Nekad kategoritillhörighet??

CrxVt
29 maj 2007 ·

Varför får jag alltid nekad dom på allt jag söker? Power? Extreme? Exlusive? Okej jag vet inte va ni som bedömmer detta står för men kan man bara fråga?

Power? Jaa min bil har supra maskin ja och den är över 300 hp så tror de skulle räcka till att få de här gokänd?

Extreme jaa detta betyder väl stylad och allt de där? Jaaa tror jag har de mästa där även Airsuspension och kjolkitt lexus lampor och mycke mer. Men ändå nekad

Exlusive Jaa va ska man säga är inte soarer exlusive inom dessa länder? är de nått man ser hela tiden på våra vägar tror inte de?

Vet inte va de här är men dom flesra tyska bilar verkar få sitt gokänd ganska snabbt är de bara såna ni vill ha här?

Mvh:Nicke

Lone Star
29 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Skulle va power då om det är som du säger, trimmad supra snurra? Men exclusive och extreme vet jag inte riktigt...

Mitt projekt: Evo III
tecman
29 maj 2007 · 1 741 Inlägg

mest troligt för att du inte har skrivit antalet hk, inte direkt i utställningsskick när den inte är lackad och dyl

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
rickylicious Webbutvecklare
29 maj 2007 · 2 369 Inlägg

Kanske är att bilen inte är klar..? Ser ingen bild där bilen är färdig i sin helhet, så jag hade ju inte godkänt den bilen tyvärr... Jag ser kategorier som något "speciellt" som inte alla bilar ska få.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
tecman
29 maj 2007 · 1 741 Inlägg

rickylicious skrev:
Kanske är att bilen inte är klar..? Ser ingen bild där bilen är färdig i sin helhet, så jag hade ju inte godkänt den bilen tyvärr... Jag ser kategorier som något "speciellt" som inte alla bilar ska få.

jo men endel bilar förstår man faktiskt inte varför dom har fått en... så det är nog lite olika bedömning.

men i ditt fall (CrxVt) är det för att den är ett projekt och helt olackad. står att den ska vara i utställningsskick m.m

Senast redigerat av tecman (29 maj 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
29 maj 2007 · 3 585 Inlägg

för det första.. man skall/får igentligen inte ha projekt i garaget.

den är inte exklusive pga inte utställnings skick. (har ingen lack eller något)
har inga 19" fälgar
ingen multimeria? (kollade inte så noga)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
CrxVt
29 maj 2007 ·

Lone Star skrev:
Skulle va power då om det är som du säger, trimmad supra snurra? Men exclusive och extreme vet jag inte riktigt...

Jepp de är supra snurra i den och kommer väl vara en av dom få med supra motor inom våra gränser.

CrxVt
29 maj 2007 ·

ToTTeN skrev:
för det första.. man skall/får igentligen inte ha projekt i garaget.

den är inte exklusive pga inte utställnings skick. (har ingen lack eller något)
har inga 19" fälgar
ingen multimeria? (kollade inte så noga)

Exclusive Mycket exklusiva modeller eller "supersportbilar"; original eller nära på original av utmärkande modell.

chrizz Administratör
29 maj 2007 · 11 783 Inlägg

CrxVt skrev:
Varför får jag alltid nekad dom på allt jag söker? Power? Extreme? Exlusive? Okej jag vet inte va ni som bedömmer detta står för men kan man bara fråga?

Power? Jaa min bil har supra maskin ja och den är över 300 hp så tror de skulle räcka till att få de här gokänd?

Extreme jaa detta betyder väl stylad och allt de där? Jaaa tror jag har de mästa där även Airsuspension och kjolkitt lexus lampor och mycke mer. Men ändå nekad

Exlusive Jaa va ska man säga är inte soarer exlusive inom dessa länder? är de nått man ser hela tiden på våra vägar tror inte de?

Vet inte va de här är men dom flesra tyska bilar verkar få sitt gokänd ganska snabbt är de bara såna ni vill ha här?

Mvh:Nicke

Orsaker:

Power: Undermålig effektangivelse. Vi gissar inte effekten eller räknar själva baserat på utförda ändringar i motorn. Ge oss en hint...

Extreme: Utställningsskick är ett krav, din bil uppfyller inte det på långa vägar än.

Exclusive: Svårbedömd kategori som kommer göras om. Din bil platsar inte här dock ens när den är klar (bilen skall inte vara totalt ombyggd, utan utmärkande på annat sätt). Streetcar (utställningsskick är ett krav även där) eller Extreme är nog möjliga kategorier i framtiden gissar jag (beroende på vad du gör med motor och/eller multimedia).


Så, nu har du fått dina svar, trots att det inte är jag som nekat din bil, men den som gjort det har gjort helt rätt tycker jag.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
nilbri ST
29 maj 2007 · 121 Inlägg

chrizz skrev:

CrxVt skrev:
Varför får jag alltid nekad dom på allt jag söker? Power? Extreme? Exlusive? Okej jag vet inte va ni som bedömmer detta står för men kan man bara fråga?

Power? Jaa min bil har supra maskin ja och den är över 300 hp så tror de skulle räcka till att få de här gokänd?

Extreme jaa detta betyder väl stylad och allt de där? Jaaa tror jag har de mästa där även Airsuspension och kjolkitt lexus lampor och mycke mer. Men ändå nekad

Exlusive Jaa va ska man säga är inte soarer exlusive inom dessa länder? är de nått man ser hela tiden på våra vägar tror inte de?

Vet inte va de här är men dom flesra tyska bilar verkar få sitt gokänd ganska snabbt är de bara såna ni vill ha här?

Mvh:Nicke

Orsaker:

Power: Undermålig effektangivelse. Vi gissar inte effekten eller räknar själva baserat på utförda ändringar i motorn. Ge oss en hint...

Extreme: Utställningsskick är ett krav, din bil uppfyller inte det på långa vägar än.

Exclusive: Svårbedömd kategori som kommer göras om. Din bil platsar inte här dock ens när den är klar (bilen skall inte vara totalt ombyggd, utan utmärkande på annat sätt). Streetcar (utställningsskick är ett krav även där) eller Extreme är nog möjliga kategorier i framtiden gissar jag (beroende på vad du gör med motor och/eller multimedia).


Så, nu har du fått dina svar, trots att det inte är jag som nekat din bil, men den som gjort det har gjort helt rätt tycker jag.

Mvh

Finns ju Styling.....

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd
CrxVt
29 maj 2007 ·

chrizz skrev:

CrxVt skrev:
Varför får jag alltid nekad dom på allt jag söker? Power? Extreme? Exlusive? Okej jag vet inte va ni som bedömmer detta står för men kan man bara fråga?

Power? Jaa min bil har supra maskin ja och den är över 300 hp så tror de skulle räcka till att få de här gokänd?

Extreme jaa detta betyder väl stylad och allt de där? Jaaa tror jag har de mästa där även Airsuspension och kjolkitt lexus lampor och mycke mer. Men ändå nekad

Exlusive Jaa va ska man säga är inte soarer exlusive inom dessa länder? är de nått man ser hela tiden på våra vägar tror inte de?

Vet inte va de här är men dom flesra tyska bilar verkar få sitt gokänd ganska snabbt är de bara såna ni vill ha här?

Mvh:Nicke

Orsaker:

Power: Undermålig effektangivelse. Vi gissar inte effekten eller räknar själva baserat på utförda ändringar i motorn. Ge oss en hint...

Extreme: Utställningsskick är ett krav, din bil uppfyller inte det på långa vägar än.

Exclusive: Svårbedömd kategori som kommer göras om. Din bil platsar inte här dock ens när den är klar (bilen skall inte vara totalt ombyggd, utan utmärkande på annat sätt). Streetcar (utställningsskick är ett krav även där) eller Extreme är nog möjliga kategorier i framtiden gissar jag (beroende på vad du gör med motor och/eller multimedia).


Så, nu har du fått dina svar, trots att det inte är jag som nekat din bil, men den som gjort det har gjort helt rätt tycker jag.

Mvh

Min bil blev ju inte äns exclusive fast den var orginal!!!

Om ni inte äns vet vad de finns för maskin i en supra mkiv då måste ni inte vara tillräckligt bra inom detta med motorer. Varför man inte kanske skrive ut sånt är för att dölja sina spår för nån annan som tittar kanske?


Och om den aldrig blir Extreme då vet ni nog inte mycke om bilar. Om inte Alpine multimedia och Lufftfjädring hör till de extrema så då vet jag inte va som är extremt och maskin byte.

CrxVt
29 maj 2007 ·

Som att en bmw m3 ska vara mer exlusive än en Soarer de tror inte jag vilken ser man mera av inom våra gränser?

Lone Star
29 maj 2007 · 1 231 Inlägg

CrxVt skrev:
Som att en bmw m3 ska vara mer exlusive än en Soarer de tror inte jag vilken ser man mera av inom våra gränser?

Men snälla nån ge dig? Det handlar inte bara om hur ovanlig bilen är. Då skulle ju mängder av bilar passa in där..

Förstår inte vad som är så otydligt med chrizz's svar?

Mitt projekt: Evo III
FireTraXX DFFL
29 maj 2007 · 9 020 Inlägg

reglerna skrev:
Tillgängliga kategorier.

    * Extreme 19"+ (fälgar), bodykit (eftermarknad, ej original), utmärkande lack/dekor, omfattande tuning (mer än chip, filter, avgas), stereo/multimedia (eventuellt). Utställningsskick. (ANSÖK)
   ...
    * Exclusive Mycket exklusiva modeller eller "supersportbilar"; original eller nära på original av utmärkande modell. Ej toppmodeller av massproducerade bilmärken som t.ex. Saab och Volvo. Bilarna bedöms mer individuellt här. (ANSÖK)
  ...
    * Power 300 hästkrafter eller mer. (ANSÖK)


Sök inte till kategorier som din bil uppenbart inte kvalificerar i.

Saknas tillräckligt med underlag (information) för att bedömma bilen kommer sökt kategoritillhörighet att nekas.

Ärligt talat så passar inte din bil in i någon av kategorierna.

KANSKE power, men då får du visa upp en effektsiffra först.

Senast redigerat av FireTraXX (29 maj 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
chrizz Administratör
29 maj 2007 · 11 783 Inlägg

CrxVt skrev:
Som att en bmw m3 ska vara mer exlusive än en Soarer de tror inte jag vilken ser man mera av inom våra gränser?

Det är upp till juryn att avgöra, och eftersom det finns flera BMW med kategorin "exclusive" och ingen "Soarer" så har du svaret på din fråga redan där. Det har ingenting att göra med hur vanlig/ovanlig bilen är.

Din fråga har nu besvarats på flera sätt av många parter så jag avslutar diskussionen här.

Bygg klart din bil och sök till Streetcar så får du det säkert.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang