Biltemas rostskyddsmassa?

master_lars
28 maj 2007 · 1 160 Inlägg

Tänkte att jag skulle rostskydda underrede och innerskärmar, har spolat rent hjulhusen och underredet med  högtryck (varmt vatten ca 70 grader C), bilen står nu i garaget och väntar på att bli rostskyddad. Min fråga är då om biltemas rostskyddsmassa är ngt att ha, eller är det bara skit? Har inte råd att lämna in den på en rostskyddsbehandling, tänkte därför göra det själv.

http://www.biltema.se/products/product. … emId=83131

Säg att man skulle pensla på 1kg i varje hjulhus, och 8 kg för underredet borde det väl ge ett fullgott skydd? Eller? Skall man använda sig av ngn annan tillverkare? Det får dock inte kosta allt för mycket, då jag har en ganska pressad ekonomi just nu.

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
twin_cam Smålänning
28 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Biltemas rostskyddsmassa är bland den bästa som finns på marknaden. Jag har iofs inga egna erfarenheter, men har bara hört gott om dom, och även sett nåt test där den vann över betydligt kändare tillverkare.

Du kan lungt köra på den. Den är väldigt bra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Team-Adolfsson Gödseldräng
28 maj 2007 · 4 529 Inlägg

säger detsamma som tvin cam har själv den från biltem på bmwn och funkar mycket bättre än vad mekonomens gör och billigare me wink

sen så räcker det knappt med 1kg i varje hjulhus om du ska ha så det täcker hela går nog på mellan 3-4kg där

Senast redigerat av Team-Adolfsson (28 maj 2007)

Jukkas :]
28 maj 2007 · 469 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
säger detsamma som tvin cam har själv den från biltem på bmwn och funkar mycket bättre än vad mekonomens gör och billigare me wink

sen så räcker det knappt med 1kg i varje hjulhus om du ska ha så det täcker hela går nog på mellan 3-4kg där

Inte snåla ser jag big_smile big_smile

master_lars
28 maj 2007 · 1 160 Inlägg

Ok, men då åker jag och köper en 12 kilo rostskyddsmassa till att börja med imorgon.

Varför snåla? Det är ju inte speciellt dyrt på biltema, och ju mer man kletar på ju bättre blir det.

Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Team-Adolfsson Gödseldräng
28 maj 2007 · 4 529 Inlägg

master_lars skrev:
Ok, men då åker jag och köper en 12 kilo rostskyddsmassa till att börja med imorgon.

Varför snåla? Det är ju inte speciellt dyrt på biltema, och ju mer man kletar på ju bättre blir det.

billigt som fan på biltem

5kg på biltema tror de va 149
1kg på mekonomen 249
och ändå så är biltemas mycket bättre smile
och bättre med för mycket än för lite wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang