsex
27 maj 2007 · 471 Inlägg

Finns mycket fina kit o köpa på Ebay, finns fulltjusterbara coilovers som är inget fel på.

Typ så här funkar det, Diesel gör fina kläder men Crocker gör bra grejer med men till  billigare peng, varumärket är pengarna....

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)
M1cha
27 maj 2007 · 645 Inlägg

Jag är väldigt nogrann med min säkerhet och skulle själv aldrig våga köpa nåt sånt, man ska inte vara sparsam när det gäller såna där grejer, enligt mig då. wink

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Reaver
1 juni 2007 · 50 Inlägg

Hittar ingen länk just nu, men har sett kompletta coilovers för 280-320 euro. Och det står i annonsen att dom e TÜV-märkta........ Borde väl inte gå att få den märkningen om de e skit-grejer??

Ps http://cgi.ebay.de/GOLF-2-3-VENTO-CORRA … dZViewItem

Senast redigerat av Reaver (1 juni 2007)

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
1 juni 2007 · 991 Inlägg

De här vill ja me veta kan inte ngn svara? tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
route
1 juni 2007 · 105 Inlägg

Är det TUV märkt är det bara shoppa på smile Betyder att de är godkända av Tyskarnas bilprovning till just den bilen... Har köpt väghållningssats från Ebay och det var ingra problem alls funkar finfint på min bil inget problem med passning och montering heller...
Garantierna är detsamma som i sverige om inte bättre i många fall.. Och även om du köper FK, Koni i Tyskland så är det fasen så mycket billigare där än här i Sverige, plus många ggn bättre support och de har grejerna i lager och du slipper vänta i ett par veckor för att få dina delar....

Ebay for the win... big_smile

haxer Proljece?
1 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Alltså säger typ samma som dom flesta andra man får det man betalar på vill man köpa sletna coilovers och spacers så visst smile sen är man 1 av dom 500st/år som dör i trafiken nee skulle aldrig sätta sånt "mög" på min bil för fin för det men deremot en utställningsbil så vrf inte smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Reaver
2 juni 2007 · 50 Inlägg

Sletna??? Om du kollar länken lite bättre så ser du att de e helt nya grejer. Har dessutom för mej att TÜv-märkningen e svårare att få än våran svenska motsvarighet...... Visst, alla de "kända" märkena e säkert jättebra. men de kostar ju minst dubbelt så mycke..... kolla priserna på GE motor. Komplett väghållningssats (4 dämpare + 4 fjädrar) för 3300kr. Finns flera här på garaget som säger sej va nöjda me dom satserna..... Och då är det ju högre moms och liknande som gör att det blir dyrare att sälja samma sak i sverige än i t ex tyskland.

Om man sen köper begagnade saker så skulle jag nog inte köpa nåt okänt märke. Vet ju inte hur föregående ägare har behandlat grejerna.

Ps Hur f*n använder man spacers om man lyckas göra dom trafikfarliga????
Trodde man bara kunde använda dom på ett sätt................ smile

Senast redigerat av Reaver (2 juni 2007)

haxer Proljece?
2 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Mmm.. men du e rätt go också spacers som inte sitter rätt dvs. dimensionen runt bultarna blir glapp så trycker på 18" bmw fälgar med däck du får köra i 260km/h sen helt plötsligt i 200km/h så vobblar däcken wink rätt fint.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Reaver
2 juni 2007 · 50 Inlägg

Som sagt: köper man begagnat så är de ju en annan sak.... Men jag antog att de va nog de enda sättet att förstöra spacers på. Finns ju som sagt alltid en risk att tidigare ägare har slarvat med montering eller kört väldigt hårt me sakerna, och då slutar nog "drömköpet" inte så lyckligt alla gånger..... Jag menade förstås om man köper sakerna nya från tyska styling/tillbehörs-firmor på ebay. Inte begagnat...

tecman
2 juni 2007 · 1 741 Inlägg

haxer skrev:
Mmm.. men du e rätt go också spacers som inte sitter rätt dvs. dimensionen runt bultarna blir glapp så trycker på 18" bmw fälgar med däck du får köra i 260km/h sen helt plötsligt i 200km/h så vobblar däcken wink rätt fint.

verkar ju som att du redan testat... men låter som lite udda att spacern skulle göra så att däcket lossnade. man drar väl åt muttrarna och då trycks ju spacern mot skivan och sitter på plats. finns ju folk som gasar omkring med brickor istället för spacers och fortfarande inte tappat nåt däck och dött... och varför skulle han ha bmw fälgar på en vw?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
2 juni 2007 · 991 Inlägg

Har kört med spacers på en bil med en jävlig vibrerande framvagn, kört mätaren ut och mer eller mindre våldtagit bilstackaren (omegan). Aldrig märkt någt de 2 åren jag haft den tongue

Senast redigerat av Eliza (2 juni 2007)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "Supercharged.se" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang