Nissan Stagea

ToXtreme
21 juni 2007 · 3 627 Inlägg

Ajj fan hmm Hur gick detta till då? sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
LazyStance SR20 Spirit
21 juni 2007 · 335 Inlägg

Läskigt precis innan jag gick in på garaget så kollade jag runt och hittade denna "gamla" som man sett några gånger innan http://www.monkys.jp/e/img/600DSC50015.jpg

Men fy fan va grymt! kommer bli riktigt fet sen när den är klar!

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
Gloremir hmmmm
21 juni 2007 · 1 094 Inlägg

halkade när jag klev ur badkaret o slog i armen i kanten. slog i precis vid handleden. så jag har gips från halva armen ner till början av mina fingrar. tummen är även gipsad.

just nu så hjälper jag bara en polare som ska ha i en varvräknare + shiftlight i sin v40 men får det inte o funka. finns tråd om det smile hjälp uppskattas

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Gloremir hmmmm
11 juli 2007 · 1 094 Inlägg

jaha. projektet har stått strilla bra länge pga brutet båtben.... men men... har ju ändå små pillat lite tongue kan ju inte låta bli..

just nu står bilen helt utan dörrar, huv, skärmar, bagage lucka... kiomemr troligtvis bygga suicide dörrar på den bak. inget bestämt, vill ha nått riktigt ovanligt för nissan bilarna.... men men allt löser sig med tiden smile

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Gloremir hmmmm
24 september 2007 · 1 094 Inlägg

aja projektet har varit dött en stund. men har iaf fått hem lite delar. bland annat MASSA motor delar samt mina nya fälgar smile Asanti AF 114 Hook 20" bild på dessa:

http://www.geting.se/image.php/63146-Falg.jpg


sen så har det väll mest varit slipande av karossen. inte mkt att visa just nu. kommer senare under året att komma en jätte uppdatering


MVH

Björn

Senast redigerat av Gloremir (24 september 2007)

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Gloremir hmmmm
25 september 2007 · 1 094 Inlägg

jaha eftersom lönen kom idag så har jag nu beställt lite mer grejer. bland annat:
http://www.geting.se/image.php/63172-dampare.jpg

http://www.geting.se/image.php/63173-mums.jpg

kommer om ca 2 veckor smile

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Gloremir hmmmm
25 september 2007 · 1 094 Inlägg

jaha fick ett otrevligt samtal nyss. visar sigg att inatt så har jag haft inbrott i garaget. måste åka dit efter jobbet om 30 min o se hur mkt som har blivit stulet. som tur är ligger ju iaf inte dom nya fälgarna där... doch hela bilen sad enligt sammtalet är iaf bilen inte sönderslagen. men men, får se vad som saknas...

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
ErikAxelsson
25 september 2007 · 517 Inlägg

läste att du gärna tog emot förslag.. satt o tänkte lite på om du kanske skulle montera ett par baklyktor från skyline, d v s  dom runda. vet inte om du skulle tycka det vart snyggt eller om de överhuvudtaget går. Men de kunde bli ganska coolt. Eller ?

Gloremir hmmmm
25 september 2007 · 1 094 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
läste att du gärna tog emot förslag.. satt o tänkte lite på om du kanske skulle montera ett par baklyktor från skyline, d v s  dom runda. vet inte om du skulle tycka det vart snyggt eller om de överhuvudtaget går. Men de kunde bli ganska coolt. Eller ?

bakdelen är redan delvis ombyggd. ink en bit utav lysena. kommer icke passa bra med skylines lysen. men men tack gör tipset iaf...

dock åter till annat.

hade ju inbrott i garaget. saker som är stulna är: orginal fronten med lysen o hela skiten, z-tune huven. digitalkameran med minnes kortet med ALLA bilder på projektet. + massa verktyg. så jag skulle uppskatta om alla håller öron ock ögon öppna efter dessa saker, är ju inte så många som har användning för dom. förutom kameran dock. hopaps bara inte bilderna läcker ut för vill inte ha dom spridda på internet innan hela bilen är klar. kommer dom ut så bygger jag om bilen totalt.

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Mäki Långsam Perfektionist
25 september 2007 · 4 800 Inlägg

Fyfan sad Hoppas att du slipper att grejerna läcker i alla fall.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Gloremir hmmmm
7 november 2007 · 1 094 Inlägg

jaha hänt lite grejer iaf. motor är ihop plockad och klar. skickas på bänkning nästa fredag.

bilderna på bygget finns i kameran som blivit stulen med lite andra saker. polisen fick tag på dom som gjort det så jag har fått tillbaka alla saker men INTE minnes kortet till kameran. så det visar sig om det kommer upp bilder.

var bra mkt mer motor godis än det var planerat från början. så siktet är på ca 600 kusar.
får tacka för pappas kontakter med chipning. ska ta reda på nummret till dom så kan ni få det som tips smile

vad som mera hänt är att båda framskärmarna är klara med breddningen och gjord i kolfiber. nu kommer dörrar att börjas arbeta med smile

tack för mig denna gång

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Streckkoden
8 november 2007 · 2 655 Inlägg

Dett lät ju inte kul med inbrott i garaget.. Skönt att det löste sej.

Ser fram mot att se det färdiga resultatet..

sir_daniel www.kudoz.se
8 november 2007 · 3 802 Inlägg

saknar lite bilder i denna tråd smile

Gloremir hmmmm
8 november 2007 · 1 094 Inlägg

sir_daniel skrev:
saknar lite bilder i denna tråd smile

mjo det gör ju det. hoppas bara dom som stal kameran (som polisen fått tag på) kan ta o fixa fram minneskortet. då blir det MÅNGA bilder som ni kan njuta över. har ca 200 bilder så

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
evilaudio
8 februari 2008 · 16 195 Inlägg

Gloremir skrev:
Bild på hur den ser ut i bilen smile

http://www.geting.se/image.php/48821-stagea3.jpg

åh.. en postbil..smile   e de snabbpost elle?? smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Gloremir hmmmm
8 februari 2008 · 1 094 Inlägg

hehe mjo snabbpost tongue nja då bilen inte är ijopskruvad för 5 öre så går den från 0-100 på ca 1 år tongue lite jobbigt att putta.... får se när jag har tid och pengar att bygga kalrt den då jag blir arbetslös den 28/2, samt har ju en liten grabb på snart 4 månader

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
evilaudio
8 februari 2008 · 16 195 Inlägg

å fan.. men ja såg en likadan bil i sommras fast den ba blå.. verkar va riktigt trevliga big_smile  synd bara att de e en postbil..hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Gloremir hmmmm
8 februari 2008 · 1 094 Inlägg

evilaudio skrev:
å fan.. men ja såg en likadan bil i sommras fast den ba blå.. verkar va riktigt trevliga big_smile  synd bara att de e en postbil..hehe

mjo finns 2 st till av denna modell i sverige sisst jag checkade. 1 blå  (låg till salu på blocket för överpris tongue)och 1 röd + min vita. som inte är så vit längre tongue mest gjut malalr över hela bilen just nu med olika färger tongue nja högerstyrt är faktiskt skönt att köra. ovant i början men sedan helt okej.

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
evilaudio
8 februari 2008 · 16 195 Inlägg

Gloremir skrev:

evilaudio skrev:
å fan.. men ja såg en likadan bil i sommras fast den ba blå.. verkar va riktigt trevliga big_smile  synd bara att de e en postbil..hehe

mjo finns 2 st till av denna modell i sverige sisst jag checkade. 1 blå  (låg till salu på blocket för överpris tongue)och 1 röd + min vita. som inte är så vit längre tongue mest gjut malalr över hela bilen just nu med olika färger tongue nja högerstyrt är faktiskt skönt att köra. ovant i början men sedan helt okej.

jo min polare säger samma sak.. han har en celica gt 4 som oxå e "fel svängd" men han tycker de e najs som fan..smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Gloremir hmmmm
8 februari 2008 · 1 094 Inlägg

hehe. du får väll provköra en bra högerstyrd bil o känna på hur det känns. dock inte min för den blir inte klar detta år. om den inte säljs. har lite bud på den men tvekar på att sälja

Senast redigerat av Gloremir (8 februari 2008)

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang