Fordonsvärderingen, Se upp!!!

Muttley
7 augusti 2007 ·

säger bara skyll er sjävla står för fan tydligt om priserna.

http://www.fordonsvarderingen.se/priser.htm 

där inne till och med smile
svårt att missa ? skaffa glasögong wink

bilmac
19 februari 2009 · 1 Inlägg

Ett av de mest oseriösa företag jag sett!

De har fortfarande inte någon bra tjänst för konsumenter, dvs värd att betala för eller riktig värdering. De skriver ganska otydligt att en personlig värdering skall kosta pengar,,,vad är det för personlig värdering man får???
De verkar lyssnar heller inte på KO som har stämt dem. Jag tror inte att konsumentverket och KO gör det för att de inte har annat att göra /-:
citat från konsumentverket.se "KO stämmer därför Fordonsvärderingen i Skåne AB inför Marknadsdomstolen för brott mot marknadsföringslagen och distans- och hemförsäljningslagen."

hedley Saaboholic
19 februari 2009 · 3 129 Inlägg

haha, palla betala en faktura och sen få nytt bg-nummer.
FUCK'EM!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Joo
19 februari 2009 · 741 Inlägg

Fyfan vad jag hatar dom, gick också på den niten och beställde sånt piss.. Man fick hem ett papper där det stod vilka de 4 senaste ägarna vart på bilen och vart den köptes någonstans sen hur långt den gått samt färg på bilen sen stog det med stora bokstäver 40,000 kronor.. Sån jävla skit, då kostade det mig 300, nu kostar det för fan 400..

Det jag missade det på var ju i den blåa remsan står det: Beställ värdering online. Svar via SMS
+ skriftligt intyg för endast 399:-

sedan en bit under som inte är markerad med färg: Värdera bilen här

så läste ju knappt det blåa och trodde väl aldrig fan någon var sådana idioter som tar 300 kr för en sån skit..

Muttley
19 februari 2009 ·

undrar vilka idioterna är smile. det står stort och tydligt vad de kostar.
Tror de är rätt smarta för att folk verkar ju inte läsa igenom.
Hur ska de gå med avtal och sådant när folk inte läser genom det? ska de börja skylla på att de visste inte om det?

http://geting.se/image.php/152942-eeeeee.JPG

Senast redigerat av tkd_rille (19 februari 2009)

Coffe
19 februari 2009 · 124 Inlägg

tkd_rille skrev:
undrar vilka idioterna är smile. det står stort och tydligt vad de kostar.
Tror de är rätt smarta för att folk verkar ju inte läsa igenom.
Hur ska de gå med avtal och sådant när folk inte läser genom det? ska de börja skylla på att de visste inte om det?

http://geting.se/image.php/152942-eeeeee.JPG

Kan ju bero på att tråden är från 2007.
Dom har fått skit för att priset inte syntes tillräckligt tydligt och har nu ändrat så man ser det.

r2d2artur
19 februari 2009 · 283 Inlägg

Fattar inte vitsen med att värdera bilen hos de.
Vill man sälja så går man in på Blocket för att skaffa sig en uppfatning.
Ska man byta in bilen hos en handlare så är det ju vad handlarn bjuder som gäller.
Känns onödigt för en privatperson.

Det enda är isf om man ska köpa loss sin gamla tjänstebil från det företag man jobbar på och har bil ifrån.

Skulle inte betala den andra fakturan heller.

Senast redigerat av r2d2artur (19 februari 2009)

Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

jag använde den tjänsten för nåra år sedan o de fanns inte en liten ruta om att de kosta pengar eller nånting .. va bara betala de när räkningen kom =/

Pure DieselPower
ESTRANDBERG88 Hojmek
19 februari 2009 · 748 Inlägg

talibangran skrev:
jag använde den tjänsten för nåra år sedan o de fanns inte en liten ruta om att de kosta pengar eller nånting .. va bara betala de när räkningen kom =/

Haha gjorde jag med, fyfan va sur man va när räkningen landade i brevlådan big_smile

Jockefors
19 februari 2009 · 961 Inlägg

Bodegan skrev:

talibangran skrev:
jag använde den tjänsten för nåra år sedan o de fanns inte en liten ruta om att de kosta pengar eller nånting .. va bara betala de när räkningen kom =/

Haha gjorde jag med, fyfan va sur man va när räkningen landade i brevlådan big_smile

drygt som fasen , skulle använt den som skithus papper iställe

Pure DieselPower
Muttley
19 februari 2009 ·

Coffe skrev:

tkd_rille skrev:
undrar vilka idioterna är smile. det står stort och tydligt vad de kostar.
Tror de är rätt smarta för att folk verkar ju inte läsa igenom.
Hur ska de gå med avtal och sådant när folk inte läser genom det? ska de börja skylla på att de visste inte om det?

http://geting.se/image.php/152942-eeeeee.JPG

Kan ju bero på att tråden är från 2007.
Dom har fått skit för att priset inte syntes tillräckligt tydligt och har nu ändrat så man ser det.

De fick ändra de för att folk inte läste genom avtalet. för då fanns priser med på sidan också.

Fega84
19 februari 2009 · 158 Inlägg

Finns gratis värdering på www.kvd.se

//F

te_wik Forummoderator
19 februari 2009 · 12 813 Inlägg

tkd_rille skrev:
undrar vilka idioterna är smile. det står stort och tydligt vad de kostar.
Tror de är rätt smarta för att folk verkar ju inte läsa igenom.
Hur ska de gå med avtal och sådant när folk inte läser genom det? ska de börja skylla på att de visste inte om det?

http://geting.se/image.php/152942-eeeeee.JPG

jag lyckades med detta för några år sedan, då stod de inte alls lika tydligt att det kostar så mycket.
Får hem värderingen, som förövrigt låg riiiktigt lågt, priser på blocket låg på 3-4 gånger högre, och en bil som hade då värde kring 20 000 kan ni ju räkna ut vad skiten värderade min bil till!

Sedan gick det flera månader tills jag helt plötsligt fick inkasso brev å skit, då hade ju Fordonsvärderingen skickat fakturan till en helt annan adress än de skickat värderingen. Nej de lyckades skicka fakturan till en adress som jag inte bott på sedan några år tillbaka.

Så för mig kostade skambudet över 900 kr.. Tack!


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Niick Avstängd
19 februari 2009 · 233 Inlägg

Lyckades bli lurad med detta för 4-5 månader sedan fick en räkning hem som jag inte väntat, sade till dom att jag inte skulle betala och det har jag inte gjort heller, inte hänt något sedan dess.

Blå saab 9-3 turba
te_wik Forummoderator
19 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Niick skrev:
Lyckades bli lurad med detta för 4-5 månader sedan fick en räkning hem som jag inte väntat, sade till dom att jag inte skulle betala och det har jag inte gjort heller, inte hänt något sedan dess.

....ännu nej. Men när det väl kommer så kommer det stort!


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Rquired Allmänt envis
19 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Mamma gick i samma fälla för ett par år sen, och då var det i princip omöjligt att koppla ihop länken med värdering och länken med ett pris. Olika färg form och utseende.

Själv inledde man en liten telefon terror med utskällningar och förklaring av konsumentköpslagen, vi slapp betala tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
zijaa Bilmekaniker
19 februari 2009 · 1 354 Inlägg

zoddan skrev:
Någon som provat på det?, alltså sidan. Företaget ligger i skåne. Jag gjorde en värdering men för att senare upptäckta att dom jäklarna tog 300 spänn för det! fick en faktura några dagar senare och värderingarna är helt uppåtväggarna! så använd inte deras tjänst om ni funderade på det..

Värsta är att dom kallar sig seriösa när dom gör oseriösa värderingar!

hände samma sak med mig. Fast kom räkning på bara 250 kr, men ändå mycket för det lilla info. Så jag skickade ett mail till dom och sa att det inte stog nåt om priset. Så sa dom  : ok, vi låter er denna gången..??!?

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Är det inte bättre att ta bilen, åka till närmaste märkesaffär och fråga hur mycket den är värd?
Kostar inget heller. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
v50sport
19 februari 2009 · 230 Inlägg

Jag tycker att det är dags för chrizz att ta bort den annonsen nu!, dom e riktigt fula!

Står ingenstans att det kostar, och det är ju som sagt ett jäkla bluff företag, så jag förstår inte varför dom finns kvar här inne än!, dom har haft sin annons här inne för länge...är det så att det är pga pengar så kan vi alla medlemmar på garaget sponsra med varsin krona om det skulle vara så!

Inte värt att folk blir lurade i fortsättningen!

Niick Avstängd
19 februari 2009 · 233 Inlägg

te_wik skrev:

Niick skrev:
Lyckades bli lurad med detta för 4-5 månader sedan fick en räkning hem som jag inte väntat, sade till dom att jag inte skulle betala och det har jag inte gjort heller, inte hänt något sedan dess.

....ännu nej. Men när det väl kommer så kommer det stort!


Mvh Tommy

Och då kommer jag bestrida det.

Blå saab 9-3 turba
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang